بدهی میلیاردی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری +عکس

به گزارش دیارمیرزا یوسفیان ملا گفت:بارها به مسئولان تاکید کردم که اگر این افراد تایید شوند من افشاگری می‌کنم.وی با بیان اینکه برخی افراد زمانی در رسانه ملی اعلام کردند که نام مفسدان را اعلام می‌کنیم و توقع ایجاد کردند، افزود: اعلام نکردن نام این افراد برای مردم ناامید کننده بود و تنها جو کشور را تغییر داد.

به گزارش دیارمیرزا اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

 *کیهان:
1144535_337
شورای نگهبان چه کرده که فریاد آمریکا قطع نمی‌شود؟!

مقامات وزارت خارجه آمریکا برای چندمین‌بار طی ۴ روز گذشته علیه شورای نگهبان موضع گرفتند و مدعی شدند به خاطر رسیدگی به صلاحیت نامزدها، انتخابات ایران آزاد نیست!در آخرین مورد از این موضع‌گیری‌ها جان کری وزیرخارجه آمریکا ضمن یک کنفرانس خبری در تل‌آویو از رد صلاحیت برخی نامزدها در ایران انتقاد کرد و گفت: شورای نگهبان غیرانتخابی صدها نامزد احتمالی را براساس یک سری معیار مبهم، رد صلاحیت کرده است.»

وزیر امور خارجه آمریکا افزود؛ شورای نگهبان، تنها براساس منافع جمهوری اسلامی صلاحیت‌ها را بررسی کرده و به نظرات متفاوت ایرانیان، بی‌اعتنا بوده است.کری گفت: در نبود شفافیت، بسیار بعید است که نامزدی از میان هشت نامزد تایید شده، خواسته گروه بزرگی از ایرانیان را نمایندگی کند یا اینکه به سرمنشا تغییری تبدیل شود.

وی گفت: وقتی نهادی که منتخب مردم نیست، فقط براساس این که یک فرد چقدر در راستای منافع حکومت است، درباره (تایید صلاحیت) نامزدهای انتخابات تصمیم می‌گیرد، به سختی می‌توان گفت که روندی آزاد، منصفانه و شفاف حاکم است.

پیش از این دو تن از معاونین و سخنگویان وزارت خارجه آمریکا – از جمله وندی شرمن- نیز با اسم بردن علنی از هاشمی رفسنجانی و رحیم مشایی تصریح کرده بودند به خاطر رد صلاحیت این دو نفر، انتخابات ایران را غیر‌آزاد می‌دانند و به رسمیت نمی‌شناسند.

ادعای جان کری درباره غیرانتخابی بودن شورای نگهبان در حالی است که حتی در آمریکا نیز دادگاه فدرال نهادی غیرانتخابی و انتصابی است و همین نهاد چند سال قبل با وجود اکثریت آرای رقیب بوش، رأی به پیروزی بوش داده براساس قانون‌اساسی جمهوری اسلامی که با رفراندوم عمومی به تصویب رسیده، شورای نگهبان مسئول رسیدگی به صلاحیت نامزدهای ریاست‌جمهوری و نظارت بر سلامت انتخابات است.

سراسیمگی و اظهارات خشمگینانه مقامات آمریکایی علیه شورای نگهبان، از یک سو از اهمیت راهبردی این شورا حکایت می‌کند و از سوی دیگر نشان می‌دهد عملکرد شورای نگهبان در رسیدگی به صلاحیت نامزدها و رد نامزدهای فاقد صلاحیت، درست نقطه مقابل توقع و خواست دشمنان ملت ایران و از جمله آمریکا بوده که برای دهه‌ها از دیکتاتوری کودتایی حمایت کرده و مانع از برقراری دموکراسی و انتخابات در ایران بودند.

سیلی جمهوری اسلامی را خوردید؟! گوارای وجود!

«حرکت شورای نگهبان در عدم تأیید هاشمی‌رفسنجانی، سیلی نظام ولایت‌فقیه در گوش برخی رسانه‌ها و نویسنده‌های اپوزیسیون رژیم بود.»

پایگاه اینترنتی خودنویس وابسته به اپوزیسیون خارج کشور ضمن انتشار مطلب فوق خاطرنشان کرده است: این گروه آن‌قدر در حمایت بی‌چون و چرا از رفسنجانی از یکدیگر گوی سبقت را می‌ربودند که یادشان رفته بود بازی انتصابات در ایران آزاد نیست. این نکته مهم است که رد صلاحیت رفسنجانی آب در لانه مورچه‌ها ریخت و نکات کلیدی زیادی را مشخص کرد.

در ادامه این نوشته آمده‌است: عده‌ای از رسانه‌ها و نویسندگان اپوزیسیون آن‌قدر ذوق‌مرگ شده بودند که شرط بندی کرده بودند. آن هم شرط‌هایی که شاید فقط در مسابقات اسب‌سواری می‌شد چنین شرط‌هایی بست. ولی سیلی حاکمیت در گوش این رسانه‌ها و نویسنده‌ها بسیار سهمگین‌ و غافلگیرکننده بود. به یقین شوک ناشی از این سیلی با دعوت از هیچ مهمانی برای مصاحبه در این رسانه‌ها قابل رفع نخواهد بود.

