اندر حکایت هیئت نظارت بر شوراهای شهرستان رشت !

سوالات ایرج ندیمی از رئیس مستعفی هیات نظارت شهرستان رشت

دیارمیرزا : آقای اشکوری شما با کدام یک از نمایندگان عضو هیأت نظارت قبل از مصاحبه مذاکره داشته اید که به حرف شما توجهى نشد ؟ به چه دلیل آقاى کوچکى نژاد به وظیفه خود عمل کرده، ولى دو نمایتده دیگر دچار خطا شدند، آیا شما در جلسات حضور داشته اید ؟آبا مى دانید که خود شما با رأى و اصرار بنده از میان لیست معرفى شده در نظارت شهرستان رشت قرار گرفته اید ؟

به گزارش دیار میرزا و به نقل از زبان گویا پس از انتشار خبر استعفای هیات نظارت شهرستان رشت و مصاحبه ی آقای اشکوری  دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای استان گیلان چند سوال را از ایشان  پرسید  …

nadimi۱. شما با کدام یک از نمایندگان عضو هیأت نظارت قبل از مصاحبه مذاکره داشته اید که به حرف شما توجهى نشد ؟

۲. به چه دلیل آقاى کوچکى نژاد به وظیفه خود عمل کرده، ولى دو نمایتده دیگر دچار خطا شدند، آیا شما در جلسات حضور داشته اید ؟

۳. آیا با مراجع چهارگانه مذاکره داشته اید و آنها به شما گفته اند که امثال بنده با انان همکارى نداشته ام ؟!

۴. در لاهیجان وسیاهکل و رودسر و املش کدام مخالف نماینده رد شده اند؟  اصلاً ردى لاهیجان اسمش چیست ؟ در سیاهکل به نظر شما، نباید گوش به حرف چهار مرجع مىدادیم ؟! آیا شما مى دانید که آن دو نفر سیاهکلی به اصرار چهار مرجع (آن هم به دلایلى غیر از مسایل سیاسی) باید رد مى شدند ؟

۵. منظور شما از تأیید شده ها لیستى است که در تاریخ ١٣٩٢/٣/١۴ توسط هیات نظارت مرکزى (اسامى قبولى رد شده گیلان در آن ذکر شده) است، در چنین صورتى که نباید هیأت گیلان مورد نقد قرار گیرد ؟

۶. آیا مى توانید اثبات فرمایید که امثال بنده حتى در یک مورد به نظر چهار مرجع عمل نکرده باشم ؟

۷. آیا مى دانید که به جز حضرتعالى چند امام جمعه و … و دیگر موثقین پیگیر تأیید گروهى که هیأت و یا تحقیقات میدانى باعث رد آنها مى شد، بودند ؟

۸. آیا مى دانید که در مورد مواد مخدر و فساد، بی هیچ بحثى نظر بر رد داده مى شد، مگر آنکه مستندى از جهات قانونى وجود نداشته باشد ؟

۹. آیا مى دانید که در مورد احزاب منحله (پس از انحلال) هـیچ تردیدى وجود نداشت ؟

۱۰. آیا مى دانید که در مورد فتنه پس از فرمایشات مقام معظم رهبرى (حتى اندکى) تردید وجود نداشت ؟

۱۱. آبا مى دانید که خود شما با رأى و اصرار بنده از میان لیست معرفى شده در نظارت شهرستان رشت قرار گرفته اید ؟

۱۲. آیا آقاى کوچکى نژاد به شما گفته اند که بنده با ایشان توافق نداشته ام ؟!

