بدون شرح

غیر رشتی ها در لیست شورای شهر رشت…!!!!!+اسامی

دیارمیرزا:غیر بومی بودن افراد برای عضویت در شورای یک شهر، شاید به خودی خود چندان بد نباشد و ویژگی های دیگری باید در این افراد وجود داشته باشد تا صلاحیت آن ها برای کسب این مقام احراز شود اما حضور افراد غیر بومی در شورای شهر هر شهری باعث می شود که با وجود شعارهای پر طمطراق انتخاباتی تعصب چندانی نسبت به آن شهر نداشته باشند،

به گزارش دیارمیرزا  به نقل از وبلاگ  رشت – من انتخابات خرداد ۹۲ نشان داد که هر گاه مردم دلشان برای آب و خاک شان بسوزد تصمیم های بزرگی را عملی می کنند و حتی اگر گاهی سختی هایی بر آن ها وارد شود تحمل می کنند و حتی اگر چهارسال درگیر سخت ترین حوادث و سختی های اجتماعی، فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی شوند، استقامت می کنند.

 شورای شهر گذشته رشت نیز، شورایی پر تلاطم بود که علیرغم آسودگی هایی که برای اطرافیان خود داشتند، رنج هایی را بر مردم شهر به اصطلاح «کلان شهر» به ارمغان آوردند، با این حال در طول مدت ۶ سال تحمل کردند و به روی خود نیاورند و عدالت نیست که صبر آن ها را حمل بر نادانی کنیم. رشتی ها می دیدند و می شنیدند و می دانستند اما گاهی به اجبار « جواب ابلهان خاموشی» است و وقتی قدرت و پول و تمامی امکانات شهری در اختیار آن ها باشد، این سکوت و خاموشی اجباری تر می شود.آن ها ۶ سال وقت داشتند که شهر را بسازند، زیبا کنند ، اما تنها خرابه ای از شهر به جا گذاشتند که مقایسه اش با خاطرات روزگار خوب و خوش سال های دور و زیبای این شهر تنها پاسخ «آه» به وضع موجود دارد.

 مردم شهر به انتخابات شورای جدید دل خوش کرده بودند .این روزها کم و بیش لیست هایی از منتخبین نهایی انتخابات چهارمین دوره شورای شهر رشت به گوش می خورد یا به صورت مکتوب دست به دست می چرخد ، اس ام اس می شود و یا روی صفحات مختلف قرار می گیرد، نکته جالب به غیر از تمامی نقاط قوت و ضعف افراد منتخب که به سابقه کاری و خدماتی، تخصص و توان اجرایی آن ها بر می گردد غیر بومی بودن آن هاست.

 غیر بومی بودن افراد برای عضویت در شورای یک شهر، شاید به خودی خود چندان بد نباشد و ویژگی های دیگری باید در این افراد وجود داشته باشد تا صلاحیت آن ها برای کسب این مقام احراز شود اما حضور افراد غیر بومی در شورای شهر هر شهری باعث می شود که با وجود شعارهای پر طمطراق انتخاباتی تعصب چندانی نسبت به آن شهر نداشته باشند، و نه تنها به بالندگی شهر فکر نکنند که  تنها به شهر، بخش ، روستا یا محلی که به آن تعلق دارند بال و پر دهند و این جاست که حق افرادی که اصالتا اهل آن شهر هستند نادیده گرفته می شود.

 اگر چه رشت به دلایل متعددی از جمله « مادر شهر» بودن مهاجران زیادی دارد، اما قاعدتا از لیست ۱۵ نفره منتخبین شورای شهر رشت می بایست بیش از نیمی از آن ها رشتی باشند تا در حق رشتی ها اجحاف نشود. این افراد متخصص به زعم خود می توانند بروند و بیآزمایند در شهر خود بخت خود. جای شکر که این انتخابات در هر شهر و روستایی برگزار می شود و صحنه برای حضور همگان فراهم است.

 جالب است بدانید از این افراد این ها رشتی نیستند :

رضا جمشیدی( شفت) / فرانک پیشگر(فومن) / محمود باقری ( شفت) / فرهاد شوقی ( لولمان) / موسوی روزان ( صومعه سرا) / منوچهر جمالی ( رودبار) / رفیعی نوده ( نوده) / نیکومنش ( نوده) / امیر حسین علوی ( صومعه سرا) / عباس صابر ( شفت)/ رجبی ( ویسرودی-تالش)

و از این میان تنها اسماعیل حاجی پور ، فاطمه شیرزاد و کارگرنیا اصالتا رشتی هستند .

Share