اخبار ويژه شيپورچي يكشنبه:

جلسات خصوصی احمدی‌نژاد و مشایی + عکس

به گزارش دیار میرزا :وقتی احمدی‌نژاد با مشایی جلسه برگزار می‌کند حدود چهار یا پنج ساعت جلسات دو نفره ایشان طول می‌کشد و طی این مدت تمام تماس‌ها و ارتباطات لغو می‌شود؛ بر اساس اخبار و مشاهداتی که داشته‌ایم احمدی‌نژاد به شدت مورد تاثیر لیدر حلقه انحراف قرار دارد.

به گزارش دیار میرزا  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

*کیهان:

1175527_838

بهنود: برای خاتمی هیچکس دم دست‌تر از هاشمی نبود

«خاتمی زیر فشار اصلاح‌طلبان بود. وقتی صحنه را نگاه کرد، دم دست‌تر از این به ذهنش نرسید که هاشمی بیاید.»
این مطلب را مسعود بهنود همکار سلطنت‌طلب شبکه‌ بی‌بی‌سی در مصاحبه با کامبیز حسینی عنوان کرده است. وی در این مصاحبه که پس از اعلام نامزدی هاشمی ‌و قبل از رد صلاحیت وی صورت گرفته، می‌گوید: آقای هاشمی به نظرم می‌رسد ریسک بزرگی کرده و کار غلطی انجام داده. به نظرم کار غلطی است آمدن او. اگر شما جمهوری اسلامی را یک مجموعه‌ای از حسن‌ها و عیب‌ها تصور کنید، در عیب‌های جمهوری اسلامی سهم هر کسی بیشتر از آقای هاشمی نیست. آقای هاشمی آن قدر سهم دارد در عیب‌های جمهوری اسلامی که هیچ کس دیگری ندارد.

وی درباره ادعای تقلب در انتخابات سال ۸۸ بدون آن که منظور خود از «معتمدین» را مشخص کند، مدعی شد: اینکه تقلب شده را که تصور می‌کنم ما نمی‌توانیم دور بنشینیم و از دور قضاوت کنیم. بلکه یک طبعی وجود دارد که وقتی آدم خودش نمی‌تواند برود از نزدیک قضاوت کند، طبیعتاً اعتماد می‌کند به حرف معتمدین و کسانی که می‌شود به آنها اعتماد کرد. کسانی که می‌شود به آنها اعتماد کرد، در مجموع معتقد هستند که تقلب شده و ما هم ناچار مجبور هستیم این نظر را بپذیریم. (!!)

شورش‌های خیابانی در اروپا نتیجه سرخوردگی از نظام سرمایه‌داری است

آشوب‌های خیابانی در سوئد و انگلیس و فرانسه طی چهار سال اخیر نشانه بحران در سرمایه‌داری حاکم و شورش مردم به حاشیه افتاده است.پایگاه اینترنتی اخبار روز وابسته به اپوزیسیون مقیم اروپا با انتشار تحلیل فوق نوشت: حوادث و رخدادهای شوک‌آور و غیرقابل پیش‌بینی در بریتانیا و سوئد هر چند که ظاهراً تعجب بسیاری را برانگیخته است اما این وقایع ماحصل و «معلول» یک بستر نامساعد و یک «علت» ذاتی بوده است. البته جنس و شکل حادثه کشتن یک سرباز بریتانیایی در لندن با خشونت‌ها و شورش‌های حاشیه‌نشینان حومه استکهلم پایتخت سوئد یک تفاوت دارد ولی در هر دو رخداد به نوعی شورش «حاشیه» بر «متن» یک نقطه اشتراک خواهد بود.

در ادامه این تحلیل آمده است: از دهه ۸۰ میلادی که با ظهور نئولیبرالیسم اقتصادی تا حدود زیادی دولت رفاه کینزی به حاشیه رانده شد و امتیازات اجتماعی – اقتصادی طبقات کارگری، فرودستان و حاشیه‌نشینان به نفع طبقات فوقانی جامعه مصادره گردید، نطفه‌های شورش‌های کور اجتماعی و اعتراضات کارگری گسترده نیز بسته شد.

شورش‌های اخیر در استکهلم و قبلا در فرانسه زمان «نیکلای سارکوزی» که هفته‌ها شهرهای پاریس، مارسی، لیون و بعضی دیگر از مناطق این کشور را در برگرفت و در سال ۲۰۰۱ نیز در بریتانیا با کشته شدن یک مرد سیاهپوست توسط پلیس، جوانان سیاهپوست مهاجر سر به شورش برداشته و دامنه آن از لندن به شهرهای لیورپول، بیرمنگام و بریستول کشیده و موجب مرگ ۵ تن و جراحت صدها نفر شد از جنس شورش حاشیه علیه متن است که طبقات زیرین و حاشیه را به جهت سرخوردگی و عدم پاسخگویی مطلوب به مطالبات زیستی خود دچار یاس و سرخوردگی کرده است.