خودنویس اضافه می‌کند:‌«تا دیروز تمام این رسانه‌ها و قلم‌ها داد می‌زدند که رد صلاحیت هاشمی به نفع مخالفان حکومت نیست. چرا که باعث قدرتمندتر شدن و بسط دیکتاتوری می‌شود. امروز به یکباره همه این رسانه‌ها و قلم‌ها فریاد زدند که حاکمیت تیر خلاص را به خود زد (!)

این آبی که در لانه مورچگان ریخته شد به یقین تأثیراتش را به تدریج نشان خواهد داد و امیدوارم آن دسته از نهادهایی که با طناب وابستگان رفسنجانی به داخل چاه می‌رفتند به خود آیند و راه‌های صحیح‌تری پیدا کنند.

خودنویس در ادامه نوشت:‌«نکته آخر این که با رد صلاحیت رفسنجانی نه تنها در ایران قیامت نخواهد شد، بلکه مخالفان حتی علاقه ندارند به خاطر وی باتوم بخورند و از او دفاع کنند. بیایید فرض کنیم رفسنجانی تأیید صلاحیت می‌شد و مثل موسوی حصر خانگی می‌شد.

کدام پشتوانه سبز می‌خواست از عالیجناب سرخپوش حمایت و برای آزادی ایشان مبارزه کند؟ آیا وقت آن نیست که به خود بیایید؟ مگر ما از عالیجناب سرخپوش و ترور رستوران میکونوس سخن نمی‌گفتیم؟! رد صلاحیت گوارای وجودتان(!)
گفتنی است همه شواهد موجود و برخی اسناد که کیهان به آن اشاره داشته است حکایت از آن دارد که مجموعه مشترک دشمنان بیرونی و دنباله‌های داخلی آنها در پی قربانی کردن آیت‌الله‌هاشمی بوده‌اند و از این روی عدم احراز صلاحیت ایشان از سوی شورای نگهبان را می‌توان اقدامی در جهت نجات آیت‌الله رفسنجانی از دام خطرناکی دانست که برای ایشان تدارک دیده بودند. هیاهوی توأم با عصبانیت آمریکایی‌ها در همین راستا قابل ارزیابی است.

زنجموره‌های جنبش استیصال!

رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب تحلیل‌های قابل تأملی درباره عدم تأیید صلاحیت آقای هاشمی برای انتخابات ریاست‌جمهوری منتشر کرده‌اند.در این تحلیل‌ها از یک سو خشم و ناخرسندی از این اتفاق که آن را غیرمنتظره می‌دانند، موج می‌زند و از طرف دیگر تلاش می‌شود موضوع تحریف شود.

در این زمینه سایت فتنه‌گر کلمه که از سوی فراریان فتنه‌سبز مدیریت می‌شود ادعا کرد شورای نگهبان با رد صلاحیت هاشمی به پیکر انقلاب شلیک کرد! شبکه دولتی انگلیس هم مدعی شد «هاشمی حذف [!؟] شده و این باعث ریزش پایگاه اجتماعی حکومت خواهد شد». همچنین سایت جرس از قول یکی از همکاران فراری روزنامه‌های زنجیره‌ای (عبدالرضا-ت) ادعا کرد با این اتفاق دوره جمهوری اسلامی به پایان رسیده است.

جرس همچنین از قول حسن یوسفی اشکوری (از وابستگان گروهک ملی مذهبی) «اوایل فروردین ۶۸ خبر برکناری آیت‌الله منتظری را شنیدم و بسیار افسرده و ناراحت شدم و دریغ خوردم. آن روز امیدمان را بر باد رفته می‌دیدم اما پس از ساعتی افسوس گفتم برای خود او خوب شد. همین ماجرا پس از دریافت خبر رد صلاحیت آقای هاشمی در ذهنم تکرار شد… اکنون هاشمی نیز باید مثل منتظری فزت و رب‌الکعبه بگوید»!

این دعاوی در حالی است که اولا هاشمی حذف نشده و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است و ثانیا پایگاه اجتماعی نظام همان است که در آن ۸ماهه فتنه از پای صندوق‌های رأی تا کف خیابان خود را به رخ دشمن کشید. در عین حال باید از منافقینی که دم خروس از پس جامه‌شان پیداست پرسید که آیا شماها همان محافلی نیستید که در اوج فتنه شعار جمهوری ایرانی دادید و بر اساس توهم احمقانه خود برای حذف جمهوری اسلامی خیز برداشتید؟ در واقع دوره جدید جمهوری اسلامی نه امروز که همان روز آغاز شد.

