خبر ویژه:

پرداخت ۴ نوع کارت هدیه توسط یک مسئول طی یک ماه +عکس

به گزارش دیارمیرزا: رییس این نهاد که اخیرا با سررسید بخش زیادی از وام های مجموعه خود مواجه شده ۴ نوع هدیه شامل ۱۰۰ هزار تومان به تمامی کارکنان زن، ۱۵۰ هزار تومان به مسئولان بخش آموزشی به عنوان روز معلم، ۱۰۰ هزار تومان به مناسبت روز روابط عمومی به مدیران و کارکنان این بخش ………..

به گزارش دیارمیرزا اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

*کیهان:

1135841_388

خاتمی می‌خواست از هاشمی استفاده ابزاری کند

«رفسنجانی به خوبی آگاه است که نمی‌تواند به کسان و نیروهایی که دور او جمع شده‌اند و یا به مجیزگویانی که از راه دور به او خوشامد می‌گویند، اعتماد کند».

پایگاه اینترنتی اخبار روز وابسته به طیفی از اپوزیسیون با انتشار تحلیل فوق نوشت: رفسنجانی همچنین نمی‌تواند در این راه به اصلاح‌طلبانی که به ظاهر دارای تشکیلات هستند و پشت سر آقای خاتمی جمع شده‌اند اطمینان نماید، چه او از طرفی شاهد سرنوشت اسفبار آقایان موسوی و کروبی است، که با طناب پوسیده آقای خاتمی و اصلاح‌طلبانش به ته چاه رفته‌اند، و آقای خاتمی هنوز تا چند ماه مانده به انتخابات رفع حصر از ایشان و خانم رهنورد، آزادی زندانیان سیاسی و همچنین انتخابات آزاد را شرط حضور خود در انتخابات اعلام می‌کرد، اکنون اما گویا چنین افرادی اصلا وجود خارجی ندارند.

آنان را به عنوان «فتنه‌گر» تنها گذاشته، و شروط خود را فراموش نموده، و به دنبال او به راه افتاده‌اند. او شاهد این است که آقای خاتمی بار دیگر عبا به دوش انداخته و درپی آن است که این بار او را به میدان فرستد و از او به عنوان کاندیدای حداکثری استفاده ابزاری نماید؛ آن هم بدون پشتوانه.

این پایگاه اینترنتی می‌افزاید: رفسنجانی باهوشتر از آن است که در سن ۸۰ سالگی به چنین نیروی غیرقابل اعتمادی امید بندد و به قمار سنگین دست بزند. این نیروهای غیرقابل اعتماد و متفرق با یک غوره سرد و با یک مویز گرمشان می‌شود با وجود این واقعیت و اختلافات روشنی که میان هاشمی و افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی یا اپوزیسیون وجود دارد، چرا این محافل مدعی حمایت از آقای هاشمی هستند.

بخشی از پاسخ به این سؤال را می‌توان از تحلیل پایگاه اینترنتی گویانیوز گرفت آنجا که در باره توقع ضد انقلاب از هاشمی می‌نویسد: هشیاری، واقع‌بینی، دوری از نسخه‌پیچی‌های افراطی و احساسی و کنار گذاشتن تحلیل‌های دایی‌جان ناپلئونی، کنش لازم همه نیروها و اپوزیسیون نامتحدی باید باشد.

آمدن هاشمی به انتخابات مایه خرسندی شد نه از آن رو که گویی همین امروز او را شناخته‌ایم و دوران سرخش را ندیده یا فراموش کرده‌ایم. بلکه از آن رو که حکایت از موازنه- هنوز- نسبی قدرت‌ها در درون حاکمیت اسلامی دارد. این نشان می‌دهد که هنوز جناح تندرو داخل حکومت تا آن حد قدرتمند نشده که بتواند از کاندیدا شدن جناح متعادل‌تر جلوگیری کند کاندیدا شدن هاشمی نشان می‌دهد که ما هنوز با قدرت یک دست مواجه نیستیم(!)

نویسنده این سایت وابسته به ضد انقلاب معتقد است از این طریق می‌شود با حاکمیت چانه‌زنی کرد و امتیاز گرفت.از سوی دیگر سایت جرس وابسته به حلقه فتنه‌گر مقیم لندن با تاکید بر این که هاشمی تغییر کرده، نوشت: زمان عوض شد و هاشمی هم به مرور زمان عوض شد.

اصلاح‌طلبان هم در نگاهشان به هاشمی تغییر دادند. به یاد دارم که در فروردین سال ۱۳۸۹ در حیاط بند ۳۵۰ زندان اوین با یکی از اعضای جریان ملی مذهبی گفتگو می‌کردیم. او اعتقاد داشت که نباید هاشمی را در حلقه هواداران جنبش سبز جای داد و در نظرش جای گرفتن هاشمی در این حلقه باعث ضربه خوردن به جنبش می‌شد. مبنای اعتقادشان این بود که «هاشمی همان هاشمی دهه هفتاد است و تغییری نکرده است» در میان این گفتگو عیسی سحرخیز به کنار ما آمد که خود پیش‌تر بارها به هاشمی انتقاد کرده بود.

