کربلایی: هیئت عالی نظارت به شکایت نامزد‌ها رسیدگی کند

به گزارش دیارمیرزا دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان گفت: هیئت عالی نظارت به شکایت نامزد‌های شورای شهر رشت رسیدگی کند. به گزارش شمال نیوز ،حسن کربلایی  از نحوه رسیدگی به صلاحیت کاندیداها و ورود افراد مسئله‌دار به شورای اسلامی شهر رشت به شدت انتقاد کرد. وی اظهار کرد: انتظار مردم این است که با توجه […]

به گزارش دیارمیرزا دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان گفت: هیئت عالی نظارت به شکایت نامزد‌های شورای شهر رشت رسیدگی کند. به گزارش شمال نیوز ،حسن کربلایی  از نحوه رسیدگی به صلاحیت کاندیداها و ورود افراد مسئله‌دار به شورای اسلامی شهر رشت به شدت انتقاد کرد.

وی اظهار کرد: انتظار مردم این است که با توجه به اتفاق‌هایی که در دوره قبل شورای اسلامی شهر رشت افتاد و تعداد شش نفر از آنها به همراه شهردار وقت به خاطر تخلفات عدیده دستگیر شدند، در این دوره مدیران و دست‌اندرکاران اجازه ورود به افرادی مشابه آنها به شورای شهر رشت را ندهند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان با بیان اینکه مقصر اصلی این مسئله هیئت نظارت استان است، افزود: هیئت نظارت رشت وظیفه خود را خوب انجام داد و هیئت‌ نظارت گیلان بر اثر فشار برخی جریان‌های سیاسی تعدادی از افراد متخلف را که مراجع چهارگانه صلاحیت آنها را رد کرده بودند و سوابق سوء سیاسی، اخلاقی و مالی داشتند را به جرگه کاندیداها برگشت دادند.

وی ادامه داد: این افراد تخلفاتی مانند خرید و فروش آرا داشتند و تعدادی از عوامل آنها توسط نیروهای امنیتی و حفاظتی دستگیر شدند و قوه قضائیه استان در جریان این دستگیری‌ها است.

کربلایی با اشاره به اینکه یکی از کاندیداها به فرماندار رشت اعتراض کرد و وی گفت حدود چهار تا پنج نفر خرید رأی صورت گرفته است، گفت: معنای این حرف وقوع تقلب در انتخابات شورای شهر رشت است.

وی با تأکید بر اینکه به نحوه برگزاری انتخابات شورای شهر رشت اعتراض داریم، اذعان کرد: به تخلفات انتخابات رشت و نحوه بررسی صلاحیت‌ها معترض هستیم و در گیلان کسی به داد مظلومان و صالحین نمی‌رسد و فقط کسانی برای حفظ جایگاه و مقام و پست خود تلاش می‌کنند.

این مقام مسئول با تصریح بر اینکه هیئت عالی نظارت باید انتخابات رشت را بررسی کنند، افزود: از نظر ما این انتخابات مخدوش است. با توجه به اینکه بنده سابقه برگزاری انتخابات را دارم تاکنون انتخاباتی با این همه تخلف برگزار نشده بود.

وی با اشاره به اینکه صندوق رأی در محلی برده شده بود که مربوط به رشت نبود، گفت: از آنجا رأی گرفتند و درب برخی صندوق‌ها تا ساعت سه نیمه شب باز بود و افرادی را با مینی‌بوس می‌آوردند تا رأی دهند که ذکر این مطالب با مستندات خود موجود است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: صورت جلساتی که باید در محل اخذ رأی تنظیم و در صندوق انداخته شود در داخل فرمانداری رشت جابه‌جا شده بود.

وی متذکر شد: انتخابات شورای رشت با تخلفات بسیار زیاد و آشکار انجام گرفته و خواهان رسیدگی به شکایت‌های کاندیداها هستیم که به فراموشی سپرده نشود.

کربلایی با تصریح بر اینکه تخلفات بزرگ انتخابات شورای شهر رشت در زمان فرماندار و هیئت نظارت فعلی استان انجام گرفته است، یادآور شد: در حالی که این افراد باید مدافع و حافظ آبروی مردم باشند تا نااهلان نتوانند بر اریکه شورای شهر رشت بروند و سرنوشت مردم را به گونه‌ای رقم بزنند که موجب آبروریزی در کل کشور شود.

وی افزود: کسانی که اکنون در زندان هستند و تخلفات بسیار داشتند مشابه افرادی هستند که امروزه با خرید رأی وارد شورا شدند و همین افراد در دوره قبل مدافعان اصلی بودند که امروز به زندان افتادند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه از طریق قانون موضوع انتخابات شورای شهر رشت پیگیری می‌شود، اذعان کرد: در صورتی که به موارد شکایت‌ها خوب رسیدگی نشود بهتر است انتخابات شورای شهر رشت ابطال شود./فارس

Share