مشایی: احمدی‌نژاد به خاطر من استعفا نمی‌کند + عکس

به گزارش دیارمیرزا اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید. *کیهان: ما می‌گوییم دموکراسی اما شما به مردم ایران ضربه بزنید! یک پایگاه اینترنتی وابسته به ضد انقلاب واقعیت نشست طیفی از گروه‌های اپوزیسیون در استکهلم را بازگو و تصریح کرد آنها برخلاف ادعای اتحاد برای دموکراسی، نسبتی با دموکراسی و […]

به گزارش دیارمیرزا اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

*کیهان:
1148719_762
ما می‌گوییم دموکراسی اما شما به مردم ایران ضربه بزنید!

یک پایگاه اینترنتی وابسته به ضد انقلاب واقعیت نشست طیفی از گروه‌های اپوزیسیون در استکهلم را بازگو و تصریح کرد آنها برخلاف ادعای اتحاد برای دموکراسی، نسبتی با دموکراسی و ملت ایران ندارند.

اخبار روز درباره نشست استکهلم ۲ نوشت: شنبه و یکشنبه قرار است «کنفرانس اتحاد برای دموکراسی» برگزار شود و این بار میزبان، حزب لیبرال مردم- فولک پارتی سوئد- است. این حزب کوچک سوئدی از هواداران متعصب و فناتیک تشدید تحریم‌ها و مداخله نظامی در ایران است. هم سوئی میزبان و میهمان در این به اصطلاح نشست‌ها و کنفرانس‌ها اتفاقی نیست. به یاد بیاوریم در «کنفرانس» اول استکهلم- فوریه ۲۰۱۲- کسانی از شرکت کنندگان اصلی «کنفرانس» در شمار بی‌پرواترین طرفداران تشدید تحریم‌ها و مداخله نظامی قدرت‌های بزرگ بودند.

این پایگاه اینترنتی با اشاره به گروهک‌هایی نظیر سلطنت‌طلبان و کومله در نشست یاد شده می‌نویسد: اینان نه خمیرمایه اتحاد دارند و نه می‌توانند در راه دموکراسی گام بردارند. اینان اهل «اتحاد» نیستند چون همگی و تک‌تک آنان حاصل و مولود چندین و چندپارگی و انشعاب و انشعاب در انشعاب هستند. یکی دو انشعاب را آقایان در همین یکی دو ساله نزدیک انجام داده‌اند. (انشعاب و گسست از «اتحاد جمهوری‌خواهان»). کومله و جناح‌های چند پاره حزب دموکرات کردستان ایران نیز به همین منوال. انشعاب در انشعاب و در همان حال ادعای تلاش برای «اتحاد».

در ادامه این تحلیل خاطرنشان شده است: در عرصه سیاست عمومی نیز این جمع از به کارگیری شیوه‌های پنهان‌کاری، ابهام و دوگانه‌گوئی به دور نبوده است. نمونه این که در کنفرانس پراگ، دو تن از میهمان خارجی از جمله میهمان آمریکائی خود را بعنوان کارشناسان بین‌المللی انرژی اتمی معرفی کردند. اما آیا از سر اتفاق و تصادف، این «کارشناسان»، از مهره‌های شناخته شده نئوکان‌های جنگ افروز و طرفدار مداخله نظامی از کار درآمدند؟

در همان کنفرانس اول استکهلم (۴ و ۵ فوریه ۲۰۱۲)، خبرنگار روزنامه سوئدی «اسونسکا داگ بلادت»، مصاحبه‌ای کرد با سعید قاسمی‌نژاد و عبدالله مهتدی که در صفحه ۲۰ خبرهای خارجی روزنامه مذکور به تاریخ دوشنبه ۱۳ فوریه ۲۰۱۲ منتشر شد. زیر عکس سعید قاسمی‌نژاد و عبدالله مهتدی نوشته شده است: «سعید قاسمی‌نژاد سخنگوی یک جنبش نئولیبرال ایرانی و عبدالله مهتدی رهبر کومله کرد ایران، هر دو بر این نظرند که اقدام اتحادیه اروپا در ممنوع کردن خرید نفت ایران، اقدامی ضروری است، اگرچه این ممنوعیت با بدتر کردن وضع اقتصادی، به مردم عادی ایران ضربه بزند.»

اخبار روز با اشاره به محوریت کسانی چون شهریار آهی (سلطنت‌طلب)، رضا خادم (سلطنت‌ متولی کودتای نافرجام نوژه)، حسن شریعتمداری (عضو گروهک منحله خلق مسلمان و همکار لانه جاسوسی آمریکا) در نشست استکهلم می‌نویسد: باید پرسید چه نسبتی هست میان کوشش در راه دموکراسی و در رأس قرار دادن کودتاچی. آقای خادم‌ بنا به ادعای خودش هماهنگ‌کننده کودتای نوژه بوده است. در قاموس سیاسی، کودتا، هرگونه کودتا، کودتاست. چه جای ستایش از کودتا؟ خواه کودتای ببرک کارمل باشد خواه کودتای نوژه. بی‌سبب نیست که ادعای مبارزه مدنی و گذار مسالمت‌آمیز از جانب این «اتحاد» پذیرفتنی نیست. بی‌سبب نیست که شعار «انتخابات آزاد» از طرف اینان تعبیر می‌شود به اسم شب زمینه‌سازی برای مداخله نظامی.

اخبار روز می‌افزاید: مسئول هماهنگی «هیئت تدارک و برگزاری» این «کنفرانس»، آقای فریدون احمدی ادعا می‌کند که: «منبع مالی تأمین هزینه‌های ما همانگونه که قبلاً اعلام شده جمعی از ایرانیانی هستند که خود را با اهداف این حرکت در راه استقرار دموکراسی در ایران همبسته و همراه می‌دانند.» اما در برنامه «افق» ۱۹ نوامبر ۲۰۱۲ صدای آمریکا، آقای شهریار آهی می‌گوید که ما از هر منبعی که بتوانیم کمک مالی می‌گیریم و آقای مجید محمدی علناً از «لزوم تابوشکنی در دریافت پول از آمریکا» سخن می‌گوید.