او به تحولات پس از دوم خرداد اشاره کرد و با آسیب‌شناسی رفتار اصلاح‌طلبان در آن زمان گفت که ضدیت با هاشمی در آن دوره افراطی اشتباه بود. هاشمی در نظر سحرخیز می‌توانست یکی از هواداران جنبش سبز باشد. او می‌گفت ما یک بار با ضدیت افراطی درباره هاشمی بستر مناسبی برای روی کار آمدن احمدی‌نژاد فراهم کردیم و این اشتباهی بود که نباید دوباره تکرار کنیم.

جرس می‌افزاید: «بسیاری از اصلاح‌طلبان، ملی مذهبی‌ها، اعضای نهضت آزادی و بازداشت‌شدگان انتخابات سال ۸۸ در هفته‌های اخیر حمایت خود را از هاشمی رفسنجانی علنی کرده‌اند، در میان آنان کسانی هستند که طی دوره ریاست جمهوری هاشمی روانه زندان شده بودند اما اکنون او را یاریگر گذار می‌دانند. این اتفاقی است که افتاده و دلیل واضحش هم این است که هاشمی با موضع‌گیری‌هایش در ۴ سال گذشته نشان داد که درباره بسیاری از اتفاقات با مخالفان همدل است».

دقیقا بر مبنای همین استدلال، سراج میردامادی از مقامات خارج‌نشین وزارت کشور دولت اصلاحات به رادیو فردا می‌گوید: بعد از حوادث سال ۸۸، حاکمیت نمی‌تواند قبول کند کسی که در برابر نظام و رهبری ایستاد، در یک فرایند دیگر بیاید و وارد انتخابات شود.
نگرانی از احتمال عدم تایید صلاحیت هاشمی موجب شد شبکه دولتی انگلیس جانب احتیاط را از دست داده و از قول «مرتضی-ک» عضو گروهک ملی- مذهبی بگوید: اگر صلاحیت رفسنجانی رد شود، انتخابات آتی آزاد و سالم نخواهد بود(!)

دیپلمات انگلیسی: آمریکا به شکل افراطی علیه ایران دروغ می‌گوید

نماینده سابق انگلیس در آژانس موضع غیرحقوقی آمریکا درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به چالش کشید. جنکینز معتقد است در حالی که بیش از ۱۰۰ کشور جهان با ایران در ارتباطند، ادعای انزوای ایران واقعیت ندارد.

پیترجنکینز در تحلیلی به موضوع تحریف‌های ضد ایرانی در گزارش‌های وزارت خارجه و کنگره آمریکا پرداخت و نوشت: وندی شرمن، معاون وزیر خارجه در امور سیاسی که ریاست هیئت نمایندگی ایالات متحده در مذاکرات گروه ۱+۵ با ایران را عهده‌دار است با حضور در کمیته سیاست خارجی کنگره با وظیفه‌ای غیرممکن روبرو شد. کنگره گفته دادن کوچکترین امتیازی به ایران برای آنکه این کشور تضمین دهد معاهده منع سلاح‌های هسته‌ای و محدودیت‌های اتمی را به جا خواهد آورد ممنوع است. حال آنکه اگر ایران در قبال اقدامات داوطلبانه- و فراتر از معاهده ان‌پی‌تی- چیزی دریافت نکند، به مقابله با آمریکا ادامه خواهد داد.

وی در «لوبلاگ» می‌نویسد: بیانیه آغازین خانم شرمن در کمیته کنگره هیچ اشاره‌ای به برآورد جامعه اطلاعاتی ایالات متحده مبنی بر اینکه رهبران ایران تصمیمی برای دستیابی به سلاح اتمی نگرفته‌اند ندارد. در عوض وی به «جاه‌طلبی‌های اتمی ایران» و ضرورت «تغییر مسیر» ایران اشاره کرده است.

جنکینز تأکید کرد: تعهدات بین‌المللی به دو شکل تعریف شده است. بسیاری از تعهدات از مفاد پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) می‌آید، ایران پذیرفته است که آن‌ها تعهدات حقیقی و تحت قوانین بین‌المللی هستند و حاضر است بدون چشم داشت تمام آن‌ها را برآورده کند. در واقع برخی ناظران معتقد هستند ایران همین حالا به طور کامل با آن‌ها سازگار است.

نماینده سابق انگلیس در آژانس می‌افزاید: بسیاری از تعهدات ایران ریشه در قطعنامه‌های شورای امنیت براساس ماده ۴۱ منشور سازمان ملل دارد. ایران از پذیرش ماهیت قانونی آن‌ها سر‌ باز می‌زند و آن را لازم اجرا نمی‌داند، غیرمنطقی هم نیست، چرا که هربار این قطعنامه‌ها تصویب می‌شدند، شورای امنیت نتوانست تعیین کند فعالیت‌های اتمی ایران صلح و امنیت جهانی را به خطر انداخته است. در عوض ایران پیشنهاد اقدامات داوطلبانه در مقابل به رسمیت شناخته شدن حقوق اتمی‌اش براساس ان‌پی‌تی- و البته انجام تعهدات مربوط به آن را- داده است. همچنین ایران خواستار برچیده شدن تحریم‌ها است.

