سخنگوی ستاد مرکزی روحانی در رشت سخنرانی کرد

رئیس ستادعارف درجمع حامیان روحانی دررشت+حاشیه/عکس

از نکات حاشیه ی این جلسه حضور احمد رمضانپور رییس ستاد انتخاباتی دکتر عارف در جلسه حامیان دکتر حسن روحانی بود در این جلسه نماینده سابق شهر رشت و سخنگوی ستاد دکتر روحانی سخنرانی کرد.

به گزارش دیارمیرزا محمدباقر نوبخت عصر امروز در گردهمایی حامیان حسن روحانی کاندیدای ریاست جمهوری ایران، نهضت اسلامی را یکی از آموزه‌های امام (ره) دانست که این نهضت از ۱۵ خرداد سال ۴۲ آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ۵۰ سال از نهضت اسلامی امام (ره) گذشته است، اظهار کرد: باور داریم امام (ره) با تأسی از آموزه‌های پیامبر (ص) تلاش کردند در ایران نظام اسلامی را پیاده کنند.n00082431-b

نوبخت، جمهوری اسلامی ایران را ثمره نهضت اسلامی امام (ره) دانست و تصریح کرد: تمام گروه‌ها تلاش می‌کنند، نظام اسلامی را به نحو شایسته‌ای استمرار بخشند و آماده می‌شویم در ۲۴ خرداد جاری یک گزینش و انتخاب را داشته باشیم.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه به اصل ۱۱۳ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: طبق اصل مذکور قرار است فردی را انتخاب کنیم که پس از رهبری نظام، عالی‌ترین فرد رسمی کشور است.

وی ادامه داد: بعضی از کاندیداهای ریاست جمهوری می‌توانند شهردار، استاندار، وزیر و حتی در جایگاه معاون اول رئیس جمهور باشند، اما در ۲۴ خرداد جاری باید استانداردهایی را داشته باشیم که یک فرد بتواند در جایگاه ریاست جمهوری حاضر باشد.

نوبخت با اشاره به اصل ۱۱۵ قانون اساسی، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور باید یکی از رجال مذهبی و سیاسی باشد که بتواند امور اجرایی کشور را اداره کند.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه، جمهوری اسلامی ایران را نظام اسلامی و دینی توصیف کرد و یادآور شد: سهمیه مذهبی بودن کاندیدای ریاست جمهوری باید بر سیاسی بودن آن غلبه داشته باشد.

وی به سوابق روحانی کاندیدای ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: حسن روحانی از نظر مذهبی و دینی در مرحله اجتهاد است.

نوبخت، گیلان را از معدود استان‌هایی دانست که در سال ۸۴ رأی نخست به هاشمی داده بود و بیان کرد: امروز با گزینش درست ریاست جمهوری می‌توانیم نسبت به صیانت کشور اقدام کنیم.

*ورود هاشمی به انتخابات موجب گرمی دل‌ها شد

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه، ورود هاشمی به انتخابات را موجب گرمی دل‌ها خواند و اظهار کرد: پس از اقدام‌هایی که صورت گرفت، حسن روحانی توانست از مرحله تأیید صلاحیت‌ها عبور کند.

وی، وضعیت کشور از نظر جهانی و داخلی را دشوار ذکر کرد و افزود: تحریم‌های مختلفی علیه کشور اعمال شده و قصد تسلیم کردن ما را دارند و نباید تسلیم شویم.

نوبخت با تأکید براینکه کسی نمی‌تواند ملت ایران را با تهدید تسلیم کند، بیان کرد: درست است که ملت ایران شهادت را دارد، اما نباید کشور را به این مرحله بکشانیم.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه، خواستار حفظ اصول نظام با تدبیر شد و تصریح کرد: طبق برنامه ۲۰ ساله کشور می‌توانیم به جای تقابل با تعامل عمل کنیم.

*دو جریان فکری از ابتدای انقلاب در کشور وجود دارد

IMG_9335

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی دو جریان فکری در جامعه وجود داشته است، عنوان کرد: دو جریان مذکور در جنگ حضور داشتند و با توجه به اختلاف سلیقه‌ها در کنار همدیگر بودند.

نوبخت، دو جریان فکری در جامعه کنونی را اصلاح‌طلب و اصولگرا معرفی کرد و گفت: امام (ره) رمز بقای استمرار انقلاب اسلامی را وحدت بین نیروهای اسلامی بیان فرمودند.

*اصلاح‌طلب و اصولگرا اختلاف بین حق و باطل نیست

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه با اشاره به اینکه عده‌ای معتقد هستند برای بقای نظام یک جریان باید حذف شود، بیان کرد: بین دو جریان مذکور اختلاف حق و باطل نیست.

وی، دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا را یاران و فرزندان کشور نامید و یادآور شد: در مواردی پیشنهاد هرکدام از جریان‌ها می‌تواند برای پیشرفت کشور مؤثر باشد و همکاری دو جریان لازم است.