نویسنده خاطرنشان می‌کند: برنامه‌های «ریاضت اقتصادی» که نسخه شکست خورده نظام سرمایه‌داری حاکم در اروپای بحران‌زده امروز برای خروج از بحران موجود می‌باشد، تمامی طبقات زیرین اجتماعی را به عکس‌العمل جنبشی و اعتراضی واداشته است. وسعت تاثیر این ریاضت و سختگیری‌های اقتصادی به جهت محرومیت مضاعف، نبود تشکل‌های حمایتی قدرتمند و تبعیض در حقوق شهروندی در جوامع حاشیه‌نشین به مراتب بیشتر از دیگر طبقات معترض بوده است.

سایه ترس و اضطراب بر سر فرانسه از کار افتاده

مطبوعات فرانسه معتقدند این کشور به کشوری از کار افتاده تبدیل شده است.
رادیو فرانسه در گزارشی اعلام کرد: چرا فرانسه به این حال و روز افتاده است؟ کشوری که یکی از پنج قدرت اقتصادی دنیا شناخته می‌شود و از نظر فرهنگی و سیاسی همیشه نقش درجه اول داشته، چرا امروز در مشکلات خود اسیر مانده است؟ تقریباً همه نشریات معتبر فرانسوی این پرسش‌ها را از زوایای گوناگون در مطالب خود انعکاس داده‌اند.

طی چند ماه اخیر، رسانه‌های فرانسوی با اضطراب و بی‌صبری، مدام این پرسش‌ها را مطرح می‌کنند که «پس چه شد؟»… بعد از چندین سال حکومت دولت‌های راست، بالاخره یک سال قبل، بار دیگر قدرت به سوسیالیست‌ها رسید و فرانسوا هولاند رئیس‌جمهور شد و با خود امیدهای زیاد آورد، اما کو نتیجه؟… چرا بعد از یک سال، وضعیت باز هم بدتر شده است؟

مجله نوول ابسرواتور که بیشتر گرایش چپ دارد مقاله‌ای دارد به قلم مدیر خود لوران ژوفرن تحت عنوان «آیا باید از فرانسوا هولاند ناامید شد؟» که ضمن آن می‌نویسد:‌«فرانسوا هولاند هر کار می‌کند بخت با او یار نمی‌شود و تردید و بدبینی کم‌کم به نزدیکان او هم سرایت می‌کند»…

نوول ابسرواتور، نظر یکی از فیلسوفان مهم فرانسوی، «آلن بادیو»، را نیز پرسیده و او در پاسخ به پرسش همیشگی «چه باید کرد؟» می‌گوید: باید به لطف خیزش‌های مردمی نظم اقتصادی کنونی دنیا را برهم زد، وگرنه تا زمانی که قدرت مالی در دست بانک‌های خصوصی است و دولت بر سرمایه‌های بزرگ تسلط ندارد، هیچ چیز تغییر نخواهد کرد.

مجله اکسپرس، نیز در گزارشی نوشت: فرانسه در وضعیت رکود اقتصادی به سر می‌برد. هفته‌نامه اکسپرس می‌نویسد: «شاید کشورهای دیگر و به خصوص آسیایی‌ها، فرانسه را مثل آدم راحت‌طلبی ببینند که قبلاً مرفه بوده اما دیگر حال و حوصله کار کردن ندارد، اما مسئله واقعی، خط‌مشی اقتصادی است.»

از سوی دیگر هفته‌نامه لوپوئن معتقد است: نالیدن و شکوه از تاریخ به چه درد می‌خورد؟ تاریخ اگر به همین روال پیش برود، ما را به حاشیه خواهد راند. شاید روزی با چین و هند و آفریقا به بیرون تاریخ رانده شدیم.

جوابیه دکتر روحانی و پاسخ کیهان؛به نظر شما آنها هم دروغگو و بی‌سواد بودند؟!

رئیس ستاد انتخاباتی آقای دکتر حسن روحانی در واکنش به خبر ویژه کیهان ۸/۳/۹۲ با عنوان «از کدام افتخار سخن می‌گوئید؟!» جوابیه‌ای فرستاده‌اند که فقط بخشی از آن به خبر ویژه کیهان مربوط است و بخش‌های دیگر، اگرچه شامل موضوعاتی است که کیهان انگیزه فراوانی برای بحث درباره آن دارد ولی در شرایط کنونی از پرداختن به آن، اجتناب می‌کند.

