مذاکره لیدر حلقه انحراف با سه نامزد ریاست جمهوری

به گزارش دیارمیرزا  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید. *کیهان: صادقانه بگوییم تقلب نشده بود و به مردم دروغ گفتیم ! «رأی دادن در این انتخابات، رأی اعتماد به ساز و کار انتخابات است». این مطلب را پایگاه اینترنتی ندای سبز وابسته به فتنه‌سبز و طیفی از اعضای فراری حزب […]

به گزارش دیارمیرزا  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

*کیهان:

صادقانه بگوییم تقلب نشده بود و به مردم دروغ گفتیم !

«رأی دادن در این انتخابات، رأی اعتماد به ساز و کار انتخابات است».
این مطلب را پایگاه اینترنتی ندای سبز وابسته به فتنه‌سبز و طیفی از اعضای فراری حزب مشارکت عنوان کرد. ندای سبز ابتدا این فراز از بیانات رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام‌خمینی(ره) را مورد توجه قرارمی‌دهد که «هر رأیی که شما به یکی از این نامزدهای محترم بدهید- این هشت نفر آقایان محترمی که در صحنه هستند- رأی به جمهوری اسلامی داده‌اید.

رأی به هر نامزدی، رأی به جمهوری اسلامی است؛ رأی اعتماد به نظام و سازوکار انتخابات است. اینکه شما وارد عرصه انتخابات می‌شوید؛ چه آن کسی که نامزد ریاست‌جمهوری است، چه آن کسی که انتخاب می‌کند- مثل من و شما- نفس ورود در این میدان، به معنای اعتماد به جمهوری اسلامی و اعتماد به سازوکار انتخابات است». (رهبری، ۱۴/۳/۹۲)

نویسنده تأکید می‌کند: این سخنان کاملا به جا و روشن بینانه است رای دادن در انتخابات پیش رو، به خصوص پس از سابقه انتخابات ۸۸، رای دادن در این انتخابات قبل از هر چیز رای اعتماد به ساز و کار انتخابات است.

در ادامه این مطلب آمده است: «طبعا هیچ اشکالی ندارد اگر کسی به ساز و کار انتخابات در ایران، کم یا زیاد اعتماد داشته باشد، آن چه اشکال دارد ناهمخوانی میان نظر و عمل در این زمینه است. مشخصا کسانی که تا همین چند ماه پیش برای هرگونه توصیف انتخابات ۸۸، لفظ کودتا از دهان‌شان نمی‌افتاد و یازده میلیون تقلب که سهل است، به نظرشان در آن انتخابات اصلا رای‌ها شمرده نشده بود و خلاصه در نظرشان کل ساز و کار انتخابات در سال ۸۸ بلاموضوع شده بود، همین آدم‌ها با همین پیش‌فرض‌های نظری در باب واقعیت، در به در دنبال راضی کردن خاتمی برای کاندیداتوری بودند و با کاندیداتوری هاشمی دچار آن چنان شور و هیجانی شدند.

بعد با رد صلاحیت هاشمی، مهندسی آشکار انتخابات ورد زبان‌شان شد و باز به هفته نکشیده با شدت و حدت تمام در باب ائتلاف روحانی و عارف و مزیت‌های یکی بر دیگری به بحث مشغولند. اشکال آن جاست که آدم‌ها انگار گرفتار رودربایستی با خودشان باشند، از بیان صریح این اعتماد و امید به ساز و کار انتخابات طفره می‌روند».

ندای سبز نوشت: مهم است که آدم‌ها دست کم با خودشان صادق باشند، متوجه باشند که رای دادن در انتخابات رای اعتماد به ساز و کار انتخابات در ایران است. چنان که گفتم این اعتماد و امید به ساز و کار انتخابات نه بد است نه قابل سرزنش، آن چه بد و قابل سرزنش است، ناسازگاری میان نظر و عمل در این زمینه است، بر مبنای همین ناسازگاری است که می‌شود همه آن هیاهوی کشدار در باب تقلب تعیین‌کننده و کودتا و مهندسی انتخابات را نق‌نق‌های بی‌اهمیت حاصل از شکست تلقی کرد چرا که این آدم‌ها علی‌رغم همه آن شواهد چندصد صفحه‌ای تقلب و تخلف و چه و چه، به مصداق دو صد گفته چون نیم‌کردار نیست، با همین عمل ساده رای دادن نشان می‌دهند که در نظرشان همچنان ساز و کار انتخابات در ایران قابل اعتماد است.

