خبر ويژه سه شنبه:

فروش هواپیمای ریاست جمهوری برای جبران کسری بودجه+ عکس

به گزارش دیارمیرزا شنیده شد که مقامات یک کشور فقیر آفریقایی، هواپیمای اختصاصی ریاست جمهوری این کشور را به قیمت ۱۵ میلیون دلار برای تامین نقدینگی و جبران کسری بودجه فروختند. مالاوی یکی از کشورهای فقیر آفریقاست. این هواپیما را رئیس جمهور پیشین کشور مالاوی (بینگو وا موثاریکا) به قیمت ۲۲ میلیون دلار خریداری کرده بود

به گزارش دیارمیرزا  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

*کیهان:

1157365_447

نفاق پیشرفته در حزب ترور و تقلب

بانیان ترور شخصیت و تقلب انتخاباتی علیه آقای هاشمی در رویکردی ریاکارانه حامیان دوآتشه وی و خط امام شده‌اند.
در حالی که برخی اعضای متواری حزب مشارکت هم‌اکنون یک جبهه مشترک با سلطنت‌طلبان و نهضت‌آزادی و سازمان منافقین و کومله و… تشکیل داده‌اند، بیانیه‌ای به امضای این حزب منتشر شده و در آن آمده است: خبر بهت‌آور و باورنکردنی رد صلاحیت یار امام، بقیه‌السلف انقلاب و همراه مردم، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، نشانه‌ای مهم از حاکمیت نااهلانی است که امام راحل در وصیت خود سفارش کردند نگذارید مملکت به دست آنها بیفتد.

جبهه مشارکت ایران اسلامی ضمن ابراز تأسف فراوان از این اقدام نابخردانه، بر خود لازم می‌داند از فداکاری و گذشت کم‌نظیر جناب آقای هاشمی در ورود به صحنه انتخابات قدردانی و سپاسگزاری کند و اعلام دارد که امروز جایگاه هاشمی در میان مردم و نیروهای انقلاب و همه علاقه‌مندان به ایران رفیع‌تر و اثرگذارتر از هر زمان دیگر است. ما امیدواریم این سرمایه بزرگ در بحران‌های احتمالی و قابل پیش‌بینی در آینده، تکیه‌گاهی مطمئن برای ملت و کشور باشد.

مصطفی تاج‌زاده رئیس ستاد انتخابات مجلس در سال ۷۸ و از عوامل اصلی تقلب علیه هاشمی نیز، ژست حمایت از هاشمی گرفت و مدعی شد: «هاشمی به میدان آمده بود تا با اتکاء به خدا و رای شما و با شعار اتحاد و اقتدار و تشکیل دولت وحدت ملی، پرچم‌دار راهی شود که در آن پول و پاسپورت و پرچم ملی اعتبار خود را مجددا بازیابد. اما با کمال تأسف انسدادطلبان و انحصارجویان با سوءاستفاده از نظارت بر انتخابات، فرصتی تاریخی را از ملت ما گرفتند.»

این اظهارات در حالی است که حزب مشارکت نقش اصلی را در ترور شخصیت هاشمی در دوره اصلاحات و متهم کردن او به داشتن نقش اول در قتل چند نفر از روشنفکران در سال ۷۷ ایفا کرد و روزنامه‌های وابسته به این حزب – از جمله روزنامه صبح ‌امروز وابسته به حجاریان عضو مرکزیت مشارکت- نقش مهمی در این زمینه برعهده داشت. پس از آن نیز به تصریح محسن هاشمی، اصلاح‌طلبان مرتکب تقلب شده و از هاشمی «آغاسی» ساختند. آنها همچنین حامی اصلی جریانی بودند که در رسانه‌های زنجیره‌ای مدعی شدند انقلاب خاتمه یافته و خمینی به موزه تاریخ خواهد رفت. با این اوصاف دم زدن این جریان از امام و انقلاب و یاران آن، نهایت نفاق را می‌رساند و در وقاحت تنه به تنه سنگ پا می‌زند.

یادآور می‌شود نامه‌های مشابهی از سوی عبدالله نوری و مجمع روحانیون منتشر شده است. گفتنی است آخرین ارزیابی‌ها از شوک آشفتگی شدید در میان اردوگاه افراطیون و نفاق جدید حکایت می‌کند. چه اینکه جریان مذکور درصدد بود با هل دادن آقای هاشمی به میدان انتخابات، همزمان از ایشان و نظام و انقلاب انتقام بگیرد.

آزادی انتخابات را شما می‌خواهید تامین کنید؟!

«از این سران آزادی یک وقت یکی‌شان به من می‌گفت که امروز اگر رای آزاد باشد، ما مثلا ۷۰، ۸۰ درصد رای می‌آوریم. خیال‌ می‌کنند خانم‌شان ناراضی است، خاله‌شان ناراضی است، عمه‌شان ناراضی است، یعنی مردم ناراضی‌اند. این‌ها این جوری آمارگیری می‌کنند.»
این عبارت‌های رسا بخشی از خطبه‌های نماز جمعه آقای هاشمی در تاریخ ششم شهریور ۱۳۶۱ و خطاب به گروهک‌هایی نظیر نهضت آزادی است. به گزارش «فردا» که مطلبی با عنوان پاسخ دهه شصتی‌ هاشمی به جان کری را منتشر کرده، وزیر خارجه آمریکا در اقدامی مداخله‌جویانه با اشاره به رد صلاحیت‌ها مدعی شد انتخابات ایران آزاد نیست؛ سخنانی که شخص آیت‌الله هاشمی در گذشته به نظایر آن پاسخ‌های قاطعی داده است که مرور آن خالی از لطف نیست.

«فردا» همچنین بخشی از خطبه‌های آقای هاشمی در تاریخ ۸ تیر ۱۳۶۲ را خطاب به گروه‌ها و جریان‌های معارض انقلاب منتشر کرد، هاشمی می‌گوید: «یک هجوم تبلیغاتی در داخل کشور ما شروع کردند و البته نمی‌خواهم بگویم آن‌هایی که این روزها این حرکت را کردند،‌ آمریکایی هستند؛ ولی در جهت خواست آمریکاست. آمدند حرکت راه انداختند. یک مظلوم‌نمایی شبیه مظلوم‌نمایی آمریکا در گرانادا و لبنان. آمدند گفتند که ما می‌خواهیم سمینار تامین آزادی انتخابات درست کنیم. حالا ما هنوز ۶، ۷ ماه داریم تا برسیم به انتخابات.

