ندیمی:غرب به دنبال جدایی ایران از تمدن فرهنگ گذشته است

به گزارش دیار میرزا ایرج ندیمی، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان توجه به موضوع فرهنگ این استان را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: نباید فرهنگ گیلان مورد تمسخر و دست‌مایه عده‌ای قرار گیرد. وی با بیان اینکه فرهنگ می‌تواند یک بنیان محسوس را درست کند، […]

به گزارش دیار میرزا ایرج ندیمی، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان توجه به موضوع فرهنگ این استان را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: نباید فرهنگ گیلان مورد تمسخر و دست‌مایه عده‌ای قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ می‌تواند یک بنیان محسوس را درست کند، افزود: در کالبدشکافی انقلاب سه بعد ایمان، وحدت و رهبری است که ایمان بخشی از فرهنگ و باورهای ما را تشکیل می‌دهد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل انتظار از وزارت ارشاد را بسیار زیاد دانست و گفت: فرهنگ، کارهای عجیب و غریب زیادی دارد به طور مثال معاون عمران استانداری گیلان معاون سیاسی‌امنیتی می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه نظام سلطه غرب می‌خواهد ما را از گذشته خودمان جدا کند، اذعان کرد: غرب با ۲۰۰ سال قدمت می‌خواهد ما از فرهنگ چندهزار ساله خود غافل شویم.

ندیمی با بیان اینکه ایران به پاس تمدن دینی و فرهنگ خود شناخته شده است، خاطرنشان کرد: باید تمدن تاریخ خود را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از واژگان ما تغییر یافته است، تصریح کرد: بسیاری از الفاظ ما از اسلامی به غربی تبدیل شده است و به طور مثال از واژه «اوکی» استفاده می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان درباره تغییرات مدیریتی متذکر شد: به دنبال این هستیم که ببینیم جابه‌جایی‌ها چه ضرورتی دارد و خروجی آنها به چه چیزی ختم می‌شود.

وی مسئله فرهنگ را یکی از دغدغه‌های مهم رهبری خواند و یادآور شد: امروزه اگر فرهنگ زینت‌بخش حاشیه نباشد، یک اصل مهم در خانواده و جامعه هم نیست.امیدواریم تغییر مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نفع مردم گیلان باشد.

Share