در همین حال شبکه دولتی انگلیس با ابوالحسن بنی‌صدر (آلت دست گروهک منافقین در سال ۵۹ و ۶۰) مصاحبه کرد. بنی‌صدر در این مصاحبه گفت: هاشمی رفسنجانی واپسین قمار زندگی سیاسی خود را کرد. او نباخته. من هم جای او بودم که مخالفش هستم، همین کار را می‌کردم(!)

بی‌بی‌سی در عین حال از قول مجید محمدی عضو فراری حلقه کیان و همکار رادیو فردا گفت: رد صلاحیت هاشمی نکته تازه‌ای به واقعیت جمهوری اسلامی اضافه نمی‌کند. حاکمیت فکر می‌کند هزینه برخی اتفاقات و ریزش‌ها را در سال ۸۸ پرداخته است؛ بنابراین امروز نکته جدیدی وجود ندارد. هاشمی در آن سال مقابل حاکمیت و رهبری ایستاد.

وی افزود: مسئله حکومت این است که آمدن هاشمی باعث می‌شود که عمده مخالفان اصلاح‌طلبان و گروه‌های برانداز در زیرچتر او قرار گیرند و اگر اتفاقی مانند دغدغه‌های مربوط به تقلب رخ دهد، دوباره همان اتفاقات سال ۸۸ تکرار شود. بنابراین اگر در همین مرحله هاشمی رفسنجانی را رد صلاحیت کنند، برای پیشگیری هزینه کمتری خواهند پرداخت.

وبسایت بی‌بی‌سی نیز در تحلیلی خاطر نشان کرد: کار در اردوی تحول‌طلبان [اسم مستعار جریان برانداز ] سخت خواهد شد و به انشقاق و تفرقه خواهد انجامید. بخشی از اقدام هاشمی حمایت خواهند کرد که در موقعیت ضعیف‌تری هستند و بخش دیگر به هاشمی و خاتمی حمله خواهند کرد که سران در حصر جنبش را تنها گذاشتند و بی‌حساب به آب زدند و چیزی هم به دست نیاوردند. آنها خواستار تحریم انتخابات و سرنگونی حکومت می‌شوند.

از سوی دیگر وبسایت اخبارروز در تحلیلی نوشت: برنامه حکومت ادامه همان راهی است که از سال ۸۸ دنبال کرده است. این بار البته کم‌هزینه‌تر. انتخابات سر موقع برگزار خواهد شد. جنبش استیصال (جنبشی که از سر استیصال به گرد هاشمی رفسنجانی در حال حلقه زدن بود) با اکراه بیشتر، اما به هر حال نقشی را که برعهده گرفته بازی خواهد کرد. این جنبش می‌تواند مسیر خود را به سوی کاندیدای دیگری عوض کند، برای این کار هم وسایل لازم تعبیه شده و کسانی را در ویترین باقی گذاشته‌اند.

در ادامه این تحلیل با دعوت به آشوبگری به عنوان نقشه «ب» آمده است: ما باز هم در برابر این پرسش قرار گرفته‌ایم که چه باید کرد و راه‌حل چیست؟ برای پاسخ به این سوال دوباره باید تاکید کرد که «انتخابات» بدون «خیابان» (فشار از پایین) همان نتیجه‌ای را بیرون می‌دهد که «نظام» می‌خواهد. آیا هاشمی رفسنجانی آن جادویی بوده است که بتوان با آن «خیابان» را فعال کرد؟ اکنون این گوی و این میدان!

اردشیر امیرارجمند سخنگوی گروهک موسوم به شورای هماهنگی سبز نیز در مصاحبه با سایت خود (کلمه) می‌گوید «انتخابات بدون آقای هاشمی فاقد حداقل‌های مورد نیاز برای یک انتخابات رقابتی است و در صورت ادامه انتخابات بی‌معنی خواهد شد». او با سازمان منافقین همکاری دارد و با هماهنگی کنسولگری آمریکا در استانبول توانست از ایران خارج شده و به فرانسه برود.
برخی مقامات آمریکایی به خاطر عدم تأیید صلاحیت هاشمی و مشایی گفته‌اند انتخابات ایران را سرکوب شده، غیر آزاد و مبهم می‌دانند و نامزدهای موجود را نمایندگان مردم ایران تلقی نمی‌کنند!

*وطن امروز:

1144536_613

دستگیری عناصر مرتبط با منافقین توسط وزارت اطلاعات

یک مقام امنیتی از بازداشت چند مهره مرتبط با گروهک منافقین که برای ایجاد اخلال در روند برگزاری انتخابات مأموریت داشتند، خبر داد. به گزارش فارس، این مقام امنیتی اعلام کرد: به‌دنبال شناسایی اعضای فعال چند تشکل مرتبط با گروهک منافقین، با انجام چند عملیات برق‌آسا ‌ همزمان در تهران و چند شهر دیگر این تشکل‌ها شناسایی و متلاشی شدند.

وی افزود: تشکل‌های شناسایی‌ شده با استفاده از اسامی و عناوین متعدد و فریبکارانه فعالیت می‌کردند اما تعداد قابل توجهی از آنها، سابقه ارتباط یا عضویت در گروهک تروریستی منافقین و تعدادی نیز به جرم همکاری با آن گروهک، سابقه محکومیت و زندان دارند.