پیتر جنکینز با بیان اینکه آمریکا در حال از دست دادن فرصت‌هاست و به دادن اطلاعات نادرست و زیاده‌روی[!] در تحریف واقعیت وسوسه می‌شود، ادعای انزوای ایران را دروغ می‌خواند و می‌نویسد: به نمایندگان کنگره گفته شده که ایران «ایزوله» است، حال آنکه ایران با ۱۰۰ کشور روابط کامل دیپلماتیک دارد. در همه جای، در آسیا و اروپا- به جز بریتانیا و اسرائیل- به وزیر خارجه ایران احترام می‌گذارند. همین هفته ایران ریاست کنفرانس خلع سلاح در ژنو را عهده‌دار شد، در حال حاضر هم ایران ریاست جنبش غیرمتعهدها شامل ۱۲۰ کشور را برعهده دارد.

لاشه بو گرفته جنبش سبز روی دست اصلاح‌طلبان مانده

یک آشوبگر بازداشتی با اعتراض به دودوزه‌بازی‌های اصلاح‌طلبان می‌گوید: آنها رفرمیست و اصلاح‌طلب نیستند بلکه دفرمیست هستند.
یاشار-د که سال ۸۸ دستگیر و به ۵ سال زندان محکوم شده در نامه سرگشاده‌ای نوشت: چهارسال پیش که توی سر و کله‌مان می‌زدیم که «این تو بمیری دیگر از تو بمیریها نیست» و شرکت در انتخابات را تنها شکل راستین سیاست‌ورزی در سال ۸۸ قلمداد کردیم.

از خاطره آن روزها، در زندان هر از چندی سرود دزدیده شده آفتابکاران توسط متولیان اصلاح‌طلب جریان سبز با تیکه معروف «من ایستاده‌ام تا رای خود را پس بگیرم» شنیده می‌شود. شور و شعف سبزها از کاندیداتوری هاشمی از یک سو و حمایت قاطعانه اصلاح‌طلبان از شرکت در انتخابات از سوی دیگر، گواهی است بر اینکه رفرمیست‌ها به واقع دفرمیست هستند.

به گزارش رادیو کوچه وی اضافه می‌کند: متولیان گفتمانی اگرچه همچنان مدعی تقلب در انتخابات قبلی هستند و از برای سرگرمی دوست دارند ایستاده رأیشان را پس بگیرند، اما دست آخر بدون اینکه رأیی پس گرفته شود، حصر خانگی برداشته شود و یا تغییری در وضعیت زندانیان بوجود آید، خود را سبز اصلاح‌طلب یا اصلاح‌طلب سبز می‌خواندند و چشم به انتظار یک منجی دیگر شدند. عباس عبدی پیشتر، در جریان شرکت سیدمحمد خاتمی در انتخابات مجلس به درستی بر تناقض میان سبز بودن و اصلاح‌طلب بودن دست گذاشت و با ستودن حرکت خاتمی، چنین رویه‌ای را اصلاح‌طلبانه خواند و نه پیش شرط تعیین کردن و غیره.

این آشوبگر سرخورده معتقد است: حمایت اصلاح طلبان از شرکت در انتخابات و هاشمی گواهی است بر اینکه رفرمیست‌ها به واقع دفرمیست هستند اگر در دل «رفرم» ما می‌توانیم رگه‌هایی از «تغییر» را مشاهده کنیم در «دفرم» ما شاهد کژ و مژ شدن اوضاعیم تا با وجود همخوانی موضع اصلاح‌طلبان در خصوص شرکت در انتخابات و حمایت از هاشمی با مجموعه مواضع و رفتارهای قبلیشان، اما همچنان مایلند تا با منتسب کردن خود به جریان ۸۸ از آن هویت بگیرند و نزد طبقه سرخورده از جنبش سبز، اعتبار کسب کند.

او تصریح کرد: اینکه چیزی به نام جنبش سبز خیلی پیش از این تمام شده بود، حرف جدیدی نیست که نیاز به اقامه دلیل و برهان خاصی داشته باشد، تنها اتفاق جدید شاید این باشد که اکنون که در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری هستیم، بد نیست اگر نخبگان این جریان زحمت بکشند و لاشه بوگرفته مرحوم سبز را هرچه زودتر دفن کنند.

اپوزیسیون سالهاست در زمین حاکمیت بازی می‌کند و می‌بازد

پس از سلطنت‌طلبان، گروهک موسوم به همبستگی ملی جمهوری‌خواهان نیز خواستار تحریم انتخابات شد.
پیش از این رضا ربع‌پهلوی و شیرین عبادی مدعی شده بودند چون به واسطه انتخابات نمی‌شود رژیم را تغییر داد، بنابراین انتخابات آزاد نیست و باید تحریم شود. اکنون گروهک همبستگی ملی جمهوری‌خواهان با صدور بیانیه‌ای اعلام می‌کند ما انتخابات را فعالانه تحریم می‌کنیم.

این گروهک در بیانیه خود نوشت: رژیم جمهوری اسلامی بار دیگر از مردم دعوت کرده است که در تاریخ ۲۴ خرداد در انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراها و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس و مجلس خبرگان شرکت کنند تا با رأی میلیونی «حماسه سیاسی» بسازند.
این گروهک افزود: ما تجربه‌های دشوار و تلخی را برای دموکراسی و آزادی و استقلال پشت سرگذرانده‌ایم و اینک زمان آن رسیده است که از این تجارب درس بیاموزیم و با شدت و قوت بیشتری مبارزه کنیم.