به قول ارباب… آزاد نیست!

یک سلطنت‌طلب مقیم اروپا به تقلید از مواضع چند روز اخیر وزارت خارجه آمریکا گفت انتخابات در ایران آزاد و سالم نیست.
شیرین عبادی در نوشته‌ای انباشته از انواع مغالطچه‌ها و تحریفات ابتدا تصریح کرد«قانون‌اساسی جمهوری اسلامی بر انتخابات آزاد تأکید دارد» اما سپس با حمله به قانون‌اساسی مدعی شد: مردم در ابتدای تاسیس جمهوری اسلامی ایران در رفراندومی که برگزار شد، باید از میان ۲ گزینه رژیم سلطنتی و رژیم جمهوری اسلامی یکی را انتخاب می‌کردند. این امر یعنی حق انتخاب از افرادی که به هیچ یک از دو نظام معتقد نبودند، سلب شد؛ به عبارتی اساس جمهوری اسلامی ایران با انتخابات نادرستی پی‌ریزی شد. از آن پس سلب حق حاکمیت مردم به انحای مختلف اتفاق افتاد.

وی به تأسی از مقامات وزارت خارجه آمریکا و بدون آن که اذعان کند دادگاه فدرال آمریکا-مسئول ذی‌صلاح درباره انتخابات آن کشور نهادی انتصابی است، شورای نگهبان را نهادی غیرانتخابی معرفی کرد و مدعی شد حقوقدانان این شورا را رئیس قوه قضائیه انتخاب می‌کند. این در حالی است که نظر نهایی درباره نامزدهای حقوقدان شورا با نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

ادعای شیرین عبادی درباره رفراندوم جمهوری اسلامی خلاف واقع است چه اینکه مردم در آن رفراندوم بین رژیم سلطنتی و جمهوری اسلامی مخیر نشده بودند بلکه گزینه‌های موجود «آری» یا «نه» به جمهوری اسلامی بود و ۲/۹۸ درصد مردم با وجود تبلیغات گسترده و دعوت قاطبه گروهک‌های ضدانقلاب برای دادن رأی نه به جمهوری اسلامی، رأی آری به آن دادند تا نظام برآمده از انقلاب اسلامی خویش را براساس رفراندوم دشمن کور کن تأسیس کنند و دهان بهانه‌جویان را ببندند.

عبادی از جمله سلطنت‌طلبانی است که ضمن مقالاتی در دوره طاغوت خواستار سرکوب ملت انقلابی ایران شده و آنها را اوباش خوانده بود. اما او پس از انقلاب دموکرات و جمهوری‌خواه شد و به اعتبار خوش‌خدمتی‌هایش به آمریکا، از طریق سازمان تروریستی منافقین برای نامزدی جایزه نوبل صلحی که پیش از آن به امثال شیمون پرز (قاتل کودکان فلسطینی) اهدا شده بود، معرفی گردید.

عبادی توضیح نمی‌دهد که اگر دموکرات و جمهوری‌خواه واقعی و طرفدار انتخابات بود چرا در صف خدمتگزاران آستان‌بوسی رژیم دیکتاتوری و کودتایی پهلوی قرار داشت؟! و چرا در آن روزگار به جای اعتراض به اختناق، در صف ستایشگران و توجیه‌کنندگان سرکوب‌های آن قرار گرفته بود.وی پیش از این هم تصریح کرده که چون انتخابات ایران اجازه براندازی نمی‌دهد، آزاد نیست و باید تحریم شود.

وقتی حلقه انحرافی شترمرغ رنگ می‌کند!

وب‌سایت روزنامه دولتی ایران در تحلیلی آشفته اسفندیار رحیم‌مشایی را سنتز جبهه انقلاب و ضد انقلاب توصیف کرد و مدعی شد او می‌خواهد متدین‌ها، سکولارها و غربگراهای وطن را جمع کند!

«شبکه ایران» می‌نویسد: احمدی‌نژاد و گفتمانی را که پرچمدارش بود، باید «تز» انقلاب اسلامی در آوردگاه ۸۴ نامید. این تز از سوی ۶۳ درصد مردم که عمدتاً مستضعف و مذهبی بودند پذیرفته شد. متحجرین اما آدرس را اشتباهی آمده بودند. در مقابل، روشنفکران و طبقات مرفه در قامت «آنتی تز» گفتمان انقلاب اسلامی منازعه‌ای ۶-۵ ساله را با محمود احمدی‌نژاد تجربه کردند. ۳۷درصدی که عمدتاً به لحاظ اقتصادی مرفه و از نظر سبک زندگی غربگرا نامیده می‌شدند. غربگراها نیز بر دو قسم‌اند، سکولارها و وطن‌دوستان. سکولارها اقلیتی محض و وطن‌دوستان اکثریتی غالب و باوفا. وطن‌دوستان نیز همچون متحجرین در انتخاب گزینه‌شان- موسوی- اشتباه کردند.

هرچند اشتباه این دو قشر جبری تاریخی و غیرقابل اجتناب بود. در ادامه دو قطبی «حزب‌الله- سکولار» شکل گرفت و سطح منازعه در سال ۸۸ به اوج خود رسید.نویسنده آنگاه با منطق و ادبیات منسوخ مارکسیستی ادامه می‌دهد: اسفندیار «سنتز» دیالکتیک احمدی‌نژاد با روشنفکران و طبقات مرفه است. مولود برخورد دو جریان اجتماعی و تصادم دو تفکر.

صدای متفاوت او از سال ۸۶ شنیده شد. از همان زمان متفاوت از احمدی‌نژاد سخن می‌گفت. هنرمندان و روشنفکران با تعجب از اسفندیار می‌پرسیدند «تو به این خوبی چگونه با این احمدی‌نژاد همکار شده‌ای؟!» کیهان و انصار حزب‌الله نیز با صدای بلند سر محمود فریاد می‌کشیدند که «رئیس‌جمهور حزب‌اللهی را چه به این منحرف؟!»