این مقام امنیتی اظهار داشت: ۲ نفر از عناصر بازداشت‌شده، اخیراً به منظور انتقال دستورالعمل‌های حلقه خارج به داخل و هماهنگ‌سازی عناصر و تشکل‌های داخلی جهت اخلال در روند برگزاری انتخابات، وارد کشور شده بودند که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) پس از ورود و چند روز تعقیب، بازداشت شدند. وی در پایان خاطر نشان کرد: تعداد زیادی از دیگر عناصر این تشکل‌ها نیز شناسایی و احضار و پس از اقدامات مقتضی و اخذ تضمین‌های لازم از آنان، مرخص شدند.

انتظار بی‌بی‌سی از احمدی‌نژاد!

بی‌بی‌سی فارسی این روزها در تحلیل و بررسی فضای انتخاباتی ایران و پس از ناامید شدن از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، از انتظار این شبکه برای واکنش‌های تند و جنجالی از سوی رئیس‌جمهور خبر می‌دهد و حتی گاهی صراحتا چنین واکنش‌هایی را درخواست می‌کند.

«فرناز قاضی زاده» گوینده بی‌بی‌سی انتظار این شبکه از رئیس‌جمهور و ناراحتی از آرام بودن فضای انتخاباتی را با این سوال به نمایش گذاشت: «درباره آقای هاشمی گفته می‌شد که ایشان مطابق روال همیشگی‌اش، شکایت نخواهد کرد‌ اما قبل از رد صلاحیت آقای مشایی همه نگران واکنش آقای احمدی‌نژاد بودند، چرا آن واکنش و اعتراض توفانی و شدید را ندیدیم؟» جمشید برزگر، کارشناس این برنامه نیز با تایید انتظار از توفان و جنجال تصریح کرد: «درست است. لااقل تا حالا ندیدیم. برای آقای رفسنجانی با پیشینه و روش او سازگار است. وی هرچه را می‌خواسته به دست آورده است و در افکار عمومی به سود او داوری خواهد شد.

درباره آقای احمدی‌نژاد نوع سخنانی که طی ماه‌های گذشته می‌زدند، این تلقی را به وجود آورده بود که اگر شورای نگهبان صلاحیت آقای مشایی را رد کند، آنها اقدامات تندی انجام خواهند داد. منتقدان احمدی‌نژاد می‌گفتند که حتی ممکن است او زیر میز بزند و انتخابات را برگزار نکند.» برزگر که از تغییر لحن طیف دولت هم تعجب کرده بود گفت: «فعلا تغییری که در گفتار آقای احمدی‌نژاد، مشایی و هوادارانش دیده می‌شود این است که خیلی بر نقش رهبر جمهوری اسلامی تاکید می‌کنند.»

جمشید برزگر همچنین در برنامه ۶۰ دقیقه بی‌بی‌سی ‌ گفت: «آقای احمدی‌نژاد این تصور را ارائه کرده بود که اگر آقای مشایی تایید صلاحیت نشود دست به اقدامات دیگری خواهد زد اما اینکه در ۲، ۳ روز گذشته این ادبیات عوض بشود و ارجاع داده شود به رهبر جمهوری اسلامی، جای تعجب دارد». گفتنی است، پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان، نبود سوژه و نوعی دستپاچگی در برنامه‌های بی‌بی‌سی فارسی به چشم می‌آید که ناشی از شوکه شدن آنها و عدم محاسبه این شرایط در برنامه‌ریزی‌های انتخاباتی آنها است.

عارف: اتفاقات سال ۸۸ فتنه بود

محمدرضا عارف، کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با اشاره به اتفاقات سال ۸۸ گفت که این اتفاقات فتنه بوده است. این کاندیدای اصلاح‌طلب ریاست‌جمهوری روز پنجشنبه در دانشگاه تهران تصریح کرد: اتفاقات سال ۸۸ قطعا فتنه بود. وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری افزود: امسال بنا داریم مهم‌ترین مسأله کشور یعنی حماسه سیاسی را بیافرینیم و اولین مصداق این حماسه نیز مصداق حضور است.

حضور مردم تعیین‌کننده بوده و با توجه به اینکه اختلافات بسیاری میان مردم وجود دارد، باید همه مشکلات را در داخل خانه‌ها بگذاریم و برای حضور تلاش کنیم. عارف تصریح کرد: اخلاق‌مداری و قانون‌گرایی دومین مصداق حماسه سیاسی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم و کاندیداها و طرفدارانشان با رعایت قانون این حماسه را بیشتر کنند.