منوشه امیر مفسر از کار افتاده رادیو اسرائیل نیز مدعی شد: انتخابات ایران انتصابات است و نه انتخابات آزاد. باید علیه حاکمیت به‌پاخاست.
در این میان علی کشتگر از سران گروهک منحله فدائیان خلق معتقد است: باید به جریاناتی که از ورود هاشمی به صحنه چنان به وجد آمده‌اند که وی را ناجی قلمداد می‌کنند یادآور شد که هرگونه اغراق مایه نومیدی‌های بعدی و موجب بی‌اعتباری اپوزیسیون است.

وی به رغم دفاع از صلاحیت مشایی و هاشمی، از مستأصلی اپوزیسیون گلایه می‌کند و در گویانیوز می‌نویسد: مخالفان در غیاب اپوزیسیون معتبر به هاشمی و مشایی دخیل می‌بندند. این رفتار تا حدی قابل درک است اما آنچه قابل درک نیست رفتار و گفتار کسانی است که سالهاست به نام اپوزیسیون بازی در زمین را تبلیغ می‌کنند و به هر بهانه‌ای اعتقاد به صفوف مستقل و متشکل نیروهای سکولار را نفی می‌کنند. می‌شود در انتخابات فرمایشی شرکت کرد اما نمی‌شود به پرنسیب‌های سکولاریسم و دموکراسی‌خواهی وفادار بود و در عین حال به توهم در مورد چهره‌های سیاسی درون حاکمیت دامن زد. این امر نهایتاً موجب ناامیدی‌های بعدی و بی‌اعتباری اپوزیسیون می‌شود.

*وطن امروز:

1135842_522

زیباکلام: رفسنجانی خیلی محترمانه تایید صلاحیت نشده

صادق زیباکلام از حامیان سرسخت آقای هاشمی‌رفسنجانی، از ردصلاحیت او خبر داده و همزمان به حمایت تمام‌قد از این شخصیت پرداخته؛ تا جایی که انقلاب را فرزند هاشمی توصیف کرده است! به گزارش جهان، زیباکلام در گفت‌وگویی به بررسی شایعه رد صلاحیت هاشمی پرداخته است.

زیباکلام گفته است: همه شواهد و قرائن نشان می‎دهد آقای‌ هاشمی خیلی محترمانه رد صلاحیت شده‎اند، یعنی به دلیل سن بالا و تشکیک شورای نگهبان در توانایی ایشان برای برعهده گرفتن فعالانه وظایف ریاست‌جمهوری، ردصلاحیت شده‎اند ولی من فکر می‎کنم می‎شد به نحو دیگری هم به آقای‌ هاشمی گفت شما نباید در انتخابات شرکت کنید. یعنی می‎شد به آقای هاشمی بگویند شما کاندیدا نشو. خیلی بعید می‌دانم حکم حکومتی به نفع آقای هاشمی صادر شود. اگر قرار بود که ایشان به انتخابات برسند، خود شورای نگهبان ایشان را تایید صلاحیت می‌کرد.

وی افزود: هاشمی با این رد صلاحیت، دلش غنج می‌زند و قند در دلش آب می‌شود! باور کنید هاشمی از رد صلاحتیش قلبا خوشحال خواهد شد؛ برای اینکه آقای هاشمی تحت فشار شخصی زیادی قرار گرفته بودند تا سرانجام کاندیدا شدند. این طرفدار آقای هاشمی در اظهارنظری جالب هم گفت: نظام و انقلاب مردمک چشم هاشمی‌اند! آقای هاشمی مثل کسی است که برای نجات بچه‎اش هر کاری که می‌توانسته انجام داده است. حتی کلیه‎اش را هم فروخته است ولی معالجات متاسفانه جواب نداده است!

خاطره حجت‌الاسلام قرائتی از عزل عجیب یک استاندار

رئیس ستاد اقامه نماز، دوشنبه‌شب در برنامه تلویزیونی پایش حضور یافت و با اشاره به خاطره‌ای از برگزاری اجلاس نماز در یکی از استان‌ها گفت: در جلسه‌ای با حضور استاندار میهمانان را معرفی کردیم. وقتی نام یکی از میهمانان را بردم استاندار برآشفته شد و گفت اگر ایشان بیاید مرا عزل می‌کنند. به گزارش خبر، قرائتی با اشاره به اینکه آن استاندار بعدا عزل شد، گفت: نباید صرف اینکه از یک نفر خوشمان نمی‌آید فضایی اینطوری ایجاد شود.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن گفت: مورچه‌ای خطاب به حضرت سلیمان(ع) گفت تو و لشکرت شعور ندارید و آن پیامبر خدا به او لبخند زد. پاسخ دادن به اعتراض‌ها و انتقادها باید اینگونه باشد. وی در این برنامه تلویزیونی گفت: اختلاف‌سلیقه یک نعمت است ولی باید مواظب باشیم درگیری و تخریب نباشد. رئیس ستاد اقامه نماز تصریح کرد: بعضی‌ خط قرمزها سلیقه‌ای است. چه دلیلی دارد بعضی‌ها که به شما نزدیک هستند مصونیت داشته باشند؛ این برای زمان شاه است.