نویسنده در پایان تأکید کرده است: هر کسی که تصمیم به رای دادن گرفته است، دست کم برای خودش تصریح کند که عملش چه او بخواهد چه نخواهد، چه آگاه باشد چه نباشد، عمل رای دادن به این معناست که من، به ساز و کار انتخابات در این نظام اعتماد دارم، مهم است که آدم‌ها چنین صراحتی به عمل‌شان بدهند برای این که دو هفته بعد، یک ماه بعد دیگر دست کم خودشان روی‌شان نشود نظری ناسازگار با عمل خودشان ابراز کنند. نمی‌شود که آدم هم کاندیدا شود، هم رای بدهد و هم اگر نتیجه بر وفق مرادش نبود، مدعی غیرقابل اعتماد بودن ساز و کار انتخابات شود، دست کم پس از سابقه انتخابات ۸۸، چنین ابراز نظر و عملی بیش از پیش ناسازگار و خود نقض‌کننده به نظر می‌رسد.

چراغ سبز دبیر مجمع روحانیون برای تحریم انتخابات

دبیر مجمع روحانیون تلویحا اصلاح‌طلبان را دعوت به تحریم انتخابات کرد.موسوی‌خوئینی‌ها با اشاره به فراهم نشدن مجال نامزدی برای خاتمی و هاشمی گفته است با شرکت در انتخابات به هر قیمت مخالفم این به زیان ماست.

به گزارش وبسایت و کمپین ائتلاف اصلاح‌طلبان، موسوی‌خوئینی‌ها پانزدهم خرداد با جمعی از اعضای «کمپین ائتلاف عارف-روحانی برای فردای ایران» دیدار کرده و درباره ائتلاف دو کاندیدا گفته است: نظر بنده درباره انتخابات همان چیزی است که در آبان‌ماه سال گذشته گفته‌ام و تاکید کردم که من با شرکت در انتخابات در هر حال و به هر قیمتی موافق نیستم و چنین مشارکتی به زیان جریان اصلاحات و به زیان تفکر اصلاح‌طلبانه است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات باید عزتمندانه باشد، یادآور شد: شرکت در انتخابات باید در چارچوب پیشبرد اهداف اصلاح طلبانه باشد، ما نباید به جریانی که حضور موثر اصلاح‌طلبان در حاکمیت را برنمی‌تابد اجازه دهیم ما را به راهی بکشاند که بن‌بست است.

وی اضافه کرد: اگر خاتمی نامزد می‌شد، تمام اصلاح‌طلبان و بدنه اجتماعی حامی آنان حمایت می‌کردند ولی مخالفان ریز و درشت چنان رفتار کردند که آقای خاتمی بهترین راه ممکن را انتخاب کرد و با وجود درخواست‌های گسترده از سراسر کشور وارد صحنه انتخابات نشد تا مخالفان بار دیگر به خاطر یک دستمال، قیصریه را به آتش نکشند.

پس از قطعی شدن عدم حضور خاتمی و در اوج یأس و ناامیدی حاکم بر جریان اصلاح‌طلبان آقای هاشمی برای نامزدی ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد ولی متاسفانه بی‌تدبیری نه تنها کشور را از یک فرصت محروم کرد که گویا مهر باطله بر شناسنامه انقلاب زده شد(!) که سالها است این مهر را در جامعه از اعتبار انداخته‌اند.

موسوی خوئینی‌ها می‌گوید: چون راههای اصلی ورود در انتخابات را بر روی اصلاح‌طلبان بستند باید بسیار هوشیار باشیم که ما را به راههایی نکشانند که بن‌بست است. موسوی خوئینی‌ها افزود: نکته مهم دیگر که غفلت از آن بسیار زیانبار است این است که اصلاح‌طلبان نباید اعتبار گذشته خود را با حرکتی نسنجیده مخدوش کنند و امروز مهندسی انتخابات بر این اساس پیش می‌رود که نه تنها اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات نباشند بلکه اعتبار گذشته خود را نیز از دست بدهند.