دانشگاه آزاد از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کند

دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت برگزاری همزمان یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر، بیانیه‌ای صادر و تصریح کرد که هرگونه شایعه و خبر درباره طرفداری رئیس یا هیات‌رئیسه دانشگاه از هر یک از کاندیداهای محترم، دروغ محض و غیرواقعی است. در این بیانیه آمده است: برای دانشگاه آزاد اسلامی ۲ اصل ولایتمداری و قانونمداری، شروط حرکت در مسیر انتخابات می‌باشند و به هر یک از کاندیداهای محترم که آرای حداکثر رای‌دهندگان را جلب کرده و حکم ریاست جمهوری اسلامی ایران را از دستان مبارک رهبر فرزانه انقلاب دریافت کند، پیشاپیش تبریک می‌گوییم.

*آرمان:

01.indd

اعتراض وزرا به احمدی‌نژاد

شنیده شد که درون هیات دولت انتقاداتی در مورد حمایت محمود احمدی نژاد از اسفندیار رحیم مشایی صورت گرفته است. اخبار محرمانه نوشت؛ در محافل سیاسی شنیده می شود که با نزدیک شدن به پایان دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد وزرای بیشتری می‌کوشند در انتقاد به حمایت های احمدی نژاد از مشایی از او فاصله بگیرند. گفته می‌شود وزرای نفت، دفاع، ارشاد و دادگستری از جمله کسانی بوده‌اند که به مخالفت جدی با نوع حمایت احمدی‌نژاد از مشایی پرداخته‌اند.

دعوت اصغر فرهادی از آیت‌ا… هاشمی

شنیده شد که برنده ایرانی اسکار از آیت‌ا… هاشمی برای شروع اکران فیلمش دعوت کرد. آخرین نیوز نوشت؛ اصغر فرهادی برای اکران فیلم جدیدش با عنوان «گذشته» از هاشمی رفسنجانی نیز دعوت کرده است. اصغر فرهادی برنده ایرانی اسکار فیلم جدیدش را در فرانسه ساخته است و چندی قبل شنیده شد که قرار است این کارگردان مطرح سینمای جهان فیلم تبلیغاتی آیت ا… هاشمی را بسازد.

انتخابات سه ضلعی خواهد شد

شنیده شد که معادلات انتخاباتی با کناره گیری برخی کاندیداها همراه خواهد شد. اخبار محرمانه نوشت؛در بعضی از محافل خاص سیاسی گفته می شود روند انتخابات این گونه ادامه خواهد یافت. حسن روحانی در روند رقابت‌ها می ماند و نهایتا عارف و غرضی به نفع روحانی کنار خواهند رفت. قالیباف می ماند تا رای حسن روحانی در تهران و خراسان را بگیرد.

چپ هایی که با آمدن هاشمی از ستاد یا بدنه اجتماعی قالیباف جدا شده بودند به سوی او برنمی گردند و احتمالا به سوی حسن روحانی خواهند رفت.بازی حول محور جلیلی که حمایت از او شدید تر خواهد شد؛قالیباف و روحانی خواهد بود.البته احتمالا در جامعتین هم به‌رغم نوعی حمایت از ولایتی به دلیل نگاه مثبت آیت ا… مهدوی به قالیباف بعید نیست با
تز صالح مقبول تلاش شود که قالیباف خروجی باشد.

سه کارگردان برای ولایتی فیلم می‌سازند

شنیده شد که تیمی از کارگردانان و تهیه‌کنندگان فیلم‌های دفاع مقدس فیلم تبلیغاتی ولایتی را می‌سازند. آخرین نوشت؛ جمال شورجه گفت: قرار است فیلم تبلیغاتی علی‌اکبر ولایتی، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌ جمهوری، با مشارکت یک تیم کارگردان و تهیه ‌کننده سینما ساخته شود.

وی افزود: در این تیم به‌جز خودم، فریدون جیرانی، محمدحسین لطیفی، محسن علی‌اکبری، محمدرضا شفیعی، علی سرتیپی، رضا جودی و حامد عنقا حضور دارند. کارگردان فیلم سینمایی «۳۳ روز» توضیح داد: همان‌ طور که قبلاً هم اعلام شد، هر نامزد انتخاباتی می‌تواند ۱۰ ساعت در تلویزیون برنامه داشته باشد. بر همین اساس، قرار است دو فیلم ۳۰ دقیقه‌‌ای توسط ما برای تلویزیون تولید شود. وی گفت: این فیلم‌ها در غالب مستند و گفت ‌و گوی داغ ساخته می‌شود؛ ضمن این که تعدادی فیلم و تیزر دیگر هم براساس امکانات موجود ساخته خواهد شد.

روحانی و حداد صدرنشین و قعرنشین نظرسنجی

شنیده شد که ۲۴ ساعت بعداز اعلام اسامی تایید صلاحیت شده‌ها نظرسنجی‌ها با اعلام اسامی رسمی آغاز شده است. سایت اقتصاد ایران آنلاین با طرح سوال به کدام نامزد رای می‌دهید، کرده است که حسن روحانی با ۳۱ درصد اول است، سعید جلیلی با ۱۹ درصد دوم، محمدرضا عارف با ۱۵ درصد سوم، محمد باقر قالیباف با ۱۴ درصد چهارم است. پس از این افراد به ترتیب علی‌اکبر ولایتی، محسن رضایی، محمد غرضی و در انتها غلامعلی حداد عادل با یک درصد قرار دارند.

