جعفرزاده:ادامه پرداخت نقدی یارانه‌ها آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد می کند

به گزارش دیار میرزا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: ادامه پرداخت نقدی یارانه ها آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد می کند بنابراین مسئولان باید به این مهم توجهی ویژه داشته باشند غلامعلی جعفرزاده ،افزود: دولت بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی  برخی هزینه ها را  در قالب سوبسید یا یارانه […]

jafarzadeh

به گزارش دیار میرزا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: ادامه پرداخت نقدی یارانه ها آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد می کند بنابراین مسئولان باید به این مهم توجهی ویژه داشته باشند

غلامعلی جعفرزاده ،افزود: دولت بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی  برخی هزینه ها را  در قالب سوبسید یا یارانه در کشور پرداخت می کرد که این امر باعث ارزانی کاذب در جامعه می شد.

وی تصریح کرد: نظام به مرحله ای رسید که امکان پرداخت یارانه یا سوبسید دیگر وجود نداشت و به عبارتی دولت ورشکسته شده بود از این رو مسئولان نظام به این نتیجه رسیدند که باید سوبسید یا یارانه حذف شود.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون اشتغال و تولید مجلس شورای اسلامی گفت: حذف یک مرتبه یارانه ها، قیمت حامل های انرژی را بالا می برد که این مهم خود موجب افزایش قیمت بقیه کالاها و اقلام در جامعه می شد، به همین دلیل تصمیم بر این شد که حامل های انرژی در مدت پنج سال به قیمت واقعی خود برسد.

وی با عنوان اینکه در قانون هدفمندی یارانه ها  “پرداخت بصورت نقدی “، “به همه مردم” و “سرانه مساوی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان ” نیامده است، گفت:  تکالیف این قانون کاملا مشخص است.

جعفرزاده گفت: درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها باید در سه بخش از قبیل  تولید ۳۰ درصد، صندوق توسعه ملی ۲۰ درصد و  ۵۰ درصد بقیه در راستای پرداخت نقدی، غیر نقدی، ارائه خدمات تامین اجتماعی( ماده هفت قانون) و سلامت هزینه می شد.

وی افزود: دولت سهم سلامت، تولید و صندوق توسعه ملی را پرداخت نکرد و صدرصد  درآمد را  در قالب یارانه ها به مردم پرداخت کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: دولت سال گذشته  ۴۲ هزار میلیارد تومان بصورت نقدی به مردم پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد: درآمد دولت از محل قانون هدفمندی یارانه ها بر اساس اسناد ۲۲ هزار میلیارد تومان است اما دولت در این زمینه دو عدد  ۲۶  و ۲۸ هزار میلیارد تومان اعلام کرده است.

جعفرزاده بیان داشت: به فرض ۲۸ هزار میلیارد تومان درآمد دولت باشد اگر ۱۰ درصد سلامت، ۳۰ درصد تولید  و ۲۰ درصد صندوق توسعه ملی کسر شود  بقیه را تقسیم بر ۷۶ هزار نفر جمعیت کشور کنید سهم هر نفر۱۳ هزار و ۷۰۰ می شود اما دولت ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت کرده است.

وی گفت: دولت با درآمد  ۲۸ هزار  میلیارد تومان قادر به پرداخت ۴۵ هزار و ۵۰۰ به مردم نبود بنابراین  ۱۴ هزار میلیارد تومان کم آورد و از بانک مرکزی استقراض کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات  و نائب رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس شورای اسلامی افزود: استقراض از بانک باعث افزایش نقدینگی و تورم در جامعه شد.

وی اظهارداشت: امسال دولت ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برای هدفمندی یارانه ها در نظر گرفته بود که در مجلس شورای اسلامی رقم ۵۰ هزار میلیارد تومان به تصویب رسید.

جعفرزاده تصریح کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی دولت امسال ۴۱ هزار میلیارد تومان از محل درآمد یارانه ها به مردم پرداخت خواهد کرد.

وی همچنین با بیان اینکه دولت می تواند در سال جاری به همه مردم ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت کند، یادآورشد: همچنین ۹ هزار میلیارد تومان نیز برای بخش تولید، سلامت و صندوق توسعه ملی برنامه ریزی شده است.

Share