اخبار ویژه شیپورچی دوشنبه:

اطلاعیه انتخاباتی دفتر سیدمحمد خاتمی

به گزارش دیار میرزا :دفتر سیدمحمد خاتمی با انتشار اطلاعیه‌ای خبرهای منتسب به برخی اعضای ستادهای نامزدهای انتخابات که در برخی از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها بازتاب یافته را خلاف واقع دانست

*کیهان:
1179757_692
آشفتگی اصلاح‌طلبان قربانی می‌گیرد؛حذف خاموش عارف به نفع روحانی

فشارها بر محمدرضا عارف برای انصراف به نفع حسن روحانی شدت گرفته است.
عارف می‌گوید تا آخر در رقابت انتخاباتی خواهد ماند اما شواهد حاکی از آن است که او احتمالاً از سوی ائتلاف هاشمی+ اصلاح‌طلبان حذف شود؛ در عین حال طیفی گسترده از اصلاح‌طلبان، عارف (معاون اول دولت اصلاحات) را بر حسن روحانی که خود را معتدل و نه اصلاح طلب معرفی می‌کند ترجیح می‌دهند. با این حال برخی تندروها، عارف را اصلاح‌طلب بدلی و قلابی معرفی کردند و می‌گویند نه عارف و نه حسن روحانی با نظر اصلاح‌طلبان نام‌نویسی نکرده‌اند بلکه با نوعی نافرمانی ثبت‌نام نموده‌اند.

روز گذشته محمدعلی نجفی که خود را «سخنگوی کارگروه ۷ نفره ائتلاف اصلاح‌طلبان» معرفی می‌کرد به خبرنگاران گفت تا شنبه آینده نتیجه مذاکرات این کمیته ۷ نفره اعلام می‌شود. در حال حاضر دو جریان تأثیرگذار هستند یکی اصلاح‌طلبان که نمادشان خاتمی است و دیگری جریان معتدل که نماد آن هاشمی است. گزینه اصلی ما هاشمی بود که شورای نگهبان گرفت و کاندیدای مشترک این دو جریان منتفی شد.

وی با بیان اینکه «مشاوران خاتمی و تعدادی از بزرگان» در تشکیل گروه ۷ نفره نقش داشته‌اند، نظرسنجی و ساز و کارهای دیگر در انتخاب کاندیداهای واحد اصلاح‌طلبان نقش دارد.همزمان «مشاوران خاتمی» در بیانیه‌ای خواستار ائتلاف روحانی و عارف شد اما با ادبیاتی قابل تأمل عملاً گرای روحانی را داده و تلویحاً عارف را حذف کرد. این گروه با ابراز تأسف از رد صلاحیت هاشمی می‌نویسد: ما در این فرصت با رایزنی با همه گروه‌های اجتماعی و احزاب و شخصیت‌های سیاسی و فعالان اصلاح‌طلب و اصول‌گرایی که به برون‌رفت از تنگناهای موجود می‌اندیشند و منافع و مصالح ملی را بر منافع فردی و مصالح گروهی ترجیح می‌دهند می‌کوشیم با معرفی نامزدی واحد، امید و انگیزه عمومی برای حضور در انتخابات را افزایش دهیم.

نشانه دیگر اظهارات علی یونسی وزیر اطلاعات دولت خاتمی است که به مسئولان ستاد انتخاباتی حسن روحانی گفته است: شما بار دیگر به گفتمان اصلاح‌طلبی و اعتدال‌طلبی که من بهترین فرد را در این شرایط آقای روحانی می‌دانم رأی دهید.

مطمئن باشید آقای هاشمی نظر قطعی به وی دارد و آقای خاتمی هم بارها گفته که من به شخصه به روحانی رای می‌دهم و هیچ شکی در لیاقت، کفایت و تدبیر وی ندارم و این کافی است برای کسانی که می‌خواهند از نظر بزرگان با خبر باشند و موضع‌گیری‌هایی از این قبیل که نشانه دور خوردن عارف و حامیان اصلاح‌طلب اوست و موجب دلخوری‌هایی شده، موجب شد دفتر خاتمی در بیانیه‌ای حمایت از حسن روحانی را تکذیب کند. سایت «فرارو» که از عارف حمایت می‌کند، در این باره نوشت: سیدمحمد خاتمی نفیا یا اثباتاً درباره هیچ یک از نامزدهای محترم نظری نداده است. (یونسی گفته بود که «آقای خاتمی بارها گفته است که من به شخصه به روحانی رای می‌دهم) دفتر خاتمی خبرهای منتسب به بعضی اعضای ستادهای نامزدهای انتخابات که از سوی بعضی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها، منتشر شده را خلاف واقع می‌داند.

