استاندار گیلان:

فرهنگ تولید، ارائه خدمات، جهاد و ایثار باید در جامعه نهادینه شود

به گزارش دیارمیرزا استاندار گیلان در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت ۳ گفت: فرهنگ تولید، ارائه خدمات و جهاد و ایثار باید در جامعه نهادینه شود و اردوهای هجرت ۳ بهترین فرصت برای این فرهنگ‏سازی است.

به گزارش دیارمیرزا  کیهان هاشم‏ نیا با بیان اینکه فرهنگ تولید و کارآفرینی می‏بایست در روستاها گسترش یابد، افزود: در اجرای طرح‏های کشاورزی و گسترش مشاغل خانگی بسیج می‏تواند کمک زیادی داشته باشد.

وی اظهار کرد: فعال‏سازی معادن، اجرای طرح پرورش ماهی در قفس و پرورش ماهی در تالاب از جمله موارد مهمی هستند که بسیج سازندگی می‏تواند در اجرای آنها مشارکت خوبی داشته باشد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت اردوهای جهادی در پیشبرد کارها اثرگذار است ادامه داد: اردوهای هجرت، فرصتی ارزشمند برای استفاده از ظرفیت‏های اقتصادی و فرهنگی موجود است.

کیهان هاشم‏ نیا گفت: فرمانداری‏ها با هماهنگی معاونت برنامه‏ریزی استانداری می‏توانند بسیاری از پروژه‏های بخش راه، آب‏رسانی، برق و آموزش را به بسیج سازندگی واگذار کنند.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از حضور حماسی مردم استان در انتخابات ۲۴ خردادماه تصریح کرد: این حضور حماسی مردم سالاری دینی حقیقی را به تصویر کشید.

وی با اشاره به اینکه حضور حماسی مردم در انتخابات نظام را در برابر همه فضاسازی مستکبران سربلند کرد، ادامه داد: رضایت مقام معظم رهبری و امام عصر(عج) مهمترین پاداش این حضور بود .

هاشم نیا در ادامه از تلاش همه فرمانداران و دست اندرکاران انتخابات قدردانی کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: اردوهای طرح هجرت عمل به تاکید مقام معظم رهبری برای استفاده ازتوانمندی جوانان دراوقات فراغت برای حضور در عرصه های مختلف است

محمد آقاجانزاده با اشاره به اهمیت طرح اردوهای هجرت خاطرنشان کرد: این طرح از کارهای پسندیده ای است که در دهه اخیر با حضور در عرصه های مختلف ضمن شناسایی نقاط محروم به مسئولان در رفع مشکلات موجود کمک می کند .

وی با اشاره به اینکه کارهای مهمی در اردوهای هجرت در استان انجام گرفته؛ گفت: شرکت کنندگان در این اردوها ضمن انجام کارهای ورزشی ، فرهنگی و عمرانی شادابی و نشاط را به روستاها هدیه می کنند .

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این نشست گفت: در عرصه اردوهای هجرت پتانسیل‏های زیادی برای کار وجود دارد که در حال حاضر به بخشی از آن پرداخته می‏شود.

سردار هامون محمدی افزود: بسیج سازندگی از تدابیر ارزشمند امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است که در جهت سازندگی و آبادانی مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق محروم ایجاد شده است.

وی اظهار داشت : غنی سازی اوقات فراغت با استفاده از شور و نشاط جوانان و توانایی‌های آنان در مقابله با هجمه‌های دشمن که جوانان را هدف قرار داده‌اند، یکی از مهمترین اولویت‌های بسیج سازندگی است.

Share