خاطره‌ شریعتمداری از رهبر انقلاب

محمد شریعتمداری در جمع اعضای ستاد انتخاباتی خود به بیان خاطره‌ای از دیدار همکاران دولت اصلاحات با مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: روزی با جمعی از همکاران عضو دولت، خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی رسیدیم و به مناسبتی، ایشان خاطره‌ای تعریف کردند که به نظرم بسیار مهم و شنیدنی بود.

ایشان گفتند حتی با دوست نیز به داخل جهنم پا نگذارید. به گزارش ایسنا، این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: روزی با جمعی از همکاران عضو دولت، خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله العالی رسیدیم و ایشان در این دیدار فرمودند مدت‌ها پیش با دوستانی در درس اخلاق آیت‌الله طباطبایی قمی شرکت می‌کردیم. روزی ایشان در درس اخلاق فرمودند: دوست یا رفیق عنصر بسیار باارزشی است.

قدر آن را بدانید و در دوستی‌هایتان پایداری کنید. با دوستتان با رفیقتان اگر لازم شد تا در جهنم هم بروید و دست از رفاقتش بر ندارید. اما خوب دقت کنید، به هیچ‌وجه با او به داخل جهنم پا نگذارید. ایشان همچنین فرمودند: این بحث اخلاقی در زندگی اجتماعی بسیار برای انسان درس‌آموز است و من توصیه می‌کنم، دوستانم به این مساله مهم بها بدهند و البته به قسمت اخیر این درس اخلاقی که می‌گوید، با او پای در جهنم نگذارید نیز خوب دقت کنند.

دست و پا زدن عربستان پس از شکست تکفیری‌ها در سوریه

رژیم عربستان سعودی با انتشار اطلاعیه‌ای ادعا کرد یک شبکه جاسوسی متشکل از ۱۰ نفر را به جرم جاسوسی برای ایران بازداشت کرده است.رژیم سعودی مدعی است ۲ تن از این افراد که تابعیت ترکی و لبنانی دارند، جاسوس ایران بوده‌اند. پیش از این نیز رژیم آل‌سعود با شایعاتی از این دست، سعی در تخریب وجهه جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای اثبات ادعای مداخله ایران در امور داخلی کشورهای منطقه داشته است که به نظر می‌رسد علت اصلی آن، شکست سنگین تروریست‌های تکفیری مورد حمایت این رژیم در سوریه از دست رزمندگان محور مقاومت اسلامی باشد.

*آرمان:

01.indd

دارایی ایرانی‌ها در بانک‌های کویت مسدود می‌شود

شنیده شد که بانک مرکزی کویت دستور مسدود شدن حساب‌ها و دارایی‌های ویژه ایرانیان را در بانک‌ها، موسسات سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تجاری این کشور صادر کرد. نامه به نقل از الانباء کویت نوشت؛ بانک مرکزی کویت در روز دوشنبه به تمامی بانک‌ها، موسسات سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تجاری این کشور دستور داد تا برخی از حساب‌ها و دارایی‌های ویژه برخی از شهروندان و نهادهای ایرانی را به دلیل برنامه هسته‌ای این کشور مسدود کنند. بانک مرکزی کویت با استناد به تصمیم کمیته تحریم‌های بین‌المللی ۱۳۷۳ در سال ۲۰۰۶علیه برنامه هسته‌ای ایران، اسامی اشخاص و نهادهای ایرانی که باید حساب‌های آنها در بانک‌ها و موسسات این کشور بلوکه شوند را اعلام کرد.

حمایت آیت‌ا… سیستانی از آیت‌ا… هاشمی

شنیده شد که درحالی‌که پیشتر دفتر آیت‌ا… سیستانی، حمایت علنی از کاندیداتوری آیت‌‌ا… هاشمی را رد کرده است، روزنامه فرامنطقه‌‌ای الحیات به نقل از منابعی که با آیت‌ا… سیستانی دیدار کرده بودند، مدعی حمایت ایشان از کاندیداتوری آیت‌‌ا… هاشمی رفسنجانی شده است.

انتخاب نوشت: این منابع همچنین با محمدرضا سیستانی فرزند این مرجع دیدار کردند. او معتقد بود که پیروزی هاشمی می‌تواند انعکاس مثبتی روی وضعیت حاکم در منطقه چه در عراق و چه در سوریه و خلیج‌فارس داشته باشد. این انعکاس به دلیل تجربه سیاسی وسیع هاشمی است که او را قادر به حل مشکلات پیش آمده در منطقه می‌کند که در نهایت به نفع تمام مردم خاورمیانه است.

مذاکره کری در عمان درباره ایران

شنیده شد که مقامات آمریکایی گفتند که جان کری برای امضای قراردادی تسلیحاتی و مشورت درباره ایران راهی عمان می‌شود. ایسنا نوشت: خبرگزاری رویترز با اشاره به این خبر افزود: یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران همراه جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در هواپیمای حامل وی به مقصد عمان گفت که انتظار می‌رود عمان یادداشت تفاهم خرید سیستم‌های زمینی دفاع هوایی که به حفاظت در برابر حملات موشکی با پهپادها کمک می‌کند را امضا کند.

