انتخاب شهر کتاب در گیلان/لاهیجان گزینه میزبانی شهر کتاب

به گزارش دیارمیرزا یاسر تقوا صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان نهاد کتابخانه‌های عمومی را تنها متولی دغدغه‌مند کردن جامعه در بحث مطالعه عنوان کرد. وی اظهار کرد: اهداف اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان بهره‌گیری از تمام توان جامعه برای کتابخوان کردن آحاد مختلف جامعه بوده و در این مسیر تاکنون موفقیت‌های چشمگیری داشته است. این مسئول، […]

به گزارش دیارمیرزا یاسر تقوا صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان نهاد کتابخانه‌های عمومی را تنها متولی دغدغه‌مند کردن جامعه در بحث مطالعه عنوان کرد.

وی اظهار کرد: اهداف اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان بهره‌گیری از تمام توان جامعه برای کتابخوان کردن آحاد مختلف جامعه بوده و در این مسیر تاکنون موفقیت‌های چشمگیری داشته است.

این مسئول، با اشاره به استقرار ایستگاه‌های مطالعه در نقاط مختلف گیلان، این طرح را از جمله طرح‌های ملی موفق در مسیر کتابخوان کردن اقشار مختلف مردم دانست.

وی افزود: در صورت آمادگی اداره‌ها و سازمان‌ها در شهرستان لاهیجان حاضر هستیم در کمترین زمان نسبت به استقرار این ایستگاه‌ها اقدام کنیم.

تقوا، از جمله اولویت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان را معرفی یکی از شهرهای استان به عنوان «شهر کتاب» ذکر کرد.با بررسی‌های انجام شده لاهیجان گزینه ایده‌آل برای میزبانی «شهر کتاب» گیلان است.

معاون مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان درباره شرایط میزبانی شهر کتاب، نامگذاری میادین شهر با نام کتاب‌های ماندگار، دیوار نویسی با مضامین مطالعه و نیز نامگذاری خیابان‌های اصلی به نام نویسندگان شهیر را از جمله این شرایط عنوان کرد.

در جلسه مذکور اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی لاهیجان نقطه نظرهای خود را پیرامون کتابخانه‌های عمومی این شهرستان بیان کردند.

پروین صفارنیا از اعضای جدید انجمن کتابخانه‌های عمومی لاهیجان نیز در جلسه مذکور مبلغ ۱۰ میلیون ریال و غفور منصوری از خیران رودبنه مبلغ سه میلیون ریال برای کمک به برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اهدا کردند./فارس

Share