مسئول ستاد آقای روحانی در جوابیه خود آورده است؛
«تاریخچه‌ای که برخی آقایان از مذاکرات هسته‌ای ایران نقل می‌کنند بسیار ناقص، مخدوش و حتی گمراه‌کننده است. آنها زمانی که به دوران تصدی دکتر حسن روحانی می‌پردازند از قطعنامه‌های شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نام می‌برند ولی فراموش می‌کنند به قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت بپردازند که از زمان حاکمیت دولت نهم و تغییر در مدیریت و رویکرد هسته‌ای به طور سریالی و نردبانی علیه کشور صادر گردیده است.

آقایان همراه با کارشناسان جدید خود با اتخاذ سیاست‌های به اصطلاح تهاجمی و با رویکردهای غیرمتعارف و نابخردانه در صحنه بین‌المللی مسبب وضعیتی شدند که پرونده هسته‌ای ایران به ناحق به شورای امنیت ارجاع شود و مردم بیگناه کشور در معرض شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی و نیز یکجانبه قرار گیرند. این کارشناسان و دولتمردان جدید گفتند شورای امنیت بلوف است و هیچگاه برنامه هسته‌ای ما را به شورای امنیت ارجاع نخواهند داد، وقتی که به شورای امنیت ارجاع شد گفتند قطعنامه‌ای علیه ایران صادر نخواهد شد و وقتی قطعنامه‌ها پی درپی صادر و تحریم‌ها اعمال شد گفتند قطعنامه‌‌ها کاغذ پاره‌ای بیش نیستند.

شاید این نوانقلابیون نمی‌دانستند که با کشاندن پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت عملا به آرزوی دیرینه نومحافظه‌کاران آمریکایی جامه عمل پوشاندند. اصلا چرا این افراد انقلابیون نمی‌گویند در زمان تصدی چه کسی قطعنامه‌های تحریمی علیه ایران صادر شده است؟ و یا این که راه برون‌رفت از شورای امنیت و تحریم‌های مخرب آن چگونه و کجاست؟»

کیهان: آقای حسن روحانی در برنامه گفت‌وگوی ویژه شبکه ۲ ضمن دفاع از عملکرد ۲۲ ماهه خود به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی و مسئول تیم مذاکره کننده هسته‌ای، این عملکرد را افتخارآمیز دانسته و از جمله گفته بود در آن دوران مانع ارسال پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل و صدور قطعنامه علیه ایران شده است.

و کیهان در پاسخ آورده بود «باید از آقای روحانی پرسید، در حالی که تمامی فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به حالت تعلیق درآورده بودید، چه بهانه‌ای برای ارسال پرونده به شورای امنیت وجود داشت؟! و این چه افتخاری است که به آن اشاره می‌کنید؟!

در خبر ویژه کیهان به اعتراض آقای خاتمی رئیس جمهور وقت اشاره شده بود که از روند- مورد نظر آقای روحانی!- به شدت گلایه کرده و گفته بود «غرب با وجود بازرسی‌های انجام شده -حتی از مراکز نظامی ما- و همکاری گسترده‌ای که با آنها داشته‌ایم به عهد خود پایبند نبوده و برخلاف قولی که داده بودند پرونده ایران را از حالت فوق‌العاده خارج نکرده‌اند» اکنون باید از آقای روحانی پرسید آیا به نظر شما آقای خاتمی هم «بی‌سواد» و «دروغگو» هستند؟!

در خبر کیهان به اعتراض مشابه آقای کمال خرازی وزیر وقت امور خارجه و نظر علی‌اکبر محتشمی‌پور هم استناد شده بود که با استدلال آقای روحانی آقایان خرازی و محتشمی‌پور هم در صف بی‌سوادها و دروغگوها قرار دارند!تعجب‌آور است آقای روحانی از اعتراف چندباره و صریح مقامات رسمی غرب- از جمله اعتراف جرج فریدمن مسئول شورای راهبردی استراتفور و مشهور به باشگاه کهنه‌کاران سیا- بی‌خبر هستند که چالش هسته‌ای را بهانه می‌دانند و به صراحت اعلام می‌کنند غرب از پیشرفت‌های حیرت‌آور ایران آنهم در حال ستیز با آمریکا نگران است و تحریم‌ها برای پیشگیری از این پیشرفت‌ها و ممانعت از الگو شدن ایران برای سایر کشورهاست.

