اکبرزاده:

پس از تایید استعفا، هیئت‌های نظارت علی‌البدل جایگزین می‌شود

معاون استاندار: خبر استعفای هیئت‌های نظارت شوراهای شهرستان رشت و انزلی را از طریق پیامک دریافت کردم، اظهار کرد: استعفای هیئت‌های مذکور هنوز به صورت رسمی به استانداری گیلان اعلام نشده است. وی ادامه داد: استعفای هیئت‌های نظارت باید به تأیید هیئت نظارت مرکز برسد.

به گزارش دیارمیرزا محمد اکبرزاده  در گفت‌وگو با  فارس  با بیان اینکه خبر استعفای هیئت‌های نظارت شوراهای شهرستان رشت و انزلی را از طریق پیامک دریافت کردم، اظهار کرد: استعفای هیئت‌های مذکور هنوز به صورت رسمی به استانداری گیلان اعلام نشده است.

وی ادامه داد: استعفای هیئت‌های نظارت باید به تأیید هیئت نظارت مرکز برسد.

akbarzadehمعاون استاندار گیلان افزود: اگر هیئت نظارت مرکزی با استعفای هیئت‌های نظارت شوراها موافقت کند هیئت‌های نظارت علی‌البدل جایگزین می‌شود.

به گزارش فارس، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر رشت از استعفای دسته ‌جمعی این اعضای پنج نفره خبر داده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم میرحسینی اشکوری دلیل استعفای دسته‌جمعی اعضای این هیئت را در اعتراض به تأیید صلاحیت افراد رد صلاحیت شده تعدادی از کاندیداهای شوراهای شهر شهرستان رشت و حومه توسط هیئت عالی نظارت مرکز و گیلان عنوان کرد.

وی افزود: عملکرد هیئت عالی نظارت مرکز و هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گیلان برای تأیید صلاحیت کاندیداهای رد صلاحیت شده در هیئت اجرایی و هیئت نظارت شهرستان رشت خلاف قانون است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این افراد به دلیل فساد مالی، اخلاقی و دست داشتن در فتنه ۸۸ در هیئت اجرایی و هیئت نظارت شهرستان رشت و حومه و دیگر شهرستان‌های استان از مراجع چهارگانه رد صلاحیت شده بودند.

وی با اشاره به اینکه تمام اعضای هیئت‌های نظارت شوراهای اسلامی شهر در شهرستان‌های رشت و انزلی و دیگر شهرهای گیلان در حال استعفا هستند، متذکر شد: در صورتی که تجدید نظری در این زمینه صورت نگیرد برگزاری انتخابات شورای شهر رشت با مشکل مواجه می‌شود.

Share