آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس:

رهبری گفته‌اند احراز چیزی نیست که با دستور من حل نمی‌شود

آیت الله علم الهدی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص واکنش احمدی نژاد در مورد رد صلاحیت مشایی بیان داشت: احمدی نژاد نمی‌تواند در مقابل شورای نگهبان تمکین نکند کسانی که می‌گویند احمدی نژاد از اول اینگونه بود اشتباه می‌کنند. وی ادامه داد: وقتی احمدی نژاد بر اسب قدرت سوار شد نفهمید که در مقابلش ولی فقیه است اسب قدرت سبب توهم می‌شود

دیارمیرزا: امام جمعه مشهد مقدس امروز در جمع طلاب مدرسه عالی نواب صفوی با بیان اینکه امروز حاکمیت حزب الله و نیروهای متدین در جامعه تثبیت و ارزش‌ها و معیارها روشن شده است اما در انتخابات پیش رو خطر عمیق دیگری وجود دارد گفت: فتنه ۸۸ منجر به بصیرت افزایی مردم و نسل جوان شد هرچند یک اتفاق مصیبت بار در تاریخ نظام جمهوری اسلامی بود.

به گزارش رجانیوز، آیت الله علم الهدی فتنه ۸۸ را یک تمرین سیاسی در جامعه دانست که نسل جوان را با مبادی انقلاب آشنا کرد و اظهار داشت: رشد و بلوغ سیاسی انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با انتخابات دهم متفاوت است و از این لحاظ یک امتیاز است اما خطرات دیگری متوجه جریان انقلاب است که در گذشته وجود نداشت.


ایشان ادامه داد: در انتخابات سال ۷۶ طالبه مردم مقابله با اشرافی گری بود چرا که بعد از دفاع مقدس دولت سازندگی تشکیل شده بود که برای جبران ضایعات جنگ با یک الگوی اقتصادی غربی حرکت می‌کرد.


وی با بیان اینکه سال ۷۶ خاتمی بر این موج ضد اشرافی گری سوار شد و بااین ژست در انتخابات رای آورد تاکید کرد: دوران هشت سال اصلاحات دوران مقابله با ارزش‌های دین و ترویج منکرات و بعد از هشت سال مطالبات مردم، ارزشهای دینی شد.


امام جمعه مشهد ادامه داد: احمدی نژاد هم در انتخابات نهم بر این موج سوار شد مطالبه مردم هم حق بود چرا که ارزش‌ها در طی این هشت سال ضربه خورده بود.

 

رهبری فرمودند من در چنین اموری دخالت نمی کنم

آیت الله علم الهدی در پاسخ به این سوال که آیا رهبری ابرای احراز صلاحیت‌ها حکم حکومتی می‌دهد گفت: در دیدار اخیر نمایندگان ولی فقیه با مقام معظم رهبری خطاب به حاضرین گفتند«شما منصوب من هستید نباید طوری با مردم برخورد کنید که توقع دخالت من را در امور اجرایی کشور را داشته باشند من در چنین اموری دخالتی ندارم البته در امور حیاتی و خطرناک انقلاب اسلامی  این توقع درست است».


عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: مقام معظم رهبری گفتند “بعضی‌ها آمدن پیش من و توقع دارند درکار احراز صلاحیت‌ها دخالت کنم اما در قانون اساسی احراز و تشخیص صلاحیت برای شورای نگهبان قرار داده‌اند. تشخیص را نمی‌شود دستور داد“.

ایشان همچنین با بیان اینکه تعیین تکلیف برای ولی فقیه اهانت به ولی امر و زیاده‌خواهی است گفتند اینکه برخی به رهبری نامه بدهند که بگویند فردی را تایید کنید و یا فرد دیگری را تایید نکنید اینها زیاده خواهی است.

امام جمعه مشهد بیان داشت: به افراد می‌شود گفت نشو، نبین اما نمی‌توان گفت نفهم، یا به این صورت بفهم.

 قدرت باعث توهم احمدی نژاد شد

آیت الله علم الهدی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص واکنش احمدی نژاد در مورد رد صلاحیت مشایی بیان داشت: احمدی نژاد نمی‌تواند در مقابل شورای نگهبان تمکین نکند کسانی که می‌گویند احمدی نژاد از اول اینگونه بود اشتباه می‌کنند. وی ادامه داد: وقتی احمدی نژاد بر اسب قدرت سوار شد نفهمید که در مقابلش ولی فقیه است اسب قدرت سبب توهم می‌شود.

رهبری فرمودند  برای برگشتن سفرا اصراری نکنید؛ خودشان برمیگردند

عضو خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به زمانی که سفرای خارجی به طور ناگهانی تهران را ترک کردند اظهار داشت: رهبری در آن زمان گفتند که برای برگشتن سفرا اصراری نکنید چرا که خودشان بر می‌گردند اما نیازی نیست که سفیر آلمان برگردد، دیگر احتیاجی به آلمان نداریم.


وی ادامه داد:در آن زمان دادستان آلمان کیفر خواستی علیه رئیس جمهور ایران مطرح کرده و درخواست کرده بود که به علت جرائم تروریستی رئیس جمهور ایرن را بازداشت کنند این کیفر خواست در زمانی بود که ایران بالاترین قراردادهای اقتصادی را با آلمان داشت.


آیت الله علم الهدی با اشاره به دیدار اخیر خود با رهبری به نقل از ایشان گفت:”در همان زمان همان آقای رئیس جمهور اصرار می‌کرد که سفیر آلمان به تهران برگردد و از من می‌خواست تا از حرفم برگردم به او گفتم شما باید اصرار کنید که برنگردد چرا که حیثیتت را از بین برده من که بیشتر از شما نمی‌توانم نگران حیثیتتان باشم اما اگر اصرار دارید برگردد


وی به نقل از رهبری ادامه داد: ایشان می گفتند”هر وقت با غرب دست پایین گرفته‌ایم ظلم گویی آنها بیشتر شده است در همان زمان‌ها بوش ایران را محور شرارت کرد“.

Share