ژنرال ها و سربازهای هشت نامزد انتخابات + عکس

به گزارش دیارمیرزا : هم احمد توکلی و هم محمدرضا باهنر گفته اند که در سال ۸۴ به محمود احمدی نژاد پیشنهاد داده بودند از رقبای باتجربه اش در کابینه استفاده کند تا دولتی قوی را تشکیل دهد که جواب احمدی نژاد به هر دو نماینده این بوده که «من ژنرال نمی خواهم بلکه سرباز […]

به گزارش دیارمیرزا : هم احمد توکلی و هم محمدرضا باهنر گفته اند که در سال ۸۴ به محمود احمدی نژاد پیشنهاد داده بودند از رقبای باتجربه اش در کابینه استفاده کند تا دولتی قوی را تشکیل دهد که جواب احمدی نژاد به هر دو نماینده این بوده که «من ژنرال نمی خواهم بلکه سرباز می خواهم»

   باهنر گفته است احمدی نژاد بدنبال سرباز می گشت اگر سربازی در دولت ستوان می شد احمدی نژاد آن را مرخص می کرد چه برسد به اینکه آن سرباز به درجه سرهنگی می رسید که دیگر فاجعه بود. ترکیب روسای ستاد نامزدها، چهره هایی که این روزها در ستادهای هشت نامزد انتخاباتی آفتابی می شوند می تواند از سربازان و ژنرال های دولت احتمالی آینده رونمایی کند.

شاید در بین نامزدهای انتخابات، قالیباف را تنها نامزدی دانست که این روزها، یکی از سرداران که در رسانه های خارجی ملقب به ژنرال است از او حمایت کرده است.
چندی پیش امام جمعه کرمان گفته بود یک شب به همراه مهندس سیف‌اللهی در کنار حاج قاسم سلیمانی بودیم و از ایشان پرسیدم به چه کسی رای می‌دهی؟ حاج قاسم گفت قالیباف؛ من نیز گفتم به قالیباف رأی می‌دهم.
محمود عسگری آزاد نماینده اقتصادی قالیباف است که گفته قالیباف از سال ۸۷ تیمی ۲۵۰ نفره از کارشناسان و اساتید و افراد باتجربه را تشکیل داد که درباره مدیریت آینده کشور برنامه‌ریزی کردند که خروجی آن کتابی است که یکی از مباحث اصلی آن مباحث اقتصادی است.
عسگری آزاد رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران، معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در دولت اصلاحات نیز بود
عسگری آزاد در دولت احمدی نژاد نیز با حکم عبدالرضا مصری، وزیر رفاه و تأمین اجتماعی به سمت معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی منصوب شد.   رئیس ستاد قالیباف حسین مظفر، معاون نظارت مجلس نهم و وزیر آموزش و پرورش دولت خاتمی است که در صورت ریاست جمهوری قالیباف قطعا هم عسگری آزاد می تواند در کابینه قالیباف جایی داشته باشد و هم حسین مظفر.


۶ ژنرال برای یک وزارتخانه
در سال ۸۸ محسن رضایی، داوود دانش جعفری، وزیر اقتصاد اخراج شده دولت نهم را به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی خود انتخاب کرد. داوود دانش جعفری از نزدیکان فکری رضایی است. محسن رضایی در برنامه انتخابات ایرانی شبکه جام جام گفته که هنوز وزرا را مشخص نکردیم ولی کاندیداهای هر وزارتخانه برای خودم مشخص است و بدون اینکه به آنها بگویم ۵ تا ۶ نفر را در این خصوص در نظر دارم. اگر در در ۱۰ -۱۲ روز آینده به نتیجه برسم،  اسامی آنها را اعلام می کنم.
سردار منصور عزتی شهردار زنجان از مشهورترین چهره های نزدیک به محسن رضایی است که ریاست ستاد وی در زنجان را برعهده دارد.
توفیقی تنها ژنرال عارف؟
ریاست ستاد عارف را جعفر توفیقی برعهده دارد. توفیقی دارای مدرک دکترای تخصصی (ph.D) در رشته مهندسی شیمی از دانشگاه پلی‌تکنیک بخارست و استاد تمام گروه مهندسی شیمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه تربیت مدرس است. او وزیر علوم کابینه خاتمی بود
یاران هاشمی در حلقه روحانی
چهره های نزدیک به حسن روحانی در اولین همایش انتخاباتی اون مشخص شدند. اعضای موتلفه اگرچه پشت سر علی اکبر ولایتی گرد آمده اند اما حسن غفوری فرد از چهره هایی بود که در همایش انتخاباتی روحانی دیده شد. چهره هایی نزدیک به هاشمی همچون علی عسگری و سیدمحمود علوی و تعدادی از طلاب، علی یونسی وزیر اطلاعات خاتمی، محمد علی زم رئیس سابق حوزه هنری، ذاکری و  اشرفی اصفهانی از چهره‌های نزدیک به کروبی و خاتمی و شهیدی باجناق ناطق نوری که مدتی نیز سرپرستی بازرسی ویژه ریاست جمهوری دولت احمدی‌نژاد را بر عهده داشت، در همایش انتخاباتی روحانی حضور داشتند.
محمدرضا نعمت‌زاده رئیس ستاد انتخابات روحانی و محمدباقر نوبخت سخنگوی ستاد وی است
محمدرضا نعمت زاده وزیر صنایع در دولتهای اول و دوم اکبر هاشمی رفسنجانی بود. وی همچنین وزیر صنایع در کابینه شهید رجایی بوده‌است. معاونت وزارت نفت در امور پتروشیمی در کابینه‌های آقای خاتمی ومعاونت وزارت نفت در امور پخش و پالایش را در کابینه احمدی نژاد بعهده داشته‌است.
دکتر نوبخت نیز دکترای اقتصاد از دانشگاه انگلستان دارد و چهاردوره نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بوده است .