موسوی‌خوئینی‌ها سال گذشته خواستار تعیین شرط‌هایی نظیر رفع حصر موسوی و کروبی و آزادی بازداشت‌شدگان برای شرکت در انتخابات شده بود. او از حامیان سرسخت هاشمی رفسنجانی است که اکنون ژست حمایت از وی را گرفته و گفته می‌شود در اتخاذ تصمیم هل دادن هاشمی به سمت تقابل با نظام ایفای نقش کرده است.یادآور می‌شود به گزارش کلمه مصطفی تاج‌زاده نیز اعلام کرده که از تحریم انتخابات سخن نمی‌گوید اما رأی نخواهد داد.

*وطن امروز:

بیانیه وزیرخارجه کانادا علیه انتخابات ایران

وزیر خارجه کانادا در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه ادعا کرد: «انتخابات ایران نزدیک است و حاکمان ایران تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند که خواست جمعی و خواسته‌های دموکراتیک ایرانیان متوسط را سرکوب کنند». به گزارش جهان به نقل از پایگاه کانادایی جی‌سی، «جان بیرد» در بیانیه مزبور ادعا کرده است ایران کاری برای گرفتن رای از ایرانیان مقیم کانادا نکرده است و این نشان می‌دهد انتخابات ایران تنها ابزار تبلیغاتی است! وزیر خارجه کانادا ابراز نگرانی کرده است ایران با وجود داشتن ۹ ماه وقت اقدامی درباره اخذ رای از ایرانیان مقیم کانادا نکرده و ایرانیان مقیم کانادا را از برخی خدمات از جمله حق رای محروم کرده است.

وزیر خارجه کانادا در حالی درباره انتخابات ایران اظهار نگرانی می‌کند که در این کشور کمتر مقامات به ابراز نگرانی از وضعیت بومی‌های کانادایی مبادرت می‌ورزند. بومی‌های کانادا از بسیاری حقوق اجتماعی محروم‌اند. در عین حال بیرد به این نکته توجه نکرده که در جامعه بین‌المللی بر اساس حقوقی که «گروسیوس» بنیان نهاده است، وی و دیگر مقامات غربی حق مداخله در امور ایران را ندارند.

محتوای‌واقعی محموله غذایی منافقین چه بود؟

فرماندار شهر خالص عراق گفت: در محموله مواد غذایی ارسالی به پادگان اشرف، ۸۰ دستگاه گوشی تلفن هوشمند کشف شده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، «عدی الخدران» در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی گفت: نیروهای امنیتی عراقی در بازرسی‌های خود از یک محموله مواد غذایی ارسالی به پادگان اشرف که توسط یک شرکت پیمانکار عربی تامین می‌شود این تعداد از تلفن‌های پیشرفته را کشف کردند.

وی جاسازی این محموله مخابراتی را دلیلی بر تلاش برای استفاده غیرقانونی از آنها دانست و افزود: همه این دستگاه‌ها جدید و پیشرفته بودند و شیوه جاسازی آنها نیز دلیلی بر تلاش برای استفاده غیرمشروع از آنها بوده است. فرماندار خالص از دولت عراق خواست تحقیقات خود را درباره این موضوع آغاز کند. گفتنی است به رغم تخلیه پادگان اشرف از اعضای گروهک تروریستی منافقین هنوز بیش از یکصد تن از آنها در این پادگان به سر می‌برند.

*آرمان:

شکایت بقایی از کمیسیون اصل ۹۰

شنیده شد که در پی ادامه واکنش‌ها و تداوم انتشار بیانیه‌های کمیسیون اصل نود مجلس مبنی بر ادعای همراهی خانواده حمید بقایی – معاون اجرایی رئیس‌جمهور – در سفر رئیس‌جمهور به آمریکا، اداره کل روابط عمومی معاونت اجرایی و سرپرستی نهاد ریاست جمهوری اطلاعیه‌ای منتشر کرد. ایسنا نوشت؛ در این اطلاعیه به شکایت معاونت اجرایی رئیس‌جمهور از کمیسیون اصل ۹۰ به محاکم قضایی اشاره شده است.