چرا جناب روحانی اشاره نمی‌فرمایند که برخی از اعضای اصلی تیم مذاکره کننده تحت مدیریت ایشان امروزه به کدام کشور غربی فرار کرده‌اند؟! و چرا نظر معروف تونی بلر نخست‌وزیر وقت انگلیس را نادیده می‌گیرند که در مصاحبه با بی‌بی‌سی و در توضیح علت حمله به عراق گفته بود؛ «ما میوه حمله نظامی به عراق را در سعدآباد چیدیم»؟! باید خطاب به آقای روحانی گفت؛ مگر غیر از این است که به قول حضرت آقا، حاضر شده بودید فقط ۵ سانتریفیوژ در اختیار داشته باشید ولی تروئیکای اروپایی- طرف مذاکره آن روزها- اجازه نمی‌داد! می‌دانید چرا؟! برای این که دوستان شما- و نه خود شما- به جای نشان دادن اقتدار، به غرب التماس می‌کردند. آیا التماس کردن به دشمن و آن هم بی نتیجه ماندن التماس‌ها افتخارآفرین بوده است؟!

آقای روحانی! در معادلات بین‌المللی امروز، سهم هرکس را به اندازه اقتدارش می‌دهند و نه چانه‌زنی و التماس.
و بالاخره جناب روحانی! به خاطر دارید بعد از مذاکرات بروکسل که تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را در پی داشت، برای مدیر مسئول کیهان نقل کرده بودید که «وقتی به «جک استراو» وزیر خارجه انگلیس و یکی از سه عضو تروئیکای اروپایی گفتم؛ شاید برای نشان دادن حسن نیت، پروتکل الحاقی را داوطلبانه اجرا کنیم، جک استراو خندیده و گفته بود؛ آقای دکتر! این چه امتیازی است؟ نمایندگان مجلس شما طرح دو فوریتی تهیه کرده‌اند که براساس آن دولت را ملزم به پذیرش پروتکل الحاقی کنند»!

و شما چقدر از این بی‌هویتی- و به اعتقاد مدیر مسئول کیهان، وطن‌فروشی- آن عده از نمایندگان مجلس ششم نگران شده بودید و یا به خاطر دارید که وقتی یکی از نمایندگان مجلس ششم پشت تریبون رفت و اعلام کرد «ما ۱۹ سال درباره فعالیت هسته‌ای خود به غرب دروغ گفته‌ایم»! و با این اقدام نشانه دیگری از وطن‌فروشی خود را به نمایش گذاشت، حضرتعالی تا چه اندازه عصبانی شده بودید؟!
آقای روحانی! این قماش که امروزه دور شما جمع شده‌اند همان قماش وطن‌فروش و بی‌هویت هستند. چرا از نتیجه کار آنها دفاع می‌کنید و با صراحت نمی‌گوئید که مدعیان اصلاحات در پدید آوردن آن شرایط تحمیلی نقش اصلی را داشته‌اند؟!

*وطن امروز:

1175528_713

ادعای قرضاوی علیه ایران و حزب‌الله

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان که سابقه طولانی در حمایت از گروه‌های ‌تروریستی دارد، بدون در نظر گرفتن حمایت‌های نظامی آمریکا و غرب از مخالفان سوری و تلاش آنها برای از بین بردن ثبات در سوریه، از ایران و حزب‌الله به دلیل حمایت از نظام بشار اسد انتقاد کرد. یوسف قرضاوی در سخنانی در همایش اعلام همبستگی با ملت سوریه که از سوی اتحادیه جهانی علمای مسلمان برگزار شد، با انتقاد از آنچه دخالت ایران و حزب‌الله در امور سوریه خواند، در اتهاماتی واهی ایران را به کشتار مستمر و برنامه‌ریزی شده اهل سنت متهم کرد.

وی مدعی شد: حال می‌فهمیم ایرانی‌ها (در سوریه) به دنبال چه هستند… آنها به دنبال کشتار مستمر و برنامه‌ریزی‌شده اهل سنت هستند. قرضاوی همچنین در ادعایی بی‌اساس سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان را به دلیل آنچه دخالت نظامی در سوریه و حمایت از بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه خواند، «یاریگر طاغوت» و حزب‌الله را نیز «حزب شیطان» نامید و از جوانان مسلمان خواست به سوریه رفته و در کنار نیروهای معارض و مسلح سوری بجنگند.