اتهام تازه عربستان به ایران

شنیده شد که رژیم عربستان سعودی با انتشار اطلاعیه‌ای ادعا کرد یک شبکه جاسوسی متشکل از ۱۰ نفر را به جرم جاسوسی برای ایران بازداشت کرده است. مشرق نوشت: رژیم سعودی مدعی است دو نفر از این افراد که تابعیت ترکی و لبنانی دارند، جاسوس ایران بوده‌اند. پیش از این نیز رژیم آل‌سعود با شایعاتی از این دست، سعی در تخریب وجهه جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای اثبات ادعای مداخله ایران در امور داخلی کشورهای منطقه داشته است که به نظر می‌رسد علت اصلی آن، شکست سنگین تروریست‌های تکفیری مورد حمایت این رژیم در سوریه از دست رزمندگان محور مقاومت اسلامی باشد.

پیشتازی اصلاح‌طلبان در نظر سنجی شوراها

شنیده شد که لیست اصلاح‌طلبان در یک نظرسنجی پیشتاز انتخابات شوراهاست. خبرآنلاین اقدام به برگزاری نظرسنجی با این سوال که «به نظر شما اقبال مردم تهران به کدام فهرست انتخاباتی شوراها بیشتر است؟» کرده است که اصلاح‌طلبان با ۵/۸۱درصد اول هستند و پس از آنها چهره‌های نزدیک به شهردار ۳/۹ درصد، لیست متحد اصولگرایان ۷/۶ درصد و چهره‌های نزدیک به دولت ۵/۲ درصد را به خود اختصاص داده‌ اند.

انصراف واعظ‌زاده تکذیب شد

شنیده شد که ستاد مردمی انتخاباتی واعظ‌زاده خبر برکناری وی از انتخابات ریاست‌جمهوری را تکذیب کرد. تسنیم نوشت: ستاد مردمی انتخاباتی صادق واعظ‌زاده از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری در اطلاعیه‌‌ای اعلام کرد که خبر انصراف وی از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری صحت ندارد. پیش‌تر برخی سایت‌های خبری از انصراف وی خبر داده بودند.

ابوترابی‌فرد به کوچک‌زاده:مجلس که میدان نیست

شنیده شد که نایب‌رئیس مجلس خطاب به کوچک‌زاده گفت: مگر مجلس میدان است که می‌گویید آن را به هم می‌ریزم. فارس نوشت: در جلسه علنی صبح دیروز مجلس مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران پیشنهادی را برای بازگشت به لایحه دولت در یکی از بندهای بودجه مطرح کرد که قاضی‌پور طی سخنانی با این پیشنهاد مخالفت کرد و افزود: اگر به لایحه دولت برگردیم پول را به دست مفت‌خوران داده‌ایم.

کوچک‌زاده در واکنش به این سخن قاضی‌پور به ابوترابی‌فرد گفت که باید به من اجازه صحبت بدهید و اگر این کار را نکنید مجلس را به هم می‌ریزم. ابوترابی‌فرد هم با صدای بلند به کوچک‌زاده گفت یعنی چی که مجلس را به هم می‌ریزم مگر اینجا میدان است. منظور آقای قاضی‌پور به شما نبود. این سخنان ابوترابی‌فرد و کوچک‌زاده برای دقایقی مجلس را به حاشیه کشاند.

برخورد با طلابی که خارج از مقررات حوزه معمم شوند

شنیده شد که معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با اشاره به ضابطه‌مند شدن تلبس طلاب، اظهار داشت: براساس آیین نامه ابلاغی از سوی شورای عالی حوزه، مدیریت‌های استانی فعالیت جدیدی را جهت ساماندهی تلبس طلاب آغاز کردند و هم‌اکنون در سراسر کشور نظارت جدی‌تری بر اجرای آیین‌نامه ابلاغی صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی درگفت وگو با خبرگزاری حوزه یادآور شد: طرح اعطای مجوز تلبس توسط مدیریت‌های استانی از جمله برنامه‌هایی است که آماده شده و امیدواریم به زودی بتوانیم این طرح را نهایی کنیم و استان‌ها بتوانند در این زمینه به‌طور مستقل ایفای نقش کنند. وی خاطرنشان کرد: باکسانی که خارج از این سیستم ملبس شوند، برخورد خواهد شد و معاونت آمار و بررسی و دادگاه ویژه روحانیت به عنوان مقامات مسئول، به تخلف آنان رسیدگی خواهند کرد.

نظر نعیمه اشراقی درباره کهولت سن

شنیده شد که نعیمه اشراقی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه کهولت سن هاشمی رفسنجانی، بهانه خوبی نیست، اظهار داشت: کهولت سن چیزی نیست، چرا که قانون اجازه کاندیدا شدن برای انتخابات ریاست‌جمهوری را در این سن می‌دهد. تسنیم نوشت: وی افزود: اگر هاشمی رد ‌شود، از طرق قانونی پیگیری خواهد کرد، هر چند فکر نمی‌کنم که وی اعتراضی در این باره داشته باشد.