شبکه ایران در ادامه مغالطه خود به تحریف قرآن پرداخته و ادامه می‌دهد: در منطق قرآن باید به جای «مهندسی معقول و منطقی» به استقبال تحولات اجتماعی رفت. احمدی‌نژاد می‌داند که هرگز در برابر تحولات اجتماعی نباید مقاومت کرد و کافی است به جای نخبگان به مثابه کاتالیزور، به مردم به مثابه موتور محرکه تحولات اعتماد کرد.

پس محمود با صبر و بردباری و البته شجاعتی ستودنی اجازه تولد یک پدیده سیاسی جدید از درون دولتش را صادر کرد و تا ریال آخر هزینه‌های گزاف آن را پرداخت. در این میان جریانات بنیادگرای سیاسی با افزودن بر شدت حملات و اتهاماتشان تنها به تسریع یک سزارین تاریخی کمک کردند و اسفندیار رحیم‌مشایی را از پهلوی انقلاب اسلامی بیرون کشیدند، اگر زحمات گروه‌های سیاسی متحجر نبود، قطعاً ظهور پدیده اسفندیار بیش از یک دهه دیگر زمان می‌برد، چه رسد به آنکه او در انتخابات ۹۲ اعلام کاندیداتوری کند(!)

نویسنده تصریح می‌کند: اسفندیار چیست؟ اسفندیار، هم احمدی‌نژاد است و هم نیست. او از معدود سیاسیونی است که در این روزها درباره احمدی‌نژاد با احترام سخن می‌گوید و در عین حال بزرگترین اپوزیسیون احمدی‌نژاد است؛ سهل و ممتنع.

وی سپس مدعی می‌شود: آیا اساساً دو قطبی «حزب‌اللهی- سکولار» صورت بندی صحیحی است؟ چرا ۶۳ درصد در برابر ۳۷ درصد آری و ۹۹ درصد در برابر ۱درصد، نه؟ برای تحقق این مهم مؤمنین باید در بستر یک «سوپر دو قطبی» به اتحاد با وطن‌پرستان برسند. پس از تجربه حاکمیت۳ خرده گفتمان سازندگی، آزادی و عدالت، هنگامه ظهور یک سوپر گفتمان رسیده است(!)

درباره این مغالطه شایان ذکر است که استقبال‌های چند صد تا حداکثر چند هزار نفره از سفرهای استانی چند ماه اخیر احمدی‌نژاد و مشایی در مراکز استان‌ها (اصفهان، رشت، تبریز، ارومیه و…) نشان می‌دهد که آنتی تز(!) اسفندیار مشایی دارای کمترین اقبالی نیست و مردم با انواع سلایق این رویکردهای شترمرغی را مطلقاً نمی‌پسندید.

علت هم روشن در فهم فطری و عقلانی مردم به جمع نقیضین محال است. بدین ترتیب جمع حاکمیت ایمان دینی با سکولاریسم و جدایی دین از سیاست یا ادعای عدالت و خدمتگزاری مردم با فساد ۳ هزار میلیارد تومانی و ریخت و پاش بیت‌المال و نیز جمع میان غربگرایی و وطن‌دوستی- به عنوان جمع نقیضین- محال است.

اما در اینکه عملکرد خائنانه مشایی بزرگترین ضربات را به احمدی‌نژاد زد و در واقع بزرگترین دشمن حیثیت وی در کنار دست خودش پر و بال یافت، شکی نیست. منطقاً نمی‌شد رویکرد حزب‌اللهی و حاکمیت دینی داشت و رویه‌های غیردینی یا ضد دینی را ترویج کرد و به عبارتی هم با علی(ع) بود و هم با معاویه.

مشایی که شبکه ایران به حلقه انحرافی نسبت می‌دهد، اذعان به رویکردهای اومانیستی و ماسونیستی این حلقه است چه اینکه حلقه‌های فراماسونری نیز همین شعارهای جهان وطنی و جهان شمولی و انسان محوری را لقلقله زبان کرده و در عمل براساس مرام اباحی، غارت و چپاول حقوق انسان‌ها را پیش ببرند. البته شبکه ایران در این باره فراموش می‌کند یادآور شود که مشایی سوءتفاهمی بزرگ است و صرفاً به اعتبار قرار گرفتن در کنار رئیس‌جمهور و دستبرد به حیثیت و اعتبار ملی وی توانست از فرصت بیت‌المال و رسانه‌های متعلق به آن، خود را به رخ بکشد.

وزارت خارجه آمریکا در سال ۸۸ چه دستوری به VOA داد؟

«وزارت خارجه آمریکا در انتخابات سال ۲۰۰۹ ایران به بخش فارسی VOA دستور داده بود از میرحسین موسوی نخست‌وزیر سابق حمایت کند.»این خبر را کنت تیمرمن از عناصر تندروی فعال در حوزه براندازی و رئیس «بنیاد دفاع از دموکراسی در ایران» منتشر کرد. وی ضمن مقاله‌ای در واشنگتن‌تایمز نوشت: انتخابات در ایران یک نمایش است اما ظاهرا روی سخنان و موضع‌گیری‌های برخی مقامات آمریکا تاثیرگذار است.

ریچارد آرمیتاژ فوریه [بهمن] گذشته در جریان جلسه تایید صلاحیت خود به وضوح ایران را یک «دمکراسی» خطاب کرد و در ادامه وزیر دفاع جدید آمریکا چاک هگل هم این اشتباه را تکرار کرد. اودر جلسه سنا اظهار داشت که چه مورد قبول ما باشد یا نباشد جمهوری اسلامی در ایران یک دولت منتخب و مشروع است.