۱۳.  اینکه فرموده اید حجت شرعى و قانونى، براى کدام عضو (بدون احراز) معیار نبوده است ؟

۱۴. رضاى خدا و خلق که فرموده اید در کدام رأى مد نظر نبوده است ؟

* هر چند که این زمان براى پاسخ مصداقی، وقت خوبى نیست ولى قطعاً مى توان در وقت مقتضى، به ذکر اسم افراد و یا ذکر نوع همکارى با مراجع چهارگانه پاسخ داد …

* لطفا اگر اشتباهى در مصاحبه و یا نقل آن وجود دارد خود شما، اصلاح فرمایید تا این سخن به درازا نکشد …

پی نوشت :

رئیس هیئت نظارت بر شوراهای شهرستان رشت: تخلف هیئت عالی نظارت گیلان کمتر از خیانت شورای شهر رشت نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم میرحسینی اشکوری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اقدام نمایندگان مجلس در شورای عالی نظارت مرکز و استان مبنی بر تأیید صلاحیت افراد ناصالح برای شورای شهر رشت را تخلفی آشکار خواند.n00038199-b

وی اظهار کرد: برخی از نمایندگان دست‌اندرکار تأیید صلاحیت شوراها رضایت خلق و منافع شخصی را بر رضایت خدا و منافع ملی ترجیح دادند.

این مسئول افزود: شورای عالی نظارت استان و مرکز طبق فشار نمایندگان کسانی را تأیید صلاحیت کردند که جرم و تخلف آنها برای هیئت‌های اجرایی و نظارت و مراجع چهارگانه محرز شده بود.وی با اشاره به اینکه افرادی که بعضاً به مواد مخدر و مشروبات الکلی معتاد و به فساد مالی و سیاسی مشهور بودند توسط شورای عالی نظارت تأیید شدند، ادامه داد: آنها شخصی را تأیید کردند که نماینده و کاندیدای سازمان منافقین بود و اعتبار نامه وی در مجلس رد شد.

وی اضافه کرد: برخی از افراد تأیید صلاحیت شده توسط شورای عالی نظارت از حامیان فتنه بودند و در فتنه ۸۸ نقش داشتند.

میرحسینی اشکوری با انتقاد شدید از شورای عالی نظارت گیلان و مرکز مبنی بر تأیید صلاحیت فله‌ای افراد، گفت: ساعت‌ها وقت، زحمت و هزینه هیئت‌های اجرایی و نظارت و مراجع چهارگانه توسط شورای عالی نظارت استان نادیده گرفته شده است.

وی یادآور شد: ما به عنوان مسئول نظارت بر انتخابات شوراها، برای تأیید صلاحیت و رد صلاحیت افراد باید حجت شرعی و قانونی داشته باشیم و نزد خدا و مردم پاسخگو باشیم.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان رشت تصریح کرد: تخلف و خیانت شورای عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان گیلان کمتر از خیانت شورای شهر رشت نیست بنابراین آقایان نماینده باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

وی افزود: نمایندگانی که خود در مسند قانونگذاری قرار دارند باید خود به طریق اولی ملتزم به قانون باشند بنابراین چگونه می‌شود شخصی که به صورت قانونی از طریق مراجع چهارگانه رد صلاحیت شده و همچنین از طریق هیئت‌های اجرایی و نظارت نیز رد شده است مورد تأیید شورای عالی نظارت استان و کشور قرار می‌گیرد، آیا این زیر پا گذاشتن قانون و خلاف سوگند نمایندگی نیست.

میرحسینی اشکوری اذعان کرد: آقایان نماینده اگر این همه انعطاف و عطوفت دارند چرا این تساهل شامل مخالفان این دو نماینده در شهرستان رودسر و لاهیجان نشده و تمام مخالفان این دو نماینده در رودسر و لاهیجان رد صلاحیت شدند اما افراد مسئله‌دار تأیید شدند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد در ساز و کار نظارت بر انتخابات شوراها باید تغییراتی صورت گیرد و مانند انتخابات مجلس و ریاست جمهوری به شورای نگهبان واگذار شود، زیرا نمایندگان مجلس با عملکرد خود نشان دادند ظرفیت و صلاحیت این کار را ندارند.رئیس هیئت نظارت بر شوراهای شهرستان رشت، دلیل استعفای دسته‌جمعی اعضای این هیئت را در اعتراض به تأیید صلاحیت غیر قانونی افراد رد صلاحیت شده توسط هیئت عالی نظارت مرکز و گیلان عنوان کرد.

Share