نسل جدید مرسدس بنز رونمایی شد+عکس

به گزارش دیارمیرزا لیموزین لوکس مرسدس بنز با ارائه طیف گسترده‌ای از امکانات و مهندسی پیشرفته بار دیگر توجه کارشناسان بازار خودرو را به سوی خود جلب کرده است. از نظر نوع موتور، میزان مصرف سوخت و عملکرد، نسل ششم مرسدس بنز S کلاس فهرست زیر را تشکیل داده است: مرسدس بنز S ۳۰۰ بلوتک […]

به گزارش دیارمیرزا لیموزین لوکس مرسدس بنز با ارائه طیف گسترده‌ای از امکانات و مهندسی پیشرفته بار دیگر توجه کارشناسان بازار خودرو را به سوی خود جلب کرده است.

از نظر نوع موتور، میزان مصرف سوخت و عملکرد، نسل ششم مرسدس بنز S کلاس فهرست زیر را تشکیل داده است:
مرسدس بنز S ۳۰۰ بلوتک (BlueTEC ) هیبرید: مجهز به موتور ۲.۲ لیتری چهار سیلندر دیزلی با توانایی تولید ۲۰۴ اسب بخار نیرو به همراه یک موتور الکتریکی ۱۵ کیلو واتی. مصرف سوخت: ۴.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر (میزان انتشار دی اکسید کربن برابر با ۱۱۵ گرم در هر کیلومتر). شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برابر با ۷.۶ ثانیه.

مرسدس بنز S ۳۵۰ بلوتک: مجهز به موتور ۳ لیتری شش سیلندر دیزلی با توانایی تولید ۲۵۸ اسب بخار نیرو. مصرف سوخت: ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برابر با ۶.۸ ثانیه.

مرسدس بنز S ۴۰۰ هیبرید: مجهز به موتور ۳.۵ لیتری شش سیلندر بنزینی با توانایی تولید ۳۰۶ اسب بخار نیرو به همراه یک موتور الکتریکی ۲۰ کیلو واتی. مصرف سوخت: ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برابر با ۶.۸ ثانیه.

مرسدس بنز S ۵۰۰ : مجهز به موتور ۴.۷ لیتری هشت سیلندر بنزینی با توانایی تولید ۴۵۵ اسب بخار نیرو. مصرف سوخت: ۸.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برابر با ۴.۸ ثانیه.
تمامی مدل‌های S کلاس ۲۰۱۴ دارای جعبه دنده خودکار ۷ سرعته ترونیک پلاس هستند.

نسل جدید این خودرو از نظر اندازه نسبت به نسل پیشین تغییرات اندکی داشته، اما در فضای داخلی حدود ۱۲ میلیمتر فضای سر بیشتر برای راننده، و برای شانه و آرنج سرنشینان جلو به ترتیب شاهد افزایش فضای ۱۴ و ۱۰ میلیمتری بوده است. دو بدنه کشیده با اندازه‌های ۵۲۴۸ و ۵۱۱۶ میلیمتر نیز برای نسل جدید S کلاس قابل سفارش هستند که به ترتیب ۴۲ و ۴۰ میلیمتر نسبت به نسل پیشین این خودرو بلندتر هستند.

نسل ششم لیموزین لوکس مرسدس بنز یک گام دیگر به رانندگی خودکار نزدیک شده است. این خودرو دارای دوربین‌ها و سنسورهای راداری است که همانند چشم و گوش انسان عمل کرده و فضای ۳۶۰ درجه جاده را پوشش می دهند. همچنین، S کلاس ۲۰۱۴ به “سیستم کمکی ترمز” (BAS) مجهز است که شرایط ترافیک و عبور و مرور عابران پیاده را تشخیص داده و در صورت لزوم وارد عمل می‌شود.

این خودرو دارای دوربینی است که به اسکن سطح جاده جلوی خودرو پرداخته و چاله‌ها و ترک‌ها را شناسایی می‌کند. نام این فناوری “اسکن سطح جاده” (Road Surface Scan ) بوده و به گفته مقام‌های مرسدس بنز، S کلاس جدید نخستین خودرویی در جهان است که از سیستم تعلیق مجهز به چشم سود می‌برد.

بی تردید می‌توان گفت که نسل جدید مرسدس بنز S کلاس در تمامی ابعاد بر پایه فلسفه این شرکت یعنی “یا بهترین یا هیچ” متولد شده و با قدرت هرچه بیشتر نسبت به نسل‌های پیشین خود وارد رقابت با نام‌های بزرگ دیگری همچون ب‌ام‌و، آئودی و رولزرویس شده است.

یواخیم اشمیت”، رئیس بخش فروش مرسدس بنز تجربه رانندگی با نسل جدید S کلاس را همانند سواری روی یک قالی پرنده عنوان کرده که به خوبی نشان دهنده توانایی‌های این خودرو لوکس است.
Share