پیشتازی روحانی در نظرسنجی معتبر

شنیده شد که نتایج جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی یک مرکز معتبر حاکی از تثبیت موقعیت حسن روحانی و رشد قابل ملاحظه عارف و محسن رضایی است. این نظر سنجی در مراکز استان‌ها و با تعداد نمونه ۱۷۵۰۰، انجام شده است.شبکه ایران نوشت؛ براساس نتایج این نظرسنجی حسن روحانی با ۲/۲۷درصد اول، محمدباقر قالیباف با ۱/۲۰درصد دوم و محمدرضا عارف با ۶/۱۴درصد سوم است. در مقایسه به نظرسنجی قبلی همین مرکز آرای حسن روحانی و باقر قالیباف با حذف فاصله ۷ درصدی، به آرامی رو به بالاست. به نظر می‌رسد سخنان کاندیداها در مناظره سیاست خارجی روز جمعه، نسبت‌ها را در این نظرسنجی تغییر خواهد داد.

دستگیری مدیر فوتبالی با ۲هزارمیلیارد تومان بدهی بانکی

شنیده شد که یکی از بدهکاران بزرگ بانکی که بیش از هفت سال معوقات بانکی دارد، برای دومین بار با پیگیری مأموران حراست یک بانک خصوصی و مأموران اداره ضربت و شعبه ۱۴ پلیس آگاهی تهران دستگیر شد. ایسنا نوشت یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی کشور که مالکیت باشگاه‌های فوتبال را برعهده داشته و گفته می‌شود تنها دو هزار میلیارد تومان از یکی از بانک‌های خصوصی وام گرفته، بازداشت شد.

این بدهکار بانکی وام‌های کلانی از بانک‌های خصوصی و دولتی با ارائه وثیقه دریافت کرده اما سالهاست که اقساط آن را پرداخت نمی‌کند ضمن آنکه چندی پیش به اتهام بدهی چند هزار میلیارد تومانی به چند بانک دولتی و خصوصی بازداشت و سپس با تودیع وثیقه آزاد شده بود. پیگیری‌ها از یکی از بانک‌های خصوصی که به عنوان شاکی این بدهکار شناخته می‌شود، با تایید این خبر از سوی این بانک همراه شد.

رقابت خانوادگی در انتخابات

شنیده شد که با آغاز تبلیغات رسمی کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا در شهر مرند، کاندیداها با مراجعه به ستادهای سایر کاندیداها و حضور در ستاد تبلیغات برای رقبای خودشان آرزوی موفقیت می‌کنند. سفیر نوشت؛ دیگر از کاندیداهای شورای شهر مرند اینکه در بین کاندیداها پدر، پسر، داماد و مادرزن هم دیده می‌شود که ستاد تبلیغاتی مشترکی دایر کرده‌اند و چنین القا می‌کنند که وحدت ما ارثی بوده و از خانواده سرچشمه می‌گیرد.

امیدواری به بازگشت مشایی

شنیده شد که خبرهایی از درون کابینه دولت از کاهش شور و تلاش انتخاباتی احمدی نژاد حکایت دارد. اخبار محرمانه نوشت؛ گفته می شود که از تلاش و شور انتخاباتی احمدی نژاد که در هنگام معرفی مشایی در وزارت کشور به هنگام ثبت نام مشاهده می‌شد دیگر خبر چندانی نیست. در میان هواداران احمدی نژاد در دولت گفته می شود که دکتر احمدی نژاد معتقد است تا روز قبل از انتخابات هم باید امید تأیید مشایی را داشت. لازم به ذکر است که مشایی پیش‌بینی کرده بود که او تایید و با ۳۳ میلیون رای رئیس‌جمهور خواهد شد.

انصراف دو ورزشکار از حضور در انتخابات شورای شهر

شنیده شد که حمید سوریان از حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر تهران انصراف داد. قهرمان المپیک لندن پس از این تصمیم اظهار کرد: پس از ثبت نام و انتشار خبر آن، واکنشهای مردم برایم بسیار جالب و درس آموز بود. من در ابتدا احساس می‌کردم حضورم در این عرصه باعث خرسندی مردم خواهد شد، اما وقتی در کوچه و خیابان با مردم مواجه می‌شدم و یا اینکه با برخی دوستان وکارشناسان گفت‌وگو می‌کردم، بیشتر آنها بر این موضوع تاکید می‌کردند که من همچنان باید راه قهرمانی را ادامه بدهم. من هم به‌خوبی می‌دانم که همچنان می‌توانم در عرصه کشتی افتخارآفرین باشم. همچنین بهنام ابوالقاسم پور بازیکن سابق فوتبال نیز از حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر تهران انصراف داد.

