رهبرانقلاب در دیدار نمایندگان مجلس:

طرفداری رهبری از یک کاندیدواقعیت ندارد

رهبرانقلاب:باید از همه نامزدهایی که احراز صلاحیت نشدند و به قول خود عمل کردند و به نظر شورای نگهبان و قانون تمکین کردند، تشکر کنیم. این نشان‌دهنده اهمیت، ارجحیت و فصل‌الخطاب بودن قانون در جامعه است

به گزارش دیارمیرزا، در سالروز تاسیس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس پیش از ظهر امروز با رهبر انقلاب دیدار کردند.

مهمترین محورهای سخنان رهبر انقلاب به شرح ذیل است:

** ما واقعاً باید تشکر کنیم از همه نامزدها و آنهایی که صلاحیتشان احراز نشد و به قانون تمکین کردند.

** علت اظهارنظر مقامات آمریکایی در خصوص اینکه جمهوری اسلامی به این آسانی تکان بخور نیست، این است که می‌بینند نظام متکی به مردم است.

** همه باید تلاش کنند ‌این انتخابات پرشور و با حضور عمومی مردم انجام بگیرد؛ این حضور موجب مصونیت، اقتدار و امنیت کشور و از بین رفتن تهدید دشمنان می‌شود.

** وقتی مردم یکپارچه و متحد پشتیبان یک نظام باشند، آن نظام مصونیت، اقتدار و قدرت می‌یابد، مانند درخت ریشه دوانده و در اعماق زمین، برکندن آن از جا ناممکن می‌شود.

** مردم ریشه جمهوری اسلامی هستند. اجتماع مردم حول نظام مایه عزت و برکت برای کشور و برای خود مردم است. عزت نظام موجب عزت و مصونیت مردم و امکانی برای حل مشکلات است.

** قوانین انتخابات قوانین خوبی است و بن‌بست ندارد. تا مرحله کنونی روال قانونی جریان داشته است.

** باید از همه نامزدهایی که احراز صلاحیت نشدند و به قول خود عمل کردند و به نظر شورای نگهبان و قانون تمکین کردند، تشکر کنیم. این نشان‌دهنده اهمیت، ارجحیت و فصل‌الخطاب بودن قانون در جامعه است.

** نامزدها وظایف سنگینی دارند و مراقب باشند حرفی که می‌گویند، واقعی، صمیمی و متکی به اطلاعات درست و برآمده از زبان راستگو باشد. اینجور نباشد که برای اینکه مردم به ما رای دهند، همه آنچه ‌ماورای ماست را تخریب کنیم.

** آگاهی و بصیرت مردم ایران در مسائل سیاسی از متوسط جهانی بالاتر است. صدا و سیما حرف‌ها و شخصیت‌های نامزدها را نشان می‌دهد. وسیله تشخیص در اختیار مردم هست.

** نامزدها کاری که می‌دانند درست است و می‌توانند انجام دهند را در قالب برنامه بیان کنند. نباید برای جلب توجه هرچه را ‌به دهان آمد، گفت‌ و آنچه مربوط به نامزدهای دیگر یا واقعیات جامعه است را تخریب کرد.

** نامزدها سعی کنند مردم را با واقعیات مواجه کنند. خداوند به کار صادقانه برکت و کمک می‌دهد. گاهی مصداق کمک الهی این است که توفیق مسئولیت ایجاد شود و گاهی این است که توفیق داده نشود.

** مجلس قطعاً همانطور که امام فرمودند در رأس امور است اما این به این معنی نیست که یک نماینده محترم تصور کند خودش در رأس امور است.

** این حرف‌ها که رهبری طرفدار فلان کاندیداست، واقعیت ندارد. رهبری مثل بقیه مردم یک رأی دارد و کسی در این خصوص از بنده نظری نشنیده، نمی‌شوند و نخواهد شنید.

**‌ فرصت نمایندگی و فرصت خدمت فرصت مغتنمی است. در موقعیت مسئولیت، امتحان‌های الهی سخت‌تر و نفس‌گیر می‌شود. باید با دید نافذ مواضع و مواقع امتحان را شناخت و غفلت نکرد.

** اگر در مجلس عقل، فکر، آرامش و محبت حکم‌فرما باشد و از بلندگوهای مجلس منعکس شود،‌ در جامعه اثر می‌گذارد. اگر تشنج، بغض و کم‌کاری حاکم باشد, باز در رفتار مردم منعکس می‌شود.

** رفتار، خلقیات و چگونگی تعامل نمایندگان در مجلس بر روی رفتار و اخلاق و منش آحاد جامعه اثر می‌گذارد.

** گاهی صندلی‌های خالی مجلس از نصاب مجاز فراتر است. احساس می‌شود که طبق وظیفه عمل نشده است. این گلایه به نمایندگان و رؤسای مجلس در ادوار مختلف مطرح شده است.

** گاهی برخی نمایندگان در رأی‌گیری شرکت نمی‌کنند و در انتهای مجلس گعده می‌کنند. این کار به مصلحت نظام نیست. علاوه بر حضور جسمانی باید با توجه به حرف موافقان و مخالفان حضور معنوی و حضور قلب داشته باشند.

** رعایت تقوا، امانت، اخلاق، احساس مسئولیت و نشاط کار در مجلس، مردم را نسبت به نمایندگان علاقمند و خوشبین و متعهد می‌کند.

Share