اظهارات وزیر منجر به استعفای مدیر شد

شنیده شد که اظهارات وزیر ارتباطات منجر به استعفای مدیر روابط عمومی این وزارتخانه شد. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ در پی اعلام اظهاراتی از سوی وزیر ارتباطات که در جشنواره فاوا شنبه این هفته برگزار و حاشیه‌های فراوانی را به دنبال داشت ؛ روابط عمومی این وزارتخانه برای حمایت از صحت صحبت‌های نامی وزیر ارتباطات جوابیه‌‌ای در این خصوص منتشر کرد که این متن نیز با حاشیه‌های زیادی در رسانه‌ها منتشر شد.

در پی بروز این حاشیه‌ها و همچنین ناآرامی‌هایی که برای بازپس گیری پژوهشگاه فضای مجازی اتفاق افتاده بود،حسین پور مدیر کل روابط عمومی وزارت ارتباطات استعفا داد که با قبول این استعفا ؛ افتخاری مدیر کل سابق بین‌الملل روی صندلی تقی‌پور نشست.

حجم طلای شناسایی شده معادن ایران

شنیده شد که تاکنون ۳۴۰ تن ذخایر طلای قابل استحصال در کشور شناسایی شده است. اکتشاف معادن استراتژیکی که کانی‌های آن در فناوری‌های برتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، در اولویت کار سازمان زمین شناسی قرار دارد. شبکه خبر نوشت بهروز برنا، معاون اکتشاف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: درباره اکتشاف و بهره برداری از معادن طلا تلاش‌های زیادی شده است که امیدواریم با اضافه شدن معادن زرشوران و ساری گونی به چرخه طلا ، تولید کشور در آینده نزدیک به ۱۰ تن در سال برسد.

معاون سازمان زمین‌شناسی افزود: عناصر همراه شونده همچون وانادیوم، سلنیوم، لیتیوم، گروه لانتانیت‌ها و بریلیوم از جمله این معادن راهبردی است. وی گفت: همچنین خاک‌های نادر که در صنایع موبایل و ریزتراشه‌های رایانه‌‌ای کاربرد فراگیر و ارزش افزوده بالایی دارد و به همین خاطر دستیابی به فناوری اکتشاف و به خصوص فرآوری آنها بسیار اهمیت دارد.

کشف اختلاس ۷۷۵ میلیونی

شنیده شد که فرمانده انتظامی شهرستان بهار از کشف ۸۴ مورد اختلاس با مبالغی افزون بر ۷۷۵ میلیون تومان در یکی از شرکت‌های بیمه‌ای این شهرستان خبر داد. ایسنا نوشت؛ سرهنگ زارعی گفت: در پی ارجاع پرونده‌ای از دادسرای عمومی انقلاب شهرستان بهار در مورد بروز اختلاس در یکی از شرکت‌های بیمه‌‌ای این شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ویژه پلیس آگاهی بهار قرار گرفت.

پس از تحقیقات اولیه مشخص شد که متهم ردیف اول پرونده اقدام به صدور بیمه نامه با مستندات جعلی می‌کرده است. وی افزود: در ادامه تحقیقات و بازجویی‌ها، متهم به همکاری با ۴ نفر دیگر اعتراف کرد که در نهایت پلیس آگاهی توانست با پیگیری موضوع پنج نفر را در این رابطه دستگیر و مبلغ ۷۷۵ میلیون تومان اموال اختلاس شده را بازپس گیری کند.

خروجی ائتلاف ۱+۲

شنیده شد که محمد باقرقالیباف خروجی ائتلاف سه نفره خواهد بود. اخبار محرمانه نوشت؛بعضی از منابع اخبار محرمانه شنیده‌اند که افراد موثر در ائتلاف سه نفره در بعضی نشست‌ها این خبر را تکرار کرده‌اند که تصمیم ائتلاف روی قالیباف است ولی قرار است بعد از مدتی تبلیغات این خبر اعلام گردد.در محافل سیاسی روی تمکین ولایتی حرف و حدیث وجود دارد و در مورد واکنش ولایتی دو نظر وجود دارد. ۱- بعید نیست نهایتا با اشاره جامعه روحانیت (با توجه به تمایل نسبی آیت ا… مهدوی به قالیباف و تکیه بر تز صالح مقبول)؛ولایتی کنار رود . ۲- احتمال دارد بدلیل محبوبیت بیشتر ولایتی در جامعه مدرسین و حتی جامعه روحانیت ترجیح دهند و به دلیل نزدیک بودن آراء صالح مقبول و اصلح نامقبول ولایتی هم در میدان بماند.