انتقاد مطهری از خوش آمدگویی انگلیسی

شنیده شد که یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از نحوه خوش‌آمدگویی به گروه دوستی پارلمانی کویت در صحن علنی مجلس گفت:‌ خوش‌آمدگویی به زبان انگلیسی به هیات پارلمانی کویت با وحدت بین کشورهای اسلامی مغایرت دارد و کار درستی نیست. ایسنا نوشت؛ علی مطهری در جلسه علنی با استناد به ماده ۲۴ آیین‌نامه داخلی در تذکری گفت:‌ این ماده به نحوه اداره جلسه و نوع برخورد با میهمانان مجلس برمی‌گردد. وی افزود: هیاتی از یک کشور عربی به عنوان میهمان در مجلس حاضر شد که در تابلوی مجلس برای خوش آمدگویی عبارت انگلیسی نقش بست؛ این در حالی است که این میهمانان دارای زبان عربی هستند و این نوع خوش آمدگویی کار درستی نیست.

تکذیب شکستن شیشه اتومبیل رضایی

شنیده شد که رئیس ستاد شبکه‌های انتخاباتی محسن رضایی در خوزستان ماجرای شکسته‌شدن شیشه ماشین حامل رضایی توسط مخالفان وی را تکذیب کرد. ایسنا نوشت؛سهراب کیانپور، با اشاره به استقبال خوب در مسجدسلیمان از محسن رضایی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: خبر شکسته شدن شیشه ماشین حامل رضایی توسط مخالفان وی را از سوی ستاد ارتباط مردمی ایشان در استان تکذیب می‌کنیم و امیدواریم اصحاب رسانه به وظیفه قانونی خود مسئولانه عمل کنند تا دیگر شاهد تحریف نباشیم.

مذاکره لیدر حلقه انحراف با سه نامزد

شنیده شد که لیدر فرقه انحراف با حداقل سه نفر از کاندیداهای حاضر در صحنه انتخابات وارد مذاکره شده است. فارس نوشت؛ با نزدیکی به روزهای پایانی انتخابات ریاست جمهوری، لیدر جریان انحرافی با حداقل ۳ نفر از کاندیداهای حاضر در صحنه انتخابات وارد مذاکره شده است. بنا بر این گزارش، یکی از افراد مورد نظر وی، کاندیدایی است که با عنوان «مستقل» وارد عرصه انتخابات شده و این کاندیدا طی تماس‌هایی که با افراد نزدیک به لیدر جریان انحرافی داشته، خواستار حمایت آنها از خود شده است.

پلمب روزنامه ابرار

شنیده شد که روزنامه ابرار پلمب شد.به گزارش بهارنیوز، روز گذشته مالک ساختمان به همراه ماموران با مراجعه به محل دفتر این روزنامه واقع در خیابان قائم‌مقام، با حکمی که در دست داشتند اقدام به پلمب نمودن درب ساختمان نمودند. بهار نسوز نوشت؛ قرار است دفتر روزنامه به ساختمان دیگری منتقل شود. گروه نشریات «ابرار» شامل سه روزنامه «سیاسی»، «اقتصادی» و «ورزشی» می‌باشد که به طور جداگانه به چاپ می‌رسند. گفتنی است؛ ابرار دیروز و امروز چاپ نشد و سایت اینترنتی‌اش نیز از تاریخ ۱۳ خرداد به روز نشده‌ است.

*ابتکار:

نتایج نظرسنجی یک نهاد معتبر پس از مناظره سوم

فردا نوشت: نتایج نظرسنجی دو نهاد معتبر در سطح کشور که در فردای مناظره سیاسی انجام شده است حاکی از پیشتازی مطلق و با فاصله محمد باقر قالیباف از رقبای خود است. این دو نظرسنجی که با لحاظ الگوهای علمی پایش اجتماعی انجام شده ند از جامعه آماری وسیع و در سطح ملی بهره برده اند نتایج بسیار مهمی را نشان می‌دهند.

این روزها برخی جریانات سیاسی با اتکا به نظرسنجی‌های اینترنتی که غیر علمی بودن و نادرست بودن آن همواره مورد تاکید اساتید علوم اجتماعی و علوم ارتباطات است سعی در ایجاد جوی مصنوعی و کاذب در میان کاربران اینترنت دارند.

بنابراین توجه به نتایج این دو نظرسنجی که توسط دو نهاد معتبر و بی طرف انجام شده است بسیار راهگشاست.

