رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور:

ابطال انتخابات شورای اسلامی شهر رشت کذب است

به گزارش دیارمیرزا جواد کلیوند در واکنش به درج اخباری طی روزهای گذشته در برخی از رسانه‌ها مبنی بر ابطال انتخابات شورای شهر رشت، اظهار کرد: هیچ اتفاقی در رشت رخ نداده و اگر کسی هم مصاحبه‌ای انجام داده و گفته که انتخابات این شهر ابطال شده، کذب است.

به گزارش دیارمیرزا رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور، ابطال انتخابات شورای اسلامی شهر رشت که طی روزهای گذشته در برخی از رسانه‌ها منتشر شده را تکذیب کرد.kolivand

جواد کلیوند  در واکنش به درج اخباری طی روزهای گذشته در برخی از رسانه‌ها مبنی بر ابطال انتخابات شورای شهر رشت، اظهار کرد: هیچ اتفاقی در رشت رخ نداده و اگر کسی هم مصاحبه‌ای انجام داده و گفته که انتخابات این شهر ابطال شده، کذب است.

وی ادامه داد: طبق قانون در صورتی که هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان گیلان به دلایل و مدارک مثبت برسد، باید با دلائل محکم به هیات مرکزی ارسال کند.

وی با تاکید بر اینکه از آنجا که ابطال جرم است و هرکسی نمی‌تواند انتخابات را ابطال کند، خاطر نشان کرد: هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور از ۲۵ تیر ماه جاری می‌خواهد جلسات خود را برگزار و تصمیم‌گیری کند.

نماینده مردم کرج در دوره نهم مجلس شورای اسلامی، زمان دقیق اعلام نظر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور درباره ابطال یا تائید چهارمین دوره انتخابات شورا‌ها را ۲۵ تیر ماه عنوان کرد و یادآور شد: هیات‌های نظارت شهرستان‌ها و استان‌ها به مدت ۱۵ روز تا ۲۵ تیر مهلت فرصت رسیدگی را دارند.

کلیوند با تاکید بر اینکه تاکنون انتخابات هیچ حوزه انتخابیه‌ای در سراسر کشور ابطال نشده است، اذعان کرد: ابطال فقط از اختیارات هیات مرکزی است و این هیات تاکنون یک جلسه هم برگزار نکرده است.

وی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اعتراض حدود ۱۵۰ نفر از کاندیداهای شورای شهر رشت به روند برگزاری انتخابات این شهر، متذکر شد: طبق قانون شورای شهر رشت در چهارمین دوره فعالیت خود نیازمند ۱۵ نفر عضو اصلی است.

این مسئول، اعتقاد دارد در صورتی که ۱۵۰ نفر اعتراض کرده باشند، ولی به هر حال بقیه از این تعداد عین این ۱۵ نفر هم بیرون بگذارند و افراد دیگری جایگزین شوند، ۱۳۵ نفر دیگر هم بیرون هستند و به این شکایت گفته نمی‌شود.

کلیوند در پایان، تاکید کرد: ظرف امروز یا فردا هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گیلان در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد کرد./ایلنا

Share