کوچکی‌نژاد:استعفای اعضای هیئت نظارت شورای شهرستان رشت پذیرفته نشد

به گزارش دیارمیرزاجبارکوچکی‌نژاد،  درباره وضعیت بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شهر و روستای گیلان اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات یعنی تعیین صلاحیت‌ها به پایان رسیده است. وی ادامه داد: مرحله نخست استقرار هیئت‌های نظارت و سپس هیئت‌های اجرایی به پایان رسید. نماینده مردم رشت در مجلس مرحله دوم انتخابات را تعیین صلاحیت نامزدهای شوراهای اسلامی استان […]

به گزارش دیارمیرزاجبارکوچکی‌نژاد،  درباره وضعیت بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شهر و روستای گیلان اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات یعنی تعیین صلاحیت‌ها به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: مرحله نخست استقرار هیئت‌های نظارت و سپس هیئت‌های اجرایی به پایان رسید.

نماینده مردم رشت در مجلس مرحله دوم انتخابات را تعیین صلاحیت نامزدهای شوراهای اسلامی استان عنوان کرد.

وی افزود: در مرحله دوم، صلاحیت ۱۵ هزار و ۵۹۹ نفر مورد بررسی قرار گرفت که حدود دو هزار نفر در شهر و بقیه روستاها بودند.

کوچکی‌نژاد اذعان کرد: طبق قانون هیئت‌های اجرایی صلاحیت افراد را بررسی ‌کردند و سپس هیئت نظارت شهرستان‌ها این کار را انجام ‌دادند.

وی با بیان اینکه افراد معترض از هیئت اجرایی و نظارت باید به هیئت عالی نظارت اعتراض می‌کردند، گفت: طبق قانون انتخابات، نامزدهای معترض روستاها به هیئت نظارت شهرستان‌ها و در شهرها نیز به هیئت عالی نظارت استان شکایت ‌کردند.

این مسئول اضافه کرد: بررسی صلاحیت‌ها با دقت ادامه یافت و کسانی که از هیئت عالی نظارت شکایت داشتند به هیئت عالی نظارت کشور اعتراض خود را ارائه دادند و بررسی صلاحیت‌ها به پایان رسیده است به جز برخی موارد که وجود دارد و باید بین هیئت عالی استان‌ها و مرکز در تهران انجام شود.

وی درباره آخرین تأیید صلاحیت‌ها تصریح کرد: در روستاها صلاحیت بیش از ۹۰ درصد  و در شهرها نیز حدود ۸۹ درصد تأیید شده  است.

کوچکی‌نژاد افزود: برخی از نقاط نیز اشکالاتی وجود داشت و تهران در حال بررسی است که امیدواریم تا دو روز آینده تصمیم نهایی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران بر اساس قانون امروز اطلاعیه صادر کردند، گفت: کاندیداهایی که حق فعالیت دارند از ساعت ۱۲ شب گذشته آغاز کردند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی مرحله سوم انتخابات شوراهای اسلامی شهر را فعالیت‌های تبلیغاتی عنوان کرد و یادآور شد: مرحله چهارم انتخابات نیز رأی‌گیری است که ۲۴ خرداد انجام می‌شود.

وی درباره تأیید صلاحیت افراد رد صلاحیت شده در هیئت‌های عالی نظارت مرکز و گیلان، خاطرنشان کرد: هیئت عالی نظارت طبق قانون احکامش باید برای مورد قبول همه باشد.

کوچکی‌نژاد با تصریح بر اینکه تصمیم نهایی را هیئت عالی نظارت کشور می‌گیرد، اذعان کرد: آنها لیستی را به صورت مستقیم به استانداری ابلاغ کردند که موجب استعفای تعدادی از هیئت نظارت شهرستان‌ها از جمله رشت، ماسال و انزلی و دیگر نقاط شده است.

وی با بیان اینکه در حال مذاکره هستیم، متذکر شد: امیدواریم بتوانیم این موضوع را به نتیجه‌ای خوب برسانیم و از دوستان خواسته شده که در حدود اختیار خود مصاحبه کنند تا فضای انتخابات موجب دلسردی مردم نشود.

این مسئول با قدردانی از تلاش تمام هیئت‌های نظارت و اجرایی شهرستان‌های استان، یادآور شد: گله‌مندی و اشکالاتی در این زمینه وجود دارد که در حال اصلاح اوضاع هستیم.

وی درباره استعفای اعضای هیئت نظارت شوراهای چند شهرستان گیلان، اذعان کرد: استعفای این هیئت‌ها پذیرفته نشده و امیدواریم با مذاکره و صحبت مشکل برطرف شود.

Share