هر چند که در ادامه جلسه سناتور دمکرات میشیگیان کارل لوین، او را مجبور به تصحیح اظهارنظر خود کرد.
وی که از حامیان گروه‌های اپوزیسیون تندرو است می‌افزاید: وزارت امور خارجه آمریکا هم همواره در این مورد اشتباه خود را تکرار می‌کند. در جریان مبارزات انتخاباتی «نمایش انتخابات» سال ۲۰۰۹ [۱۳۸۸]، وزارت یاد شده به بخش فارسی صدای آمریکا دستور داد تا از نخست‌وزیر سابق میرحسین موسوی حمایت کند.

درحالی که میرحسین موسوی تا آخر و حتی پس از رسوایی فتنه‌گران در روز عاشورا از آشوبگران وابسته به گروهک‌ها حمایت کرد، تیمرمن موسوی را متهم به عقب‌نشینی کرد.تیمرمن با بیان اینکه هرکس متعهد به حاکمیت نباشد نمی‌تواند در جمهوری اسلامی رئیس‌جمهور شود، می‌نویسد: نباید درباره هاشمی رفسنجانی هم اشتباه کرد.

وی تصریح می‌کند: حالا دیگر وقت آن است که به این نمایش خاتمه داد. در عوض حمایت از نمایش انتخاب رفسنجانی، آمریکا و متحدین ما بایستی تقاضا کنند که رژیم ایران طبق استانداردهایی که خودشان به طور جهانی با آن موافقت کرده‌اند انتخابات آزاد و منصفانه را برگزار کنند. شکست در برگزاری چنین انتخاباتی آزادی‌های ما را با خطر مواجه می‌کند، زیرا توانایی این رژیم برای عدم بررسی اهداف برنامه هسته‌ای آن بیشتر خواهد شد.

وندی شرمن معاون وزیرخارجه آمریکا اخیرا با انتقاد از رد صلاحیت هاشمی و مشایی گفته بود آمریکا انتخابات ایران را آزاد و عادلانه نمی‌داند. مشابه همین مضمون از سوی جان‌کری تکرار شد با این تفاوت که او حمله به شورای نگهبان را نیز چاشنی اظهارات خود کرد.
یادآور می‌شود در فتنه سال ۸۸ مقامات آمریکایی از جمله هیلاری کلینتون و اوباما علنا از قانون‌شکنی موسوی و تحریک وی به اغتشاش حمایت کردند.

*وطن امروز:

1148720_234

خط مشترک فتنه و منافقین در انتخابات ریاست‌جمهوری

اردشیر امیرارجمند از اعضای حلقه پاریس که در سال ۸۸ از عناصر اصلی القای تقلب به موسوی و طرفدارانش بود، این‌بار ادعا کرده تقلب در انتخابات از زمان بررسی صلاحیت داوطلبان آغاز شده و انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲ در ایران هیچ اعتباری ندارد!مشاور حقوقی میرحسین موسوی که ارتباطش با عناصر منافقین در فتنه۸۸ اثبات شد، بدون بیان هیچ دلیل حقوقی و علمی، اقدام شورای نگهبان را غیرقانونی و در راستای از بین رفتن رکن جمهوریت در ایران خواند!

به گزارش دید‌ه‌بان، وی به عنوان یکی از عناصر اصلی حلقه ضدانقلاب پاریس محسوب شده و در این انتخابات نیز وظیفه ارسال رمز به عوامل آشوب داخل کشور از طریق صحبت‌هایش را دارد. مشابه این جملات را نیز مریم رجوی، سرکرده منافقین البته با ادبیات مخصوص گروهک تروریست نفاق ابراز کرده است. سرکرده منافقین نیز با اشاره به عدم احراز صلاحیت ۲ نفر از کاندیداها، شرایط به وجود آمده را مناسب برای براندازی دانسته است(!) مریم رجوی ضمن دعوت مردم به اعتراضات خیابانی خواسته انتخابات از سوی مردم تحریم شود.

بر پایه این خبر با وجود تفاوت در نوع ادبیات، منافقین و عوامل فتنه در حلقه پاریس گویی یک خط و متن را با ۲ نوع گفتار متفاوت ارائه می‌کنند که مشخص می‌شود ضد انقلاب در انتخابات پیش‌رو خط آشوب و درگیری قبل از آغاز رای‌گیری را در پیش گرفته و پیام‌های صادر شده از خارج کشور در واقع همین مطلب را به عناصر داخل منتقل می‌کند.

صلاحیت محسن‌ هاشمی و معصومه ابتکار رد شد

هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای استان تهران، شامگاه جمعه به بررسی صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات شوراها پایان داد. این هیات از صبح دیروز نتایج بررسی صلاحیت‌ها و رسیدگی به اعتراض ردصلاحیت‌شدگان را به فرمانداری‌ها ابلاغ کرده است. در میان داوطلبان ردصلاحیت شده توسط هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر تهران، نام محسن‌ هاشمی‌رفسنجانی و معصومه ابتکار نیز جزو ردصلاحیت‌شدگان به چشم می‌خورد. پیش‌تر صلاحیت‌ هاشمی و ابتکار توسط هیات اجرایی انتخابات شوراها رد شده و آنها با اعتراض رسمی، خواستار بررسی مجدد صلاحیتشان توسط هیات مرکزی شده‌ بودند. دلایل ردصلاحیت همه ردصلاحیت‌شدگان از امروز توسط فرمانداری‌ها به داوطلبان اعلام می‌شود.

اتهام جدید بحرین علیه ایران

وزیر اطلاع رسانی رژیم بحرین مدعی شد، ایران با «گروهک‌های خفته عقیدتی» در زمان مناسب امنیت منطقه خلیج‌فارس را متزلزل می‌کند. به گزارش شبکه العالم، «سمیره رجب» که کشورش سال‌هاست میزبان مهم‌ترین ناوگان نیروی دریایی ارتش آمریکا در منطقه خلیج‌فارس است، در جدیدترین ادعاهای خود گفته است: «ایران قدرتی برای متزلزل کردن امنیت منطقه ندارد، البته غیر از رسانه که از آن برای اهداف عقیدتی استفاده می‌کند و همچنین گروهک‌های خفته در منطقه.