ادعاهای قرضاوی علیه ایران و حزب‌الله در حالی است که به طور کلی حمایت‌های وی از گروه‌های‌ تروریستی همچون گروهک‌ تروریستی منافقین، امری آشکار است و او این گروهک را با وجود کشتارهای بسیار زیاد علیه مردم عراق و ایران، افرادی مظلوم(!) می‌خواند.

همصدایی با دشمنان خارج‌نشین از داخل ستاد یک کاندیدا!

نفوذ عوامل دشمن در ستاد کاندیداهای انتخابات یکی از روش‌های معمول دشمن برای ایجاد بی‌ثباتی سیاسی است. در این انتخابات نیز از ستاد برخی کاندیداها صدای بی‌بی‌سی فارسی شنیده می‌شود. سخنگوی ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهای اصلاح‌طلب در کنفرانس خبری خود سخنانی را بر زبان رانده که هم برای برخی کاندیداهای احراز صلاحیت‌نشده جای تامل دارد و هم برای عموم مردم که ببینند و بدانند این مدعیان اصلاحات چه خیال‌هایی در سر می‌پرورانند. این استاندار دولت اصلاحات در بخشی از صحبت‌ها سعی دارد فضای حاکم بر جامعه را امنیتی جلوه دهد.

وی که خود سابقه کار اجرایی در کشور دارد با بی‌انصافی تمام، عدم احراز صلاحیت برخی برای رقابت در میدان ریاست جمهوری را سناریوی از پیش نوشته‌شده دانسته و اینچنین می‌گوید: «متولیان امر انتخابات و مسؤولان سیاسی و امنیتی بنابر سناریویی که بر اساس آن کشور را اداره می‌کنند، با ردصلاحیت‌ هاشمی فضای کشور را برای تحقق حماسه سیاسی، نه‌تنها آماده نکردند، بلکه آب سردی روی احساسات تحولخواهان و مردم کوچه و بازار ریختند و در فضای سیاسی، سردی و در فضای عمومی، بلاتکلیفی به وجود آوردند.

بر پایه این خبر، وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با طرح برخی مسائل تلاش کرده با القای هیجانات کاذب به جامعه و تهییج هواداران، جامعه را به سمت بی‌ثباتی سیاسی پیش ببرد و می‌افزاید: البته موج امیدی که ایجاد شده بود قابل احیاست و در آینده نزدیک دوباره ایجاد خواهد شد.

نکته‌ای که قابل اغماض نیست و باید به آن توجه کرد مشابهت اظهارات وی با تحلیلگر شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی فارسی است. «سعید ـ ب» طی مطلبی که در وب‌سایت این شبکه ماهواره‌ای منتشر شده تلاش کرده راهبرد و راهکار جدیدی را به عناصر جریان فتنه در داخل کشور منتقل کند. وی در راهبرد پیشنهادی خود قصد دارد در آستانه انتخابات، همچون سال ۸۸ شبکه اراذل و اوباش را بازسازی کرده و به باز‌تولید اغتشاش و آشوب که در مقاله‌اش با نام مستعار «زیبای خفته» از آن یاد می‌کند، بپردازد.

او معتقد است، با اینکه بعد از عدم احراز صلاحیت برخی افراد ضربه مهلکی به ساختار شبکه دشمن در بازتولید فتنه وارد شد اما باید از فرصت باقیمانده تا انتخابات استفاده کرده و با ایجاد فضای دوقطبی و تداوم دادن آن، تا روز انتخابات به فضای احساسی و هیجانی دامن زد.

«سعید ـ ب» همچنین شرط موفقیت این راهبرد را حفظ فاصله این جریان با نظام می‌داند و بیان می‌کند، هدف این سناریو اصلا پیروزی در انتخابات نیست؛ هدف آن بیدار کردن زیبای خفته‌ خودشان یعنی آرای خاموش است. بیدار کردن خفته‌ای که پایگاه اجتماعی ائتلاف است و چشمه‌ای از ابهت آن را هنگام اسم‌نویسی آقای‌ ‌رفسنجانی دیدیم… آنها (اصلاح‌طلبان) برای بیدار کردن زیبای خفته باید خود را در مقایسه با چهره خشن اصولگرایان حاکم تعریف کنند. هرچه مرزها و فاصله‌ها میان ۲طرف کمتر شود، تصویر محبوب تارتر و کدرتر خواهد شد. آنها برای موفقیت این سناریو باید فاصله با نظام و ماهیت دوقطبی اوضاع را حفظ کنند.