حالا که تبلیغات انتخابات نیست، آزادی انتخابات تامین نیست! آنها می‌خواهند تامین بکنند!… شماها می‌خواهید با بدنام کردن انقلاب با علامت گذاشتن روی انتخابات پیش ببرید. برادران به خدا ما مایلیم که با هم باشیم، کار بکنیم، دلیلش هم حسن‌نیتمان است که اول بار این حکومت را با همه چیزش دست شماها دادیم… حالا آمدید رسیدید به اینجا. انتخابات آزاد است.

انتخابات آزاد است؛ هزار بار بگویید. انتخابات گذشته را هم می‌گفتند آزاد نبوده… اما من این را نصیحت می‌کنم به آنها به خانواده‌هایشان نصیحت می‌کنم که جلوی این‌ها را بگیرند. این‌ها دارند اشتباه می‌کنند. اینها کارشان به جایی می‌رسد که فردا محارب در مقابل جمهوری اسلامی قرار بگیرند. این جور که شروع کردند یعنی همه‌اش توطئه است. با توطئه آدم نمی‌تواند کار بکند.»

سونامی بحران در لیبرال دموکراسی غرب افسانه سوئد هم باطل شد

اعتراضات موجود در سوئد، به افسانه موجود درباره این کشور مهر ابطال زد.
وبسایت اینترنتی رادیو کوچه- وابسته به محافل ضد انقلاب مقیم اروپا- با انتشار تحلیل فوق نوشت: سوئد سالها به عنوان یک نمونه مثبت بعد از جنگ دوم جهانی در اذهان عمومی به ثبت رسیده بود.

افسانه ساخته شده درباره این کشور این بود که سوئد بهشت برین با توجه به زندگی اقتصادی و اجتماعی مردم است. اما از اواسط دهه نود هجوم به زندگی مردم در سطح وسیع جهانی آغاز شد و ما همین روند را هم در سوئد شاهد بوده‌ایم. دستاوردها یکی بعد از دیگری پس گرفته شد. مردم شاهد رودررویی با وضعیتی بودند که همه چیز به بازار کار سپرده می‌شد. دولت، هدف و طرحی که دنبال کرده و می‌کند، سوق دادن هرچه بیشتر افراد به بازار کار و شانه خالی کردن در قبال زندگی مردم بوده است.

رادیو کوچه می‌افزاید: مسئولیت داشتن دولت و قانون در قبال شهروندان و تامین ابعاد مختلف زندگی مردم و توقع شهروندان از دولت به روشی خیلی خزنده، بصورت فرهنگی سطح پایین و به معنی انگل جامعه بودن، فرهنگ‌سازی شد. شهروندان از طرف ارگان‌های مختلف دولتی شدیدا تحت فشار قرار گرفته که سریعتر جذب بازار کار شوند؛ تا جایی که می‌شود کمترین تسهیلات (بیمه و خدمات پزشکی، بیمه بیکاری، کمک هزینه‌های زندگی و…) در اختیارشان قرار گیرد. بحران اقتصادی سرمایه‌داری، در سطح جهانی و در اروپا، جنبشی از اکثریت جامعه را در چند سال گذشته مجددا به خیابانها آورده که به عنوان «هیچ بودگان و یا نود و نه درصدی‌ها» از آن یاد می‌شود. این جنبش در جامعه سوئد با مقداری تاخیر نسبت به کشورهای دیگر اروپایی به صورت اعتراضی به سطح جامعه رسیده است.

نویسنده تاکید می‌کند: افسانه ساخته شده از سوئد با اعتراضات اخیر رسما پایانش اعلام می‌شود. مدالی که بر سینه سوئد زده شده بود رسما برداشته می‌شود. در حال حاضر اختلاف طبقاتی و فاصله بین دارا و ندار بسیار زیادتر شده است. بیکاری وسیعتر از قبل شده و سطح زندگی مردم به شدت تنزل پیدا کرده است.

بخش اقلیتی پولدارتر شده‌اند و بخش عظیمی بی‌پول‌تر و دولت هم هیچ مسئولیتی در قبال این وضعیت نمی‌پذیرد و تمام سعی‌اش، سازماندهی افراد برای فرستادن به بازار کار است که طبق آمار منتشره توفیقی هم در این زمینه وجود نداشته و آمار بیکاری بالاتر رفته است. حال این مسائل برای مهاجران چندین برابر است. مشکلات و موانع برای جذب شدن به جامعه‌ای مانند سوئد و وارد بطن اجتماعی آن شدن بسیار زیاد است.

در ادامه این تحلیل آمده است: در برابر این وضعیت، احزاب رسمی سوئد شناخته می‌شوند نه تنها راهکار و موضعی اصولی و انسانی در برابر این وضعیت ندارند بلکه خود بخشی از صورت مسئله و مشکل هستند و تنها به دنبال کمی اصلاح در وضعیت فعلی هستند، سندیکاها هم بسیار ناتوان و بی‌افق‌تر از قبل و فقط به دنبال چانه‌زنی برای نیم درصد اضافه حقوق. این بحرانی است که حتی اگر کنترل هم شود مدتی بعد وسیعتر و قدرتمندتر بیرون زده خواهد شد. این جنبش اعتراضی جدالی بین خارجی‌ها و سوئدی‌ها نیست بلکه صفی است بین اکثریت زحمتکش و بی‌سهم از ثروت‌ها و امکانات جامعه با اقلیتی متمول و صاحب سرمایه، ثروت، امکانات و قدرت.

هاشمی از روحانی حمایت می‌کند؟

اخبار منتشره از حمایت هاشمی رفسنجانی نسبت به حسن روحانی حکایت می‌کند.
فاطمه و یاسر هاشمی یک ماه پیش در مراسم اعلام نامزدی حسن روحانی حضور داشتند اما ثبت‌نام هاشمی در یک ربع آخر مانده به پایان وقت ثبت‌نام نامزدها، تکلیف نامزدی حسن روحانی را به محاق برد.

با این حال و در پی عدم احراز صلاحیت هاشمی، به نظر می‌رسد وی به حمایت از روحانی تمایل دارد. دراین‌باره قائم‌مقام ستاد انتخاباتی حسن روحانی از جزئیات دیدار این نامزد انتخابات با هاشمی رفسنجانی خبر داد و به خبرگزاری مهر گفت: آنچه بنده از این دیدار نقل می‌کنم براساس آن چیزی است که آقای روحانی برای بنده و اعضای ستاد نقل کرده است

ترکان افزود: روحانی به دیدار آقای هاشمی رفته و ایشان تاکید کرده‌اند که رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام باید تا پایان رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری با قدرت در عرصه حضور داشته باشد.وی تصریح کرد: آقای هاشمی خطاب به روحانی گفته است که شما با قدرت به فعالیت خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه دهید و بنده هم به موقع دراین‌باره اقدام خواهم کرد.