تهران از این گروهک‌ها هر زمان و هرگونه که بخواهد استفاده می‌کند». در حالی که رژیم بحرین به دلیل سرکوب خشونت‌آمیز انقلاب مردم مسالمت‌جوی این کشور، بارها از سوی سازمان‌های مختلف در جهان به نقض حقوق بشر متهم شده، این وزیر بحرینی مدعی شد رسانه‌های ایران در حال تخریب چهره بحرین هستند. مسؤولان رژیم آل‌خلیفه که از آغاز انقلاب مسالمت‌آمیز مردم بحرین به دلیل سرکوب خشونت‌آمیز مردم با فشار افکار عمومی در کشورهای مختلف جهان مواجه شده‌اند، بارها تلاش کرده‌اند با مطرح کردن اینگونه ادعاهای واهی ضد جمهوری اسلامی ایران افکار عمومی را از واقعیت‌ها در بحرین و قیام مردم این کشور ضد استبداد آل‌خلیفه منحرف کنند.

شایعه کناره‌گیری محمدرضا عارف تکذیب شد

مسؤول روابط عمومی دفتر محمد‌رضا عارف گفت: خبر کناره‌گیری معاون اول اصلاحات از انتخابات کذب محض است و آقای خاتمی هم چنین توصیه‌ای به آقای عارف نکرده‌ است. علیرضا خامسیان در پاسخ به سوالی درباره انتشار برخی اخبار در سایت‌های خبری مبنی بر کناره‌گیری محمدرضا عارف از انتخابات به توصیه محمد خاتمی گفت: چنین اخباری کذب محض است و آقای خاتمی هم چنین توصیه‌ای به آقای عارف نکرده ‌است.

وی با اشاره به فعالیت برخی سایت‌های خبری گفت: سایت‌هایی که مبادرت به انتشار چنین اخبار کذبی می‌کنند عموما برای جلب توجه کاربران اینترنتی برای بالا بردن میزان بازدید از سایت‌هایشان است و از هویت پایداری برخوردار نیستند. گفتنی است، طی روزهای اخیر برخی محافل ضد انقلاب تلاش ویژه‌ای برای کناره‌گیری محمدرضا عارف از صحنه انتخابات به کار بسته‌اند. این اقدام در راستای سیاست تحریم انتخابات صورت گرفته است.

*آرمان:
01.indd
 ستاد روحانی رسماً شروع به کار کرد

شنیده شد که ستاد انتخاباتی حسن روحانی به ریاست محمدرضا نعمت زاده رسما فعالیت‌های خود را آغاز کرد. تسنیم نوشت: فعالیت‌های تبلیغاتی و انتخاباتی ستاد حسن روحانی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری از دیروز رسما به ریاست محمدرضا نعمت‌زاده آغاز شد. محمدباقر نوبخت نیز به عنوان سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی، در این ستاد فعالیت می‌کند.

تکذیب دیدار سید حسن خمینی با رهبر معظم انقلاب

شنیده شد که پس از انتشار خبری در مورد دیدار آیت ا… سید حسن خمینی با رهبر معظم انقلاب در مورد ماجرای عدم احراز صلاحیت آیت ا… هاشمی، یک منبع آگاه خبر مذکور را تکذیب کرد.انتخاب نوشت: یک منبع نزدیک به سید حسن خمینی گفت: برخی رسانه‌ها طی روزهای اخیر مدعی دیدار حاج سید حسن خمینی با رهبر معظم انقلاب شده اند. این رسانه‌ها ادعا کرده‌اند که محتوای این دیدار، ماجرای «عدم احراز صلاحیت آیت ا… هاشمی توسط شورای نگهبان» بوده است. وی با بیان اینکه «چنین دیداری در کار نبوده»، افزود: ادعای دیدار یادگار امام (ره) با رهبر معظم انقلاب تکذیب می‌شود.

ریزش رای قالیباف

شنیده شد که در محافل سیاسی از ریزش رای قالیباف در نظر سنجی های اخیر سخن گفته می شود. اخبار محرمانه نوشت؛ در محافل سیاسی گفته می شود که آرای قالیباف پس از سخنان تند او علیه هاشمی و مواضع رادیکالی که به توصیه مشاورانش برای دو قطبی کردن انتخابات علیه هاشمی اتخاذ کرد و نیز فیلمی که از مواضع متعارض او در وقایع کوی دانشگاه پخش شد؛ ریزش حدود ده درصدی داشته است.

بازداشت رئیس یک ستاد انتخاباتی

شنیده شد که رئیس ستاد تبلیغاتی یکی از نامزدهای اصلاح‌طلبان دیروز در مشهد بازداشت شد.آخرین نوشت؛ این فرد قبلا مسئولیت‌های مهمی از جمله وزارت را در دولت‌های گذشته داشته است. وی طی روزهای اخیر با حضور در یک برنامه اقتصادی مناظره‌گونه تلویزیون نیز انتقادات زیادی را از وضعیت اقتصادی کرده بود. این فرد بازداشت شده که در دولت نهم نیز در حوزه نفت فعالیت خود را ادامه می‌داد در آستانه انتخابات سال ۸۸ به دلایل نامعلومی از سمت خود برکنار شده بود. هنوز جزئیات بیشتری از این بازداشت اعلام نشده است.

پیشنهاد عجیب برای توسعه روابط خارجی

شنیده شد که یکی از مسئولان اجرایی اخیرا در نامه‌ای به مدیران ارشد ریاست جمهوری، جزئیات طرح خود را برای لغو یک طرفه روادید با کلیه کشورهای جهان غیر از رژیم صهیونیستی تشریح کرده است. خراسان نوشت؛ این طرح برای بررسی بیشتر در اختیار کارشناسان حقوقی دولت قرار داده شده و آنها با بررسی طرح مذکور، ده‌ها ایراد قانونی و اجرایی به آن وارد کرده‌اند اما با اصرار این مسئول، طرح مذکور مجددا به وزارت خارجه ارسال شده است.

