روحانی در رشت:

برای اداره کشور از مشورت هاشمی و خاتمی استفاده می‌کنم

دیارمیرزا:روحانی با بیان اینکه معضلات کشور در هشت سال گذشته چنان پیچیده شده که قابل برطرف شدن نیست، تصریح کرد: مردم در هفته‌های نزدیک به انتخابات حضور و اراده خود در صحنه را اعلام کردند و با اتحاد ملت مشکلات کشور قابل برطرف شدن است.

به گزارش دیارمیرزا حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی ظهر امروز در جمع مردم گیلان در مهدیه این شهر اظهار کرد: گیلان همان سرزمینی است که زیبایی‌های طبیعت با دلاوری‌ها و اوج اخلاق توأم بوده است.

وی حضور مردم برای ایجاد حماسه ۲۴ خرداد را برای نجات کشور عنوان کرد و افزود: حماسه برای آن است که از فقر، گرانی و بیکاری عبور کنیم.

روحانی با بیان اینکه معضلات کشور در هشت سال گذشته چنان پیچیده شده که قابل برطرف شدن نیست، تصریح کرد: مردم در هفته‌های نزدیک به انتخابات حضور و اراده خود در صحنه را اعلام کردند و با اتحاد ملت مشکلات کشور قابل برطرف شدن است.

*کلید تدبیر در دست ۷۵ میلیون نفر

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به کلید تدبیر و همت مردم اشاره کرد و گفت: کلید تدبیر در دست ۷۵ میلیون نفر جمعیت ایران است.

وی با تاکید براینکه مردم مراقب باشند کسی آنها را ناامید نکند، بیان کرد: مردم نگویند فردی از قبل برای ریاست جمهوری تعیین شده است، این سخنان شیطانی است که پای صندوق‌های آرا نشتابیم.

روحانی یادآور شد: مردم مطمئن باشند با هوشیاری و بیداری ملت کسی جز مردم نمی‌تواند رئیس جمهور را تعیین کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اگر هر کدام از زنان و مردان بتوانند ۱۰ نفر را پای صندوق‌های رای بیاورند بدانند که پیروز میدان هستیم.

وی با بیان اینکه مردم اجازه نمی‌دهند روند هشت سال گذشته در کشور ادامه پیدا کند، تصریح کرد: مردم دیدند که با انزوای متخصصان، مدیران و راستگویان چه بلایی بر سر کشور آورده شده است.

روحانی ثبت‌نام هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری را سبب ایجاد موج امید دانست و خاطرنشان کرد: هشت سال بود که هاشمی را تخریب می‌کردند و به او اتهام می‌زدند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خواستار حضور فعال مردم با امید، قدرت و شهامت در صحنه انتخابات شد و افزود: مردم به افرادی که می‌خواهند مسیر گذشته را ادامه دهند، رای نمی‌دهند.

وی بیان کرد: مطمئن هستم اگر تمام مدیران لایق برای اداره کشور فرا خوانده شوند و دست همکاری توأم با تواضع به طرف اساتید و نخبگان دراز کنیم، کشور از تمام مشکلات نجات پیدا می‌کند.

روحانی ایجاد شرایط مناسب در کشور را سبب حاکم شدن فضای امن‌تر و اخلاقی‌تر بر جامعه عنوان کرد.

*تقلیل مزارع چای گیلان به دو سوم

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مسئله چای، بیان کرد: راهی برای معضل چای گیلان پیدا نکردند و مزارع چای کشور به دوسوم تقلیل پیدا کرده است.

وی گیلان را سرزمین بهشت ایران نامید و اضافه کرد: گیلان با ۱۴ هزار کیلومتر مربع به اندازه سه کشور مدرن اروپایی است و با بی‌تدبیری در این استان بیکاری وجود دارد.

روحانی ورود برنج خارجی را سبب لطمه وارد آمدن به محصول داخلی دانست و خاطرنشان کرد: بیکاری گیلان با جاذبه‌های گردشگری برای گردشگران خارجی و داخلی قابل برطرف شدن است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی دچار مشکل شده است، بیان کرد: بی‌تردید تمام مشکلات و معضلات گیلان قابل برطرف شدن است.

وی به مشورت با هاشمی و خاتمی برای کاندیداتوری خود اشاره کرد و گفت: در اداره کشور از مشورت و راهنمایی هاشمی و خاتمی استفاده می‌کنم.

*مشکلات خارجی با شعار برطرف نمی‌شود

روحانی با بیان اینکه مشکلات خارجی کشور با مقاله، شعار و اعلام موضع برطرف نمی‌شود، یادآور شد: برطرف شدن مشکلات خارجی شناخت جهان را نیاز دارد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری از ادامه پرداخت یارانه‌ها در دولت خود خبر داد و افزود: یارانه از حالت صدقه باید خارج شود و با تقویت ارزش پول ملی و یارانه کالایی به مردم کمک می‌کنیم.

وی ادامه داد: اشتغال مردم را در مسیری قرار می‌دهیم که شرایط آسوده‌تری داشته باشند.

*حقوق برابر زنان با مردان در عرصه اجتماعی

روحانی حضور مردم در صحنه را سبب خلق امید دانست و اظهار کرد: منزلت زنان به جایگاه واقعی بازگردانده می‌شود و در عرصه اجتماعی حقوق برابر با مردان پیدا می‌کنند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بی‌تردید جوانان و دانشجویان فضای آزاد دانشجویی را در دولت آینده احساس می‌کنند، تصریح کرد: نمی‌خواهیم با تیغ جناحی، جناح دیگری را حذف کنیم بلکه می‌خواهیم تیغ نفاق را برای همیشه درهم بشکنیم.

وی یادآور شد: با تشکیل دولت تدبیر و راستگویان دولت شایسته‌سالاری را در کشور حاکم کرده و اخلاق محمدی (ص) را به کشور بر می‌گردانیم.

روحانی در پایان خاطرنشان کرد: انسجام و وحدت را زیر چتر اسلام و قانون اساسی به کشور بر می‌گردانیم/.فارس

 

Share