دستگیری عامل توهین به مقدسات اسلامی و ائمه اطهار(ع) در گیلان

به گزارش دیار میرزا سرهنگ ایرج محمدخانی رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان ابراز نمود: کارشناسان این پلیس در رصد فضای مجازی صفحاتی را در فیس بوک شناسایی کردند که گرداننده یا گردانندگان آن اقدام به انتشار مطالب موهن علیه مقدسات اسلامی و ائمه اطهار (ع) در فضای مجازی می کردند. وی افزود: با […]

به گزارش دیار میرزا سرهنگ ایرج محمدخانی رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان ابراز نمود: کارشناسان این پلیس در رصد فضای مجازی صفحاتی را در فیس بوک شناسایی کردند که گرداننده یا گردانندگان آن اقدام به انتشار مطالب موهن علیه مقدسات اسلامی و ائمه اطهار (ع) در فضای مجازی می کردند.

وی افزود: با شناسایی این صفحات، تلاش برای احراز هویت واقعی عامل اصلی صفحات موهن ایجاد شده فیس بوکی به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ محمدخانی اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا با بهره جستن از توان فنی و مهندسی، عامل اصلی چندین صفحه انتشار مطالب موهن علیه مقدسات اسلامی و ائمه اطهار (ع) را در فیس بوک شناسایی نموده و این متهم را  با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه در شهرستان رشت دستگیر  کردند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان افزود: متهم با مشاهده قرائن و شواهد موجود و همچنین اموال کشف شده در بازرسی از منزل وی، به ناچار لب به سخن گشود و به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

وی در پایان با بیان اینکه انتشار مطالب موهن علیه مقدسات اسلامی و ائمه معصومین (ع) در فضای مجازی جرم تلقی و مجازات سنگینی قانونگذار برای مرتکبان اینگونه جرایم در نظر گرفته است، اظهار داشت: متهم با تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی و با صدور قرار وثیقه ۷۰۰ میلیون ریالی ، روانه زندان شد.

Share