نوبخت با بیان اینکه حذف اصلاح‌طلبان از صحنه سیاسی کشور اشتباه است، اظهار کرد: شورای نگهبانی که با کسی تعارف ندارد، نمایندگان دو جریان را تأیید صلاحیت کرده است.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه، پرنده کشور برای پرواز را نیازمند دو بال دانست و تصریح کرد: اصولگرایی بخشی از واقعیت‌ها و شایستگی‌های کشور است.

وی اذعان داشت: احزاب در دنیا پس از دوره چهار ساله وارد عمل می‌شوند و کارنامه خود را ارائه می‌کنند.

نوبخت با اشاره به اینکه شش کاندیدای ریاست جمهوری خود را اصولگرا معرفی می‌کنند، یادآور شد: یک اصلاح‌طلب و یک اعتدال‌گرا در عرصه انتخابات ریاست جمهوری هستند.

وی در پایان ابراز کرد: نخبگان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان باید باشند و با شایستگان دو جریان می‌توانیم کشور را نجات دهیم.

رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در گیلان:
تعدد کاندیدا موجب شکست اصلاح‌طلبان در سال ۸۴ شد

عبدالغفار شجاع عصر امروز در گردهمایی حامیان حسن روحانی در این شهر با تأکید بر خلق حماسه سیاسی اظهار کرد: ۴۰ میلیون نفر در انتخابات سال ۸۸ شرکت کردند.

وی به ورود حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: روحانی نماد اصلاحات و سازندگی است و از یاران امام (ره) محسوب می‌شود.

شجاع با اشاره به ورود هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: بعضی از افراد پس از رد صلاحیت هاشمی قصد شرکت در انتخابات را نداشتند، اما با حضور روحانی دوباره به عرصه انتخابات برگشتند.خبرگزاری فارس: تعدد کاندیدا موجب شکست اصلاح‌طلبان در سال 84 شد

رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در گیلان به نقش روحانی در تدوین برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور اشاره کرد و یادآور شد: روحانی فردی مطمئن و امین برای مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی بود و معتدل و با اعتدال است.

وی با بیان اینکه روحانی روزبه‌روز در مصاحبه‌ها با اقبال بیشتری مواجه می‌شود، تصریح کرد: روحانی نماد هاشمی است.

شجاع، روند اجرای کشور در هشت سال گذشته را دارای مشکلاتی خواند و اظهار کرد: امیدواریم با انتخاب رئیس جمهور جدید مشکلات کشور برطرف شود.

رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در گیلان خواستار اجماع اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری شد و خاطرنشان کرد: تعدد کاندیدا موجب شکست اصلاح‌طلبان در سال ۸۴ شد.

وی با تأکید براینکه اختلافی بین اصلاح‌طلبان وجود ندارد، اظهار کرد: امیدواریم اجماع اصلاح‌طلبان بتواند موجی در جامعه ایجاد کند.

به گزارش دیارمیرزا ، احمد رمضان‌پور نرگسی رئیس ستاد انتخاباتی عارف در گیلان در گردهمایی مذکور حضور داشت./فارس

حاشیه ها :

عصر پنجشنبه  مراسم سخنرانی در ستاد حسن روحانی در خیابان شهدای رشت برگزار گردید که برخی اتفاقات جالب توجه در آن به وقوع پیوست.

  • در ابتدای ورود  هفته نامه ای که در چند هفته گذشته تبلیغات پیش از موعد هاشمی را انجام می داد با تصویری دختری  با پوستر روحانی در دست توزیع می گردید
  •  حضور احمد رمضانپور مسئول ستاد انتخاباتی عارف در ستاد روحانی ، آن هم قبل از حضور نوبخت در ستاد انتخاباتی ، جالب توجه بود
  • مشکل سیستم صوتی  مراسم هم باعث شد قاری قرآن بدون بلندگو قرائت خود را انجام داده و در مورد پخش سرود و… نیز همین مشکل وجود داشت.
  • نکته جالب دیگر، برنامه سخنرانی فردی به نام گنجی بود که مجری وی را با عنوان جانباز به تریبون دعوت نمود وی که خود را آزاده نیز معرفی نمود دقایق زیادی از صحبت خود را به خواندن آیات مختلف قرآن و سپس نطق به زبان انگلیسی! برای حضار اختصاص داد.  تقاضای یکی از حاضرین که به زبان انگلیسی از گنجی  خواست ،فارسی صحبت نماید، نیز ره به جایی نبرد.
  •  بستن مچبند های بنفش توسط برخی حضار هم تبلیغ به شیوه های انتخابات کشورهای خارجی و همچنین انتخابات های گذشته را یادآور می شد.
  •   بحث اشرافی گری و ماشین بنز سوار شدن که توسط آیت الله جنتی مورد انتقاد قرار گرفته بود ، نیز از مباحثی بود که نوبخت به آن پرداخت و سعی نمود روحانی ، هاشمی و اطرافیان آنها را دور از اشرافیت معرفی نماید.
  • چهره های اصلاح طلب و بعضاً رد صلاحیت شده در انتخاباتهای مختلف و حتی برخی اعضای ستاد معین و… نیز در این برنامه حضوری فعال داشتند./۸دی

 

  • roohani21-500x333 roohani roohani2 IMG_9335 IMG_9289 IMG_9301 IMG_9318 IMG_9328
Share