استاندار گيلان :

ایران اسلامی رهبری دارد که فصل الخطاب و روحانیتی که مقبول جامعه است

کیهان هاشم نیا افزود : بالا بودن ۲۵ درصدی سرانه ی مطالعه در گیلان ، وجود یک هشتم بقاع کشور در استان ، درحال تحصیل بودن یک نفر از هر۶ نفر جمعیت بالای ۶ سال استان ، بالا بودن ۲۸ درصدی آمار فارغ التحصیلان استان نسبت به آمار کشوری ، درحال تحصیل بودن ۱۴۰ هزار دانشجو ، ۴ برابرشدن رشته های تحصیلات تکمیلی و در حال ساخت بودن یکی از بزرگترین مدارس علمیه کشور نشان دهنده ی برخی از ویژگی های فرهنگی خاص گیلان است .

به گزارش دیارمیرزا استاندار گیلان امروز درگردهمایی بزرگ طلاب ، روحانیان و ائمه ی جمعه ی استان که در آستانه ی ماه مبارک رمضان در گیلان  باحضور رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب ونماینده ولی فقیه در گیلان برگزار شد با اشاره به ویژگی های منحصر بفرد اقلیمی و فرهنگی گفت : در این میان،ویژگی های فرهنگی گیلان برجسته تراست که این موضوع برظرافت کار روحانیان و طلاب استان می افزاید .22691

مهندس کیهان هاشم نیا افزود : بالا بودن ۲۵ درصدی سرانه ی مطالعه در گیلان ، وجود یک هشتم بقاع کشور در استان ، درحال تحصیل بودن یک نفر از هر۶ نفر جمعیت بالای ۶ سال استان ، بالا بودن ۲۸ درصدی آمار فارغ التحصیلان استان نسبت به آمار کشوری ، درحال تحصیل بودن ۱۴۰ هزار دانشجو ، ۴ برابرشدن رشته های تحصیلات تکمیلی و در حال ساخت بودن یکی از بزرگترین مدارس علمیه کشور نشان دهنده ی برخی از ویژگی های فرهنگی خاص گیلان  است .

وی با بیان اینکه سالانه حداقل ۱۲ میلیون گردشگر به گیلان سفر می کند افزود : بیشترین حجم گردشگرخارجی کشور نیز با ۴۰۰ هزار نفر در گیلان  داریم  استاندار گیلان داشتن صدا و سیمای کار آمد و مجهز  ورسانه های فعال را از ویژگی های دیگر فرهنگی استان دانست و گفت : برترشدن خبرگیلان در ۵ ماه گذشته این ظرفیت را به خوبی نشان می دهد . کیهان هاشم نیا به وجود ۳ هزار مسجد در استان  هم اشاره کرد و گفت : در تلاشیم با بهره گیری از این ظرفیت ۳ هزار کتابخانه نیز در این مساجددایر کنیم .

وی تراکم بالای جمعیتی در کنارگردشگرپذیر بودن استان را از ویژگی های دیگری دانست که ظرفیت کار فرهنگی روحانیت را در استان افزایش می دهد گفت : مجموعه ی این ویژگی ها حاکی از مسئولیت سنگین علما ، روحانیان ، امامان جمعه و جماعت و طلاب در استان است .

استاندار گیلان با اشاره به مشارکت ۸۲ درصدی مردم گیلان در انتخابات که از میانگین کشوری بالاتر است افزود : به فرموده رهبر معظم هررأیی که مردم به صندوقها انداختند رأی به نظام است .

مهندس کیهان هاشم نیا به ظرفیت عظیم جوانان استان نیز اشاره کرد : گیلان مجموعه ای از جوانان وارسته دارد و حتی اگر در برخی از موارد درآور از سوی بعضی از جوانان سربزند اماهمین افراد در لبیک به ندای رهبری مشتاقانه در شعب اخذ رأی حاضر شدند و به نظام رأی اعتماد میدهند .

استاندار گیلان در جمعبندی سخنانش اظهار داشت : ایران اسلامی هم اکنون رهبری بالای سرخود دارد که فصل الخطاب است و روحانیتی که مقبول جامعه است .

Share