رئیس سازمان بسیج اساتید گیلان :

راه‌اندازی کانون‌های بسیج اساتید در ۸۰ درصد مراکز آموزش عالی گیلان

به گزارش دیارمیرزا حبیبی، اسلامی کردن دانشگاه‌ها را یکی از خواسته‌های بسیج اساتید ذکر کرد و یادآور شد: تشکیل حلقه‌های علمی در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد وی از ساماندهی تعداد زیادی از اساتید فرهیخته گیلان در کانون‌های بسیج اساتید خبر داد و متذکر شد: کانون‌های بسیج اساتید گسترش می‌یابد.

به گزارش دیارمیرزا ، حسن حبیبی ظهر امروز در همایش اقتدار علمی عزت اسلامی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به برگزاری انتخابات ۲۴ خرداد، نقش اساتید بسیجی در خلق حماسه سیاسی را تاثیرگذار دانست.

وی با بیان اینکه نقش و رسالت دانشگاه در آینده تأثیرگذار است، اظهار کرد: دانشگاه می‌تواند جهت حرکت این ریل را تعیین کند.

رئیس سازمان بسیج اساتید گیلان دانشگاه را محل جوشش علم و پژوهش خواند و تصریح کرد: دانشگاه جریان هدف‌گذاری آرمان‌های اجتماعی و سیاسی است.

به گفته وی، دانشگاه مسئولیت ساخت و پرورش نیروهای ویژه کشور و برگزیدگان سازمان‌های اجتماعی را به‌عهده دارد و مراکز مختلف را در اختیار آن ها قرار می‌دهد و کانون اصلی علم و پژوهش در جهان را تعیین می‌کند.

حبیبی، اسلامی کردن دانشگاه‌ها را یکی از خواسته‌های بسیج اساتید ذکر کرد و یادآور شد: تشکیل حلقه‌های علمی در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی از ساماندهی تعداد زیادی از اساتید فرهیخته گیلان در کانون‌های بسیج اساتید خبر داد و متذکر شد: کانون‌های بسیج اساتید گسترش می‌یابد.

این مسئول با بیان اینکه کانون بسیج اساتید در ۸۰ درصد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گیلان راه‌اندازی شده است، از راه‌اندازی کانون‌های بسیج در ۱۰۰ درصد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این استان تا سال آینده خبر داد.
**********************

 

مسئول فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیج اساتید کشور: امسال آیین‌نامه حلقه‌های علمی بسیج اساتید کشور ابلاغ می‌شود

* تصویب ۳ هزار و ۲۴۸ حلقه علمی کشور

وی با اشاره به اینکه امسال پیشنهاد تشکیل سه هزار و ۶۹۶ حلقه علمی در دانشگاه‌های کشور داده شد، افزود: تاکنون سه هزار و ۲۴۸ حلقه علمی به تصویب رسیده است.

این مسئول تشکیل حلقه‌های علمی در گیلان را ۹۷ حلقه عنوان کرد و گفت: از این تعداد، ۶۶ حلقه علمی گیلان تحت وب با ما فعالیت می‌کنند.

وی با تصریح بر اینکه امسال با وجود پیشنهادهای مذکور یک‌هزار حلقه علمی در کشور تشکیل می‌شود، اذعان کرد: برای این مقدار حلقه علمی در سازمان بسیج اساتید تأمین بودجه شده است.

نیکونژاد، با بیان اینکه برای تمام اساتید فضای وبلاگی اختصاص داده شد، خاطرنشان کرد: وبلاگ حلقه علمی از فاصله دور قابل رصد است به طور مثال در گیلان می‌توان وبلاگ علمی کرمان را رصد کرد.

وی ارائه اطلاعات با موضوع‌های تخصصی را از اهداف وبلاگ‌های مذکور عنوان کرد.

مسئول فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیج اساتید کشور، تشکیل خانه‌های گفت‌وگو بین استاد و دانشجو و دانشجوی دیگر در دانشگاه‌ها را از جمله برنامه‌های سال جاری ذکر کرد و افزود: اساتید از اول مهر این برنامه را انجام می‌دهند.

* ایجاد شبکه اجتماعی تخصصی در بسیج اساتید کشور

وی ایجاد فیس‌بوک و شبکه اجتماعی تخصصی را از دیگر برنامه ها برشمرد و گفت: در این شبکه‌ها دوست‌یابی تخصصی رخ می‌دهد.

نیکونژاد از تشکیل خانه‌های آموزش علوم و فناوری در تمام دانشگاه‌های کشور خبر داد و یادآور شد: حلقه‌های علمی در درون این خانه‌ قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ۱۰ استان کشور اقدام به تشکیل این خانه می‌کنند، تصریح کرد: امسال ایجاد خانه آموزش علوم و فناوری در مرحله آزمایشی است.

این مسئول ایجاد حلقه‌های درسی را از دیگر برنامه‌ها در سال جاری عنوان کرد.