قرائت کیفرخواست بانک آریا در دادگاه

شنیده شد که وکیل یکی از متهمان پرونده بانک آریا از قرائت کیفرخواست ۱۳۱ صفحه‌ای در نخستین جلسه دادگاه این بانک خبر داد و گفت: جلسه بعدی روز شنبه برگزار می‌شود. فرهاد‌شهبازوار اظهار داشت: در جلسه دیروز تمام زمان دادگاه به قرائت کیفرخواست ۱۳۱ صفحه‌‌ای از سوی دو تن از نمایندگان دادستان گذشت. شهبازوار با اشاره به برگزاری غیرعلنی دادگاه بانک آریا گفت: خوشبختانه برخورد قاضی با طرفین پرونده بسیار خوب بود و از آنجایی که تعداد متهمان در این پرونده زیاد است قاضی تصمیم گرفته دادگاه را با حضور متهمان به صورت ۴یا ۵ نفره برگزار کند. وی در ادامه تصریح کرد: جلسه بعدی دادگاه روز شنبه و با حضور وکلای متهمان ردیف اول و دوم برگزار می‌شود.

*خراسان:

1135843_775

مجوز دولت برای واردات ۲۰هزار گوسفند رمانف

بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی، مسئولان دولتی چندی پیش با ابلاغ بخشنامه ای به وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاههای ذی ربط مجوز ورود ۲۰ هزار گوسفند نژاد رمانف و نگهداری از آنها در مراکز اصلاح نژاد را صادر کرده اند. همچنین بر اساس این بخشنامه مقرر شده پنج میلیون هکتار مرتع به دامداران سراسر کشور به شرط احیای این مراتع واگذار شود که مشکلات قانونی زیادی به همراه دارد.

پرداخت ۴ نوع کارت هدیه توسط یک مسئول طی یک ماه

بر اساس گزارش ذی حسابی یکی از نهادهای مهم فرهنگی و آموزشی کشور، رییس این نهاد که اخیرا با سررسید بخش زیادی از وام های مجموعه خود مواجه شده ۴ نوع هدیه شامل ۱۰۰ هزار تومان به تمامی کارکنان زن، ۱۵۰ هزار تومان به مسئولان بخش آموزشی به عنوان روز معلم، ۱۰۰ هزار تومان به مناسبت روز روابط عمومی به مدیران و کارکنان این بخش و ۱۰۰ هزار تومان به مناسبت روز پدر به همه پدران این نهاد پرداخت کرده است.

*تهران امروز:

1135845_745

حیف است رئیس‌جمهور با خاطره‌ای ناخوشایند به پایان برسد

محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با مهرگفت: با توجه به پایان دولت احمدی‌نژاد انتظار می‌رود در این دو سه ماه پایانی عمر دولت آقای احمدی‌نژاد به نحوی رفتار کند که کدورت‌هایی که بین وی و سایر مسئولان به‌وجود آمده است، برطرف شود.وی تصریح کرد: احمدی‌نژاد باید شائبه‌هایی که درخصوص حمایت وی از جریان انحرافی و برخی از متهمان فساد اقتصادی به‌وجود آمده است، برطرف کند و پایبندی خودش را به قانون نظام اسلامی و ولایت فقیه بیش از گذشته به اثبات رساند.

دهقان ادامه داد: حیف است رئیس‌جمهور کشور بعد از هشت سال با خاطره‌ای ناخوشایند و کدورت کارش را به پایان برساند.وی در ادامه بیان کرد: اگر آقای احمدی‌نژاد برخی رفتارهایی که در این چند ماه گذشته داشته را تغییر دهد، همچنان به عنوان یک رئیس‌جمهور تحول گرا در خاطره‌ها باقی خواهد ماند.اکنون با رد صلاحیت مشایی دیگر جایی برای ادامه حمایت از وی باقی نمانده است.

واکنش جدید دولت به احتمال رد صلاحیت مشایی

در حالی که قرار است روز چهارشنبه نتیجه تایید صلاحیت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری توسط شورای نگهبان اعلام شود، بهمن شریف‌زاده رئیس ستاد انتخاباتی اسفندیار رحیم‌مشایی، در گفت‌وگو با روزنامه قانون در اظهاراتی قابل تامل با نادیده گرفتن جایگاه قانونی شورای نگهبان در قانون‌اساسی گفت: تنها مرجع تصمیم‌گیری در کشورکه شورای نگهبان نیست!

آقای مشایی جواب این پرسش را قبلا داده‌اند که ما فصل‌الخطابی به نام ولایت داریم و تمام مشکلات ما با ولایت حل می‌شود. بن‌بست‌ها با ولایت حل می‌شود، این نشانه اعتقاد مشایی به ولایت فقیه است. شورای نگهبان تنها تصمیم گیرنده نیست، فصل‌الخطاب، ولایت است. اگر رهبری مصلحت می‌بینند آری و اگر نه، هیچ.

تخریب قالیباف ساخته و پرداخته دست بیگانگان است

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر امام جمعه شهر اصفهان از همگرایی تخریب‌های داخلی و خارجی علیه عناصر انقلاب انتقاد کرد و گفت: ما از خارجی‌ها که هیچ انتظاری نداریم. سیاست آنها تخریب، اختلاف افکنی و خط دادن است و به‌دنبال فتنه و توطئه هستند. سیاست خارجی‌ها و رسانه‌هایشان این است و باید عوامل داخل کشور مراقب باشند که در دام این توطئه گرفتار نشوند. رهبر در گفت‌وگو با فردا با بیان مطلب فوق خاطرنشان ساخت: ماجراهای سال ۸۸ می‌تواند درس خوبی باشد برای کسانی که در تخریب دیگران با عوامل خارجی همدست می‌شوند. توصیه هم این است که مراقب باشند در دام رسانه‌های صهیونیستی و انگلیسی گرفتار نشوند.