سایت ستاد مجازی انتخابات راه اندازی شد

شنیده شد که سایت ستاد مجازی انتخابات، سما با مدیریت جمعی از دانشجویان و جوانان دغدغه‌مند با هدف ظرفیت‌سازی و بصیرت افزایی بین نخبگان و عموم افراد جامعه و به منظور ایجاد بستری یکسان و فرصتی برابر برای تمامی کاندیداها راه اندازی شد. اقتصاد ایران نوشت؛ کاندیداهای ریاست جمهوری می‌توانند از خدمات این سایت نظیر معرفی خود، ارائه برنامه‌ها، مشاهده سوالات مردمی و پاسخگویی به آنها، ارسال پیامک تبلیغاتی و سایر فعالیت‌های تبلیغاتی بهره ببرند. با توجه به اینکه مدیریت اطلاعات و مطالب منتشره در اختیار نمایندگان کاندیداهای انتخابات خواهد بود علاوه بر امکان مقایسه نظرات کاندیداها در موضوعات مختلف، اعتبار مطالب نیز در این سامانه توسط خود کاندیداها تأیید خواهد شد.

صراط نیوز مسدود شد

شنیده شد که مدیر مسئول پایگاه خبری صراط نیوز از مسدود شدن این پایگاه خبری بر اساس تصمیم کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه خبر داد. اقتصاد ایران نوشت؛ علی غفاریان مدیرمسئول پایگاه خبری «صراط نیوز» با اعلام مسدود شدن این پایگاه اینترنتی گفت: سایت «صراط نیوز» تا عصر دیروز حوالی ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه قابل رویت بود، اما از سوی شرکت پشتیبان سرور سایت به من اعلام شد که از سوی کارگروه نامه‌ای به وی ارسال شده تا این پایگاه از سرور پایین آورده و مسدود شود. این در واقع نه تنها فیلتر شدن سایت که مسدود شدن آن به صورت کامل است.

میرکریمی ساخت فیلم انتخاباتی را تکذیب کرد

شنیده شد که «رضا میرکریمی» ساخت فیلم تبلیغاتی حسن روحانی که توسط محمود گبرلو در برنامه هفت اعلام شده بود را تکذیب کرد. تسنیم نوشت؛ «رضا میر‌کریمی» با تکذیب خبر ساخت فیلم تبلیغاتی حسن روحانی که در برنامه سینمایی هفت، توسط محمود گبرلو، اعلام شده بود، گفت: این خبر را به شدت تکذیب می‌کنم و اعلام می‌کنم که کذب محض است. وی در ادامه افزود: من از شخص آقای گبرلو و برنامه هفت برای اعلام این خبر، تعجب می‌کنم که برای کوچک‌ترین موضوعی با من تماس می‌گیرند اما برای اعلام خبر به این بزرگی تماسی نگرفتند و از من اعلام خبر نکردند. میرکریمی در انتها خاطرنشان کرد: آنقدر مشغله دارم که به فکر ساخت فیلم تبلیغاتی کاندیدا هم نیستم چه برسد به انجام این کار.

*خراسان:

1148721_772
فروش زمین توسط یک کلاهبردار به دو نهاد مهم کشوری

بر اساس شکایت های واصله از سوی دو نهاد مهم کشوری به قوه قضائیه، یک فرد کلاهبردار اقدام به فروش زمینی به مساحت ۸۰۰متر مربع به این دو مجموعه کرده است که نهادهای مذکور نیز با انتقال این زمین ها به افراد دیگر، مبالغ قابل توجهی را دریافت کرده اند و اکنون با شکایت مالکان اصلی، خریداران و نهادهای مذکور به عنوان متصرف غیرقانونی دچار دردسرهای قانونی شده اند.

گرفتاری پیش سازهای دارویی در گمرک

بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی که با استعلام از تعدادی از شرکتهای فعال در زمینه تولید دارو انجام شده، بخشی از مواد حد واسط و پیش سازهای مصرفی مورد نیاز شرکت های تولید کننده مواد اولیه، دارو و بسته بندی دارویی در کشور، به دلایل مختلف در گمرک متوقف مانده است که ترخیص هرچه سریعتر آنها به کمک تامین بهتر داروهای مورد نیاز مردم خواهد آمد.

*تهران امروز:

1148725_828

ما که ناجا نیستیم از اعلام موضع انتخاباتی برحذر شویم

سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از همراهی سعید جلیلی در اولین همایش انتخاباتی‌اش گفت: بعید است کسی که در این سطح (مثل وزیر یا یک عضو کابینه) فعالیت می‌کند، گرایش سیاسی نداشته باشد. حالا بعضی‌ها مثل من راستِ حسینی می‌آیند گرایش سیاسی خود را اعلام می‌کنند، چه ایرادی دارد؟ البته این را هم اعلام کرده‌ایم که کسی حق ندارد از امکانات دولت و وزارت ارشاد برای حمایت از یک کاندیدای خاص استفاده کند.به گزارش مهر، وی گفت: ما که نیروی نظامی یا عضو وزارت امور خارجه نیستیم که ما را برحذر داشته‌اند از اعلام موضع در انتخابات. اینها باید مراقبت کنند که کسی از موقعیت سازمانی خودش سوءاستفاده نکند.

تلاش شریعتمداری برای ائتلاف روحانی و عارف

سخنگوی محمد شریعتمداری در دوره داوطلبی وی برای انتخابات، با بیان اینکه وی تلاش می‌کند بین روحانی و عارف ائتلاف ایجاد کند گفت: ائتلاف آنها با کاندیدای معتدل نیز از برنامه‌های شریعتمداری است که نتیجه این تلاش به میزان استقبال کاندیداها بستگی دارد.به گزارش مشرق، وی ادامه داد: تلاش شریعتمداری در این جهت است که علاوه بر روحانی و عارف بقیه کاندیداهای معتدل از جمله غرضی به یک ائتلاف با هم برسند ولی مهم این است که چقدر کاندیداها از مسئله استقبال کنند.

