دكتر سعيد جليلي:

پشت خیمه‌های دشمن هستیم نه در شعب ابی طالب+ گزارش تصویری

به گزارش دیارمیرزا کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه هر روز در همه صحنه‌ها نگاه و رویکرد قرآنی ملت ایران به شکل‌های موفق تجربه شد خاطرنشان کرد: این تجربه باید در همه عرصه‌های اقتصادی و سیاسی هم به منصه ظهور برسد.

به گزارش دیارمیرزا سخنرانی دیشب دکتر جلیلی در جمع انبوه مردم قم که در مسجد امام حسن عسگری(ع) گردهم آمده بودندٰ آغازگر موجی بود که در روزهای آینده کشور را در خواهد نوردید.

به گزارش رجانیوز در این اجتماع عظیم پیش از دکتر جلیلیٰ حجت الاسلام و المسلمین پناهیان سخنرانی کرد. دکتر سعید جلیلی هم در سخنرانی‌اش با بیان اینکه ۵۰ سال است که ملت ما یک باور قرآنی را تجربه می‌کند اظهار کرد: نیم قرن است که تجربه موفق لبیک به ندای خداوند و پیامبرش را داریم و امروز آنچه باور قرآنی ما بوده در تجربه هم عینیت پیدا کرده و هنر امام راحل این بود که فقه جواهری را به درون جامعه آورد و ظرفیت عظیمی را آزاد کرد.