محمد نعمت‌زاده رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی نیز درباره آخرین توصیه هاشمی به روحانی گفت: روز گذشته آقای روحانی با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ملاقات داشت و ایشان خواستار دوری از فضای گله‌گذاری و تخریب‌ها شد.وی افزود: آقای هاشمی خطاب به روحانی گفته که شما با قدرت به فعالیت خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه دهید و بنده هم به موقع دراین‌باره اقدام خواهم کرد.

این اظهارات در حالی است که پیش از این محمد هاشمی رئیس دفتر هاشمی و مجید انصاری از اعضای ستاد انتخاباتی وی اعلام کرده بودند اصلاح‌طلبان پس از عدم احراز صلاحیت هاشمی نامزدی در انتخابات ندارند.

از سوی دیگر هنوز خاتمی و طیف اصلاح‌طلبان نزدیک به وی موضع روشنی اتخاذ نکرده‌اند. خاتمی که با زیرکی از نامزدی شانه‌ خالی کرده و به تعبیر برخی محافل اصلاح‌طلب هاشمی را به میدان هل داده، چند‌بار با عارف ملاقات کرده اما حاضر نشده از معاون اول خود در دولت اصلاحات به طور علنی حمایت کند.

طیف مجمع روحانیون و حزب مشارکت چندان دل‌خوشی از روحانی ندارند و از عارف نیز به خاطر شکستن قرق تحریم انتخابات و اعلام نامزدی مستقل ناراحتند. آنها در عین حال یک‌بار در انتخابات ۱۵ماه پیش مجلس، گزینه تحریم را تجربه کرده‌اند که سودی در پی نداشت اما همسویی این طیف با جبهه ضدانقلاب و اپوزیسیون را آشکارتر کرد.در همین حال گفته می‌شود روحانی و عارف به طور جداگانه با هاشمی ملاقات کرده‌اند.

تشدید فشار به عارف برای انصراف یا اتخاذ مواضع انتحاری

فشار تندروها به محمدرضا عارف برای اعلام انصراف از نامزدی شدت یافته است.
سایت کلمه در نوشته‌ای به قلم یکی از اعضای فراکسیون مشارکت در مجلس ششم با اشاره به نیامدن خاتمی و رد صلاحیت هاشمی، نوشت: کنش اصلاح‌طلبان روشن است اما دکتر عارف چه موضعی خواهد داشت؟ و اگر با ادامه حضور در انتخابات و به فرض محال، اگر رای بیاورد- که نه می‌آورد و نه می‌گذارند- می‌خواهد چه کند؟

در شرایطی که امروز عارف را از ارتباط با اصلاح‌طلبان منع می‌کنند، آیا فردا اجازه استفاده از برنامه‌ها و نیروهای اصلاح‌طلب را به او خواهند داد؟ آیا او می‌تواند در سیاست خارجی کشور تعدیلی ایجاد کند؟ البته که نه. عارف ایزوله شده بعدی- به فرض رای‌آوری او- چه کاری می‌تواند بکند؟ و چه کاری را می‌گذارند انجام دهد؟ عارف کاری نمی‌تواند بکند، هیچ رویه و رویکردی تغییر ننموده است؛ اما با کناره‌گیری از انتخابات می‌تواند کاری کند.

کلمه پیش از این هم عارف را تحریک شده نهادهای امنیتی و اصلاح‌طلب بدلی و قلابی معرفی کرده بود. احتمالا به اعتبار همین فشارهای فزاینده است که عارف مجبور شده در برنامه مصاحبه با شبکه جام‌جام بگوید از ظرفیت‌های خاتمی و هاشمی در صورت انتخاب شدن استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد فشارها روی عارف و روحانی برای انصراف از نامزدی یا اتخاذ مواضع رادیکال انتحاری تشدید شود.

اسرائیل: ایران در حال نابود کردن نقشه قدیمی خاورمیانه است

نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد فشارهای سیاسی و اقتصادی نتوانسته برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند.
نتانیاهو در دیدار مشترک با وزیر خارجه انگلیس تصریح کرد: فشارهای اقتصادی و سیاسی بین‌المللی اثری بازدارنده بر ایران نداشته و نتوانسته مانع از ادامه فعالیت‌های هسته‌ای ایران شود.

همزمان یودال استینیتز وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی ضمن یادداشتی در نیوزفکس تصریح کرد: بلندپروازی‌های ایران فراتر و گسترده‌تر از آن است که خیلی‌ها فکر می‌کنند این کشور از توان تبدیل شدن به یک ابرقدرت هسته‌ای برخوردار است.وی می‌گوید: ایران قادر است تعداد سانتریفیوژهای نطنز را از ۱۲ هزار دستگاه به ۵۴ هزار دستگاه افزایش دهد.

وی افزود: برنامه هسته‌ای ایران در حال تغییر قواعد بازی جهانی است. این برنامه وضعیت اسرائیل، خاورمیانه و حتی جهان را تغییر خواهد داد. هدف ایران، تغییر توازن قدرت جهانی بین اسلام و غرب از پایه و اساس است.

از سوی دیگر مایکل اورن سفیر اسرائیل در آمریکا در مقاله‌ای که از سوی واشنگتن پست منتشر شده، تاکید می‌کند: تحولات و بحران‌های خاورمیانه نباید موجب انحراف توجه از پیشرفت‌های هسته‌ای ایران شود.

او ادامه می‌دهد: نقشه‌ای که قدرت‌های اروپایی یک قرن پیش در رابطه با منطقه خاورمیانه طراحی کرده بودند و بیش از واقعیت‌های منطقه‌ای و قومی، نشان‌دهنده منافع امپراتوری غرب بود، در حال از بین رفتن است.

همزمان شبکه تحلیلی بلومبرگ در گزارشی تاکید کرد: تحریم‌های سخت، دستاورد سیاسی برای آمریکا نداشته‌اند. بنابر دلایل متعدد،‌ استراتژی‌هایی که تنها بر تحریم‌های اقتصادی متمرکز می‌شوند، معمولا شکست می‌خورند و کشورهای در معرض تحریم می‌توانند چالش‌های منحصر به فردی را نیز ایجاد کنند. «پارادوکس تحریم‌ها» در مورد ایران مصداق دارد.

