در دیدار ولایتی و قالیباف با فراکسیون رهروان ولایت چه گذشت؟

به گزارش دیارمیرزا، عصر امروز سه شنبه (۷ خردادماه) علی اکبر ولایتی و محمد باقر قالیباف با حضور در مجلس شورای اسلامی با اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت دیدار کردند. در این دیدار محدباقر قالیباف با اشاره به وضعیت فعلی کشور اشاره کرد: معتقدم کشورمان مشکل منابع اسانی دارد و نه مشکل منابع ملی، بلکه […]

به گزارش دیارمیرزا، عصر امروز سه شنبه (۷ خردادماه) علی اکبر ولایتی و محمد باقر قالیباف با حضور در مجلس شورای اسلامی با اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت دیدار کردند.

در این دیدار محدباقر قالیباف با اشاره به وضعیت فعلی کشور اشاره کرد: معتقدم کشورمان مشکل منابع اسانی دارد و نه مشکل منابع ملی، بلکه ضعف مدیریت و سوء تدبیر مشکل اصلی کشور است.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر در جهت قانون مداری حرکت کنیم، قطعا این مشکلات پیش نخواهد آمد.

قالیباف با بیان اینکه برنامه به تنهایی کفایت نمی کند، اظهار داشت: از ۸ سال پیش سیاست های کلان کشور ابلاغ شده و برنامه‌های سوم، چهارم، پنجم و سایر برنامه‌ها نیز ارائه شده است، ولی باید بینیم که دولت که مجری اینها بوده آیا درست عمل کرده است.

وی تصریح کرد: کارنامه یکی از ویژگی‌های مهمی است که باید به آن توجه داشت.

وی افزود: در طول  ۳۵ سالی که از انقلاب می‌گذرد، در جاهای مختلف به فعالیت پرداخته‌ام، از حوزه نظامی و انتظامی گرفته تا کارهای عمرانی و سازندگی و کارهای اجتماعی و فرهنگی در کارنامه‌ام دارم و به راحتی می‌توان قضاوت کرد که کسی که برنامه می‌دهد آیا قدرت اجرایی دارد یا نه.

وی اظهار داشت: اشکال ما در برنامه نیست اشکال ما در اجرای برنامه است. به طور مثال همین چند روز اخیر پروژه بزرگراه امام علی که ۳۰ سال روی زمین ماند بود، به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: برخی می‌گفتند این پروژه ۸ سال طول خواهد کشید ولی ظرف ۲۲ ماه با همه تشریفات قانونی آن را انجام دادیم.

وی افزود: در اجرای برنامه‌ها ۵ ساله و ۳ ساله شهرداری تهران بدون انحراف صد درصد آنها را انجام داده‌ام، به خاطر آنکه دعوی سیاسی نداشته‌ام، امکان ندارد مصوبه‌ای در شورای شهر باشد که بنده آن را اجرا نکرده باشم.

قالیباف با بیان اینکه تمرکززدایی از سیستم مالی کشور مهم است، گفت: صراحتا می‌گویم توان بهبود وضعیت کشور در صد روز را ندارد و براساس عادتی که دارم ظرف کاری بنده ۲ سال است و اگر شما کمک کنید و نظر مجلس در این امر مهم است.

شهردار تهران اظهار داشت: گرانی و تورم و بیکاری و اشتغال جزو اولویت‌های من است که باید به آن پرداخته شود.

وی در ادامه اظهار داشت: معتقدم باید بانک مرکزی استقلال داشته باشد و در ۶ ماهه اول آرامش را برای کشور به ارمغان خواهم آورد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه عزل و نصب حق مدیر است، گفت: وقتی می‌خواهد دولت تشکیل شود رای اعتماد از مجلس خواهم گرفت و بدون مشورت مجلس کاری انجام نخواهم داد.

قالیباف اظهار داشت: علقه خاص سیاسی در طول مدیریتم نداشتم و ندارم مبنای من برای انتخاب مدیران برنامه کارنامه و تیم است.
در تیم بنده نیز افرادی قرار خواهند گرفت که معتقد به ولایت بوده و یک نظام دینی در آن باشد این برای من مهم نیست که قالیباف را قبول دارند یا خیر.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز فعالیت انتخاباتی دارم. برخی مسئولین و مدیران شهرداری هستند که مرخصی گرفته و برای نامزدای دیگر فعالیت انتخاباتی می‌کنند.

این نامزد انتخاباتی اظهار داشت: برخی کارشناسان معتقدند که کارشناس همه مسائل نیستم، و معتقدم بعد از مشورت باید ایستاد و عمل کرد.

وی تصریح کرد: اولین کاری که باید صورت گیرد این است که از تعطیلی کارخانه‌ها جلوگیری شود و کارخانه‌های تعطیل شده به عرصه تولید بازگردند.

قالیباف در خصوص سرانجام ائتلاف سه گانه اظهار داشت: تا زمان ثبت تام اعضای ائتلاف سه گانه کار به خوبی پیش می‌رفت البته الان هم برادری وجود دارد البته شرایط سیاسی تغییراتی ایجاد کرد که هر سه نفر باهم ثبت نام کنیم. منتها بعد از احراز صلاحیت ها بنا بود نشست هایی داشته باشیم و جلسات دونفره دشتیم اما جلسات سه نفره نداشتیم تا با هم حرف بزنیم.

وی اظهار داشت: بنده به سهم خودم در جلسات حضور یافتم و معقتدم در نظرسنجی ها که وضعیت بنده خوب است و اگر بنده حرف بزنم شاید برداشت سوئی شود.

وی با بیان اینکه قول دادیم از میان ما یک نفر بیاید تصریح کرد: ۱۶ یا ۱۷ خرداد تصمیم می‌گیریم، من واقعا اظهار نظر نمی‌کنم، ۱۶ تصمیم بگیرند یا ۲۴ مردم تصمیم بگیرند من هستم.

قالیباف تاکید کرد:ائتلاف را برهم نخواهم زد.

وی در ادامه تصریح کرد: دیپلماسی اقتصای اولویت اول ماست و باید به این مهم توجه ویژه‌ای شود.

همچنین علی اکبر ولایتی در این نشست تصریح کرد: روز گذشته در خصوص نتیجه ائتلاف بحث و بررسی شد و قرار شد تا آخر با هم ادامه دهیم یعنی تا پای صندوق، هرکس که رای آورد به دو نفر دیگر که قول داده بود امکان همکاری بدهد.

ولایتی همچنین به برابری در کشور اشاره کرد و گفت: بارها اعلام کرده‌ام در کشور ما شهروند درجه ۱ و ۲ و ۳ وجود ندارد ، هم با هم مساوی هستند و باید در این راستا حرکت کنیم.

همچنین کاظم جلالی رئیس فراکسیون اصولگریان رهروان ولایت در این نشست که مابین علی اکبر ولایتی و محمدباقر قالیباف نشسته بود گفت: اکثریت فراکسیون از شما ۲ دونفر متمایل هستند بخشی به ولایتی و بخشی به قالیباف و امیدواریم شما به گونه ای عمل کنید که انشا الله به طرف دولت ائتلافی حرکت کرده باشیم.

اضافه می شود ؛ در این نشست نمایندگان نقطه نظرات خود را مطرح و پاسخ های خود را دریافت می‌کنند.

Share