یعنی در عمل باید تا سرحد شرکت در انتخابات بروند ولی در آن شرکت نکنند. این هماهنگی بین جریان اصلاح‌طلب- فتنه و راهبرد مورد اشاره در بی‌بی‌سی نه‌تنها برای اولین بار نیست که اتفاق می‌افتد بلکه به نظر هم نمی‌رسد این هماهنگی در اظهارات به صورت اتفاقی باشد. همچنان که در ماه‌های گذشته تعدادی از خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی که شاغل در روزنامه‌های زنجیره‌ای بوده و با رسانه‌های ضدانقلاب از جمله بی‌بی‌سی نیز همکاری می‌کردند، به جرم جاسوسی و خیانت به کشور دستگیر شدند.

*آرمان:

01.indd

۱۰ میلیون دلار جایزه ترور سید حسن نصر ا…

شنیده شد که از ریاض پایتخت عربستان سعودی خبر می‌رسد «عبدا… محمد العنزی» سرمایه‌دار و بازرگان سرشناس وهابی برای ترور سید حسن نصرا… دبیرکل حزب‌ا… لبنان جایزه تعیین کرده است. شیعه آنلاین نوشت: این سرمایه‌دار سعودی که از دوستان نزدیک شاهزادگان آل سعود به شمار می‌رود، اعلام کرده که برای ترور دبیرکل حزب‌ا… حاضر است ۱۰ میلیون دلار جایزه بدهد. عبدا… محمد العنزی که این جایزه را در یک برنامه تلویزیونی در یک شبکه سعودی اعلام کرد،‌ همچنین گفت: حتی اگر قاتل نصرا… یک فرد شیعه باشد، باز هم این جایزه را به وی پرداخت خواهم کرد.

تحقیق ‌و تفحص مجلس از شرکت شمسا

شنیده شد که نماینده مردم اراک از طرح تحقیق و تفحص مجلس از شرکت شمسا که از زیر مجموعه‌های سازمان حج و زیارت است، خبر داد. فارس نوشت: محمد حسن آصفری اظهار کرد: موضوع تحقیق و تفحص از شرکت شمسا که از زیرمجموعه‌های سازمان حج و زیارت است در دستور کار ما قرار دارد. وی افزود: شرکت شمسا، شرکتی انحصاری است که اقدام به اعزام مردم به زیارت عتبات و عالیات می‌کند و اخیرا این شرکت هزینه‌های سفر به عتبات و عالیات را به صورت خودسر افزایش داده است. آصفری گفت: موضوع این تحقیق و تفحص به کمیسیون فرهنگی ارجاع شده که البته ما در کمیسیون فرهنگی در این رابطه قانع نشدیم. بر همین اساس منتظریم تا این موضوع در صحن علنی مجلس مطرح شود.

پخش پرس‌ تی‌وی از یوتل‌ست قطع شد

شنیده شد که شرکت خدمات ماهواره‌ای فرانسوی یوتل‌ست از روز پنجشنبه با ارسال پارازیت روی سیگنال‌های شبکه خبری انگلیسی زبان ایران (پرس تی‌وی) و در اقدامی متناقض با ادعای آزادی بیان خود، حملات علیه این شبکه را افزایش داد. پرس ‌تی‌وی نوشت: این نخستین باری نیست که رسانه‌های ایران مورد حملات کشورهای غربی قرار می‌گیرند. بنا بر این گزارش، «میشل د روزن» مدیر اسرائیلی-فرانسوی یوتل‌ست در ماه‌های اخیر با اعمال فشار بر شرکت‌های خدمات ماهواره‌ای اروپا و آسیا برای قطع کردن صدای رسانه‌های ایرانی، تلاش‌های خود را افزایش داده است.

رضایی بابرنامه‌ترین کاندیدای اصولگرا

شنیده شد که در نظرسنجی اینترنتی بهارنیوز که طی ۴ روز در سایت قرار داشت محسن رضایی به عنوان «بابرنامه‌تر و شایسته‌ترین» کاندیدای اصولگرا انتخاب شد. در این نظرسنجی سوال شده بود: «کدام یک از کاندیداهای اصولگرا را بابرنامه‌تر و شایسته‌تر برای ریاست‌جمهوری می‌دانید؟» و ۶ گزینه سعید جلیلی، غلامعلی حدادعادل، محسن رضایی، سیدمحمد غرضی، محمدباقر قالیباف و علی‌اکبر ولایتی برای انتخاب و نظر کاربران، ذکر شده بودند. در چهارمین روز مجموعا ۲۰۸۲۳ نظر برای سایت ارسال شد که محسن رضایی با ۴/۲۶ درصد بیشترین نظر مثبت را به دست آورد و پس از او قالیباف با ۲۵ درصد در رده دوم قرار گرفت. محمد غرضی، جلیلی، ولایتی و حدادعادل به ترتیب در رده‌های سوم تا ششم قرار گرفتند.