بلومبرگ خواستار تعبیه دیپلماسی در کنار تحریم‌ها شده و می‌نویسد: در تحقیقی که روی ۱۰۰ نمونه اعمال تحریم آمریکا علیه دیگر کشورها انجام شده، این نتیجه به چشم می‌خورد که تعامل دیپلماتیک، تحریم‌ها را کارآمد می‌کند و عدم تعامل نتیجه عکس دارد. برای مثال، زمانی که آمریکا سفارت خود را در یک کشور هدف تحریم‌ها تعطیل می‌کند، شانس موثر واقع شدن تحریم‌ها را از ۷۳ درصد به ۴۲ درصد کاهش می‌دهد.

در توضیح این روند می‌توان گفت که در زمان حضور دیپلمات‌ها در سفارت، آمریکا می‌تواند اطلاعات جاسوسی بیشتری از کشور تحریم شده به دست آورد. آنها می‌توانند بر اثر‌بخشی تحریم‌ها نظارت داشته باشند و خطاها را اصلاح کنند. دیپلماسی همچنین به سوی روند تصمیم‌گیری‌های حکومتی، انگیزه‌ها و نقاط ضعف آن پنجره‌ای می‌گشاید.

*وطن امروز:

1157366_734

خبرسازی علیه شورای نگهبان این بار توسط جرس

سایت جرس در ادامه دروغ‌پردازی‌های خود علیه شورای نگهبان، دروغی را مطرح می‌کند که بیشتر شبیه طنز بوده و در واقع گاف این سایت محسوب می‌شود. به گزارش مشرق، سایت ضدانقلابی جرس در صفحه نخست خود طی مطلبی ادعا کرده است، سپاه و وزارت اطلاعات باعث رد صلاحیت هاشمی شده‌اند. دلیل دروغ بودن این خبر به خاطر ناموثق بودن سایت جرس نیست، بلکه دروغی آشکار است که در سایت نوشته شده و نویسنده دروغگو به این خبر توجه نکرده است.

در متن این خبر که ظاهرا تلاش داشته نقش افشاگرانه‌ای را ایفا کند و به گونه‌ای نوشته که وثاقت آن زیر سوال نرود، نوشته شده است: «در یک جلسه نیمه‌رسمی بدون حضور آیت‌الله شاهرودی و برخی دیگر اعضا، شورای نگهبان رأی‌گیری دوباره‌ای انجام می‌دهد و این‌بار با آرای ۶ به ۴ به عدم احراز صلاحیت آقای هاشمی رای می‌دهند». اما دروغ آشکار این خبر کجاست؟ می‌دانیم که تعداد اعضای شورای نگهبان ۱۲ نفر است.

آیت‌الله رضوانی از فقهای شورای نگهبان نیز چندی پیش به رحمت خدا رفت و از سوی رهبر انقلاب هنوز کسی به جای ایشان منصوب نشده است، در نتیجه تعداد اعضای فعلی ۱۱ نفر است، اگر آقای شاهرودی هم نباشد می‌شوند ۱۰ نفر. حال اگر برخی دیگر از اعضا هم حضور نداشته باشند – برخی معمولا به بالای یک نفر اطلاق می‌شود که ما اینجا در کمترین حالت یعنی ۲ نفر می‌گیریم – می‌شوند حداکثر ۸ نفر! این دروغ آشکار تنها گوشه‌ای از دروغ‌سازی‌های رسانه‌های ضد انقلاب علیه جمهوری اسلامی و شورای نگهبان است.

حمایت همه‌جانبه جاسوس موساد از کاندیدای خاص؛امیرحسین جهانشاهی، مدیر متوهم شبکه

ضد انقلابی رها و جاسوس موساد طی مصاحبه‌ای با «فیگارو» اعلام کرده خود و شبکه متبوعش را آماده کرده بود در صورت احراز صلاحیت کاندیدایی که در دقیقه ۹۰ ثبت‌نام کرده با تمام قوا از وی حمایت کند. به گزارش موسسه راهبردی دیده‌بان، روزنامه‌ فرانسوی فیگارو طی مصاحبه‌ای با امیرحسین جهانشاهی (عامل سرویس جاسوسی موساد) حمایت خود را از کاندیداتوری فردی که در دقیقه ۹۰ ثبت‌نام کرد، اعلام داشت.

این عنصر بدنام موساد و مدیر شبکه ماهواره‌ای رها و همچنین رئیس موج سبز که پس از نفوذ سردار مدحی در عمق این تشکیلات در خارج از کشور، نقشه آنان نقش برآب شد و همچنین به ایجاد موج بی‌اعتمادی در میان عناصر ضدانقلاب انجامید، در مصاحبه‌ خود با این نشریه اعلام داشته است که برآن بوده در صورت احراز صلاحیت کاندیدایی که در دقیقه ۹۰ ثبت‌نام کرد با تمام قوا و با استفاده از شبکه‌ ماهواره‌ای خود از این کاندیدا حمایت کند. جهانشاهی در این باره اینچنین می‌گوید: «من در صدد بودم ایرانیان را به رای دادن به او دعوت کنم و می‌‌خواستم با تمام قوا، بویژه از طریق شبکه تلویزیونی خود، رها، از وی حمایت کنم».

این عنصر موساد که پیاپی نفوذی‌های جمهوری اسلامی از دل تشکیلات او بیرون می‌آیند به خیال خام خود برنامه خود را برای براندازی نظام تشریح کرده است که این به خوبی از ذهن متوهم او خبر می‌دهد. وی به دنبال تشکیل دولت در تبعید می‌نویسد: «وضعیت انفجاری است اما ما نمی‌دانیم که کدام جرقه باعث انفجار خواهد شد.

این به عهده ما مخالفان خارج از کشور است که با گردآوری امکانات مالی، با سازماندهی‌ شبکه‌هایی‌ در داخل کشور و با ایجاد ارتباط با وابستگان به رژیم که به نارضایتی رسیده‌اند، شرایط را برای یک قیام مردمی آماده کنیم». گفتنی است چندی پیش جهانشاهی اقدام به جذب معاون مطبوعاتی دولت محمد خاتمی و برخی منسوبان به اصلاحات در شبکه ماهواره‌ای خود کرده بود که پس از آنکه وی حقوق آنان را نداد از این شبکه جدا شدند.

انتخابات از رفراندوم ۵۸ در ایران آزاد نبوده است!

پس از اعلام نظر شورای نگهبان درباره عدم احراز صلاحیت یکی از کاندیدهای ریاست‌جمهوری که معارضین نظام، همه برنامه‌ریزی خود را در قالب کاندیداتوری وی طراحی کرده بودند، نهادهای به اصطلاح حقوق بشری نیز از قافله جا نمانده و به اظهارنظر پرداختند تا سیاست‌زدگی خویش را بیش از پیش نشان دهند.

