آخرین اظهار نظرهای مسئولین

انتخابات شورای اسلامی کلانشهر رشت ابطال می شود ؟

موسی فکور : ابطال انتخابات شورای شهر رشت امری بعید به نظر می رسد./ جبار کوچکی‌نژاد :انتخابات شورای شهر رشت شکایت‌های زیادی از نظر نامزدهای انتخاباتی و نگرانی مردم دارد

به گزارش دیارمیرزا  عدم تأیید انتخابات شورای شهر رشت ، توسط هیئت نظارت بر انتخابات ، شورای شهر رشت را تا مرحله انحلال پیش برده است . مسئولین مختلف نیز در این زمینه اظهار نظرهای مختلف انجام می دهند. از طرف دیگر برخی رسانه ها با تیترهای خاص که بعضاً فضا سازی رسانه ایست این فضا را داغتر نشان می دهند. لذا دیارمیرزا  به بررسی برخی از مصاحبه های مسئولین در این زمینه پرداخته است.1232

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان رشت گفت: ابطال انتخابات شورا پس از طی مراحلی از جمله پیشنهاد هیئت نظارت شهرستان و تایید هیئت نظارت استان و در نهایت هیئت نظارت مرکزی  تحقق ‏می‏یابد.

موسی فکور در گفت‏وگو با ایسنا گفت: در بحث انتخابات شورا براساس قوانین بعد از اعلام نتایج انتخابات دو روز فرصت شکایت وجود داشت و شکایات توسط هیئت اجرایی شهرستان با حضور هیئت نظارت مورد برسی قرار گرفت و تعدادی از صندوق‏ها بازشماری شده‏اند اما در نتیجه قبلی تغییری رخ نداده است.

وی افزود: هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان رشت، انتخابات چهارمین دوره شورای شهر رشت را تائید نکرده است و اکنون هیئت نظارت استان باید در این زمینه تصمیم‏گیری کند و اگر نظر هیئت نظارت استان نیز ابطال یک یا چند صندوق یا کل انتخابات باشد باید رای قطعی خود را تا ۱۳ تیر اعلام کند و در نهایت نتیجه قطعی توسط هیئت نظارت مرکزی اعلام می ‏شود.

فکور با بیان اینکه ابطال انتخابات شورا پس از طی مراحلی از جمله پیشنهاد هیئت نظارت شهرستان و تایید هیئت نظارت استان و هیئت نظارت مرکزی تحقق می‏یابد، تصریح کرد: تاکنون هیئت نظارت شهرستان چهارمین دوره انتخابات شورای  این شهر را تائید نکرده است و اکنون هیئت نظارت استان باید نظر قطعی خود را در مدت ۵ روز اعلام کند، در حال حاضر هیئت نظارت استان در حال بررسی انتخابات هستند و همه تلاش می‏کنند با سرعت بیشتری نتیجه را به سمع مردم برسانند.

موسی فکور خاطرنشان کرد: ابطال انتخابات شورای شهر رشت امری بعید به نظر می رسد اما نظر شخصی من این است که برهم زدن آرامش شهر و تنویر اذهان عمومی به نفع مردم و این شهر نیست زیرا در ماه‏های گذشته حوادث ناخوشایندی  را در شورای این شهر شاهد بوده ایم و امروز وظیفه همه ما مسئولین است که آرامش را به این شهر برگردانیم.

جبار کوچکی‌نژاد :انتخابات شورای شهر رشت شکایت‌های زیادی از نظر نامزدهای انتخاباتی و نگرانی مردم دارد

جبار کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگوی فارس در رشت درباره روند بررسی صلاحیت منتخبان شوراهای اسلامی استان به ویژه شورای شهر رشت با وجود مستندات لازم در هیئت نظارت شورای این شهرستان، اظهار کرد: اخیراً برخی نشریات محلی عنوان کردند که فرماندار رشت انتخابات این شهر را تأیید کرده است در حالی که در صلاحیت فرماندار نیست که بخواهد انتخابات را تأیید کند.

وی افزود: هیئت‌های نظارت طبق قانون، انتخابات تأیید و یا رد روستاها را هیئت‌های اجرایی و انتخابات شهرها را هیئت نظارت شهرستان‌ها اعلام می‌کنند.

*وجود مناقشه‌های زیاد در انتخابات شورای شهر رشت/بررسی انتخابات شورای شهر رشت توسط کارشناسان حقوقی

کوچکی‌نژاد انتخابات شورای شهر رشت را دارای مناقشه‌های زیادی دانست و تصریح کرد: هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان رشت انتخابات این شورا را مورد بررسی قرار داد و اشکالاتی را به این انتخابات از نظر شمارش آرا و تخلفات موردی طبق گزارش‌های دستگاه‌های انتظامی و امنیتی وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه هیئت نظارت شورای شهرستان رشت موارد مذکور را در اختیار هیئت عالی نظارت گیلان قرار داده است، اذعان کرد: اکنون هیئت نظارت عالی استان در حال بررسی موارد ذکر شده توسط کارشناسان حقوقی است.

*نتیجه بررسی انتخابات شورای شهر رشت هفته آینده اعلام می‌شود

وی خاطرنشان کرد: تا هفته دیگر نتیجه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای گیلان به ویژه شهر رشت را اعلام می‌کنیم.

کوچکی‌نژاد افزود: هر گونه اظهار نظر درباره تأیید و یا رد انتخابات در صلاحیت هیئت عالی نظارت بر انتخابات استان است و مردم به این مسئله توجه کنند.

وی برخی شایعات موجود و پیش‌داوری‌های صورت گرفته درباره ابطال انتخابات شورای شهر رشت، اذعان کرد: این پیش‌داوری‌ها درست نیست و هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان‌ها دیدگاه خود را درباره اشکالات انتخاباتی اعلام کردند اما در هیچ شهری انتخابات رد و یا ابطال نشده است تنها اشکالات را مطرح کردند و خواستار رسیدگی دوباره شدند.

*فیلم و عکس‌های نامزدهای انتخابات شورای شهر رشت بررسی می‌شود

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گیلان، درباره سرنوشت انتخابات شورای شهر رشت، تصریح کرد: رشت یکی از شهرهایی است که اشکالاتی در بخش اجرا، تبلیغات و نامزدهای انتخاباتی آن وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی‌ اشکالات وجود داشته و قوه قضائیه و نیروهای امنیتی و انتظامی و بازرسان در آن ورود کرده که به صورت فیلم و عکس تهیه کردند و ما در حال بررسی هستیم.

وی انتخابات شورای شهر رشت را در حال بررسی دقیق عنوان کرد و یادآور شد: انتخابات شورای شهر رشت شکایت‌های زیادی از نظر نامزدهای انتخاباتی و نگرانی مردم دارد و بازرسان با دقت گزارش‌ها و مستندات موجود منتخبان را بررسی می‌کنند و تعداد آرای آنها و گزارش‌های دستگاه‌های انتظامی و اطلاعاتی را مورد بررسی دقیق قرار می دهند./گیلانی ها

Share