رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام:

نقشه اصلی دشمن اختلاف‌افکنی میان مسلمانان است +گزارش تصویری

به گزارش دیارمیرزا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)، مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی صبح امروز و به مناسبت مبعثت حضرت محمد صلوات‌الله‌علیه‌وآله با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار ضمن تبریک عید مبعث، مهمترین وظیفه امت اسلامی […]

به گزارش دیارمیرزا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)، مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی صبح امروز و به مناسبت مبعثت حضرت محمد صلوات‌الله‌علیه‌وآله با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار ضمن تبریک عید مبعث، مهمترین وظیفه امت اسلامی را در شرایط کنونی، هوشیاری و شناخت نقشه راه خود و همچنین نقشه دشمن دانستند و تأکید کردند: طراحی اصلی دشمن ایجاد اختلاف و درگیری میان مسلمانان است بنابراین ضروری ترین نیاز دنیای اسلام اتحاد و اتفاق، و همکاری و همدلی است.

ایشان با اشاره به مزاحمت ها و معارضه هایی که همواره در مقابل پیامبران الهی و دعوت به حق آنها وجود داشته است افزودند: این مخالفت ها و مقابله ها در برابر دعوت پیامبر اسلام (ص)، سنگین تر و همه جانبه تر بود و تا آخر عمر شریف آن حضرت به شکل های مختلف ادامه داشت.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه امروز نیز در مقابل ندای اسلام معارضه و دشمنی وجود دارد، خاطرنشان کردند: بعد از آنکه دعوت های غیرالهی اعم از دعوت مکاتب مارکسیسم و لیبرالیسم، نتوانستند سعادت بشریت را تأمین کنند، امروز دلها و نگاهها متوجه اسلام است، بنابراین دشمنی با اسلام به عنوان کانون اندیشه عدالتخواهی و کرامت انسان، سنگین است.

حضرت آیت الله خامنه ای، اهانت به پیامبر اسلام (ص) را نمونه ای از این دشمنی ها دانستند و افزودند: نمی توان باور کرد که اهانت به اسلام و اسلام ستیزی در دنیا، بدون طراحی سرویس های اطلاعاتی قدرتها و حمایت مالی آنها باشد.

ایشان با تأکید بر اینکه برخی رفتارها و اقدامات مسلمانان همچون جمودها و تحجرها، بهانه اسلام ستیزی را به قدرتهای سلطه گر می دهد، گفتند: مسلمانان باید دعوت به اسلام را با صراحت و شجاعت، و صداقت و عدالت انجام دهند تا دلها را به سوی خود جذب کند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: مسلمانان باید در مقابل دشمنی ها با پیام اسلام، بایستند همانگونه که پیامبر اسلام (ص) و همه مؤمنان به اسلام در طول تاریخ ایستادند.

حضرت آیت الله خامنه ای لزوم بصیرت امت اسلامی و شناخت نقشه راه مسلمانان و نقشه راه دشمن را بسیار ضروری خواندند و خاطرنشان کردند: نقشه اصلی دشمن ایجاد اختلاف میان مسلمانان و تحریم تعصب های مذاهب مختلف اسلامی علیه یکدیگر است تا توجه امت اسلامی از کانون اصلی دشمنی یعنی سرمایه داری فاسد و صهیونیسم غاصب و قسی القلب منحرف شود.

ایشان تأکید کردند: امت اسلامی اعم از ملتها، سیاستمداران و روشنفکران باید این نقشه راه دشمن را بشناسند تا بتوانند در مقابل آن تدبیر کنند و دچار عملکرد اشتباه نشوند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: قدرتهای سلطه گر می خواهند با ایجاد اختلاف میان مسلمانان، آنان را از مسائل اصلی خود و همچنین پیشرفت مورد نیاز، غافل کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: غربیها در گذشته، از طریق استعمار این هدف را دنبال می کردند و اکنون با ایجاد اختلاف میان مسلمانان به دنبال این هدف هستند.

ایشان تأکید کردند: البته غربیها با شعارهای طرفداری از حقوق بشر و حمایت از دموکراسی نخواهند توانست لکه ننگ استعمار را از دامان خود پاک کنند.

رهبر انقلاب اسلامی در جمع بندی سخنان خود گفتند: با توجه به نقشه راه دشمن، مسلمانان باید با بصیرت و شناخت دشمن و نقشه های آن، نقشه راه خود را که همان اتحاد و اتفاق، و همکاری و همدلی است به درستی بشناسند.

در ابتدای این دیدار که رؤسای قوای مقننه و قضاییه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز حضور داشتند، آقای احمدی نژاد رئیس جمهور با تبریک سالروز مبعث پیامبر گرامی اسلام، نبی مکرم اسلام را گنجینه علم و اسرار خداوند متعال خواند و با اشاره به خصایل پیامبر گرامی اسلام افزود: رسالت اصلی حضرت محمد مصطفی(ص) هدایت بشر بود و در این مسیر متحمل سختی های زیادی شد.
وی افزود: هدف رسالت پیامبر عظیم الشان اسلام اتمام مکارم اخلاق، مخاطب پیام او همه بشریت و گستره ی رسالت او همه ی جهان برای کمال یافتن انسان بود.

رئیس جمهور، انقلاب عظیم ایران به رهبری امام را دعوت به راه پرافتخار و سعادت آفرین انبیاء الهی دانست و گفت: استقرار کامل توحید و عدالت در جهان براساس وعده حق خداوند با ظهور آخرین ذخیره الهی یعنی امام عصر (عج) محقق خواهد شد.

 

 

 

Share