گزارشگران بدون مرز، سازمان آمریکایی دیده‌بان حقوق بشر و پیاده‌نظام‌های آمریکا مانند شیرین عبادی از هفته گذشته به طور همزمان فعال شده‌اند و با طرح مجدد «نبود انتخابات آزاد!» به دنبال فشار بر ایران برای پیدا کردن راه‌حل جدید برای نیل به اهداف خود هستند. شیرین عبادی نبود انتخابات آزاد را در گزارش‌های ماهانه خود تکرار کرده و با بررسی گزینشی قانون اساسی مدعی شده است از ابتدای نظام انتخابات آزاد نبوده است!

وی در توضیح این ادعای خود به همه‌پرسی ۱۲ فروردین ۵۸ نیز اشاره می‌کند و چنین می‌گوید: مردم در ابتدای تاسیس جمهوری اسلامی ایران در رفراندومی که برگزار شد، باید از میان ۲ گزینه رژیم سلطنتی و رژیم جمهوری اسلامی یکی را انتخاب می‌کردند. این امر یعنی حق انتخاب از افرادی که به هیچ یک از ۲ نظام معتقد نبودند، سلب شد. این اشتباه فاحش حقوقی از آنجا ناشی می‌شود که وی این مطلب بدیهی حقوق را مد نظر نداشته که یکی از راه‌های رجوع به آرای عمومی در امور کلان همین نوع است که در حقوق عمومی به آن«پله بیسیت» می‌گویند.

*آرمان:

01.indd

تکذیب یک شایعه توسط داماد احمدی نژاد

شنیده شد که مهدی خورشیدی اظهارداشت:حامل هیچ‌گونه پیامی از سوی رئیس‌جمهور برای آقای مسعود روغنی زنجانی نبودم. وی با اشاره به انتشار برخی از اخبار به نقل از روغنی زنجانی مبنی بر این‌که خورشیدی حامل پیام رئیس‌جمهور در ارتباط با احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای وی بوده است، گفت: من حامل هیچ‌گونه پیامی برای آقای زنجانی نبودم، آن زمانی که در ریاست‌جمهوری بودم در ارتباط با یک موضوع کارشناسی که خودم پیگیری می‌کردم، با آقای زنجانی صحبت کردم و حامل هیچ‌گونه پیامی از سوی رئیس‌جمهور برای وی نبودم.

ایسنا نوشت؛ وی با بیان این‌که ملاقات‌های من مستقل است گفت: موضوعی بود که می‌خواستم به یک کارشناسی در مورد آن برسم و به همین بابت با آقای زنجانی صحبت کردم، ولی حامل پیام نبودم. چندی پیش در برخی از رسانه‌ها به نقل از مسعود روغنی زنجانی آمده بود که مهدی خورشیدی (داماد احمدی نژاد) حامل پیام رئیس جمهور برای وی جهت احیای سازمان مدیرت و برنامه‌ریزی بوده است.

انتصاب‌های دقیقه ۹۰ در دولت

شنیده شد که دفتر رئیس‌جمهور در واپسین روزهای باقی مانده دست به انتصاب‌های مختلف زده است. ندای انقلاب نوشت؛ عقیل امامی که هفته گذشته مراسم معارفه اش به عنوان سرپرست مرکز روابط عمومی و رسانه دفتر رئیس‌جمهور برگزار شد، با ایجاد تغییراتی علیرضا باژرنگ که پیش از این به عنوان مشاور معاون ارتباطات و اطلاع رسانی در نهاد ریاست جمهوری فعالیت می‌کرد را به عنوان معاون ارتباطات مرکز منصوب کرد. خبرها حاکی است وحید شاکری که پیش از این مدیرکل دفتر اموررسانه‌های ریاست جمهوری بود به زودی به عنوان معاون رسانه‌‌ای منصوب می‌شود.

حضور پررنگ معاون پارلمانی قالیباف در مجلس

شنیده شد که در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری، طالبیان معاون پارلمانی شهرداری تهران، حضور پررنگی در مجلس داشته و مرتب با نمایندگان مذاکره و لابی می‌کند. بولتن‌نیوز نوشت؛ در همین راستا سید امیر طالبیان با حضور در راهروهای مجلس رایزنی‌های گسترده‌‌ای را برای حمایت از قالیباف آغاز کرده است.

معاون پارلمانی شهرداری تهران مرتب با نمایندگان صحبت کرده و خواستار حمایت نمایندگان از قالیباف در انتخابات است. گرچه وی ماه‌های گذشته نیز در مجلس حضور می‌یافت اما در آستانه انتخابات حضور وی در راهروهای مجلس و مذاکره با نمایندگان از شدت بیشتری برخوردار شده است. یکی از نمایندگان در همین زمینه گفت: طالبیان سعی می‌کند تا نمایندگان بیشتری را در حمایت از قالیباف جذب کند.

مشارکت ۸/۶۹ درصد مردم در انتخابات

شنیده شد که یکی از مراکز معتبر افکار سنجی کشور، دیروز نتایج تحقیق خود درباره انتخابات ریاست جمهوری را منتشر کرد. فارس نوشت؛ نمونه‌های این تحقیق از کلیه مراکز استان‌ها و ۱۰۲ شهر هستند. برخی نتایج آن عبارت است از: ۱. در این نظرسنجی ۸/۶۹درصد پاسخگویان اعلام کرده‌اند که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۴ خرداد شرکت می‌کنند. ۲. بر اساس این نظرسنجی، بیشترین اقبال مردم به کاندیداهای اصولگراست. ۳. در این نظرسنجی درباره رفتارهای احتمالی هواداران آقایان هاشمی رفسنجانی و مشایی از پاسخگویان سوال شده است که نتایج نشان می‌دهد بیشترین نسبت پاسخگویان اعلام کرده‌اند که آنها در انتخابات شرکت کرده و به نزدیک ترین کاندیدا نسبت به مواضع نامبردگان رای خواهند داد.

مدیر مسئول ایران مجرم شناخته شد

شنیده شد که مدیرمسئول روزنامه ایران در جلسه دیروز دادگاه مطبوعات به اتهام نشر مطالب خلاف واقع مجرم شناخته شد. تسنیم نوشت؛ مدعی‌العموم به اتهام نشر مطالب خلاف واقع در روزنامه ایران علیه مدیرمسئول این روزنامه اعلام جرم کرده بود که بعد از شنیدن دفاعیات مدیرمسئول این روزنامه هیات منصفه دادگاه مطبوعات در نهایت وی را مجرم شناخت.

