گزارش تصویری سخنرانی قالیباف در تبریز

محمدباقر قالیباف امروز در ورزشگاه شریفی‌پور شهر تبریز با ابراز خرسندی از حضور در بین هزاران هوادار و حامی تبریزی خود اظهار کرد: بسیار خوشحال هستم که در جمع مردم ولایتمدار و غیور تبریز و در حقیقت آذربایجان ‌شرقی هستم. وی تاکید کرد: آذربایجان همواره دیار مجاهدان، عالمان و سیاستمدارانی بوده که استقلال و عظمت […]

محمدباقر قالیباف امروز در ورزشگاه شریفی‌پور شهر تبریز با ابراز خرسندی از حضور در بین هزاران هوادار و حامی تبریزی خود اظهار کرد: بسیار خوشحال هستم که در جمع مردم ولایتمدار و غیور تبریز و در حقیقت آذربایجان ‌شرقی هستم.

وی تاکید کرد: آذربایجان همواره دیار مجاهدان، عالمان و سیاستمدارانی بوده که استقلال و عظمت ملت ایران را وجه‌ همت خود قرار داده‌اند و برای تمدن و فرهنگ ایران‌ زمین فداکاری کرده‌اند.

قالیباف گفت: مردم آذربایجان و مردم قهرمان تبریز در تمام عرصه‌های حساس پیشتاز و پیشقراول ملت ایران بوده‌اند و از اینکه امروز و در این ساعت در بین این مردم و جانبازان، علما و پیشکسوتان استان آذربایجان شرقی هستم، افتخار می‌کنم.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس نیز سرداران و رزمندگان این دیار مجاهدت‌های زیادی را آفریدند و در صف مقدم دفاع ایستادند و با شجاعت و فداکاری از کیان و ناموس خود و از تمامیت ارضی ملت ایران دفاع کردند.

نامزد انتخابات یازدهم ریاست جمهوری گفت: علمای بزرگ، علامه‌ها، شهدا، جوانمردان غیرت و عزت را در آذربایجان دیده‌ایم و اگر انصاف لازم را داشته باشیم باید ادعا کرد که از مشروطه تا امروز وقتی به تاریخ آذربایجان نگاه می‌‌کنیم، به خوبی ملموس است که ملت ایران به آذربایجان مدیون است.

وی اظهار کرد: افتخار آذربایجان این به حساب می‌آید که در هر عرصه‌ای معروف به شهر “اولین‌هاست”.

قالیباف گفت: تاریخ ایران سرشار از بزرگمردی و فداکاری مردم آذربایجان است و بخش اصلی عزت و استقلال ایران مدیون فداکاری مخلصانه مردم عزیز آذربایجان بوده و هست.

نامزد انتخابات یازدهم ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر دلاوری‌های ستارخان، باقرخان و حوادث مشروطه را به چشم خود ندیدیم اما در دوران دفاع مقدس همه شاهد همت و غیرت این مردم بوده و نمونه‌های آن را در شهید باکری‌ها، شفیع‌زاده‌ها، یاغچیان‌ها و شهدای بزرگ این خطه دیدیم و به آن افتخار کرده‌ایم.

وی بخش مهم از عزت و افتخار ایران را مرهون ایثار و فداکاری ملت غیور آذربایجان دانست و افزود: بسیار خرسندم که اعلام کنم از اینکه توفیق سفر به آذربایجان را که مهد علم و ادب است را پیدا کردم، افتخار می‌کنم.

قالیباف با بیان اینکه افتخارم این است که فرزند این سرزمین و نظام جمهوری اسلامی ایران هستم، اظهار کرد: امروز دستم را از خراسان به سوی شما دراز می‌کنم.

نخستین‌ گام مبارزه با گرانی و بیکاری از آذربایجان‌شرقی

وی در ادامه با اشاره به مشکلات کنونی کشور گفت: استان آذربایجان‌شرقی و به خصوص تبریز ظرفیت‌های زیادی دارد که برای پیشرفت به همت مردم و جوانان نیاز داریم تا دست به دست هم داده و مشکلات کشور را از جمله گرانی و بیکاری برطرف کنیم.

قالیباف افزود: با غیرت شما مردم تبریز، نخستین و مهم‌ترین گام‌ها را از همین استان برخواهیم داشت.

وی گفت: با اطمینان اعلام می‌کنم که آذربایجان سربلند یعنی ایران سربلند، ایران سربلند یعنی آذربایجان سربلند و از این رو معتقدم یاشاسین آذربایجان.

دشمن من و ملت سوء‌تدبیر در اداره کشور است

قالیباف تنها دشمن موجود در شرایط فعلی داخلی را یک سوءتدبیر در اداره کشور دانست و افزود: باید دست به دست هم بدهیم تا مشکلات یکی پس از دیگری حل و فصل شود، نباید اجازه داد نخبگان، پیشکسوتان، اندیشمندان و جوانان باسواد و اندیشمند ما در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برای این کشور احساس در انزوا قرار گرفته و به حاشیه بروند.

وی با اشاره به یکی از مشکلات مهم استان که همانا خشک شدن دریاچه ارومیه است،تاکید کرد: این‌ امر یکی از دغدغه‌های اصلی مردم آذربایجان‌شرقی است و اگر این دریاچه زیبا و ارزشمند خشک شده به خاطر این است که این ضعف مدیریت از چند سال گذشته در کشور وجود داشته و امروز این نتیجه حاصل شده است.