ستون پنجم خارجی تعزیه‌گردان فتنه سال ۸۸ بودند و ما امیدواریم از اتفاقات ۴ سال پیش درس عبرت بیاموزیم. وی در ادامه افزود: جریاناتی که به‌دنبال تخریب افرادی چون آقای قالیباف و سایر کاندیداها هستند، ساخته و پرداخته دست بیگانه هستند. اجرای برنامه‌هایی که دشمن آن را دیکته می‌کند و خودی‌ها به اجرای آن می‌پردازند، سبب می‌شود تا خودی‌ها خود را آلت دست بیگانه قرار دهند.

من توصیه می‌کنم برای خدا، آرامش وجدان عمومی و مردم دست از این تخریب‌ها بردارند و آلت دست بیگانه نشوند. دشمن دلسوز احدی نیست و اصلا نمی‌خواهد که نظامی پابرجا باشد. آنها شیطان معرکه هستند و داخلی‌ها باید مراقب باشند تا عروسک خیمه شب بازی این شیاطین نشوند. رهبر همچنین تاکید کرد: کاندیداهایی که در عرصه هستند و هواداران‌شان و جریان حامی آنها نیز باید مراقب باشند. در فضای تخریب همه خراب می‌شوند اما در فضای منطق هم جامعه آرامش دارد و هم اینکه حثیت و شرف خود افراد حفظ می‌شود.

بنابراین سیاست عقلانی ایجاب می‌کند که روش‌های منطقی را به جای روش‌های تخریبی به کار گیرند. وی افزود: نباید به رسانه‌های بیگانه فضا دهیم تا در تخریب کاندیداها وارد میدان شوند. اگر ما هم مانند آنها رفتار کنیم پس فرق ما که مدعی انقلابی گری و مومن و مسلمان بودن هستیم با بیگانگان در چیست؟ اینکه بخواهیم حرفی که آنها می‌زنند را تکرار کنیم خودش یک نکته منفی است. اگر حرفی هم داریم در دل خود نگه داریم و آب در آسیاب دشمن نریزیم.

پرهیز از «تخریب دیگران» به جای «اعلام برنامه‌های خود»!

پرویز کاظمی اولین وزیر رفاه دولت نهم و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در گفت‌وگوبا عصر ایران گفت:آنهایی که به عنوان کاندیدا وارد بحث مهم انتخابات شده‌اند، باید بدانند که به گفته حضرت امام صادق «مومن آن کسی است که در جای لغزنده قرار بگیرد، اما نلغزد.» وی افزود: جناب آقای عزت‌الله انتظامی در کنار اینکه پیرمردی محترم است، یکی از فرهیختگان دنیای هنر به شمار می‌رود. متاسفانه در آخرین روز ثبت‌نام شاهد این بودیم که از این چهره ارزشمند استفاده ابزاری شد؛ آیا اگر این افراد بعدا به پاستور راه پیدا کردند، می‌توانند چنین خاطره‌ای را از ذهن مردم پاک کنند؟ با تاسف باید گفت که «تخریب دیگران» جای «اعلام برنامه» را در فعالیت‌های تبلیغاتی- انتخاباتی گرفته است.

*جمهوری:

1135854_719
انتشار شب نامه‌اهانت آمیز برای تخریب رفسنجانی

طرح تخریب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به اهواز هم رسید. برخی محافل و افراد شناخته شده افراطی در این شهر با انتشار شب نامه‌های حاوی مطالب دروغ و اهانت آمیز و تشکیل جلسات، در میان سکوت نهادهای ناظر، مشغول این اقدام خلاف اخلاق و قانون هستند. اقدامات این افراد، که بدون توجه به توصیه‌های علمای دینی مبنی بر رعایت اخلاق و تقوا در حمایت از کاندیداها، انجام می‌شود، خوشبختانه در اقشار مختلف به ویژه جوانان تأثیری ندارد و حتی درمواردی اثر معکوس می‌گذارد.

پرداخت ماهانه ۱۵۶ هزار تومان به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد

* معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه ماهانه ۱۵۶ هزار تومان به هر خانواده نیازمند پرداخت می‌شود، گفت: حداقل نیاز خانواده‌ها ماهانه ۶۴۰ هزار تومان است که مابین این دو رقم نیاز حداقلی خانواده‌های نیازمند است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، “سعید ستاری” در جلسه شورای مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد با اعلام اینکه استان یزد در سال گذشته مقام سوم کشوری را در جذب مشارکتهای مردمی کسب کرده است، افزود: شناسایی و ایجاد مراکز نیکوکاری، حامی‌یابی جهت کلیه طرحهای مشارکتی و ساماندهی و تجهیزات شبکه‌های نیکوکاری در سطح استانها را از جمله برنامه‌های این حوزه در سال ۹۲ عنوان کرد. وی خواستار کمک هرچه بیشتر مردم و مسئولین برای رفع نیاز خانواده‌های نیازمند شد.

Share