همچنین به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی خبرگزاری ایسنا رسیدگی شد؛ بعد از انتشار یک مطلب طنز در این خبرگزاری با عنوان «برگی از خاطرات روزانه قالیباف»، معاون حقوقی شهرداری تهران به نیابت از شهردار تهران از این خبرگزاری شکایت کرد. در این جلسه ساسان والی‌زاده مدیرعامل خبرگزاری ایسنا به دفاع از خود پرداخت که در نهایت پس از آخرین دفاعیات وی، معاون حقوقی شهرداری تهران شکایت خود از این مجموعه را پس گرفت.

نظر وزیر ارشاد درباره فیلم جدید فرهادی

شنیده شد که سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیأت دولت با بیان این که برای اکران فیلم «گذشته» ساخته اصغر فرهادی در داخل کشور منعی وجود ندارد و می‌تواند اکران شود، گفت: «به نظر من «جدایی نادر از سیمین» از فیلم جدید فرهادی بهتر است.» قدس نوشت؛ او با بیان این که این نظر شخصی من است، درباره دلیلش گفت: «به نظر من، فیلم «جدایی نادر از سیمین» با فرهنگ ما سازگاری بیشتری دارد و راحت‌تر می‌توان با آن مأنوس شد.»

مسجدجامعی مرخص شد

شنیده شد که احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران شنبه شب به دلیل سکته قلبی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام خمینی (ره) بستری شده بود. آفتاب نوشت؛ به گفته پزشکان بیمارستان امام خمینی (ره) مشکل وی، سکته قلبی خفیف بوده است که پس از یک روز استراحت در بیمارستان حال وی رو به بهبودی رفته و دوشنبه از بیمارستان مرخص شده است.

فروش هواپیمای ریاست جمهوری برای جبران کسری بودجه

شنیده شد که مقامات یک کشور فقیر آفریقایی، هواپیمای اختصاصی ریاست جمهوری این کشور را به قیمت ۱۵ میلیون دلار برای تامین نقدینگی و جبران کسری بودجه فروختند. مالاوی یکی از کشورهای فقیر آفریقاست. این هواپیما را رئیس جمهور پیشین کشور مالاوی (بینگو وا موثاریکا) به قیمت ۲۲ میلیون دلار خریداری کرده بود. او گفته بود این هواپیما، مناسب جایگاه اوست و از هزینه اجاره هواپیما از شرکت ها، ارزان تر است. چینتو ویری دبیر کل دفتر ریاست جمهوری مالاوی در این باره گفت: شرکت «بونوکس انترپرایز»، بالاترین رقم را برای خرید این هواپیما پیشنهاد داد و موفق به خرید آن شد.

اعتراف یک دیپلمات آمریکایی به ناکارآمدی تحریم

شنیده شد که دولت باراک اوباما نمی‌تواند با اعمال تحریم‌های بیشتر نتیجه مناسبی به دست آورد و باید با اقدامات دیپلماسی و دادن امتیازاتی به جمهوری اسلامی در مسیر پرونده هسته‌‌ای این کشور گام بردارد. جام به نقل از جروزالم پست نوشت؛ یک دیپلمات سابق آمریکایی در گفت وگو با روزنامه لس آنجلس تایمز با بیان اینکه اوباما باید در خصوص ایران گام‌های دیپلماتیک بردارد، گفته است اعمال تحریم‌ها نمی‌تواند ایران را از غنی سازی اورانیوم بازدارد.

رایان کروکر دیپلمات سابق آمریکا در کشورهای عراق، افغانستان، کویت، لبنان و سایر کشورهای خاورمیانه همچنین به روزنامه لس آنجلس تایمز گفته است: «دولت باراک اوباما نمی‌تواند با اعمال تحریم‌های بیشتر نتیجه مناسبی به دست آورد و باید با اقدامات دیپلماسی و دادن امتیازاتی به جمهوری اسلامی در مسیر پرونده هسته‌‌ای این کشور گام بردارد.»

*خراسان:

1157367_654

پایان دردسرهای ادامه تحصیل برخی کارمندان دولتی

در حالی که بر اساس ماده ۶۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، ممنوعیت تحصیل کارمندان مقید به موضوعاتی چون “با هزینه دستگاه” و “با استفاده از مأموریت آموزشی” است، برخی کارمندان در نامه ای به یکی از مسئولان ارشد دولتی اعلام کرده اند که برخی وزارتخانه ها اجازه تحصیل آنها را به هیچ عنوان صادر نمی کنند که پس از این موضوع، ابلاغیه ای از طرف دولت صادر شده که بر اساس آن کارمندان شاغل در دستگاههای اجرایی می توانند با هزینه شخصی و در خارج از ساعات اداری یا با استفاده از مرخصی های استحقاقی و یا بدون حقوق، تحصیل کنند.

پیشنهاد عجیب یک مسئول درباره یک تولیدکننده قارچ

یکی از مسئولان اقتصادی دولت در نامه ای به نهاد ریاست جمهوری از آنها خواسته است با توجه به مشکلات متعددی که برای یکی از شرکتهای تولید کننده قارچ پیش آمده، مانده بدهی این شرکت به سیستم بانکی کشور به عنوان بدهی دولت به این سیستم محسوب شود که کارشناسان دولت در پاسخ به این درخواست تاکید کرده اند این امر واجد ایرادات متعدد قانونی و بدعتی در سیستم دولت خواهد بود.

*تهران امروز:

1157370_400

سی دی قرمز جریان انحرافی

عوامل جریان انحرافی در جلسات خود اعلام کردند ما یک سی دی قرمز داریم که در آن ناگفته‌ها و افشاگری‌های فراوانی موجود است؛ اگر این سی دی پخش شود سرنوشت انتخابات عوض می‌شود.به گزارش فارس،با وجود عدم احراز صلاحیت لیدر جریان انحرافی از سوی شورای نگهبان وی با اعضای ستاد خود دیدارهای روتین داشته و در جلسه اخیر خود اعلام کرده است: ما برمی‌گردیم؛ ۴۸ ساعت قبل از رأی‌گیری، تایید و با ۳۳ میلیون رأی رئیس‌جمهور می‌شوم.