چرا افزایش قیمت نفت تغییری در زندگی مردم نمی‌کند

قالیباف گفت: امروز فرقی نمی‌کند که بشکه نفت را ۲۰ دلار بفروشیم یا ۱۲۰ دلار، چرا که در هر صورت به دلیل سوءمدیریت‌ها باز هم مشکلات اقتصادی خواهیم داشت،باید این مشکلات را جبران کنیم.

وی افزود: در این راستا باید در بخش‌های مختلف مثل سلامت، کشاورزی، خدمات، به خصوص در بخش کارگران که بسیار دچار مشکل است اصلاحاتی انجام دهیم تا با سرعت این نابسامانی‌ها را منطقی سامان بدهیم.

کفاف نکردن حقوق کارگران تنها برای اجاره مسکن

قالیباف، دغدغه مردم را بیشتر مسائل و مشکلات کشور در حوزه اقتصادی دانست و تاکید کرد: با این وجود دولت در مواردی که نباید دخالت کند، دخالت کرده و در مواردی که باید دخالت کند متاسفانه  عکس‌العملی قابل قبولی از خود نشان نداده است.

وی افزود: نتیجه این دخالت‌ها و کم‌توجهی‌ها آن شده است که امروز اگر کارگران ما مسکن نداشته باشند، حتی اگر حقوق دوشیفت کارشان را هم بابت اجاره مسکن بدهند بازهم کم می‌آورند.

نامزد انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با بیان اینکه مسکن یعنی ایجاد ۲۸۰ هزار شغل مستقیم در صنعت‌های مختلف، تصریح کرد: اگر حوزه مسکن را در بخش خصوصی فعال کنیم فرصت‌های شغلی زیادی ایجاد خواهد شد که تا حدودی به معضل بیکاری پایان می‌دهد.

جای نگرانی و ناامیدی وجود ندارد

وی افزود: با تمام این موارد هیچ جای نگرانی و ناامیدی وجود ندارد چرا که همه غیرت را شما مردم آموختیم و می‌دانیم که برای مشکلات نباید نگران باشیم، به همت شما حماسه سیاسی رقم خواهد خورد و  خواسته مقام معظم رهبری و آحاد ملت تحقق خواهد یافت تا ایران همچنان در مرکز توجه همگان قرار گیرد.

قالیباف گفت: در میان اگر توفیق خدمت پیدا کنم به همت خود شماها حماسه اقتصادی را محقق خواهم کرد.

چند حرف را در دولت من نخواهید شنید

وی افزود: چند حرف را هرگز از من نخواهید شنید چرا که متعهد می‌شوم و شما را شاهد می‌گیرم تا بگویم از روز اول قانون اساسی و حقوق ملت را به طور کامل اجرا خواهم کرد و این اقدام را بدون تبعیض برای اقوام، مذاهب و سلایق مختلف انجام خواهم داد.

قالیباف تصریح کرد: معتقدم از ظرفیت‌های استانی باید بهره گرفت و در این راه از تمرکزگرایی نیز پرهیز کرد، مسئولیت‌ شهرها و استان‌ها باید به خود مسئولان و مدیران آن بخش واگذار شود تا تصمیم‌گیری‌ها درست و اصولی رقم بخورد.

نامزد انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به نمایش طومارهایی که مردم در تقدیر از حمایت وی از زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی جمع‌آوری کرده بودند، تاکید کرد: از مردم آذربایجان تشکر می‌کنم و بازهم اگر توفیق خدمت داشته باشم به زلزله‌زدگان این استان کمک خواهم کرد چرا که وظیفه خود می‌دانم.

حاشیه‌های مراسم

«علی خیرالعمل، رای ما مرد عمل»، «امیرکبیر تهران، برس به داد ایران»

مسئولان برگزاری مراسم ستاد قالیباف در آذربایجان‌شرقی در سالن پورشریفی تبریز قبل از سخنان محمدباقر قالیباف در تبریز کلیپی از اقدامات شهردار تهران در پایتخت تهیه کرده‌اند که شامل حضور قالیباف در ماجرای آب‌گرفتگی مترو تهران، حضور وی در عرصه دفاع مقدس، سخنرانی‌های وی و همچنین تصاویری از پروژه‌ها و اقدامات صورت گرفته در تهران است.

در دست برخی حاضر در سالن پورشریفی دست‌نوشته‌های با مضامین «قالیباف حمایتت می‌کنیم»، «قالیباف تخریبچی تحریم‌ها» و تعدادی از بنرها مربوط به مناطق زلزله‌زده هریس و بخش خواجه بود که از خدمات  قالیباف شهردار تهران به این مناطق در زمان زلزله تقدیر کرده‌اند.

حاضران در سالن پورشریفی تبریز شعارهای  «حی علی خیرالعمل، رای ما مرد عمل»، «امیرکبیر تهران، برس به داد ایران»، «آذربایجان بیر کلام، قالیباف والسلام» سر دادند.

طومارهایی با عنوان «حمایت بی‌دریغ شما در زلزله آذربایجان را پای صندوق‌های رأی پاسخ خواهیم گفت» که سالن ورزشگاه نصب شد که پای آن را صدها نفر امضا کردند.

رزمی‌کاران رشته کیک بوکسینگ تبریز با لباس‌های ورزشی هم اکنون در سالن حاضر شده‌اند و بنرهایی را در دست داشتند که مضمون آن حمایت ورزشکاران این رشته ورزشی از قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری بود.

Share