در همین حال عارف دیروز در حاشیه دیدار با بازاریان تهران درباره درخواست حامیان روحانی به ائتلاف با وی گفت: بنده نظری ندارم و تا آخر در صحنه خواهم ماند.علی اکبر اولیا نماینده سابق یزد و از حامیان اصلاح‌طلب عارف نیز در مصاحبه با خبرگزاری آریا گفت: در نظرسنجی‌های اخیر وضعیت عارف بهتر از روحانی است و ما شانس آقای عارف را بهتر دیده‌ایم.

موافقان نامزدی حسن روحانی می‌گویند او ممکن است نظر برخی اصولگرایان مانند مطهری و ناطق و… را هم جلب کند اما مخالفان ضمن تأکید بر اینکه وی اصولگرا نیست می‌گویند روحانی مدت‌هاست که از جامعه روحانیت نیز فاصله گرفته و جایگاهی ندارد. از آن سو مخالفان عارف می‌گویند او اگر اصلاح‌طلب بود خودسرانه اقدام به ثبت‌نام نمی‌کرد.

نکته جالب اختلاف میان محافل اپوزیسیون است. به غیر از طیف وسیعی از اپوزیسیون که قائل به تحریم انتخابات و خیانت نکردن(!) به جنبش (فتنه) سبز هستند، موافقان حضور دو دسته شده‌اند. در حالی که سایت ایران امروز به قلم محمد ارس، ‌روحانی را یک شانس بزرگ معرفی کرد و نوشت: روحانی در برنامه‌های تبلیغاتی قوی‌تر از موسوی و کروبی ظاهر شد. اگر هم ضعف‌ها و کاستی‌هایی دارد که حتماً دارد، در جریان انتخابات آتی از نو ساخته خواهد شد. یعنی همانگونه که از موسوی نخست‌وزیر دهه شصت، موسوی سبز دهه نود ساخته شد؛ از خاتمی مکتبی، خاتمی اصلاح‌گرا بیرون آمد و جوانان افراطی مکتبی به نیروی مترقی تبدیل شدند و عاقبت خانواده رفسنجانی و خود رفسنجانی هم به صف درآمدند. با چنین هنری از پس ضعف‌های روحانی نیز برخواهیم آمد.

در مقابل اخبار روز دیگر وبسایت وابسته به اپوزیسیون با حمایت از عارف نوشت: «در انتخابات فعلی باقیمانده جریانات اصلاح‌طلب اشتباه قبل را تکرار کردند. ابتدا گزینه امیدبرانگیز برای هواداران اصلاحات محمد خاتمی بود که با به میدان آمدن یا آوردن هاشمی رفسنجانی نظرها ناگهان از سوی نماد اصلاح‌طلبی به سمت نماد دوران سازندگی تغییر جهت داد.

همین مورد گویای این است که شاه کلید ایستادن بر سر اصول در بین این جریان گم شده یا اساساً امید به پی‌گیری اصلاح‌طلبی به ناامیدی بدل شده است.» اخبار روز افزود: اصلاح‌طلبان با حمایت از یک نیروی با تجربه و در عین حال تازه نفس چون دکتر عارف که دارای حساسیت کمتری نیز بود می‌توانستند اشتباه عدم حمایت جدی از معین در ۸۴ را جبران کنند. عدم ورود هاشمی از ابتدا و کنار کشیدن روحانی به نفع عارف و معرفی این چهره از سوی بدنه اصلاحات به جامعه و جوانان می‌توانست امید را برانگیزد.

یادآور می‌شود براساس برخی تحلیل‌ها، زمزمه حذف یک نامزد و انتخاب دیگری از سوی حلقه‌ای که در فتنه سال ۸۸ نقش ایفا کرد، بیش از آن که تاکتیک انتخاباتی باشد، شگردی برای هل دادن هر دو نامزد به سمت اتخاذ مواضع تند و خراب کردن پل‌های پشت سر خود – با وجود عضویت در مراکزی نظیر مجمع تشخیص مصلحت- به قیمت القای این مطلب است که فتنه سبز نمرده است!