تخلفی صورت نگرفته است

قاضی ناصر سراج نماینده دادستان کل کشور درباره اعتراض یکی از کاندیداها به حذف بخشی از اظهاراتش در برنامه‌های انتخاباتی گفت: با این کاندیدا صحبت شده و هیچ مشکلی نبوده، قرار است به برخی افراد که مشکلاتی ایجاد می‌کنند تذکراتی داده شود لذا سازمان صدا و سیما تخلفی مرتکب نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از زمان آغاز تبلیغات انتخاباتی تاکنون، تخلفاتی به کمیسیون تبلیغات گزارش شده است یا خیر؟ اظهار داشت: خوشبختانه کاندیداها قانون را رعایت می‌کنند و ما هم مشکلی تاکنون نداشته‌ایم.وی تصریح کرد: در صورتی که کاندیداهای انتخابات مغایر قانون مطالبی را عنوان کنند کمیسیون مصوب می‌کند و صدا و سیما موظف است آن مطالبی که خلاف قانون بوده را حذف کند، یعنی صدا و سیما نمی‌تواند خودش تصمیم بگیرد بلکه موظف است تصمیمات کمیسیون را اجرایی کند.

نامزدی که کاری به گرانی و تورم ندارد

صادق زیبا کلام با اشاره به یکی از نامزدهای انتخاباتی به فارس گفت: خیلی جالب و حیرت‌آور است که وقتی ایشان راجع به انتخابات و آینده کشور صحبت می‌کند مطلقا حرفی از مسائل عینی و حقیقی جامعه نمی‌زند، بلکه راجع به مسائل انتزاعی در خلأ و اینکه خط امام، انقلاب و مقاومت را به جلو ببریم سخن می‌گوید. او کاری به تورم، گرانی و سقوط جایگاه ایران در عرصه بین‌المللی که ظرف این ۸ سال که قدرت در دست‌شان بود ایجاد شده، ندارد.زیباکلام تاکید کرد: از سوی دیگر بخش خصوصی شاهد ورشکست‌شدن شرکت‌ها و موسسات است، اما ایشان طوری صحبت می‌کند که انگار قرار است رئیس‌جمهور کشور دیگری شود نه ایران و از دنیا، فضا و گفتمان دیگری صحبت می‌کند.

کارآمدی و مقبولیت، شرط انتخاب رئیس‌جمهور

حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: انتخابات، رقابت بین گفتمان‌محوری، برنامه‌محوری، تیم‌محوری، کارآمدی، اعتدال و عقلانیت همراه با رفتار انقلابی و جهادی و تقوامحوری است.به گزارش تسنیم، دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در پایان نشست هفتگی شورای مرکزی این جمعیت گفت: هیچ تضمینی وجود ندارد که برخی از افرادی که با گفتمان اصولگرایی مشکل دارند؛ نتوانند اقبالی برای خود دست و پا کنند و پیروزی اصولگرایان را مورد خدشه قرار دهند.

وی افزود: ممکن است با توجه به ترکیب و آرایش نامزدهای تاییدشده، برخی از اصولگرایان دغدغه و احساس خطری نداشته باشند لیکن با توجه به شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای و گردنه تاریخی و ضرورت پیشرفت و حرکت رو به تکامل انقلاب باید صحنه را با دقت رصد کنیم و حساسیت‌های لازم را نسبت به ضرورت پیروزی نیروهای ارزشی حفظ کنیم. وی اضافه کرد: در صورت کوتاهی، احتمال افزایش رای افرادی که به‌لحاظ گفتمانی مشکل دارند یا کارآمدی لازم را ندارند، بالا می‌رود که در نتیجه ملامت‌های سنگینی را شکل می‌دهد.وی با اشاره به ویژگی‌های مثبت‌نامزدهای اصولگرا گفت: نامزدهای اصولگرا و دل‌بسته گفتمان انقلاب، هرکدام مزیت‌هایی دارند لیکن آنچه در این موضوع مهم ارزیابی می‌شود میانگین و برآورد و سرجمع مزیت‌هاست و تکیه بر یک مزیت اشتباه است.

وی اضافه کرد: جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، پنج مولفه و معیار کلی را به‌عنوان ملاک بررسی و ارزیابی نامزدها مدنظر دارد؛ اول اینکه نامزد مورد نظر توان و ظرفیت گفتمانی داشته، دوم صلاحیت‌های فردی و شخصی داشته باشد، سوم نامزد مورد نظر نیروهای ارزشی، باید هماهنگی، همسویی و توان تعامل با منافع و مصالح عالیه کشور را داشته باشد که این سه شاخص شرط لازم و «کارآمدی» و «مقبولیت» شرط کافی در انتخاب نامزد نهایی، ارزیابی می‌شود.

دولت اجتماعی یعنی عدالت و بسط اخلاق

عماد افروغ، جامعه شناس و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم شورای اسلامی جزئیات بیشتری از کارکردها و فواید دولت اجتماعی را در گفت‌وگو با زندگی نیوز به بحث و بررسی گذاشته است.افروغ گفت:من وجه مشخصه دولت اجتماعی را در مشارکت فعال در تمامی عرصه‌های سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی می‌دانم. در واقع دولت اجتماعی در تمامی این عرصه‌ها نمودی بارز دارد. در عرصه سیاست ما شاهد مشارکت اقشار و گروه‌های مختلف اجتماعی در تصمیم‌گیری‌ها و نظارت و اجرا هستیم.

در بعد اقتصادی ما شاهد یک اقتصاد رقابتی و تجلی عدالت در امر تولید هستیم. در دنیا زمانی که سخن از عدالت به میان می‌آید، بیشتر مقصود و مراد، عدالت در توزیع است یعنی سرمایه داران تولید می‌کنند اما با هدف ممانعت از شورش‌های اجتماعی، توزیع خاصی در میان اقشار مختلف در قالب مفهومی به نام دولت رفاه صورت می‌گیرد. اما در دولت رفاه هم ما شاهدیم که مردم در تولید نقشی ندارند. بر این اساس یکی از ابعاد اقتصادی مشارکت اجتماعی می‌تواند تجلی عدالت در تولید از طریق رقابتی کردن فعالیت‌های تولیدی در اقتصادی باشد.در عرصه فعالیت‌های مدنی هم ما باید شاهد نوعی فعالیت‌های غیر عمودی و غیر‌قطبی نهادهای مدنی باشیم.

یعنی در عرصه مدنی باید گروه‌های مختلف شکل گیرند و فعالیتی افقی داشته باشند. به عبارت دیگر، یک دولت اجتماعی سه بعد دارد؛ در بعد سیاسی ما شاهد فلسفه سیاسی مردم سالاری دینی هستیم، در بعد اقتصادی آن ما شاهد عدالت اجتماعی با تاکید بر عدالت در تولید هستیم و در بعد فرهنگی و مدنی آن(با توجه به اینکه دولت‌ها در ایران در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند) باید شاهد اخلاق و معنویت و بسط معرفت خدا باشیم. این تلقی من از دولت اجتماعی است. به واقع در این دولت مشارکت باید در تمامی اضلاع فرهنگی و سیاسی و اقتصادی جامعه نمود داشته باشد و فاصله‌ای که حکایت از شکاف میان قدرت مدنی و قدرت رسمی دارد را شاهد نباشیم.