* تجلیل بسیج اساتید گیلان از خبرگزاری فارس

به گزارش فارس، در همایش مذکور از سرپرست خبرگزاری فارس در گیلان به منظور پوشش مناسب اخبار از برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان بسیج اساتید این استان در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی تجلیل شد.

 

**********************

 

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: نتیجه انتخابات برای همه قابل احترام است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی اصغر زارعی ظهر امروز در همایش «اقتدار علمی عزت اسلامی» بسیج اساتید گیلان به مناسبت فرارسیدن ۳۱ خرداد روز بسیج اساتید از طرف سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت دکتر چمران اظهار کرد: شهید چمران برای کسب علم تلاش‌های زیادی کرد اما هرگز شأن اجتماعی را بر وظیفه اجتماعی و دینی خود ترجیح نداد.

*شهید چمران الگوی بسیج اساتید است

وی با بیان اینکه اساتید بسیجی باید شهید چمران را الگوی خود قرار دهند، گفت: اساتید بسیجی باید وظیفه دینی خود را در اولویت قرار داده و بر شئونات دیگر ترجیح دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه باید وظیفه دینی در هر شرایطی نسبت به دیگر شئونات اولویت داشته باشد، افزود: این شأن امروز ضرورت جامعه ماست.

وی با اشاره به تشکیل حلقه‌های علمی در بسیج اساتید، اذعان کرد: امروز وجود فرهنگ بسیجی در تمام مراحل سطوح اجتماعی نشانه حاکمیت فرهنگ و ایثار است.

زارعی، مهم‌ترین رسالت بسیجی را انجام رسالت‌های اجتماعی بر اساس باورهای دینی دانست و خاطرنشان کرد: این رسالت باید همواره مورد توجه اساتید بسیجی قرار گیرد.

*نتیجه انتخابات ۲۴ خرداد برای همه قابل احترام است

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ۲۴ خرداد و نتیجه آن، اذعان کرد: نتیجه انتخابات که حماسه سیاسی شد برای همه قابل احترام است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نقش رسالت اساتید بسیج در انتخابات را مهم دانست‌.

وی با اشاره به اینکه درک مبانی دینی در انتخابات و انتقال آن به جامعه مهم است، گفت: اساتید برجسته باید مبانی دینی را استخراج کرده و به جامعه منتقل کنند.

زارعی، یکی از اشکالات مشهود جامعه را عمل نکردن به باورهای دینی ذکر کرد و افزود: باورهای دینی باید در رفتارهای اجتماعی ما متجلی شود.

وی بسیاری از رفتارهای اجتماعی و فردی کنونی را تا حدودی سکولار دانست و اذعان کرد: اینگونه رفتارها مبنای دینی ندارد و بیشتر عادت اجتماعی است و کمتر از اعتقادهای ما ساری و جاری می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مسلمانی باید در عمل نشان داده شود، گفت: مسلمان هستیم اما بر مبنای علومی که از غرب گرفتیم قرابتی با عمل ما ندارد.

*درک مبانی دینی در انتخابات مهم است

وی بحث انتخابات را یکی از مبانی اصلی و مهم ذکر کرد و یادآور شد: در کشورمان به صورت متناوب با انتخابات درگیر هستیم و مبانی دینی ما درباره انتخابات باید درک شود.

زارعی یکی از مسایل مهم در موضوع انتخابات را انتخاب اصلح یعنی شایسته‌ترین فرد نام برد و متذکر شد: طبق عقیده دینی برای هر پستی وظیفه داریم فرد اصلح را انتخاب کنیم.

وی اضافه کرد: اگر امروز کسی می‌خواهد برای اداره کشور و یا شهری انتخاب شود باید اصلح باشد و تشخیص اصلح وظیفه فردی بر اساس مبادی اعتقادی است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه انتخاب فرد اصلح باید طبق اعتقادهای دینی باشد، افزود: در غیر این صورت فرد فاسد جایگزین می‌شود.

وی میزان تشخیص را وظیفه‌‌ای بر اساس جایگاه موجود دانست و گفت: مبنای دینی انتخاب، اصلح است و اگر کسی به اصلح رسید باید برای او هزینه کند اما وامدارش نکند.

*گسترش مشارکت اجتماعی بر مبنای انتخاب اصلح است/بسیج اساتید نعمت انقلاب است

زارعی گسترش مشارکت اجتماعی را بر اثر انتخاب اصلح در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: یکی از درس‌های بزرگ حادثه غدیر انتخاب اصلح است.

وی برقراری رابطه بین دانشگاه، صنعت و بازار طبق نگاه دینی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: طبق فرهنگ و روابط اجتماعی مدل پیدا می‌کنیم که با اعتقادهای ما تعریف شود که هنوز مالکیت فکری در جامعه ساری و جاری نشده است.

این مسئول، بسیج اساتید را یکی از نعمت‌های انقلاب اسلامی نام برد و متذکر شد: باید قدردان این نعمت باشیم./فارس

Share