در آیین گرامیداشت فرهیختگان عرصه فرهنگ و هنر؛

احمدی نژاد: بالأخره بهار خواهد آمد

به گزارش دیارمیرزا احمدی نژاد تصریح کرد: انسان به این دنیا نیامده که در قالب های مادی دنیا اسیر شود؛ انسان برای ریاکاری، خودخواهی و خودپرستی به این دنیا نیامده است؛ این دنیا برای انسان سکوی پرش است.

دیارمیرزا: رییس دولت دهم امروز (شنبه) در آیین گرامیداشت فرهیختگان عرصه فرهنگ و هنر افزود: آقای داریوش ارجمند، هنرمند پیشکسوت در جلسه ای سخنی گفته است و اکنون که در این جلسه حضور دارد، آن را برایتان تکرار می کنم.
وی با یادآوری سخنان این هنرمند عرصه نمایش اظهار داشت: انسان میل به بهار دارد و بهار زمانی اتفاق می افتد که همه استعدادهای عالم جوانه بزند.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه هیچ مانعی نمی تواند مانع شکوفایی بهار شود، گفت: انسان در نهایت، زندگی متعالی، عزتمند و پر از شکوه را تجربه خواهد کرد.
احمدی نژاد تصریح کرد: انسان به این دنیا نیامده که در قالب های مادی دنیا اسیر شود؛ انسان برای ریاکاری، خودخواهی و خودپرستی به این دنیا نیامده است؛ این دنیا برای انسان سکوی پرش است.
رییس جمهوری اظهار داشت: خدای متعال در انسان ظرفیت عظیمی قرار داده است که می تواند آیینه تجلی حق تعالی باشد.
 **هنر ، کامل ترین روش شناخت حقیقت انسان است 
IMAGE635053600063822187

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سخنان خود هنر را بهترین و کامل ترین قالب و روش انتقال معرفت و شناخت حقیقت انسان دانست و گفت: کار هنری بیان زیباترین حقایق هستی، عظمت و حالت های روحی انسان است.
احمدی نژاد توضیح داد: اینگونه نیست که ۷ میلیارد انسان حوصله نشستن بر پای درس فلاسفه و مباحث سنگین و پیچیده را داشته باشند،به همین دلیل هنر راه میان بر و استفاده از ظرفیت همه موجودات برای انتقال پیام معرفت حقیقت انسان است.
رییس جمهوری با بیان اینکه هنرمند عارف و حقیقی در یک حرکت، نگاه، رنگ آمیزی وروش ها بسیار دیگر، حقیقت انسان را به مردم منتقل می کند، اضافه کرد: به همین دلیل هنر همواره با معرفت، علم و اندیشه همراه بوده است و هنرمندان عزیز و محترم هستند.
رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خدای متعال انسان را در بالاترین مرتبه عالم خلق کرده است، اظهار داشت: انسان مهمترین موضوع عالم هستی است.
وی ادامه داد: حضور انسان به این دنیا هبوط و تنزل است، نمی گویم سقوط است اما خدا انسان را در این عالم و از جنس خاک که پایین ترین موجود عالم هستی است ، قرار داده است.
احمدی نژاد یادآور شد:اما با این حال خدا در انسان ظرفیتی قرار داده که می تواند خود را از دل این خاک تا خود خدا بالا بکشد، می تواند همه اسما و حقیقت الهی را در خود شکوفا کند و این حقیقت انسان است.
وی با اشاره به اینکه خدای متعال عینیت وحقیقت زیبایی است، گفت:خدا از انسان خواسته که زیبا زندگی کند اما زمانی انسان می تواند زیبا زندگی کند که به حقیقت خود معرفت یابد.
احمدی نژاد همچنین در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امام (عج )تجلی کامل خدا است، اظهار داشت: خدا به ایشان ماموریت داده که آرزوهای تاریخی ما را برآورده کند و او را به یاری انسان فرستاده است.
به گزارش ایرنا رییس جمهوری با اشاره به میلاد حضرت ولی عصر (عج) و با بیان اینکه وی همه انسان ها را دوست دارد، گفت: او متعلق به همه و راه رسیدن به خداست.
رییس جمهوری در پایان با یادآوری این نکته که زندگی ایرانی ها همواره هنرمندانه و زیبا بوده است، از همه هنرمندانی که در خدمت ارزش های متعالی ملت ایران هستند، قدردانی کرد.
احمدی نژاد در پایان قطعه شعری را از حافظ شیرازی برای حضار قرائت کرد که با این بیت آغاز می شود:
ما درس سحر در ره میخانه نهادیم

محصول دعا در ره جانانه نهادیم

در خرمن صد زاهد عاقل زند آتش

این داغ که ما بر دل دیوانه نهادیم

Share