انتخابات 92 در آئینه رسانه‌ها؛

هاشمی برای رد صلاحیت شدن نذر کرده بود/ سفر رئیس ستاد مشایی به لبنان

به گزارش دیار میرزا :از مهمترین اخبار انتخاباتی امروز می‌توان واکنش مشایی به رد صلاحیتش توسط شورای نگهبان، سفر رئیس ستاد انتخاباتی مشایی به لبنان اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کمتر از یک ماه تا یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و این در حالی است که اخبار موثق و غیر موثق حول این انتخابات و کاندیداهای احتمالی آن هر روز در رسانه های کشور منتشر می شود. خبرگزاری مهر برخی از مهمترین این اخبار را به صورت روزانه منتشر می کند.IMG10315390

نامزد جریان انحرافی : در دولت من اصولگرایان نیستند

فارس : نامزد جریان انحرافی در جمعی ادعا کرده است: در دولت ما اصولگرایان نیستند و فقط امام زمانی‌ها حضور دارند، ما تا آخرین لحظه هستیم، کنار نمی‌کشیم مگر ما را شهید کنند.

مشایی : تلاشم را برای تایید شدن می‌کنم در غیر اینصورت از حق خود گذشت می کنم

نسیم : اسفندیار رحیم مشایی، در جلسه ای با اعضای ستاد انتخاباتی اش که در خیابان فلسطین برگزار شد، توضیحاتی درباره واکنش خود و رئیس جمهور به عدم احراز صلاحیتش ارائه کرد و گفت: قرار است رئیس جمهور با رهبری حرف بزند و شاید هم شخصا نامه ای بنویسم.

وی با اعلام این اینکه “اگر تایید شوم با رای قاطع رئیس جمهور خواهم شد” گفت: اگر هم تایید نشدم مانند آن مادری که برای حفظ جان فرزندش حاضر شد از حق مادری خود بگذرد، من نیز گذشت خواهم کرد.

مشایی در این جلسه با انتقاد از رفتار سیاسی اصولگرایان اظهار داشت: آنها برای اثبات خودشان به من حمله می کنند.

زیباکلام : هاشمی برای رد صلاحیت شدن نذر کرده بود

خبر آنلاین : صادق زیباکلام ضمن بیان پیش بینی خود از واکنش هاشمی رفسنجانی به نتیجه اعلام شده از سوی شورای نگهبان گفت: آقای هاشمی هیچ واکنشی نشان نخواهند داد و از امروز به دنبال ادای نذر خود می روند. ایشان حقیقتا نذر کرده بودند که از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت نشوند؛ این را من براساس اخبار موثق می گویم.

زیباکلام همچنین با اشاره به احراز صلاحیت نشدن کاندیدای دولت از سوی شورای نگهبان و واکنش احمدی نژاد مبنی بر پیگیری این موضوع از سوی رهبرانقلاب، گفت: آقای احمدی نژاد فقط وقت خودش را تلف می کند و به هیچ نتیجه ای نخواهد رسید. دولت بنا نیست در این انتخابات حضور داشته باشد و هیچ حکم حکومتی هم به نفع کاندیدای دولت صادر نخواهد شد.

رئیس ستاد مشایی به لبنان می‌رود

بولتن نیوز : بهمن شریف زاده که تا قبل از عدم احراز صلاحیت اسفندیار رحیم مشایی از وی بعنوان رئیس ستاد این کاندیدا نام برده می‌شد، قصد سفر به کشور لبنان را دارد.

شریف زاده در حالی برنامه سفر به لبنان را دارد که مشخص نیست آیا وی قصد اقامت در این کشور را دارد یا سفرش به این کشور عربی یک سفر کوتاه مدت است.

بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه‌های همسو با جریان انحرافی، شریف زاده در هفته جاری دو بار به دادسرای ویژه روحانیت احضار شده است.

پیش از این برخی اخبار در خصوص تشکیل پرونده برای ۳۶۴ نفر از منسوبان جریان انحرافی و احتمال برخورد با آن‌ها منتشر شده بود.

مشایی به قول خود درباره تمکین از شورای نگهبان عمل کنند

فارس  : احمد سالک کاشانی نماینده مجلس با اشاره به اظهارت مشایی پس از اعلام تایید صلاحیت کاندیداهای نهایی و ادعای اینکه به وی ظلم شده است، اظهار کرد: این آقایان در زمان ثبت‌نام در وزارت کشور در  پاسخ به سئوالی مبنی بر عملکرد آنها در صورت رد صلاحیت توسط شورای نگهبان اظهار کردند که تن به قانون می‌دهیم.

وی افزود: این افراد اکنون چه خود را مظلوم بپندارند و یا خیر باید به قانون تمکین کنند چرا که ملاک اصلی برای ما اظهار صلاحیت توسط شورای نگهبان است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ۳۵ سال است که در کشور ما شورای نگهبان فصل‌الخطاب محسوب می‌شود و این انتخابات نیز تفاوتی با دیگر انتخابات‌های دیگر ندارد بنابراین بهتر است مشایی و آقای رئیس‌جمهور نیز به نقطه‌نظر شورای نگهبان تمکین کنند.

Share