*خراسان:
1144537_150

درخواست دولت برای راه اندازی یک شبکه جدید تلویزیونی

پس از توافق دولت و صداوسیما برای راه اندازی شبکه گردشگری، برخی مسئولان دولتی پیشنهادی را به مدیران رسانه ملی ارائه کرده اند که بر اساس آن درخواست شده زیر‌ساخت ها و هماهنگی های لازم برای راه اندازی شبکه تلویزیونی دیجیتال کشاورزی و رادیوهای محلی ترویج کشاورزی صحیح در سراسر کشور محقق شود. البته برخی مسئولان ارشد دولتی در این درخواست به مدیران پیشنهاد دهنده این موضوع در دولت اعلام کرده اند که بودجه لازم برای این موضوع فعلا تامین نخواهد شد.

پیشنهاد عجیب یک مسئول برای توسعه روابط خارجی کشور

یکی از مسئولان اجرایی اخیرا در نامه ای به مدیران ارشد ریاست جمهوری، جزئیات طرح خود را برای لغو یک طرفه روادید با کلیه کشورهای جهان غیر از رژیم صهیونیستی تشریح کرده است که این طرح، برای بررسی بیشتر در اختیار کارشناسان حقوقی دولت قرار داده شده و آنها با بررسی طرح مذکور، ده‌ها ایراد قانونی و اجرایی به آن وارد کرده اند اما با اصرار این مسئول، طرح مذکور مجددا به وزارت خارجه ارسال شده است.

*تهران امروز:

1144571_191

در انتظار یک نامه

دکتر مراد هاشم‌زهی رئیس هیات نظارت برانتخابات نظام پزشکی در گفت‌وگو با قدس آنلاین درخصوص دلایل امضا نشدن حکم قانونی رئیس سازمان نظام پزشکی توسط رئیس‌جمهور گفت: یک گمانه بر این اساس است که افرادی در دولت هستند که هدف‌شان را به صراحت نمی‌گویند ولی معتقدند کار حکم رئیس کل سازمان نمی‌خواهد انجام شود.

مراد‌ هاشم‌زهی افزود: نمی‌دانم این امر با چه هدفی انجام می‌گیرد ولی باید همه به رای جامعه پزشکی احترام بگذارند.وی درخصوص اینکه واکنش دولت به‌خاطر رد صلاحیت برخی چهره‌های نزدیک به خود در انتخابات نظام پزشکی است گفت:اگر بحث تقابل است که مجلس علاقه‌ای به این کار ندارد و در صورت امضا نشدن حکم، مجلس تصمیم دیگری در این خصوص خواهد گرفت.

برخی کاندیداهای ریاست‌جمهوری بدهی میلیاردی داشتند

عزت‌الله یوسفیان ملا نماینده مجلس با انتقاد از اینکه کسانی که سررسید میلیاردی دارند در انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدا شده بودند، گفت: بارها به مسئولان تاکید کردم که اگر این افراد تایید شوند من افشاگری می‌کنم.وی با بیان اینکه برخی افراد زمانی در رسانه ملی اعلام کردند که نام مفسدان را اعلام می‌کنیم و توقع ایجاد کردند، افزود: اعلام نکردن نام این افراد برای مردم ناامید کننده بود و تنها جو کشور را تغییر داد.

به گزارش بی‌باک،وی با تاکید بر اینکه بسیاری از افراد هنوز وام‌های میلیاردی خود را پس نداده‌اند، یادآور شد: پیشنهاد دادیم که بانک‌ها نام کسانی که بیش از ۲۰۰میلیارد تومان را دریافت کرده‌اند در سایت‌ها منتشر کنند تا ببینید چه اتفاقی رخ می‌دهد.

دوران رسوایی فرا رسیده است!

اسفندیار رحیم مشایی مشاور رئیس‌جمهور در دیدار با جمعی از جوانان و نخبگان سراسر کشور گفت:تعطیل کردن یک سایت یعنی چه؟ یعنی ترسیدن از حرف و پیام؛ و کسی که از حرف و پیام می‌ترسد از جنس پیامبر، امام، دین، آسمان، حقیقت و جوهر درخشان انسان نیست. به گزارش نمنا، وی افزود: حتی اگر در کار ما وقفه‌ای ایجاد شد، شما امیدوار باشید و بدانید که ما تا شب انتخابات داغ داغ حضور داریم.وی افزود:الان دوره رسوایی فرا رسیده است و هرچه جلوتر می‌رویم، دیگر من نباید حرف بزنم بلکه افرادی هستند که باید از ترس، پشت دیگران خود را مخفی کنند.

روایت شمخانی از نامه معروفش در زمان جنگ

علی شمخانی وزیر دفاع دولت اصلاحات در برنامه تلویزیونی شناسنامه، در مورد نامه معروفی که در زمان جنگ نوشته گفت:« نمی دانم این نامه چطور رسانه ای شد. بندهایی که در این نامه وجود دارد، انعکاس اوضاعی است که در آن به سر می بردیم.»وی ادامه داد: واقعیت این است که دشمن پیش‌روی می کرد اما به‌رغم اینکه ما نیروهای پا به کاری داشتیم، به ما اجازه مقابله داده نمی شد. شاید برای اینکه ما قصد داشتیم مقابل عراق بایستیم اما سه نوع تفکر در جنگ ورود داشت. یک گروه می گفت ما نیروی منظم داریم، ارتش عراق هم ارتش منظم است و باید به صورت برابر با آن بجنگیم.

