جعفرزاده: احمدی نژاد قانون را مطالعه کند کم تر دچار مشکل می شود

به گزارش دیارمیرزا غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی، در مورد اعتراض معاون نظارت راهبردی رییس جمهور به تغییر بودجه سال ۹۲ توسط مجلس به مجلس نیوز (پایگاه خبری فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی) گفت:آقای احمدی نژاد و اطرافیان ایشان چندان به قانون اساسی مسلط نیستند . نماینده مردم رشت در مجلس در ادامه این […]

به گزارش دیارمیرزا غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی، در مورد اعتراض معاون نظارت راهبردی رییس جمهور به تغییر بودجه سال ۹۲ توسط مجلس به مجلس نیوز (پایگاه خبری فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی) گفت:آقای احمدی نژاد و اطرافیان ایشان چندان به قانون اساسی مسلط نیستند .
نماینده مردم رشت در مجلس در ادامه این مطلب افزود: اگر افراد دولت  تا اندازه ای قانون اساسی را مطالعه می کردند، بدون شک دولت با چالش هایی که در ۴ سال اخیر رو به رو بود، رو به رو نمی شد.
جعفر زاده ایمن آبادی تصریح کرد: اگر مجلس نباید بودجه را ورق می زد یعنی به فرض تصور فکر کنید که بودجه  یک کتابچه بود و مجلس باید آن را می گرفت و تنها مطالعه می کرد، در این صورت دیگر باید در آن مجلس را گل می گرفتند.
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت هم چنین تاکید کرد:دولت و آقای رییس جمهور در موارد دیگر نیز به همین صورت عمل می کنند یعنی به دنبال اجرای ذهنیات خود هستند نه قانون.
احمدی نژاد تنها یارانه نقدی توزیع کرد و قانون هدفمندی را اجرا نکرد
جعفرزاده ایمن آبادی با بیان این که رییس جمهور تنها در اسم قانون هدفمندی را اجرا کرد، گفت: ایشان یارانه نقدی را توزیع کردند و این به هیچ وجه به معنی اجرای هدفمندی نیست.
وی ادامه داد: هدفمند کردن یارانه ها ۱۷ بند دارد و یکی از ۴ ریز بند،  بند ۱۱ قانون هدفمندی مسئله پرداخت یارانه نقدی است و فکر کنید که ایشان یکی از ریز بند ها را دست گذاشت و به طور سلیقه ای اجرا کرد.
این نماینده اصولگرای مجلس در این خصوص تصریح کرد: هدفمند سازی یارانه ها اگر ۱۷ بخش تقسیم شود احمدی نژاد یک بخش ان را اجرا کرده است.
وی افزود: اگر در خصوص مسئله هدفمندی مجلس نظر دولت به خصوص نظر رییس دولت را مبنی بر یارانه ۲۵۰ هزار تومانی قبول می کرد و در این خصوص اقدامی مبنی بر مخالفت نمی کرد، امروز با ۹ برابر شدن قیمت حامل های انرژی رو به رو بودیم و گرانی سرسام آور نیز داشتیم.
جعفر زاده ایمن آباید با بیان این که مجلس در برابر مردم مسئول است، گفت: مردم در ان زمان به طور قطع از ما می پرسیدند شما در این بین چه کاره هستید؟ آن زمان ما به عنوان نمایندگان مجاس باید پاسخ می دادیم که به آنچه دولت می خواست احترام گذاشتیم اما این حرف برای مردمی که قیمت حامل های انرژی برای آنها ۹ برابر شده و درگیر گرانی سرسام آور هستند، قابل قبول است؟
وی افزود: طبق قانون اساسی وظیفه بررسی این لایحه را داشتیم و مجلس به وظیفه خود در قانون بودجه عمل کرد و تحت این غوغا سالاری ها و جو سازی ها نیز قرار نگرفته و نمی گیرد.
رییس جمهور لایحه بودجه را با تاخیر ارائه داد  تا مجلس درگیر آن شود و خود به کاندیدای مورد نظرش برسد
این نماینده مجلس با بیان این که تاخیر در ارائه لایحه بودجه از جانب دولت با برنامه ریزی قبلی بود، گفت: دولت بیش از ۴ ماه در ارائه لایحه بودجه تاخیر داشت و با تعمد نیز این کار را انجام داد تا مجلس درست پیش از برگزاری انتخابات درگیر لایحه بودجه شود و نتواند به درستی بر مسائل انتخابات نظارت کند تا دولت نیز در این بین فرصت داشته باشد تا با کاندید خود ترک تازی کند.
وی تصریح کرد: مجلس به طور دقیق بودجه را واکاوی کرد و اگر دولت خیلی از تغییرات اعمال شده ناراضی بود باید در همان جلسات کمیسیون تلفیق که نماینده دولت وجود داشت، مخالفت خود را بیان می کرد.
این نماینده اصولگرای مجلس نهم تاکید کرد: مجلس نیز در فضای تعامل به این نتیجه رسید که باید از اختیارات خود صد دردصد استفاده کند دولت به هر جایی از بودجه که نقد دارد در یک نامه رسمی ان را به مجلس یا کمیسیون برنامه و بودجه اعلام کند تا پاسخ کارشناسی دریافت کند
وی ادامه داد :دولت نمی تواند بگوید ۳۰۰ کارشناسی که مردم به عنوان کارشناسان نخبه انها را انتخاب کرده اند در تدوین بودجه اشتباه کرده اند و بودجه درست دولت را غلط کرده اند.
به گزارش پایگاه خبری مجلس نیوز عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات تصریح کرد:شخص من به جرات مطرح می کنم که بودجه دولت ایرادات جدی داشته است که مجلس ان را برطرف نموده است./

Share