*ابتکار:

مشایی: با قاطعیت پیروز هستیم

رحیم مشایی می‌گوید: رای ما بسیار بسیار بالاست و با قاطعیت پیروز هستیم. به گزارش «انتخاب»؛ این کاندیدای رد صلاحیت شده پس از اعلام رسمی نظر شورای نگهبان در جمع اعضای ستاد انتخاباتی در سخنانی به که فایل صوتی آن در برخی سایت‌ها منتشر شده، می‌گوید پیش بینی می‌کرده که ردصلاحیت شود.

او می‌گوید: با توجه به وضعیتی که برای ما پیش آمده، ما البته پیش بینی مان همین بود، ما با توجه به اخبار و سازمان گری‌ها و اطلاعات و فشارها همین انتظار را داشتیم هرچند به زبان چیز دیگری می‌گفتیم یا دعا می‌کردیم.وی افزود: جز مسیر قانون هیچ مسیر دیگری نداریم… این مشکل فقط به دست رهبری قابل حل است و ما این مطالبه را داریم.

وی ادامه داد: انتظار داریم با یک امید بسیار بالا این مشکل حل می‌شود (حاضرین فریاد می‌زنند که ان شالله و تشویق می‌کنند)مشایی در ادامه می‌گوید: با صبوری با حوصله و با تدبیر در انتظار می‌مانیم… هیچ کاری خلافی نمی‌کنیم. هیچ انتظاری نداریم به خاطر احساسات حرف و حدیث و کاری شود. ادبیاتمان باید متناسب با شعارهایمان باشد…اصلا نگران رای آوردن نیستیم. ما یک ستاد موازی رقبا نسیتیم، من اصلا کاری ندارم رقیب ما کیست؟ قبلاً در ستادهای دیگر هم عرض کردم ام، ما ایجابی و اثباتی هستیم که از میانه ی ملت عبور می‌کند.

*جمهوری:

1157379_832

روایت جالب  غرضی از مخالفت با ارائه سوبسید برای چاپ روزنامه

سید محمد غرضی از داوطلبان ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که کارنامه کاری شما بیشتر رنگ و بوی بررسی اقتصادی دارد آیا به مدیران فرهنگی کابینه خود فکر کرده اید؟ گفت: “متأسفانه همین گونه است و مردم مرا چهره فرهنگی نمی‌شناسند اما چنین نیست. یک روز در دولت آقای هاشمی، سید محمد خاتمی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه هیات دولت مطرح کرد که سوبسید برای چاپ روزنامه بدهید که من مخالفت کردم.

بعد رفتم یک کبابی و یک بغل روزنامه‌های جمهوری اسلامی جمع کردم و آوردم در هیات دولت به آقای هاشمی گفتم این سوبسید را می‌خواهید برای چه به سید محمد خاتمی بدهید که روزنامه چاپ کند تا از کبابی سر در آورد؟” این گزارش را که یکی از خبرگزاری‌ها مخابره کرده، ظاهراً مربوط به دوران جوانی آقای غرضی است که در یکی از کبابی‌ها روزنامه‌های قبل از انقلاب را زیر بغل ایشان داده بودند!

جنبش سلفی مصر با صدور بیانیه‌ای؛فتوای قتل عام شیعیان لبنان و ایران را صادر کرد

در پی انتشار سخنان روز یکشنبه “سید حسن نصرالله” دبیرکل حزب‌الله لبنان که در آن بر حضور رزمندگان حزب‌الله در نبردهای سوریه برای حمایت از ارتش سوریه در رویارویی با گروه‌های تکفیری، تأکید کرد، جنبش سلفی مصر با صدور بیانیه‌ای که یکی از امضاء‌ کنندگان آن “محمد الظواهری” برادر ایمن الظواهری سرکرده گروه تروریستی القاعده است، به قتل عام شیعیان لبنان و ایران فتوا داد.

این بیانیه افزوده است: هدف از آنچه در شهر “القصیر” از توابع استان حمص در غرب سوریه می‌گذرد تقسیم منطقه به کشورهای کوچک “نصیری” یا “علوی” است که “بشار اسد” رئیس جمهوری سوریه پیرو آن است. بیانیه گروه‌های سلفی در مصر می‌افزاید: هدف از تحولات القصیر، تشکیل کشور “رافضی” برای شیعیان دوازده امامی، “یهودیان” و “دروزی ها” است تا بدین ترتیب اهل سنت را به محاصره خود در آورند! این بیانیه تأکید کرده است که هر کس به نظام سوریه و ارتش این کشور در “القصیر” کمک کند واجب القتل است و باید کشته شود، چون از جمله دشمنان سرسختی است که جز با کشتن وی نمی‌توان از شر آن در امان ماند! تازه‌ترین خبرها حکایت از آزاد شدن ۸۰ درصد “القصیر” که گلوگاه تدارکاتی تروریست‌ها بوده است،‌ دارد.

بازداشت  وزیر سابق فلسطینی به دلیل انتقاد از سفر شیخ یوسف قرضاوی

ابراهیم ابراش، وزیر سابق فلسطینی به دلیل انتقاد از سفر شیخ یوسف قرضاوی مفتی قطری – مصری به غزه برای مدتی بازداشت شد. به گزارش شبکه العالم، “ابراهیم ابراش” پس از انتشار مطلب انتقادآمیز ابراش درباره سفر یوسف قرضاوی به غزه، نیروهای امنیتی حماس وی را از منزلش در تل الهوی به سوی یکی از مراکز بازپرسی منتقل و او را برای مدت ۶ ساعت بازداشت کردند. ی

وسف قرضاوی مفتی مصری است که تابعیت قطر را دارد و به دلیل حمایت از جریانهای سلفی افراطی پدر معنوی این جریانها معروف شده است. مواضع اخیر قرضاوی در کشورهای عربی با انتقاد بسیاری از فلسطینی‌ها همراه شده و بسیاری او را مفتی ناتو می‌خوانند.

دستگاه امنیت داخلی تشکیلات خودگردان نیز قبلاً بارها ابراش را که مدتی وزیر فرهنگ بوده به دلیل نظرات سیاسی و نوشته‌هایش در انتقاد از یادداشت‌های سیاسی، احضار و بازجویی کرده بود. در سفری که اخیراً قرضاوی به غزه داشت، اسماعیل هنیه نخست‌وزیر دولت فلسطین دست او را بوسید و به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

Share