استاندار خبر داد:

کالای چمدانی در منطقه آزاد انزلی آزاد شد

استاندار گیلان؛ صدور این مجوز تأثیر بسزایی در کاهش بیکاری و تحول بزرگی در اقتصاد استان خواهد داشت به نحویکه دریچه ای جدید برای رونق تجارت گیلان باز شده است. به منظور اجرایی شدن تصویب نامه هیأت وزیران در زمینه واردات کالای همراه مسافر، گام های بعدی در زمینه استقرار گمرک و نهادهای نظارتی در منطقه آزاد پیگیری خواهد شد.

به گزارش دیارمیرزا  به نقل از ایرنا، با پیگیری انجام شده بر اساس تصویب هیأت دولت، از این پس مسافران و گردشگرانی که وارد منطقه تجاری – صنعتی انزلی می شوند؛ می توانند در هر مرحله برابر ضوابط تعیین شده کالای چمدانی وارد سرزمین اصلی کنند.

وی افزود: بر اساس این مصوبه؛ در منطقه آزاد انزلی همانند مناطق کیش و قشم می توان برای واردات کالای همراه مسافر از معافیت های تعرفه ای برخوردار شد.

به گفته استاندار گیلان؛ صدور این مجوز تأثیر بسزایی در کاهش بیکاری و تحول بزرگی در اقتصاد استان خواهد داشت به نحویکه دریچه ای جدید برای رونق تجارت گیلان باز شده است.

هاشم نیا اضافه کرد: به منظور اجرایی شدن تصویب نامه هیأت وزیران در زمینه واردات کالای همراه مسافر، گام های بعدی در زمینه استقرار گمرک و نهادهای نظارتی در منطقه آزاد پیگیری خواهد شد.

اساسنامه سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی در مردادماه سال ۱۳۸۳ به تایید هیات دولت رسید و نقشه محدوده آن در خردادماه ۱۳۸۴ ابلاغ شد.

این منطقه شامل محدوده ای از شهرستان انزلی به مساحت تقریبی سه هزار و ۲۰۰ هکتار خشکی و تا عمق دو کیلومتر از آب های ساحلی محدوده است. محدوده منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی ( به غیر از محدوده بندری ) از غرب به اراضی نیروی دریایی و محدوده روستای طالب آباد و از سوی شرق به روستای چپرپرد پایین منتهی می شود.

عمران و آبادانی و ارایه خدمات عمومی، رشد و توسعه اقتصادی، جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی، ایجاد اشتغال سالم و مولد، تنظیم بازار کار و کالا ، تشویق تولید و صادرات کالا ، ورود و حضور فعال در بازارهای منطقه ای و جهانی ، جذب فناوری های جدید و انتقال علم و دانش فنی به عوامل تولید داخلی همسو با توسعه علمی و فناوری جهان ، شتاب در فرآیندهای تجاری و اقتصادی و فناوری با ایجاد بستر مناسب برای انجام آزمایشی طرح ها و تعمیم آن به سراسر کشور منطبق با اسناد چشم انداز بیست ساله کشور از جمله اهدافی است که منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی آنها را دنبال می کند.

Share