محمدباقر قالیباف :

مردم کمبودها را تحمل می‌کنند اما تبعیض‌ها را هرگز

قالیباف:مدیری در تهران داشتم که معاون وی از برادران اهل سنت بود مادامی که متوجه شدم شایستگی این معاون نسبت به ان مدیر که از دوستان دوران دفاع مقدسم بود بیشتر است تصمیم گرفتم وی را مدیر آن سازمان بگذارم.

دیارمیرزا نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: امیدوارم با همان روحیه دوران دفاع مقدس یک ساماندهی بزرگ را در عرصه‌های مختلف کشور ایجاد کنم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدباقر قالیباف در جمع حدود ۷۰۰ نفر از مردم شیعه و سنی زاهدان در مسجد الغدیر گفت : نجابت و روحیه جوانمردی مردم این استان را با داشتن دوستان اهل سنت و تشیع در دوران دفاع مقدس و بعد از دوران دفاع مقدس تجربه کردم و دیدار امروز را برای خود یک توفیق می دانم.resized_328554_600

وی گفت: با توجه به چالش هایی که امروز پیش روی ماست از هر که سوال کنی مشکلات چیست ، شاید بگوید مسائل اقتصادی، کار و اشتغال و ازدواج ؛ مشکلاتی که امروز باعث شد کانون گرم خانواده ها بعضا رو به سردی برود و این یک چالش مهم است.

قالیباف افزود: مهمترین موضوعی که می تواند ما را از همه مسائل اقتصادی و آسیبهای اجتماعی رهایی ببخشد و به عنوان یک کار بزرگ آغاز شود همبستگی و همدلی است.

این کاندیدای ریاست جمهوری افزود : هنگامی این همبستگی و همدلی می تواند کار ساز باشد که هر آنچه در دل است بر زبان جاری شود و آنچه سرزبان جاری می شود نیز عملی شود چرا که خدا به عمل صالح و خوب پاداش می دهد.

قالیباف از تبعیض به عنوان آسیبی یاد کرد که همدلی را همانند موریانه از بین می برد.

وی با اشاره به این که مردم بسیاری از کمبودها را تحمل می کند اما تبعیض را هرگز بر نمی تابند افزود: با تبعیض کرامت انسانی زیر پا گذاشته می شود.

قالیباف افزود : بنده چندین مدیر اهل سنت را در تهران به کار گرفته ام ، کار مهمی نکرده ام این وظیفه است و غیر این عمل کردن خلاف قانون اساسی است.

وی افزود: مدیری در تهران داشتم که معاون وی از برادران اهل سنت بود مادامی که متوجه شدم شایستگی این معاون نسبت به ان مدیر که از دوستان دوران دفاع مقدسم بود بیشتر است تصمیم گرفتم وی را مدیر آن سازمان بگذارم.

وی افزود: این فرد پس از گذشت چندین سال از مسئولیتش یکی از مدیران موفق شهرداری تهران است.

قالیباف گفت: امروز هر جوان ایرانی با هر سلیقه ، قومیت و مذهبی باید احساس کند که اگر ظرفیت لازم را داشته باشد در میدان رقابت از ظرفیت آن استفاده خواهد شد.

وی یکی دیگر از تبعیض ها را تبعیض های جغرافیایی دانست و گفت: براساس این تبعیض هرکس که به مرکز پیشرفت نزدیک تر است از امکانات بیشتر استفاده می کند و هر کس که دورتر است کمتر بهره مند می شود اما من با این مسئله مخالفم.

قالیباف افزود: در هشت سال شهرداری افتخار من این است به اندازه ایی که به مناطق جنوب شهر و محروم تهران رسیدم به شمال نرسیدم و روز اول هم به مردم مناطق شمال تهران گفتم نگاه من به مردم جنوب تهران است و علی رغم این که رشد شمال تهران را هم کم نخواهم کرد.

قالیباف گفت : هر ایرانی با هر گرایش باید به دولتش دل بدهد و احساس کند دولت او را می بیند.

وی گفت : این برنامه را ما از امام و از شهدا و بزرگان یاد گرفتیم که برای ما ملاک قانون ، ضوابط و مقررات است.

وی با تاکید بر این نکته که همه باید به ضوابط و قوانین پایبند باشند افزود : در بحث انجام کار خلاف از نظر قانون و اسلام هیچ فرقی نمی کند که این کار خلاف را چه کسی ، شیعه ، سنی ، فارس یا بلوچ انجام داده است.

این کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به اینکه پایان نامه فوق لیسانسم با موضوع توسعه پایدار در سیستان و بلوچستان بوده است خطاب به مردم گفت : من نسبت به مشکلات استان شما و عوامل پیشرفت استان مطالعات دقیقی داشتم ؛استفاده از فرصت بنادر چابهار ، ترانزیت کالا با استفاده از حمل و نقل ریلی و توسعه بازارچه های مرزی می تواند باعث رونق اقتصادی ، تامین معیشت مردم و مرزنشینان شود .

وی همچنین توجه به بحث کشاورزی و تسریع در روند گاز رسانی به شهر زاهدان را از دیگر مسائلی برشمرد که در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور برای خدمت به مردم انجام خواهد داد.

وی سوء مدیریت را عامل مشکلات موجود کشور دانست و گفت : با همت جوانان کشور و تجربه نخبگان کار را به پیش می بریم که همه احساس نشاط کنند .

در ابتدای ورود قالیباف حاضران شعارهای نسل علی اکبریم فداییان رهبریم – امیر کبیر تهران برس به داد ایران – قالیباف قالیباف حمایتت می کنیم سر دادند.

Share