به‌دنبال احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی

باوجود گذشت نزدیک به شش سال از ادغام «۱۷ شورای عالی در کمیسیون‌های اقتصادی دولت» هفته گذشته شورای اقتصاد به ساختار اقتصادی کشور بازگشت. همزمان مسعود روغنی‌زنجانی رئیس اسبق سازمان مدیریت گفت: محمود احمدی‌نژاد پیام داده است «کمک کنید تا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را برگردانم».به گزارش شفاف،مسعود روغنی زنجانی گفت:«چندی پیش آقای خورشیدی داماد آقای احمدی‌نژاد به دیدار من آمد. از آقای احمدی‌نژاد پیام آورد که می‌خواهد سازمان برنامه را احیا کند و از من مشورت خواست، من به او گفتم احیای سازمان مدیریت در این دولت مقدور نیست، زیرا افکار ایشان با کارکرد سازمان نمی‌خواند.»

احمدی‌نژاد به خاطر من استعفا نمی‌کند

روزنامه ایران نوشت:مهندس اسفندیار رحیم‌مشایی در جمع تعدادی از فعالان رسانه‌ای کشور با اشاره به عدم احراز صلاحیت خود از سوی شورای نگهبان گفت: ما یقین داشتیم که اگر تایید صلاحیت می‌شدیم، با آرای بسیار بالا پیروز انتخابات بودیم. هنوز هم به شدت پای کار هستیم و تا شب انتخابات امیدمان را از دست نمی‌دهیم. از مسیر و راه‌مان کوتاه نمی‌آییم. ما مطالبه می‌کنیم. دعوا نمی‌کنیم.مشایی افزود: اینکه می‌گویند رئیس‌جمهور استعفا می‌دهد، ما شلوغ می‌کنیم و فتنه راه می‌اندازیم؛ جوسازی همان دروغ‌پردازانی است که در بن‌بست گرفتار شده‌اند. ما این جریان را فدا نمی‌کنیم اما از هر عملی که این جریان را با نشاط و پویا کند، استقبال می‌کنیم.

مقبولیت، ملاک جامعتین برای انتخاب نامزد نهایی ائتلاف پیشرفت

آیت‌الله محسن غرویان، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با زندگی نیوز، اجماع نظر جامعتین درباره نامزد نهایی ائتلاف پیشرفت را منوط به ملاک‌های مدنظر مقام معظم رهبری دانست.وی کارآمدی، مدیریت،اعتقاد به قانون اساسی و ولایت فقیه ونیز داشتن قدرت اجرایی لازم برای اداره کشور را از جمله این ملاک‌ها برشمرد و افزود: جامعتین به میزان مقبولیت نامزدها در میان مردم توجه ویژه خواهد داشت.غرویان در پاسخ به سوالی درباره تاثیر نظرسنجی‌ها در انتخاب نامزد نهایی از سوی جامعتین تاکید کرد: جامعتین علاوه بر ملاک‌های مذکور، به نتایج نظرسنجی‌های متفاوتی که انجام می‌شود، توجه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تایید صلاحیت نامزدهای عضو ائتلاف پیشرفت نشان از مشروعیت آنان برای رسیدن به بالاترین مقام اجرایی کشور را دارد تاکید کرد: جامعتین برای حفظ اعتبار خود به رای‌آور بودن نامزد نهایی توجه دارد.وی ابراز امیدواری کرد: جامعتین تاپایان هفته پیش‌رو به اجماع نظر درباره نامزد واحد برسد.

واکنش احمدی‌مقدم به فعالیت ستاد یکی از نامزدهای ردصلاحیت شده

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه «شانزدهمین همایش تخصصی معاونان اجتماعی فرماندهی انتظامی استان‌ها و پلیس‌های تخصصی ناجا» در مورد فعالیت ستادهای یکی از کاندیداهای رد صلاحیت شده، گفت: این افراد ستاد رسمی ندارند، اما اگر افرادی علاقه‌مند به این همکاری‌ها هستند، ما معترض نمی‌شویم، اما اگر علنی در برابر قانون فعالیت ‌کنند، با آنان برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه اینگونه اقدامات برای امیدوار نگه‌داشتن هوادار است تا بتوانند مجددا صلاحیت خود را بگیرند، گفت: البته این اقدام درست نیست چرا که شورای نگهبان رای خود را اعلام کرده و تجدیدنظر و سوق‌دادن فلش‌ها به سمت مقام معظم رهبری درست نیست، چرا که ایشان فرموده‌اند «در اینگونه مسائل نظری ندارم و این رفتار شایسته‌ای نیست.»احمدی‌مقدم با بیان اینکه خوشبختانه هیچ حادثه‌ و حاشیه‌ای بعد از اعلام صلاحیت کاندیداها نداشتیم، گفت: البته نیروی انتظامی حسب وظیفه نسبت به مهار حادثه‌ها اقدام می‌کند، اما هیچ حادثه‌ و حاشیه‌ای نداشتیم.

دولت چیزی در دست ندارد

احمد خورشیدی پدر داماد احمدی نژاد در گفت‌وگو با روزنامه بهار درخصوص منظور اسفندیار رحیم مشایی از جمله «دوره رسوایی فرا رسیده است» گفت:این چند روز اتفاقاتی در کشور رخ داده که از قبل هم قابل پیش‌بینی بود. اتفاقی مانند رد‌صلاحیت مشایی برای انتخابات ریاست‌جمهوری. از قبل مشخص بود که صلاحیت مشایی به هیچ عنوان در شورای نگهبان تایید نمی‌شود. احمدی‌نژاد هم این موضوع را خوب می‌دانست. صحبت از افشاگری از سوی مشایی و حتی احمدی‌نژاد امری مسبوق به سابقه است. احمدی‌نژاد بارها دم از افشاگری زده و حال در ادامه‌اش مشایی می‌گوید که دوره رسوایی فرارسیده است.

