چشم انداز روشن کتاب در صداو سیمای گیلان

به گزارش دیارمیرزا  نشست مشترک مدیران کل کتابخانه های عمومی و صدا و سیمای مرکز گیلان  جهت بررسی همکاریهای دوجانبه در موضوعات مربوط به معرفی برنامه های اداره کل کتابخانه های عمومی و نیز استقرار ایستگاه مطالعه کتاب در صدا و سیمای مرکز استان برگزار شد. در این نشست۲ ساعته که با حضور اسماعیل جانعلی […]

به گزارش دیارمیرزا  نشست مشترک مدیران کل کتابخانه های عمومی و صدا و سیمای مرکز گیلان  جهت بررسی همکاریهای دوجانبه در موضوعات مربوط به معرفی برنامه های اداره کل کتابخانه های عمومی و نیز استقرار ایستگاه مطالعه کتاب در صدا و سیمای مرکز استان برگزار شد.

در این نشست۲ ساعته که با حضور اسماعیل جانعلی پور مدیر کل ، معاونت و کارشناسان اداره کتابخانه های عمومی و محسن نصر پور مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان حضور داشتند بر لزوم امضای تفاهم نامه همکاری دو سازمان در زمینه های مختلف تاکید شد.

اسماعیل جانعلی پور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یکی از لازمه های ترویج فرهنگ مطالعه کتاب در جامعه را ایجاد علاقه در بین اقشار مختلف مردم عنوان کرد و اظهار داشت: با رویکرد جدیدی که نهاد کتابخانه های عمومی در پیش گرفته است می توان به تحقق این امر تا حد بسیاری امیدوار بود .1

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان راه اندازی ۹ ایستگاه مطالعه کتاب در خلال سال گذشته و نیز ابتدای سال جاری و مراکز عمومی و پر رفت و آمد شهر رشت را یکی از مهمترین طرحهای نهاد کتابخانه های عمومی در این راستا عنوان کرد.

وی ورود بیش از ۷۰ هزار جلد کتاب و در موضوعات مختلف برای جانمایی در این ایستگاههای مطالعه را نشانه ای از وسعت این طرح عظیم ملی دانست و افزود: لزوم اطلاع رسانی دقیق و کافی اجرای این طرح ملی در استان یکی از مهمترین مسائلی است که باید در این جلسه مورد بررسی قرار گیرد.

اسماعیل جانعلی پور تهیه گزارش و معرفی خدمات جدید در کتابخانه های عمومی استان، حضور فعالان حوزه کتاب، کتابداران و مسئولین در برنامه های زنده سیما و نیز رونمایی از ایستگاه مطالعه کتاب در یکی از برنامه های زنده سیمای مرکز استان و نیز اهدای جوایز نفیس به شرکت کنندگان در مسابقات کتابخوانی از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی  را نیز از دیگر برنامه های مشترک مورد توافق عنوان کرد.

محسن نصر پور،مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان نیز در این نشست ضمن تقدیر از رویکرد جدید اداره کل کتابخانه ها در سالهای اخیر، تقویت و توسعه کتابخوانی در جامعه اسلامی را از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: وظیفه همگانی امر ترویج فرهنگ مطالعه در کلام معظم له نشان از این واقعیت دارد که ایشان دغدغه گسترش فرهنگ مطالعه در میان آحاد مردم را دارند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان  فعالیت در حوزه کتابخوانی و گسترش این فرهنگ در جامعه اسلامی را از مقدس ترین امور در کشور دانست و بر همکاری همه جانبه در جنبه های مختلف با متولی اصلی کتابخوانی در استان تاکید کرد.

به گزارش دیار میرزا درنشست مشترک مدیران کل صداو سیمای مرکز گیلان و اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان تهیه گزارش و معرفی خدمات جدید در کتابخانه های عمومی استان، حضور فعالان حوزه کتاب، کتابداران و مسئولین در برنامه های زنده سیما ، رونمایی از ایستگاه مطالعه کتاب در یکی از برنامه های زنده سیمای مرکز استان و نیز اهدای جوایز نفیس به شرکت کنندگان در مسابقات کتابخوانی از مهمترین موارد مورد توافق دو طرف  بود.

در پایان این جلسه مقرر گردید موارد مطرح شده پس از بحث و بررسی در جلسات کارشناسان دو دستگاه عملیاتی گردد.

Share