موتلفه پشت ولایتی
علی‌اکبر ولایتی که بعد از به ناکامی ائتلاف ۵ نفره، اعضای این ائتلاف را پشت سر خود می بیند با تشکیل شورای هماهنگی ستادهای چهارگانه – موتلفه اسلامی، جبهه پیروان خط امام و رهبری، ستادهای انتخاباتی سابق مصطفی پورمحمدی و ستادهای انتخاباتی ولایتی – طی حکمی محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی را به سمت ریاست این شورا منصوب کرده است
حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی رئیس ستاد انتخاباتی علی اکبر ولایتی، در اصفهان است
اسدالله بادامچیان قائم مقام حزب موتلفه گفته که از ولایتی حمایت می کند و از دیگر چهره های حامی او جواد جهانگیرزاده و حسین سبحانی نمایندگان ارومیه و نیشابور در مجلس هستند.


نجابت، توکلی و نادران در حلقه حدادعادل
ریاست ستاد غلامعلی حداد عادل سومین عضو ائتلاف سه گانه را هم حسین نجابت برعهده دارد. او دارای دارای دکتری فیزیک هسته‌ای از دانشگاه دورهام انگلستان است. خط فکری نجابت و احمد توکلی چهره مشهور اقتصادی مجلس هشتم و نهم، بسیار بهم نزدیک است و بعید نیست در صورتی که حداد عادل رئیس جمهور آینده کشور شود، نجابت و توکلی ژنرال های کابینه وی باشند.
نجابت رئیس ستاد انتخابات حدادعادل در خصوص ستاد این نامزد انتخابات یازدهم اظهار داشت: حدود ۵ ماه است که گروهی از اساتید و کارشناسان اجرایی تقسیم کار کرده‌اند و در ۷ کمیته اصلی کار را پیش برده‌اند و رویکرد آنها هم ارزیابی وضعیت فعلی و هم اولویت‌بندی برای وزارتخانه‌هایی است که در قالب برنامه ای رونمایی خواهد شد.
الیاس نادران دیگر چهره اقتصادی مجلس هم در ترکیب ستاد انتخاباتی حداد عادل جای دارد.


چهره های مشهور ستاد جلیلی
چهره مشهوری که در اولین همایش تبلیغاتی سعید جلیلی حضور پیدا کرد محمدحسینی وزیر ارشاد دولت نهم بود. حضور او به عنوان یک چهره دولتی در همایش سعید جلیلی تنه به تنه حضوری می زد که محمود احمدی نژاد در آخرین روز ثبت نام نامزدها، در وزارت کشور به ثبت رسانده بود. اگر احمدی نژاد آن روز گفته بود که مرخصی گرفته است، سید محمد حسینی نیز در واکنش به این انتقادها که یک مقام دولتی است و در همایش یکی از نامزدها حضور پیدا کرده است گفته بود آن همایش روز جمعه و در یک روز تعطیل برگزار شده و آن روز را وزیر نبوده است.
علی باقری رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی است، همو که معاون او در شورای عالی امنیت ملی هم هست. گفته می شود تیم اقتصادی سعید جلیلی را محمد هادی زاهدی وفا معاون سابق وزارت اقتصاد و رییس فعلی دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) هدایت می کند
از دکتر رحیم دلالی، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان، دکتر اصغر ابوالحسنی معاون فعلی بانک و بیمه وزارت اقتصاد و دکتر عیوضلو مسئول قسمت بانکی طرح تحول اقتصادی نیز به عنوان اعضای این تیم یاد می کنند.
حمیدرسایی و مهدی کوچک زاده قل های مجلس هشتم و نهم هم همچنانکه پیش تر در برنامه های کامران باقری لنکرانی دیده می شدند این روزها در ستاد جلیلی دیده می شوند.

Share