دیارمیرزا بررسی می کند: بخش اول

انتخابات شورای شهر رشت ابطال می شود؟

به گزارش دیار میرزا شکست رشت در دوره ی قبلی شورای شهر و وقایعی که مردم شهر از آن خبر دارند منجر به انتخاباتی سالم با رعایت اخلاق انتخابی نشد و در این دوره نیز وعده های غیر عملی و غیر علمی ،همچنین عدم رعایت اصول اولیه قانون مدنی باعث شد نه تنها چهره انتخابات زشت و ناپسند باشد، بلکه چهره شهر نیز مکدر شود.

105_900330_L600  دیارمیرزا :چه کسی می خواهد به داد تخلفات انتخاباتی  شهر رشت برسد؟

رشت، شهری بی دفاع است که در این دوره تاریخی میان حصار افکارافرادی محبوس شده که دلشان برای این شهر نمی سوزد. جدا از بومی بودن یا نبودن ، «رشتی» بودن یا نبودن  منتخبین این دوره و دوره های قبلی شورای شهر باید گفت وقتی  کسی در شهری زندگی می کند، یا حداقل خودش را اهل و مقیم آن شهر می داند یا فراتر از این ها  در آن شهر مقام و جایگاهی دارد و اتفاقات شهری منتج از تصمیمات او دیده می شود، باید کمی به خودش بیاید و شهر را با تجربه ی مفیدی رو به رو کند.

شکست رشت در دوره ی قبلی شورای شهر و  وقایعی که مردم شهر از آن خبر دارند منجر به انتخاباتی سالم  با رعایت اخلاق انتخابی نشد و در این دوره نیز وعده های غیر عملی و غیر علمی ،همچنین عدم رعایت اصول اولیه قانون مدنی باعث شد نه تنها چهره انتخابات زشت و ناپسند باشد، بلکه چهره شهر نیز مکدر شود.

دیوار نویسی های زشت و زننده با الفاظی دور از شئون انسانی، پوستر چسبانی های غیر اصولی که فضای  بصری نازیبای شهر را بیش از پیش زشت و کثیف جلوه می دهد. این بی اخلاقی ها و دور بودن از تمدن  انسانی تا جایی پیش رفته که ستادهای انتخاباتی به تابلو های راهنمایی و رانندگی، سطل های زباله شهری، جداول خیابان ها و … نیز رحم نکرده اند.

در این میان، می بینیم، افرادی که بیشترین ضرر را به بیت المال زده اند، امروز درفهرست منتخبین شورای شهر جا خوش کرده اند و وای به روزی که این افراد با این کج سلیقگی ها بخواهند شهردار انتخاب کنند./ رشت ِ من

این در حالی است که بعد از اعلام نتایج انتخابات هر روز مجموعه یا افرادی در خصوص انتخابات شورای شهررشت اظهار نظر می کنند بعنوان مثال دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان چند روز گذشته در مصاحبه ای اعلام نمود که  تاکنون انتخاباتی با این همه تخلف برگزار نشده بود

وی اظهار کرد: انتظار مردم این است که با توجه به اتفاق‌هایی که در دوره قبل شورای اسلامی شهر رشت افتاد و تعداد شش نفر از آنها به همراه شهردار وقت به خاطر تخلفات عدیده دستگیر شدند، در این دوره مدیران و دست‌اندرکاران اجازه ورود به افرادی مشابه آنها به شورای شهر رشت را ندهند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان با بیان اینکه مقصر اصلی این مسئله هیئت نظارت استان است، افزود: هیئت نظارت رشت وظیفه خود را خوب انجام داد و هیئت‌ نظارت گیلان بر اثر فشار برخی جریان‌های سیاسی تعدادی از افراد متخلف را که مراجع چهارگانه صلاحیت آنها را رد کرده بودند و سوابق سوء سیاسی، اخلاقی و مالی داشتند را به جرگه کاندیداها برگشت دادند.

وی ادامه داد: این افراد تخلفاتی مانند خرید و فروش آرا داشتند و تعدادی از عوامل آنها توسط نیروهای امنیتی و حفاظتی دستگیر شدند و قوه قضائیه استان در جریان این دستگیری‌ها است.

کربلایی با اشاره به اینکه یکی از کاندیداها به فرماندار رشت اعتراض کرد و وی گفت حدود چهار تا پنج نفر خرید رأی صورت گرفته است، گفت: معنای این حرف وقوع تقلب در انتخابات شورای شهر رشت است.

وی با تأکید بر اینکه به نحوه برگزاری انتخابات شورای شهر رشت اعتراض داریم، اذعان کرد: به تخلفات انتخابات رشت و نحوه بررسی صلاحیت‌ها معترض هستیم.در گیلان کسی به داد مظلومان و صالحین نمی‌رسد

در همین خصوص شنیده شد غروب پنج شنبه حدود هفتاد تن از کاندیداهای معترض به نحوه برگزاری انتخابات در نشستی با رییس هیات نظارت شهرستان رشت خواهان رسیدگی قانونی به تخلفات انتخاباتی در رشت شدندو  این افراد  در همین خصوص  با رییس هیات عالی تظارت استان هم دیدار کردند .

حال چند سوال از مجری محترم انتخابات شورای اسلامی شهر رشت:

  1. آیا به نظر شما نظارت بر اعمال کاندیداهای محترم شورای شهر کافی بود؟
  2. آیا به نظر شما دستگیری بعضی از کاندیداها در هنگام رای خریدن برای ابطال رای های آنان کافی نبود؟
  3. آیا به نظر شما نحوه شمارش آرا در رشت بدون هیچ شبهه ای انجام شد ؟
  4. آیا اگر بازهم بعضی از صندوق ها بازشماری  شود همین نتیجه را اعلام خواهید کرد؟
  5. فکر نمی کنید مسئولیت شرعی  آنانی که رای خریدند و امروز با تایید شما بر کرسی صندلی شورا تکیه زدند فردای قیامت با شما خواهد بود؟
  6. آیا به نظر شما ما فردای قیامت به شهدا چه می توانیم بگوییم!!!!!!!!!!!

و یک جمله با آنانی که رای خریدند  مطمئنم  و ایمان دارم هر لحظه از حضور شما در شورای شهر مصداق گناه کبیره خواهد بود و باید برای ثانیه ثانیه آن  در روز قیامت جواب بدهید

و جمله آخر با انانی که شرافت و عقیده خود را به کمترین بهایی فروختند، بنظرم کار شما مصداق این کلام گهربار حضرت امیرالمومنین “ع” است که فرمودند بپرهیز از دریدن پرده حرام ها که این کار خوی فاسقان و گنهکاران و گمراهان است

دیارمیرزا آمادگی دارد بعنوان یک رسانه بی طرف و خواهان عدالت جواب هر عزیز و مسئولی را در خصوص انتخابات اخیر شورای شهر رشت را منتشر کند.

Share