انتخاب هیئت امنای امامزادگان و مساجد باید در راستای توسعه فرهنگی باشد

به گزارش دیارمیرزا حجت الاسلام ولی عادلی، مدیرکل اوقاف استان در مراسم معرفی هیئت امنای امامزادگان محمد حنفیه(ع) و حمزه(ع) شهرستان رودبار، مردم گیلان را مردمی ولایت مدار معرفی کرد و گفت: نقش امامزادگان در ولایت‌مداری و انس مردم استان با ولایت بسیار برجسته است. مدیرکل اوقاف گیلان خاطر نشان کرد: در طرح توسعه فرهنگی، […]

به گزارش دیارمیرزا حجت الاسلام ولی عادلی، مدیرکل اوقاف استان در مراسم معرفی هیئت امنای امامزادگان محمد حنفیه(ع) و حمزه(ع) شهرستان رودبار، مردم گیلان را مردمی ولایت مدار معرفی کرد و گفت: نقش امامزادگان در ولایت‌مداری و انس مردم استان با ولایت بسیار برجسته است.

مدیرکل اوقاف گیلان خاطر نشان کرد: در طرح توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور سند چشم انداز ۲۰ ساله برنامه‌هایی به اوقاف ابلاغ شده که تعیین هیئت امناء برای امامزادگان و مساجد در راستای توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور است.

وی در ادامه به راه اندازی ادارات اوقاف، بندرانزلی و رشت در سال ۹۱ خبر داد و گفت: در تاریخ ۳۳ ساله انقلاب شهرستان رودبار از اداره اوقاف محروم بود.

عادلی با بیان اینکه لازم بود اداره‌ای در شهرستان رودبار باشد تا سیاست‌های فرهنگی و اقتصادی سازمان اوقاف را اجرایی کند، اظهار کرد: گرفتن امتیاز اداره برای شهرستان و یا بخش آسان نیست.

مدیرکل اوقاف گیلان اضافه کرد: مجوز تاسیس اداره برای املش، شفت و سیاهکل نیز اخذ شده است.

وی در ادامه به سیاست گذاری‌های نوین اوقاف در حوزه فرهنگی و اعتقادی اشاره کرد و گفت: سیاست‌های سازمان که برگفته از رهنمودهای مقام معظم رهبری است، بخشی از آنها مربوط به پروروش جوانان، ترویج نهضت قران آموزی و تقویت بنیه اعتقادی جوانان است.

مدیرکل اوقاف گیلان، تعیین مدیر برای برخی بقاع متبرکه را سیاست موقت اوقاف در سال‌های گذشته برای یکسان کردن مدیریت بقاع متبرکه خواند و خاطرنشان کرد: سیاست سازمان اوقاف در خصوص مدیریت بقاع متبرکه، تعیین هیئت امنا و هیئت امنایی اداره کردن بقاع است.

عادلی با تشریح فرآیند انتخاب هیئت امنای بقاع متبرکه، اظهار کرد: برگزاری انتخابات برای تعیین هیئت امناء منسوخ شده و ادارات اوقاف شهرستان‌ها با تشکیل کمیسیون‌های تایید صلاحیت نسبت به معرفی و انتخاب اعضای هیئت امنا اقدام می کنند.

وی با اشاره به فعالیت گسترده فرقه‌های ضاله در کشور، اظهارکرد: فعالیت هیئت امناء بقاع متبرکه یک کار سخت فرهنگی و اعتقادی است.

مدیرکل اوقاف گیلان از اعزام ۵۰ مبلغ متخصص برای مبارزه با آموزه‌های فرقه‌های انحرافی در ماه مبارک رمضان به نقاط مختلف گیلان خبر داد و گفت: دشمن هیچگاه از توطئه و ترویج آموزه‌های انحرافی دست بردار نیست.

وی همچنین به سیر صعودی وقف در سال‌های اخیر در گیلان اشاره کرد و گفت: با تبلیغ اهداف و برنامه، شفاف سازی عملکرد مالی و دعوت به وقف آمار وقف از ۸مورد در سال ۸۹، به ۱۸ مورد در سال ۹۰ و ۳۰ مورد در سال ۹۱ رسیده است.

حجت الاسلام عادلی اظهار کرد: در دو ماهه نخست سال ۹۲ نیز ۱۰مورد وقف جدید در استان به ثبت رسیده است.

این مراسم با اعطای احکام هیئت امنای امامزاگان حمزه(ع) و محمد حنفیه(س) لوشان به اعضای جدید به پایان رسید./شبستان

Share