حضور احمدی نژاد در مناظره و جبهه های انتخاباتی

به گزارش دیارمیرزا : جبهه پنجم مرد غائبی بود که بیشترین آمار تهاجم و انتقاد به برنامه های دولتش را در همین چند روز انتخابات تجربه نموده است.

به گزارش دیارمیرزا : جبهه پنجم مرد غائبی بود که بیشترین آمار تهاجم و انتقاد به برنامه های دولتش را در همین چند روز انتخابات تجربه نموده است.
بالاخره انتظارها به سرانجام رسید و اولین مناظره انتخاباتی میان ۸ نامزد حاضر در صحنه دست یازی به صندلی ریاست پاستور با رویکرد پاسخ به سوالات اقتصادی به پایان رسید. مناظره ای که گرچه در حد و اندازه کارشناسی شده و قابل پیش بینی نبود؛ اما عیار بیشتری از نامزدهای انتخاب ۹۲ را به خلوص عیار سنجی کشید.
مناظره در ۵ جبهه کلی در جریان به نظر می رسید:
جبهه اول: اصولگرایان + قالیباف
جبهه دوم: اصلاح طلبان
جبهه سوم: جلیلی
جبهه چهارم: غرضی(بدون روتوش)IMAGE635057631900177845
جبهه پنجم: احمدی نژاد و تیم دولت
در جبهه اول؛ ائتلاف ۱+۲ به همراه آقای محسن رضایی مرد همیشه در صحنه انتخابات رخ نمایی جذابی نداشت. آرامش بدون شور مورد پسند جوانان در دکتر ولایتی و ادیبی پر مغز حداد رنگ و بوی حساسیت را از مناظره گرفت تا رضایی با اندک مخالفت های گه گاه خود مناظره را به مناظره نزدیک نماید و شاید با مشخص شدن سخنان و مواضع اصولگرایان حاضر به منطق نزدیک تر آن می رسید که دکترین ولایتی و حداد با رضایی بر سر میز مذاکره ائتلاف و هم افزایی بنشینند تا قالیبافی که سعی بر آن داشت تنها برنده میدان از باب درگیر ساختن ذهن جریان های متفاوت سیاسی باشد. قالیباف به کمک دیکته مشاورین حاضر در رقابت خود سعی بر آن داشت علاوه بر نشان دادن قدرت مانور بالا، بخشی از رای اصلاح طلبان بلا تکلیف را در سبد تجمیع رای خود قرار دهد، همین طور با حفظ وجهه فرا جناحی از رای نیروهای ارزشی انقلاب نیز غافل نگردد. به همین جهت بود که شاید در خلال سخنان نطق گونه خود از اصلاح طلبان و برخی امور مدیریتی در زمان اصلاحات لب به تمجید گشود و آن را در میان صفحات خوانش چپ رها کرد تا چراغ سبزی هرچند زیرکانه به اپوزیسیون داخل نشین نشان دهد، امری که در مدت زعامت وی در ساختمان خیابان بهشت به صحنه عمل آمد تا در میان معاونین و مشاورین شهردار خلبان از هر طیفی سهم مدیریت به سهم الارث رسیده باشد.
در جبهه دوم؛ روحانی و عارف سعی بر آن داشتند تا سرحد امکان ورق به نام مخالفت مدنی اینان سیاه شود تا ضمن بهره وری از جنس رای مخالفین وابستگی خود به جریان فتنه را به رخ شورای نگهبان کشند و باز در بازی قدیمی جنگ سیاه و سفید از فضای غبار آلود روشنفکری دینی بهترین استفاده را برده باشند. گرچه در مناظره اول عارف خود را با استحکام بیشتر محتوایی نشان داد؛ اما عصبانیت و موضع بد اخلاقانه از سوی وی و کم بهایی اطلاعاتی روحانی نشان داد فرزندان هاشمی در انتخابات پیش رو تنها ژست سیاسی خود را از اصلاح طلبی حفظ نموده اند و قرار است احیا کننده توسعه سیاسی باشند تا تصمیم سازی معیشتی
در جبهه سوم؛ اما جلیلی که اکنون به جهت بهره بردن از حمایت نیروهای ارزشی انقلاب و سبد رای سنتی آنان از حال و روزی بهتر از دیگر رقیبان حاضر در این ماراتن نفس گیر برخوردار است. مرد آرام و با وقار روز تبلور اقتصادی هشت ضلعی انتخابات بود. جلیلی برخلاف دیگر رقیبانش حتی اصولگرایان حاضر بیشترین پایبندی به قواعد بازی را از خود نشان داد. چرا که مفاد مناظره تصمیمات قانونی ستاد انتخابات وزارت کشور و محفلی برای سنجش میزان پایبندی به قانون توسط هشت جریان حاضر در رقابت دست یازی به صندلی پاستور می باشد و جلیلی با عمل به آنچه از وی خواسته می شد و پاسخ متینانه به حیدری خود را پایبند به قوانین و انتخاب خود را به مدل پیشرفت همراه با متانت و آرامش مبدل ساخت.
در جبهه چهارم؛ غرضی پیرترین نامزد حاضر در صحنه رقابت و از یاران سالهای دور هاشمی بیشترین توجه مخاطب از قاب حاشیه ها را به خود مشغول داشت. تا جایی که غرضی خویش را به نقل محافل این روزها مبدل ساخت و تعجب خود از احراز صلاحیتش را به موضوعی عمومی مبدل ساخت. همراهان پیرمرد خندان سالهای دور به وی گوشزد کرده بودند بیشترین واژه های مورد استفاده وی باید اشتغال و تورم باشد تا جوانان به مدد عمق مشکلات متوجه وی گردند. به هر حال اگر به راحتی میتوان روحانی را نماینده هاشمی و عارف را نماینده رئیس آرمانیش دانست؛ اما باید گفت غرضی تنها نماینده غرضی است بدون روتوش.
اما جبهه پنجم مرد غائبی بود که بیشترین آمار تهاجم و انتقاد به برنامه های دولتش را در همین چند روز انتخابات تجربه نموده است. احمدی نژاد که این روزها با رویای تایید غیبی مشایی و ادامه حضورش در حیات سیاسی زنده است خود را با آبروی از دست رفته میان انقلابیون و آبی ریخته مواجه می بیند و به نظر همه چیز را به رهایی سپرده است حتی حمله و پاسخ به مخالفینش؛ اما به هرحال احمدی نژاد نقش موثری در مناظره داشت چرا که اکثر نامزدان حاضر از جنازه رو به موت دولت بیشترین بهره را بردند گرچه منهای اخلاق باشد.

Share