کوچکی نژاد:ضرورت وحدت کاندیداهای اصولگرا در ائتلاف ۱+۲

به گزارش دیارمیرزا نماینده مردم رشت در مجلس بر ضرورت وحدت کاندیداهای اصولگرا در ائتلاف ۱+۲ تأکید کرد. جبار کوچکی‌نژاد ،با اشاره به اقدام شورای نگهبان در رد صلاحیت هاشمی، اظهار کرد: طبق قانون اساسی شورای نگهبان بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را به‌عهده دارد. وی با بیان اینکه حق قانونی شورای نگهبان است […]

به گزارش دیارمیرزا نماینده مردم رشت در مجلس بر ضرورت وحدت کاندیداهای اصولگرا در ائتلاف ۱+۲ تأکید کرد.

جبار کوچکی‌نژاد ،با اشاره به اقدام شورای نگهبان در رد صلاحیت هاشمی، اظهار کرد: طبق قانون اساسی شورای نگهبان بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را به‌عهده دارد.

وی با بیان اینکه حق قانونی شورای نگهبان است که در این زمینه اظهار نظر کند، افزود: شورا با احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری، افراد را به مردم معرفی می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه احراز صلاحیت در تمام کشورهای دنیا وجود دارد، اذعان کرد: در دنیا با شیوه‌های مختلف افراد با فیلترهایی در انتخابات حضور می‌یابند.

*عدم احراز صلاحیت هاشمی مشایی را به حاشیه برد/گزینه دولت اقبال مردمی نداشت

وی با اشاره به حضور هاشمی در انتخابات، اذعان کرد: ورود هاشمی موافقان و مخالفانی به همراه داشت که موجی را در انتخابات کشور ایجاد کرد.

کوچکی‌نژاد با تصریح بر اینکه شورای نگهبان طبق قانون وی را عدم احراز داد، یادآور شد: عدم احراز هاشمی موجب شد برخی افراد مانند گزینه جریان انحرافی که به دنبال فتنه بودند در نطفه خاموش شوند.

وی اضافه کرد: جریان انحرافی در انتخابات تلاش می‌کرد که با رد صلاحیت هاشمی در کشور فتنه ایجاد کند و عدم احراز صلاحیت هاشمی به طور کامل کاندیدای این جریان یعنی مشایی را به حاشیه برد.

نماینده مردم رشت در مجلس با تصریح بر اینکه مردم هیچ نگاهی به کاندیدای این جریان نداشتند، افزود: هاشمی پس از احراز صلاحیت خود توانست فضای کشور را مدیریت کند و با حفظ احترام شورای نگهبان، فتنه را خنثی کرد.

*هاشمی معتقد بود نمی‌تواند مسئولیت سنگین اجرایی کشور را به‌عهده بگیرد

وی صدور بیانیه هاشمی مبنی بر حضور مردم در انتخابات، اذعان کرد: دعوت به حضور مردم در انتخابات اقدام خوب هاشمی پس از دریافت احراز صلاحیت بود.

کوچکی‌نژاد کهولت سن هاشمی را مانع از حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری دانست و تصریح کرد: هاشمی خود نیز تا روز آخر ثبت‌نام معتقد بود که نمی‌تواند بار سنگین مسئولیت اجرایی کشور را به‌عهده بگیرد و به این امر واقف بود.

وی فشارهای خانواده و تلاش بسیاری از جریان‌های کشور که از نظام فاصله گرفته‌ بودند را دلیل حضور هاشمی در انتخابات دانست و گفت: اینها می‌خواستند زیر چتر حمایت هاشمی به دنبال هویتی برای خود باشند که شورای نگهبان این چتر را برداشت و هاشمی نیز این امر را پذیرفت و اهداف افراد مذکور خنثی شد.

*تمام سلایق در انتخابات حضور دارند

این مسئول افزود: کسانی که اکنون در صحنه انتخابات حضور دارند از جبهه اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و مستقل هستند که تمام سلایق در این انتخابات لحاظ شده است.

وی این دوره از انتخابات را پرشور خواند و خاطرنشان کرد: با وجود تمام سلایق در عرصه انتخابات، همه می‌توانند با حضوری پرشور و خلق حماسه سیاسی کاندیدای خود را انتخاب کنند.

کوچکی‌نژاد درباره ائتلاف کاندیداها، تصریح کرد: ائتلاف ۲+۳ به یک نقطه رسیده و ابوترابی خود را کنار کشید و این ائتلاف پشت سر ولایتی آمده است.

*ضرورت وحدت کاندیداهای اصولگرا در ائتلاف ۱+۲

وی ادامه داد: در ائتلاف ۱+۲ نیز که سه شخصیت در آن حضور دارند و قرار بود قبل از ثبت‌نام نظرسنجی انجام دهند و یک نفر بماند که در این زمینه نتوانستند به جمع‌بندی برسند و شخصیت‌ها ماندند اما اعتقاد بنده این است که احتمالأ حدادعادل به نفع یک نفر کاندیدا کنار می‌رود.

نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه برای شکل‌گیری این ائتلاف به آنها فرصت داده شد که هر چه سریع‌تر به وحدت برسند، متذکر شد: به اعتقاد بنده این ائتلاف شکل‌ نمی‌گیرد زیرا هر قدر در انتخابات جلوتر می‌رویم نوع نظرسنجی‌ها، محبوبیت و مقبولیت، صف‌بندی‌ها و … موجب می‌شود این نامزدها در صحنه حضور یابند و حاضر نیستند به نفع کاندیدای دیگر کنار بروند.

وی با اشاره به اینکه جامعه مدرسین و روحانیت تلاش ویژه‌ای برای رسیدن به وحدت و هماهنگی ائتلاف مذکور دارند، خاطرنشان کرد: تمام جریان اصولگرا باید بتوانند به یک واحد برسند.

*انتخابات دو مرحله‌ای برگزار می‌شود

کوچکی‌نژاد انتخابات ریاست جمهوری را دو مرحله‌ای خواند و اذعان کرد: در مرحله نخست انتخابات رقابت شدید بین سلایق مختلف وجود دارد و در مرحله دوم به احتمال زیاد صف‌بندی‌ها با هم رقابت می‌کنند که در عرصه سیاسی کشور مرز‌بندی‌ها شفاف‌تر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تمام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری رفتار واقعی خود را به مردم نشان دهند، یادآور شد: مردم هوشیار هستند و واقعیت‌ها را می‌بینند بنابراین نامزدها باید شفاف‌تر با مردم سخن بگویند و سیاست‌های داخلی و خارجی را صریح‌تر بیان کنند.

Share