امام جمعه رشت:

مردم به اخلاص کاندیداها توجه داشته باشند

به گزارش دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در ۲۴ خرداد جاری اظهار کرد: در روزهای سرنوشت‌سازی قرار داریم و جمعه آینده باید رئیس‌جمهور و اعضای شوراهای شهر و روستا را انتخاب کنیم. وی ادامه داد: یکی از امتیازهای جمهوری اسلامی […]

به گزارش دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در ۲۴ خرداد جاری اظهار کرد: در روزهای سرنوشت‌سازی قرار داریم و جمعه آینده باید رئیس‌جمهور و اعضای شوراهای شهر و روستا را انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: یکی از امتیازهای جمهوری اسلامی این است که سرنوشت کشور حتی انتخاب رهبر به دست مردم انجام می‌شود.

قربانی به هشت کاندیدای ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: نامزدهای ریاست جمهوری برنامه‌های خود را ارائه کردند و مردم به هر کاندیدایی رای دهند، او رئیس‌جمهور کشور است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مردم به نامزدی که سخن بیهوده می‌گوید رای نمی‌دهند، تصریح کرد: مردم به کاندیدایی که سنجیده‌تر، توانمندتر، ولایی‌تر و کارآزموده‌تر است، رای می‌دهند.

وی مردم ایران را گوهرشناس خواند و بیان کرد: ملت افراد شایسته و توانمند را انتخاب می‌کنند.

قربانی با تاکید براینکه مردم در انتخاب اعضای شوراها تنها به تبلیغات آنها بسنده نکنند، یادآور شد: مردم به ظرفیت، سابقه و اخلاص افراد نسبت به انقلاب، اسلام، جبهه و جهاد توجه داشته باشند.

*محمد (ص) آخرین پیامبر خدا در زمین

امام جمعه رشت در ادامه با تبریک فرا رسیدن سالروز عید مبعث پیامبر اعظم (ص)، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) بنیانگذار اسلام و آخرین فرستاده خداوند در زمین برای نجات انسان‌ها است.

وی عید مبعث را از روزهای بزرگ دانست و اظهار کرد: بشر با رهنمودهای پیامبر (ص) در فضای تازه‌ای از انسانیت ورود کرده و در راه تکامل و پیشرفت انسانی گام برداشته است.

قربانی با بیان اینکه خداوند در نهاد تمام موجودات و آفریده‌ها ابزاری قرار داده که به طرف کمال مطلوب هدایت شوند، تصریح کرد: انسان اگر تربیت نشود، نمی‌تواند خود را به کمال مطلوب برساند.

نماینده ولی فقیه در گیلان اضافه کرد: انسان بدون راهنما از مسیر حق خارج می‌شود و خداوند به این منظور از ابتدای آفرینش انسان‌هایی را به عنوان پیام‌رسانان الهی فرستاده است بنابراین حجت خدا همواره روی زمین وجود دارد.

*مردم با تمام وجود از آرمان‌های امام (ره) دفاع می‌کنند

وی با قدردانی از برگزاری مراسم با شکوه ارتحال امام (ره) توسط مردم، بیان کرد: دشمنان تصور می‌کردند مردم پس از رحلت امام (ره) ایشان را فراموش می‌کنند، اما ملت یاد امام (ره) را همیشه گرامی می‌دارند.

قربانی راه امام (ره) را نجات‌بخش توصیف کرد و گفت: مردم ایران با تمام وجود از آرمان‌های امام (ره) دفاع می‌کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به نزدیک شدن ماه شعبان، یادآور شد: میلاد فرخنده امام حسین (ع) و ابوالفضل (ع) در ماه شعبان است.

وی با تبریک روز پاسدار و جانباز خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) به دنیای آزادگان شرف بخشید و پاسداران راه امام حسین (ع) را طی می‌کنند و در دوران دفاع مقدس مانند امام حسین (ع) و ابوالفضل (ع) عمل کردند تا انقلاب اسلامی پایدار بماند./فارس

Share