عقب‌نشینی دولت از یک تصمیم

شنیده شد که خراسان نوشت: در حالی که هیات دولت با ابلاغ مصوبه شماره ۲۰۲۹۸۳/ت۴۸۶۲۰هـ در دی ماه سال ۹۱ تمامی کارکنان کشوری و لشکری را موظف به گذراندن درس آشنایی با قانون اساسی کرده بود و این موضوع با هشدار نهادهای نظارتی مبنی بر خروج دولت از صلاحیت‌های قانونی خود مواجه شد، براساس مصوبه جدید دولت که به نیروهای مسلح نیز ابلاغ شده، تاکید شده است که اعمال مصوبه سال ۹۱ منوط به اذن فرماندهی کل نیروهای مسلح است و دولت در این زمینه به حدود قانونی خود پایبند است.

صلاحیت ابراهیم اصغرزاده تایید شد

شنیده شد که ابراهیم اصغرزاده نماینده دوره سوم تهران در مجلس و عضو سابق شورای شهر تهران که این دوره برای نامزدی ریاست جمهوری و شورای شهر تهران همزمان ثبت نام کرده بود پس از عدم احراز صلاحیت توسط شورای نگهبان به عرصه انتخابات شوراهای شهر و روستا بازگشت. ایلنانوشت؛ ابراهیم اصغرزاده ابتدا صلاحیتش برای شورای شهر تهران رد شد ولی در مرحله اعتراض به هیات نظارت استان تهران مورد تایید قرار گرفت. احتمال می‌رود اصغرزاده همراه فهرست انتخاباتی اصلاح طلبان برای شورای شهر تهران پا به عرصه رقابت انتخاباتی بگذارد. گفته می‌شود اصغرزاده با رویکرد جدید و برنامه‌های تازه در صحنه انتخابات حاضر خواهد شد.

سایت جلیلی تکذیب کرد

شنیده شد که پایگاه اطلاع‌‌رسانی سعید جلیلی برخی شایعه‌ها درباره وی را تکذیب کرد. رجا نیوز نوشت؛ «در مذاکرات قبل وقتی تهدید کردند اگر کوتاه نیایید به ایران حمله می‌کنیم، سعید جلیلی پای مصنوعی خود را درآورد، روی میز گذاشت و گفت: این پا را در جنگ قبلی دادم، پای دیگرم را هم در جنگ بعدی می‌دهم و سالن را ترک کرد.» این عبارت بارها در اینترنت بازنشر شده است. عبارتی که فقط یک نکته دارد و آن اینکه خلاف واقع است و صحت ندارد. در مذاکرات هسته‌‌ای هیچ وقت چنین اتفاقی نیفتاده است.

فرار ۵ عضو منافقین از لیبرتی

شنیده شد که منابع آگاه در کمیته نظارت بر پرونده بسته شدن کمپ لیبرتی از فرار پنج نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین خبر دادند. ایسنا نوشت؛ این منابع در گفت‌وگو با اشرف نیوز بیان کردند که دو روز پیش این پنج نفر توانستند با فرار از کمپ لیبرتی خود را به نیروهای امنیتی عراق تسلیم کنند. به گفته این منابع، افراد فراری بعد از فرار به دفتر سازمان ملل در بغداد منتقل شدند.

دستگیری زمین‌خوار میلیاردی در قم

شنیده شد که رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری یک زمین‌خوار و کلاهبردار میلیاردی در استان خبر داد. مهدی قدمی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی با تفکیک و قطعه‌بندی و فروش اراضی زراعی و خارج از محدوده شهری مبادرت به فروش زمین‌ها، به صورت متقلبانه می‌کند بلافاصله موضوع توسط کارآگاهان به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: فرد مذکور با درج آگهی در روزنامه‌های محلی و سراسری و تصدی دو دفتر مشاور املاک، شرایط ویژه‌ای برای فروش زمین‌های استان برای ترغیب مردم به خرید زمین را طرح‌ریزی کرده بود که پس از اخذ دستور مقام قضایی وی دستگیر شد. رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم با بیان اینکه متهم به جرم مرتکب شده اعتراف کرد افزود: نامبرده از تعداد ۱۰۰ نفر از مردم استان و سایر استان‌های کشور به مبلغ تقریبی ۱۲ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود که در نهایت به دست قانون سپرده شد. وی از شهروندان خواست در معامله تا حصول اطمینان کامل از مالکیت طرف مقابل، از تنظیم هرگونه قرارداد و پرداخت وجه خودداری کرده و اسناد مالکیت را از فروشنده دریافت کرده و مطالعه کنند.