به عقیده من اینطور ابراز عقیده از سوی مشایی تنها یک پیش‌دستی و تاکتیک است. اینها فقط و فقط می‌خواهند با انتشار این حرف‌ها در میان جامعه بحث عدم صلاحیت مشایی را تحت‌الشعاع قرار بدهند.وی افزود:احمدی‌نژاد هرچه می‌خواسته بگوید در این مدت گفته است. دیگر چیزی نمانده که بخواهد بگوید. خورشیدی ادامه داد: دولت چیزی در دست ندارد. نامزد‌شدن مشایی هم در حقیقت بازی سیاسی دولت بود. مشایی نامزد شد تا جلوی خیلی از حوادث بعدی را بگیرد. حوادث و وقایعی که به واسطه پرونده‌های موجود برای مشایی در قوه‌قضائیه قرار است رخ بدهد. اینها تاکتیک انتخاباتی است که البته چندان هم موفق نبوده است.

*ابتکار:

گفت وگو با هاشمی برای انصراف

در هفته گذشته آقایان هاشمی شاهرودی، عسگر اولادی، علی لاریجانی و تعدادی از اعضای جامعه مدرسین با هاشمی رفسنجانی دیدار کردند. مهمترین محور گفت وگوها انصراف آقای هاشمی پیش از اعلام احراز صلاحیت‌ها بوده است.

واکنش نامزدها به نتیجه بررسی صلاحیت‌ها

عکس العمل کاندیداها پس از اعلام عدم احراز صلاحیت‌ها متفاوت بوده است. شنیده شد یکی به امام زاده صالح رفت. دیگری به جمکران رفته، یکی هم سجده شکر به جا آورده و کاندیدای دیگر هم نذر خود را ادا کرده که این بار مسئولیت روی دوش او گذاشته نشده است. البته یکی هم کمی حالش به هم خورده و اطرافیان او را آب درمانی کرده اند.

*جمهوری:

حامیان سابق احمدی نژاد حامی امروز جلیلی

حامیان سابق احمدی نژاد در کنار جلیلی قرار گرفته‌اند. درحالی که اولین همایش انتخاباتی سعید جلیلی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری عصر جمعه با حضور هواداران وی در سالن شهید افراسیابی ورزشگاه شهید شیرودی تهران برگزار شد،‌ جام نیوز به نقل از تابناک از حضور علی احمدی وزیر اسبق آموزش و پرورش، حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسایی و کوچک زاده از نمایندگان مجلس، حسین‌الله کرم و برخی ازاعضای جبهه پایداری در این همایش خبر داد، کسانی که حامیان سابق احمدی نژاد بودند.

جوانان ایرانی برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س)در سوریه اعلام آمادگی کنند

روابط عمومی ستاد کنگره بین‌المللی امام علی النقی(ع) اعلام کرد با توجه به تحولات میدانی کشور سوریه و شهادت روزانه برادران دینی و مذهبی سوری – لبنانی و عراقی که از غائله صهیونیستی – وهابی در راستای دفاع از حرم فرزندان پیامبر مکرم اسلام(ص) بخصوص حضرت زینب کبری(س) محافظت می‌کنند، این ستاد دومین مراسم اعلام آمادگی جوانان مسلمان با غیرت ایرانی را به عنوان مدافعان حرم در شام شهادت حضرت زینب کبری(س) برگزار می‌نماید. این ستاد از آحاد مردم و جوانان برای حضور در این مراسم و اعلام آمادگی قلبی و عملی نسبت به حفاظت حرم حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(ع) دعوت کرد. این مراسم امروز یکشنبه مورخ ۵/۳/۱۳۹۲ با برگزاری نماز مغرب و عشاء در حسینیه امام موسی بن جعفر(ع) واقع در میدان خراسان آغاز می‌شود.

راه اندازی تبلیغات ضد شیعی و انکار امام زمان(عج) در مصر

تبلیغات ضد شیعی و انکار امام زمان(عج) در مصر با سوء استفاده از سخنان مسؤلان داخلی به راه افتاده است. به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) – ابنا – روزنامه مصری الموجز با استفاده از اظهارات عجیب وزیر فناوری اطلاعات و نیز سوءاستفاده ناجوانمردانه از تصاویر منتشره از فرمانده سپاه، به انکار وجود امام زمان(عج) پرداخت. این روزنامه در شماره جمعه ۳ خرداد، با انتشار گزارشی، از تصاویر مربوط به بازدید فرمانده کل سپاه پاسداران از یک نمایشگاه و نیز اظهارات “محمد حسن نامی” وزیر ارتباطات و فناوری ایران و سوءاستفاده از این تصاویر و اظهارات به تمسخر عقاید شیعه پرداخت.

در این گزارش تصویری از سردار جعفری در کنار یک مرد با لباس‌های مرسوم تعزیه منتشر شده است که آن فرد نقاب بر چهره دارد. این روزنامه سپس مدعی شده است که فرمانده سپاه ایران در کنار امام زمان شیعیان ایستاده است، درحالی که تصویر مذکور مربوط به بازدید سردار جعفری از نمایشگاه “تنهاترین امیر” در ۲۴ مرداد سال گذشته است. در ادامه این گزارش به اظهارات نسنجیده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان هم استشهاد شده که گفته بود: صوت و تصویر مهدی منتظر را از طریق اینترنت منتشر خواهد کرد! این روزنامه نظر علمای مصری را نیز در رد این مطالب و اظهارات منتشر کرده است. این روزنامه سپس با نقل سخنان برخی علمای مصری و با سوءاستفاده از تصاویر و سخنان مسئولان ایرانی تلاش کرد تا اعتقاد به زنده بودن امام عصر(عج) را نادرست جلوه دهد.

Share