ندیمی:آلودگی هوا با اجماع همه دستگاه‌های مسئول حل خواهد شد

به گزارش دیارمیرزا  ایرج ندیمی، با یادآوری اینکه آلودگی هوا هر ساله هزینه‌های زیادی را بر کشور تحمیل می‌کند، توضیح داد: هر ساله در فصول سرد و گرم مشکل آلودگی هوا هم به سبب تجمع آلودگی ناشی از سوخت در زمستان و هم به سبب وجود ریزگردها در تابستان هزینه‌های زیادی را بر بخش سلامت و حتی اقتصاد […]

به گزارش دیارمیرزا  ایرج ندیمی، با یادآوری اینکه آلودگی هوا هر ساله هزینه‌های زیادی را بر کشور تحمیل می‌کند، توضیح داد: هر ساله در فصول سرد و گرم مشکل آلودگی هوا هم به سبب تجمع آلودگی ناشی از سوخت در زمستان و هم به سبب وجود ریزگردها در تابستان هزینه‌های زیادی را بر بخش سلامت و حتی اقتصاد  به خاطرتعطیلی‌های پی‌در‌پی تحمیل می‌کند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه کشور هر ساله بخش قابل توجهی از جنگل‌های خود را از دست می‌دهد و همین مسئله یکی از منابع اصلی تشدید آلودگی ‌هواست.

عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس نهم، با یادآوری اینکه مدیریت بهینه در تعاملات داخلی و خارجی نقش بزرگی در کاهش میزان آلاینده‌ها دارد، ادامه داد: در سطح بین‌المللی با مدیریت گفت‌وگوها و سوق دادن کشورهای دخیل در آلودگی هوا و ریزگردها و در سطح داخلی با مدیریت ترافیک، گازهای گلخانه‌ای و استاندارسازی سوخت خودروها می‌توان گام‌های ارزنده‌ای را برای رفع بحران آلودگی یافت.

عضو فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجلس نهم، افزود: از منظر دیگر، مردم نیز در این مسئله دخیل هستند و با آگاهی بخشی در زمینه استفاده از حمل ونقل عمومی و پرهیز از استفاده از خودروهای تک سرنشین به آنها می‌توان بسیاری از مشکلات را در این حوزه رفع کرد.

وی با تاکید بر اینکه مشکل آلودگی هوا تنها با اجماع همه دستگاه‌های مسئول حل خواهد شد، تصریح کرد: به طور قطع بهبود خدمات‌رسانی وسایل حمل ونقل عمومی زمینه گرایش استفاده از آن را بیشتر خواهد کرد.

عضو فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدارمجلس شورای اسلامی، گفت:‌ مجلس در حوزه آلودگی هوا و رفع این مشکل قوانین خاصی را تعریف کرد و سازمان محیط زیست و توسعه پایدار با استمداد از این قوانین می‌تواند این معضل را با کمک فرهنگ‌سازی برای مردم حل و رفع کند

Share