*خراسان:

1175529_578 - Copy

ابلاغیه جدید برای پرداخت یک نوع یارانه

بر اساس دستور جدیدی که از سوی یک مسئول ارشد دولتی به وزارت صنعت، معدن و تجارت، ابلاغ شده این وزارتخانه قرار است از محل اعتبارات تخصیصی نسبت به پرداخت یارانه نمایشگاهی به میزان ۵۰ درصد هزینه های اجاره غرفه و غرفه سازی استاندارد متعارف، مطابق اسناد قرارداد منعقده با شرکت نمایشگاهی کشور هدف با تأیید سفارت جمهوری اسلامی ایران براساس معادل ریالی نرخ ارز مرجع سال به اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام کند.

تصمیم ماهواره ای دولت برای توسعه کشاورزی

بر اساس بخشنامه اخیر نمایندگان ویژه رییس جمهور در کارگروه توسعه بخش کشاورزی که به وزارتخانه های مختلف ابلاغ شده، قرار است از این پس پایش عرصه های کشاورزی، جنگلی و مرتعی استان های مختلف کشور با استفاده از فناوری ماهواره ای صورت گیرد و نتایج مورد نظر به صورت جداول علمی در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار بگیرد. همچنین دولت سازمان فضایی ایران را ملزم به همکاری در این زمینه با بخش های کشاورزی کرده است.

*ابتکار:

1175538_766 - Copy (2)

روایت سقای بی‌ریا از جلسات خصوصی احمدی‌نژاد و مشایی

به گفته دبیر یکی از ستادهای طلاب حامی گفتمان انقلاب اسلامی حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا در جلسه با طلاب حامی گفتمان انقلاب خاطراتی از جلسات دو نفره احمدی نژاد و مشایی را مطرح کرد.امیر امیرگان با اشاره به جلسه‌ اعضای این ستاد با حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا و خاطراتی که در این جلسه نقل شد گفت: کسانی که انحراف را در دولت به وجود آوردند عامل مشکلات هستند و لیدر حلقه انحراف جزو مسببان اصلی جدایی دولت و روحانیت است.

به گزارش فارس، وی افزود: حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا اضافه کرد که به عنوان مشاور امور روحانیت رئیس جمهور تلاش زیادی انجام داده است تا برخی موضع‌گیری‌ها به وجود نیاید. وی ادامه داد: سقای بی‌ریا همچنین ادامه داد که وقتی احمدی‌نژاد با مشایی جلسه برگزار می‌کند حدود چهار یا پنج ساعت جلسات دو نفره ایشان طول می‌کشد و طی این مدت تمام تماس‌ها و ارتباطات لغو می‌شود؛ بر اساس اخبار و مشاهداتی که داشته‌ایم احمدی‌نژاد به شدت مورد تاثیر لیدر حلقه انحراف قرار دارد.

*جمهوری اسلامی:

1175539_154 - Copy

غازی حمد:روابط ما با ایران مثل گذشته طبیعی نیست

یک مقام حماس در غزه از اختلاف این گروه مقاومت فلسطینی با ایران بر سر سوریه خبر داد و گفت ایران دیگر مثل سابق به این گروه کمک مالی نمی‌کند. به گزارش عصر ایران، “غازی حمد” معاون وزیر خارجه دولت حماس در گفتگو با روزنامه دیلی تلگراف بریتانیا افزود: “روابط این گروه با ایران پس از بحران سوریه “بد” شده است” و او بنابه دلایل دیپلماتیک و سیاسی نمی‌تواند بیشتر از این در این رابطه توضیح دهد.

غازی حمد درباره کمک‌های مالی ایران گفت: “من می‌توانم بگویم (کمک‌های مالی ایران) مثل سابق نیست. من نمی‌توانم به شما رقم دقیق بدهم. برای حمایت از انقلاب سوریه ما هزینه‌های خیلی زیادی دادیم.” وی افزود: “من انکار نمی‌کنم که ایران از سال ۲۰۰۶ میلادی به ما کمک‌های مالی و غیرمالی می‌کرد. اما الآن اوضاع مثل گذشته نیست و من نمی‌توانم بگویم روابط ما با ایران مثل گذشته طبیعی است.”

Share