استاندار گیلان:

گیلان سیاسی ترین استان کشور است

به گزارش دیار میرزا استاندار گیلان با تأکید برایجاد امنیت برای سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت : در گیلان برخلاف سایر استانها ، مشکل ظرفیتهای سرمایه گذار نداریم اما باید تلاش کرد به تناسب این ظرفیت نسبت به جذب سرمایه گذار اقدام کنیم

به گزارش دیار میرزا استاندار گیلان در شورای اداری که با حضور دادستان کل کشور برگزار شد با اشاره به بالابودن  تراکم جمعیتی در گیلان نسبت به سایراستانهای کشور پس از تهران اظهار داشت : این استان دارای تنوع بسیار اقوام و خرده فرهنگ هاست که یک امتیاز برای گیلان محسوب می شود .

کیهان هاشم نیا با بیان اینکه گیلان سیاسی ترین استان کشور است ، تصریح کرد : سیاسی بودن مردم این استان موجب توجه و درک راحت تر مسائل سیاسی ، بین المللی ، فرهنگی و امنیتی توسط آنان شده است .
وی اضافه کرد : میزان امنیت بسیار مهم است که در گیلان به تأمین آن توجه ویژه ای شده و مدیریت خوبی در این زمینه صورت گرفته است .

استاندار گیلان با تأکید برایجاد امنیت برای سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت : در گیلان برخلاف سایر استانها ، مشکل ظرفیتهای سرمایه گذار نداریم اما باید تلاش کرد به تناسب این ظرفیت نسبت به جذب سرمایه گذار اقدام کنیم
استاندار گیلان  همچنین با اشاره به فرارسیدن سالروز رحلت بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی و قیام ۱۵ خرداد اظهار داشت: همه باید برای بزرگداشت این ایام اهتمام ویژه ای بورزیم .

وی همچنین با تاکید بر برگزاری انتخاباتی پرشور افزود : دستگاه های اجرایی نمیتوانند در طرفداری از افراد وارد شوند، اما وظیفه دارند تمام تلاش خود را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۴ خرداد بکار گیرند.

استاندار گیلان همچنین از مصوبات جدید هئیت دولت برای پیشرفت و آبادانی استان خبرداد و گفت :  وزارت راه و شهرسازی با همکاری معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جهور و استانداری و با رعایت قوانین و مقررات نسبت به تسریع در اتمام طرح کنار گذر لنگرود ، افزایش میزان وام مسکن مهر از دویست و پنجاه میلیون به سیصد میلیون  ریال  و تأمین تأسیسات مورد نیاز مسکن مهر در استان توسط وزارتخانه های نفت و نیرو اقدام کند .

وی ادامه داد دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق ازاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی با همکاری معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و استانداری و با رعایت قوانین و مقررات نسبت به تأمین اعتبار طرح زیرسازی راه آهن آنتنی از راه آهن رشت – انزلی به بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی از محل اعتبارات منطقه آزاد انزلی با اجرای ریل از طریق راه آهن جمهوری اسلامی ایران اقدام نماید .

استاندار همچنین از اختصاص مبلغ بیست میلیارد جهت ساخت یادمان در محل شهادت میرزاکوچک خان  ، اختصاص اعتبار لازم برای نیروگاه زباله سوز رشت ، تأسیس بنیاد میرزاکوچک خان با همکاری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و استانداری خبرداد .

 

 دادستان کل کشورهم  در ادامه این جلسه گفت : قوه قضائیه تمام تلاشش گسترش عدالت است و در این راستا نظارت داخلی خود را بیش از پیش تقویت نموده است .

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به در پیش بودن انتخابات ۲۴ خرداد افزود : وزارت کشور شورای نگهبان ، فرماندارن ، نیروهای انتظامی و امنیتی آمادگی کامل برای برگزاری یک انتخابات خوب سالم و در شأن جمهوری اسلامی ایران را دارند .

وی با اشاره به توطئه دشمنان برای برهم زدن فضای سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی کشور و کم کردن روحیه امید در بین مردم ، اظهار داشت : دشمنان و بدخواهان ملت ایران تمام تلاش خود را برای ایجاد نا امنی و عقب انداختن انتخابات و ایجاد اخلال در آن بکار گرفتند اما به جرأت می توان گفت : که بیش از ۹۰ درصد اهداف آنها شکست خورده است .

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای با تأکید براینکه هیچ فردی و در هیچ جایگاه نباید استقلال قوه قضائیه را زیر سئوال ببرد اظهار داشت  : اگر قوه قضائیه مستقل و مقتدر باشد در پیشرفت کشور بسیار تأثیرگذار خواهد بود .

رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه امنیت و اقتصاد بیشترین موضوعات مورد توجه در کشور است گفت : هرچه قوه قضائیه موفق تر باشد ، عدالت و پیشرفت و امنیت درکشورتقویت می شود .

ایرج ندیمی افزود : باتوجه به ایجاد زیرساخت های مهم در استانهای شمالی به ویژه گیلان باید به مسائل امنیتی و قضایی این مناطق بیش از پیش توجه شود .

اکبرزاده معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان هم در ادامه این نشست از آمادگی همه جانبه این استان برای برگزاری انتخابات ۲۴ خرداد خبرداد و اظهار داشت : در گیلان یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند .

وی افزود : ۲ هزار و ۸۶ شعبه اخذ رأی برای انتخابات شوراهای  اسلامی شهر و روستا و ۲ هزار و۸۸۵ شعبه اخذ رأی هم برای انتخابات ریاست جمهوری در استان در نظر گرفته شده است .

در ادامه آقابیگی مدیر عامل آب منطقه ای گیلان نیز ار کاهش میزان بارندگی ها در استان نسبت به سال گذشته خبرداد و تصریح کرد : با اقدامات به موقع استاندار و مسئولین مربوطه و با مشارکت خوب کشاورزان ، تاکنون ۹۹ درصد از اراضی کشاورزی برنج در استان نشاء و ۶۰ درصد آن هم وجین شده است .

وی ادامه داد : هم اکنون ۷۵۰ میلیون متر مکعب ذخیره آب پشت سد سفیدرود داریم .

متقی طلب رئیس پارک علم و فناوری گیلان هم با اشاره به آغاز اجرای شد جامع فناوری اطلاعات گیلان گفت : این سند جزء بهترین سندهای فناوری اطلاعات در کشور به شمار می رود .

در ادامه این جلسه جواد شفیعی ثابت فرماندار شفت نیز با اشاره به سانحه آتش سوزی هفته گذشته در روستای امام زاده ابراهیم این شهرستان گفت : در این حادثه ۱۷۸ واحد تجاری و مسکونی دچار آتش سوزی شدند که هم اکنون منطقه درحال آواربرداری است .

وی با بیان اینکه گروهی از کمیته امداد کشور در حال عزیمت به این روستاست افزود : همه واحدهای حادثه دیده دارای پوشش بیمه ای بودند و بزودی به همت مسئولین استان کار بازسازی آنها آغاز می شود .

Share