وی افزود: این باور قرآنی به صورت شجره طیبه‌ای کاشته شد و روز به روز تنومندتر شد و امروز ما در سایه آن قرار داریم؛ شجره طیبه‌ای که ظرفیت‌های بزرگ ملت ما را آزاد کرد.
کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه هر روز در همه صحنه‌ها نگاه و رویکرد قرآنی ملت ایران به شکل‌های موفق تجربه شد خاطرنشان کرد: این تجربه باید در همه عرصه‌های اقتصادی و سیاسی هم به منصه ظهور برسد.
وی ادامه داد: تجربه اقتدار و ایستادگی نظام در برابر تهدیدات و تجربه ارائه یک الگوی حکومتی نوین به جهانیان در اختیار ملت ایران است و امروز در مرحله‌ای دیگر از روند پرشتاب انقلاب قرار داریم و باید گامی جدید در راستای اعتلای اسلام برداریم و آن گام تمدن‌سازی اسلامی است.
جلیلی با تاکید بر اینکه با فقه شیعی می‌توان تمدنی غنی را برپا کرد عنوان داشت: بخشی از تمدن به صنعت و ابزار بستگی دارد اما بخش دیگری که حقیقت آن را تشکیل می‌دهد و در متن زندگی، جامعه و حکومت قرار دارد فرهنگی است که بر تمدن حاکم خواهد شد و تمدن اسلامی در همین ویژگی با دیگر تمدن‌ها دارای تفاوت و تمایز است.
کاندیدای ریاست جمهوری تصریح کرد: فرهنگ‌سازی تمدن اسلامی بر‌عهده حوزه‌های علمیه است و بدون تعامل تنگاتنگ دولت و حوزه علمیه نمی‌توان به این مهم دست یافت، اگر حوزه و دولت در یک تعامل نهادینه و مستمر قرار گیرند می‌توانند نوید تمدن اسلامی را به جهانیان بدهند.
وی با بیان اینکه زمانی می‌توان عدالت را در اندیشه دینی محقق ساخت که درک صحیحی از معرفت دینی داشته باشیم گفت: وقتی این اندیشه محقق می‌شود که التزام به فقه و فقاهت و در راس آنها ولایت فقیه به طور کامل وجود داشته باشد.
کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به هشدار امام راحل در مورد کسانی که اسلام منهای روحانیت را دنبال می‌کردند ابراز کرد: ایشان همواره از فرزندان انقلابی خویش می‌خواستند که به فکر تبیین چارچوب‌های اسلامی باشند زیرا تنها این فرهنگ می‌تواند اهداف متعالی را رقم بزند.
وی با بیان اینکه امروز دشمنان ایران به صراحت اعلام می‌کنند که امروز قدرت ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای قابل انکار نیست گفت: ایران نه تنها یک قدرت منطقه‌ای بلکه یک نیروی هماورد با ابرقدرت‌ها در صحنه‌های بین المللی است و این مهم در سایه اندیشه دینی و ملتی معتقد حاصل شده است.
جلیلی با اشاره به اتمام سوخت هسته‌ای رآکتور هسته‌ای دانشگاه تهران در خردادماه سال ۸۸ بیان داشت: در آن زمان نامه‌ای به آژانس نوشتیم و از آنها خواستیم بر اساس حقوق بین المللی ایران سوخت مورد نیاز این مرکز را در اختیار جمهوری اسلامی قرار دهند اما آنها گمان می‌کردند این نیاز موجب کوتاه آمدن در مقابل خواسته‌ها و زورگویی‌هایشان می‌شود بنابراین خواستار تعلیق همه فعالیت‌های هسته‌ای و خارج شدن اورانیوم غنی شده از ایران شدند ولی ایران به آنها گفت اگر سوخت را در اختیار ما قرار ندهید خودمان تولید خواهیم کرد و آنها به هیچ وجه این گفته را باور نداشتند هرچند اندیشه دینی حاکم بر دانشمندان مسلمان جمهوری اسلامی را به این هدف رساند.
کاندیدای ریاست جمهوری اضافه کرد: امروز معادله هسته‌ای تغییر یافته و دشمنان از ایران می‌خواهند که فقط تولید سوخت ۲۰ درصد را متوقف کند؛ آنچه تولید اقتدار برای ما کرده اندیشه و باور دینی است.
دکتر سعید جلیلی در ادامه با اشاره به طرح تنش‌زدایی برخی افراد در مقابل غرب اظهار کرد: سئوال اساسی اینجاست که آیا ملت ایران تنش را ایجاد کرده است؟ اگر بخواهیم اینگونه تنش‌زدایی کنیم چه چیز از این مملکت باقی می‌ماند؟ در این شرایط آنچه به کار ملت ایران می‌آید تهدیدزدایی است.
وی افزود: دشمنان اسلام و ایران امروز فکر هیچ تعرضی را به ایران نمی‌کنند و این موفقیت به این دلیل است که درس عبرت خوبی از مقاومت ملت ایران در دوران دفاع مقدس و سایر عرصه‌ها گرفته‌اند.
کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه دشمنان باید بدانند نه تنها حقوق هسته‌ای بلکه هیچ حقی از ملت ایران در اختیار و مورد تصمیم‌گیری آنها نباید باشد عنوان داشت: در این شرایط باید موقعیت خود را به درستی بشناسیم و بدانیم که در نقطه اقتدار قرار داریم و یک نمونه جدید مبتنی بر تمدن اسلامی توسط ایران ایجاد شده است.
وی ادامه داد: برخی می‌خواهند موفقیت ملت ایران را نادیده گرفته و ما را در شعب ابیطالب بدانند در حالی که مردم ایران در پشت خیمه‌های دشمن هستند و نباید برخی اشخاص با تحلیل‌های غلط، ظرفیت ملت ایران را اشتباه جلوه دهند.
جلیلی خاطرنشان کرد: اقتصاد، صنعت و کشاورزی ایران می‌تواند پیشرفتی به مراتب بیشتر از میزان کنونی داشته باشد؛ سیاست خارجی ما هم اگر ساز و کارهای مبتنی بر اندیشه دینی را بیابد می‌تواند پیشرفت بیشتری کند.
کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه مسیر پرشتاب ایران اسلامی در مرحله جدید که تمدن‌سازی است با همکاری ساختار اداری اجرایی کشور و حوزه‌های علمیه به این هدف بزرگ دست می‌یابد گفت: طلاب و حوزویان رسالتی بزرگ بر دوش دارند و برای ایجاد یک تمدن اسلامی باید نرم افزار لازم را تهیه کرده و دولت هم باید آن را به کار گیرد و محقق سازد تا در سایه این نرم‌افزار و سخت‌افزار بتوانیم به موفقیت‌های بزرگتری دست یابیم.
وی ادامه داد: امیدواریم پرچمی که امام خمینی (ره) ۵۰ سال پیش در این شهر برافراشت امروز هم توسط فرزندان ایشان برافراشته نگاه داشته شود و همه ما بتوانیم زیر سایه رهبر معظم انقلاب به موفقیت‌های چشمگیری دست یابیم.

 

 

 

 

 

 

 

Share