این تفکری بود که در ارتشی ها وجود داشت! یک گروه هم بود که اعتقاد داشت باید پارتیزانی بجنگیم. یک گروه سومی هم وجود داشت که می گفت باید مردم را در جنگ دخالت دهیم و مبتنی بر یک جنگ انقلابی و ترکیبی از همه روش هایی که می توانیم با استفاده از آن با عراق مقابله کنیم، بجنگیم.»وی افزود:«در حقیقت ما در جنگ یک دشمن به نام عراق داشتیم و یک مخالف هم به نام ارتش داشتیم. البته منظور از ارتش، ارتش بنی صدر است نه ارتش جمهوری اسلامی! تحول ارتش طاغوتی به ارتش حزب الله کار بسیار عظیمی بود که مردان بزرگ ارتش این کار را انجام دادند و امروز متاسفانه کمتر از آنها یاد می‌شود.

به جز دشمن و مخالف، ما یک رقیب هم داشتیم. سپاه در تهران درگیر اختلافات داخلی بود. اما در‌نهایت روش سوم بود که توانست این مدل را ارائه دهد که ما سازش نمی‌کنیم و با زور دشمن را از کشور بیرون می‌کنیم.»شمخانی ادامه داد:« آن نامه، انعکاسی از وضعیتی بود که می‌گفت ما آماده جنگ هستیم و نیاز به اسلحه داریم. البته همزمان دو خط فکری اشتباه هم وجود داشت که باید خودمان را از این افکار جدا می کردیم.

خط فکری اول این بود که می‌گفتند سپاه پاسداران را به سلاح سنگین مجهز کنید. این شعاری بود که توده ای ها می دادند. هدف این افراد انحلال ارتش بودند و ما خواهان انحلال ارتش نبودیم چون خلاف خواست امام و منطق بود. خط فکری دوم، تفکر منافقین خلق بود که به دنبال ارتش بی طبقه توحیدی بودند که این افراد هم در نهایت به دنبال انحلال ارتش بودند.»

دیدار عسگراولادی با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

رئیس جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری از دیدار خود با هاشمی رفسنجانی خبر داد.حبیب‌الله عسگر اولادی رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری توسط شورای نگهبان گفت: بررسی‌های شورای نگهبان ممکن است به مذاق برخی خوش نیاید اما دقت‌های خوبی در آن صورت گرفته است و می‌توان آن را یک اقدام شجاعانه دانست. اعلام آن و واکنش‌های معقول در قبال آن، چه از نظر مردم و نخبگان و چه از نظر نامزدها نشان داد که ما یک نظام محکم و مستقر داریم و همه به داوری نهاد فصل الخطاب شورای نگهبان احترام می‌گذارند.

همه می‌خواهند به قانون عمل کنند.به گزارش تسنیم، وی در ادامه با اشاره به عدم احراز صلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی،خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردم. ایشان در آن دیدار گفت من قصد نامزد شدن در انتخابات را نداشتم زیرا هم از نظر سنی و هم کارهای زیاد و مسئولیت نمی‌خواستم وارد شوم. اشخاص بسیاری اصرار کردند و احساس مسئولیت کردم که ثبت‌نام کنم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه ادامه داد: من یار زندان و ایوان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بوده‌ام. هم در زندان با وی بودم و هم در ایوان خدمت و در مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنارش فعالیت کرده‌ام. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سابقه خوبی در تولی به ولایت در شرایط ظلمانی و زمان انقلاب داشته است.عسگراولادی اظهار داشت: به هاشمی گفتم در تولی به ولایت ممتاز بوده‌اید.

*جمهوری:

1144555_281

 قالیباف به دنبال جمع آوری رأی حلال است”!

حضور رئیس مجلس در مراسم افتتاح طرح کامل نشده بزرگراه امام علی(ع) در تهران و تجلیل از شهردار تهران باعث ایجاد شائبه‌های انتخاباتی شد. رئیس مجلس در این مراسم با اشاره به اینکه قالیباف در مراسم بهره‌برداری بزرگراه امام علی(ع) حضور نیافته است، گفت: “قطعاً روح وی در این مراسم حاکم است و بنده از او سپاسگزاری می‌کنم به طوری که درحال حاضر قالیباف به دنبال جمع آوری رأی حلال است”! مراسم افتتاح بزرگراه امام علی(ع) نیز همانند طرح تونل نیایش که آنهم از طرح‌های بزرگ است، زودهنگام و قبل از تکمیل نهایی به صورت نمادین انجام گرفته و به علت عدم احداث و تکمیل دسترسی‌های آن کماکان تا نهایی شدن فاصله دارد و نوعی تبلیغات انتخاباتی است.

Share