قالیباف:۳۱.۳رضایی:۱۱روحانی:۹.۸جلیلی:۹.۷ولایتی:۸.۱عارف:۷حداد:۳.۲غرضی:۲

فائزه هاشمی به زندان اوین رفت

حضور صبح دیروز فائزه هاشمی در زندان اوین با حاشیه‌های فراوانی همراه شد.به گزارش عصرخبر، فائزه هاشمی که با حضور در سالن ملاقات زندان اوین قصد ملاقات با دوستان و هم بندان خود را داشت با ممانعت مسئولین مواجه شد و برای مدتی حاشیه‌هایی در سالن ملاقات زندان اوین ایجاد شد.گفتنی است، فائزه هاشمی در مدتی که در زندان بود وکیل بند شده بود.

*جمهوری اسلامی:

روایت حدادعادل از آشنایی با دکتر نصر

دکتر غلامعلی حدادعادل کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه مراسمی در مسجد انصارالحسین شهرک شهید محلاتی تهران، در پاسخ به پرسشی درباره آشنایی خود با دکتر نصر قبل از پیروزی انقلاب گفت: دکتر نصر در سال ۱۳۴۷ که بنده با مشورت شهید مطهری تصمیم گرفتم از رشته فیزیک وارد علوم انسانی شوم، استاد فلسفه من در دانشکده ادبیات بود و بعدا ایشان رئیس دفتر فرح شد که این موضوع هیچ ربطی به من نداشت و هرچه او به دربار نزدیک شد، من از او فاصله گرفتم. به گزارش اول نیوز، وی افزود: کسی که استاد من بوده و ۱۰ سال پس از این موضوع به دربار وصل شد، ربطی به من ندارد.

دستگیری صدها نفر از مبلغان فرقه وهابیت در روسیه

دولت روسیه به کمک پلیس امنیت و مهاجرت فدرال صدها نفر از مبلغان فرقه وهابیت را دستگیر کرد. دفتر مطبوعاتی وابسته به وزارت کشور روسیه در مسکو اعلام کرد: نیروهای امنیتی روسیه روز جمعه در عملیات تفتیش منازل در یکی از مناطق این کشور حدود ۳۰۰ نفر از این عناصر که بیشتر از ۱۷۰ نفر آنها دارای تابعیت بیگانه بوده‌اند را دستگیر کرده و آنها را برای بازپرسی به مراکز پلیس انتقال داده است. سخنگوی مطبوعاتی وزارت کشور روسیه توضیح داد: این عملیات در خلال طرح دستگیری مهاجران غیر قانونی و عناصر افراطی صورت گرفته است.

شکایت انجمن تلویزیون والدین آمریکا از برنامه های نامناسب برای کودکان

انجمن تلویزیون والدین آمریکا با انتشار گزارشی اعلام کرده است سریال‌های تازه، مرز بین اینکه چه چیزی در ساعات پربیننده پخش تلویزیون برای خانواده‌ها مناسب است یا نیست را مخدوش کرده‌اند. این گزارش، براساس تحقیقی که از سریال‌های تلویزیونی ۴ ماه اول سال جدید میلادی انجام شده به این نتیجه می‌رسد که تصویر شطرنجی شده یا مات شده به خاطر برهنگی که در ساعات اوج پخش برنامه‌های تلویزیونی دیده می‌شود به روندی عادی تبدیل شده که باعث نگرانی است.

طبق این تحقیقات ۷۰ درصد سریال‌های رده‌ای که باید برای بچه‌ها مناسب باشند چنین صحنه‌هایی دارند. طبق این گزارش شبکه‌هایی مثل NBC و ABC بیشتر از بقیه در این موضوع نقش دارند و ۸۸ درصد برهنگی نمایش داده شده در ساعات اوج پخش برنامه در شبکه آن‌ها دیده می‌شود. شکایت اصلی انجمن والدین به تخلف این شبکه‌ها از قوانین درجه‌بندی برنامه‌های تلویزیونی وارد است. والدین می‌گویند برنامه‌ای که مثلاً اعلام شده برای بچه‌ها مناسب است، صحنه‌های برهنگی دارد. آن‌ها می‌گویند دیگر نمی‌دانند چطور باید نوع برنامه‌هایی که فرزندانشان تماشا می‌کنند را کنترل کنند.

Share