بهترین راه مقابله با هکرها، بالا بردن امنیت سیستم‌های رایانه‌ای است

به گزارش دیارمیرزا رئیس پلیس فتای گیلان بهترین راه مقابله با هکرها را بالا بردن امنیت سیستم‌های رایانه‌ای دانست. سرهنگ محمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه گیلان، گفت: هکرها در همه جا حضور دارند و شاید به اشتباه تصور کنید که سیستم شما به علت کوچک بودن و یا نداشتن […]

به گزارش دیارمیرزا رئیس پلیس فتای گیلان بهترین راه مقابله با هکرها را بالا بردن امنیت سیستم‌های رایانه‌ای دانست.

سرهنگ محمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه گیلان، گفت: هکرها در همه جا حضور دارند و شاید به اشتباه تصور کنید که سیستم شما به علت کوچک بودن و یا نداشتن اطلاعات مهم برای آنها جالب توجه نیست .

وی افزود: ما باید به یاد داشته باشیم که هکرها همیشه رایانه‌های خاصی را هدف قرار نمی‌دهند، آنها رایانه‌های زیادی را کنترل می‌کنند تا حفره‌های امنیتی را در آنها پیدا کنند.

وی ادامه داد: تا جایی که ممکن است در انتخاب رمز عبور دقت کافی به خرج دهید، بعضی افراد شماره تلفن، شماره شناسنامه، تاریخ تولد و … را برای رمز عبور خود اختصاص می‌دهند زیرا به قول خودشان رمز عبور را زود فراموش می‌کنند بنابراین همیشه کلیدهای ترکیبی ALT و SPACE  و … با طول زیاد را انتخاب کنید، این روش می‌تواند هک شدن شما را کاهش دهد.

محمدخانی افزود: هنگامی که می‌خواهید وارد MAIL BOX خود شوید بعد از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور روی لینکSECURE  در پایین   SIGN INکلیک کنید، با این کار اطلاعات شما به صورت رمز شده به سرور یاهو فرستاده میشود و اگر کسی ازSniffing    در بین انتقال اطلاعات استفاده کند نمی‌تواند اطلاعات شما را سرقت کند.

وی تصریح کرد: تروجان‌ها یکی از روش‌های متداول هک بین کاربران است، هرگز از شخصی در اتاق‌های چت، عکس یا فایل دریافت نکنید. اگر کسی خواست عکسش را برایتان بفرستد به او بگوئید عکسش را در پروفایلش بگذارد.

وی با بیان اینکه اگر نیازی به اطلاعات History ندارید هر از چند گاهی آن را پاک کنید مخصوصاً موقعی که در کافی نت و یا خانه دوستان هستید، گفت: کیلاگر برنامه‌های جاسوسی هستند که می‌توانند اطلاعات شما را ضبط و ثبت کنند و بیشتر آنها این قابلیت را دارند که اطلاعات ثبت شده را هرچند روز یکبار به ایمیل شخص بفرستند.

محمدخانی افزود: از یک آنتی ویروس به روز شده استفاده کنید اگر ویروس یاب شما بروز نباشد ضریب ایمنی سیستم شما کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه حتما از یک فایروال بروز در سیستم خود استفاده کنید و ویندوز خود را همیشه بروز نگه دارید و سرویس پک‌های آن را از سایت مایکروسافت دانلود کنید، افزود: برنامه‌های خود را همیشه آبدیت کنید، مخصوصاً برنامه‌هایی که زیاد با اینترنت سروکار دارند .

وی گفت: پورت‌های سیستم خود را چک کنید و با استفاده از دستور NetStat و سوئیچ‌های مختلف آن مطمئن شوید پورت تروجان روی سیستم شما باز نباشد .

رئیس پلیس فتای گیلان گفت: همیشه Task Maneger را نگاه کنید تا اگر برنامه مشکوکی را دیدید آن را از حافظه خارج کنید.

وی خاطرنشان کرد: از یک Trojan Remover آبدیت شده استفاده کنید هنگام ثبت‌نام کردن در سایت‌هایی مثل یاهو و غیره سوالی مبنی بر این که اگر روزی رمز عبور خود را فراموش کردید و یا تاریخ تولد را از شما سوال می‌کند این مشخصات را به دقت به خاطر بسپارید تا در موقع ضروری بتوانید از آنها استفاده کنید .

محمدخانی تاکید کرد: ایمیل‌هایی که حاوی نام کاربری و رمز عبور شما در سایت‌های متفاوت هست (هنگام رجیستر کردن معمولاً برخی سایتها برای شما ارسال می‌کنند) را حتماً پاک کنید اگر شما این کار را نکنید و ID شما هک شود هکر با یک تیر دونشان می زند .

Share