به همین دلیل هم بعضاً دیده می‌شود که هر دو نفر با دلیل و بی‌دلیل از هاشمی و خاتمی و موسوی تشکر و تجلیل می‌کنند! این طراحی برای آن است که افکار عمومی فراموش کنند تندروها ضمن شرط‌گذاری مدعی بودند بدون آزادی بازداشتی‌ها و حصر شدگان، حاضر به حضور در انتخابات نیستند و نیز فراموش کنند که این جریان مدعی تقلب در انتخابات و عدم آزادی و سلامت آن بودند.

دعوت مشترک حزب مشارکت و گروهک فدائیان خلق به تحریم انتخابات

برخی اعضای حزب مشارکت با اعضای تندرو گروهک‌های منحله در خارج کشور بر سر تحریم انتخابات به تفاهم رسیده‌اند.
محمد کیانوش‌راد که سابقه عضویت در مجلس ششم را نیز دارد، در مصاحبه گفت: پس از رد صلاحیت هاشمی فضای انتخاباتی به شدت سرد شده است. اصلاح‌طلبان در یک جایی باید با کنش سیاسی مشخص نشان دهند که نسبت به اتفاقاتی که رخ می‌دهد همیشه حاضر به عقب‌نشینی و حاضر به تمکین و تسلیم و همراهی نیستند.

وی به تماس‌های مکرر فعالان همسو برای فعالیت انتخاباتی اشاره کرد که به گفته او، پس از رد صلاحیت هاشمی کاهش یافته است.
کیانوش‌راد این فرضیه که اصولگرایان لزوماً به دنبال کناره‌گیری اصلاح‌طلبان از صحنه انتخابات هستند را رد کرد و گفت: چنین خواسته‌ای مطلق نیست. چرا که وجود برچسب اصلاح‌طلبی در انتخابات بدون تردید برای اصولگرایان و حاکمیت مثبت خواهد بود.

این نماینده مستعفی مجلس ششم می‌گوید: شرکت در انتخابات به هر قیمت، جز اضمحلال نیروهای ما دستاوردی نخواهد داشت. ما باید یک جایی از قوت بیشتری برای نه گفتن برخوردار باشیم.پیش از این رجب مزروعی دیگر عضو حزب منحله مشارکت خواستار تحریم انتخابات شده بود.

در همین حال علی کشتگر از سران گروهک فدائیان خلق، شرکت در انتخابات و حمایت از یکی از نامزدهای موجود را دامی خطرناک برای اپوزیسیون توصیف کرد و در گویانیوز نوشت: اصلاح‌طلبانی که درصددند با ترغیب هاشمی و خاتمی به حمایت از روحانی سرمایه سبزها را در تنور حماسه سیاسی بسوزانند، اعتقادی به بدنه اجتماعی ندارند. کسانی که به سبزها و اصلاح‌طلبان گرایش دارند عروسک خیمه‌شب بازی کسانی نیستند که هر لحظه به رنگی درمی‌آیند، و هیچ وقت حاضر نیستند با رعایت اخلاق و پرنسیب سیاسی به آنچه یک روز پیشتر وعده کرده عمل نمایند!

وی می‌افزاید: هیچ یک از هشت نفری که در این نمایش نقش ایفا می‌کنند، در حد و اندازه‌ای نیستند که اگر پیروز انتخابات اعلام شوند، قادر باشند نقشی ایفا کنند.تنها کسی که در میان نامزدهای این دوره اگر رئیس‌جمهور می‌شد می‌توانست تا اندازه‌ای سیاست‌های خارجی و داخلی جمهوری‌اسلامی را تعدیل کند هاشمی‌رفسنجانی بود.

کشتگر با ادعای اینکه حمایت اصلاح‌طلبان از عارف یا روحانی قمار بزرگی است که عایدی آن به جیب نظام می‌ریزد، نوشت: شگفتا که در چند روز گذشته عده‌ای از اصلاح‌طلبان مأموریت گستردن این دام را برای هاشمی و خاتمی بر عهده گرفته‌اند. استدلال‌شان هم این است که برای سد کردن راه حاکمیت، از روحانی حمایت کنند.

وی تأکید کرد: اصلاح‌طلبانی که دانسته یا ندانسته درصددند با ترغیب هاشمی و خاتمی به حمایت از روحانی سرمایه سبزها را در تنور حماسه سیاسی بسوزانند، چه فرقی با وزارت اطلاعات که همین خط را ترغیب می‌کند، دارند؟ اصلاح‌طلبان می‌گفتند اگر خاتمی رد صلاحیت نشود در انتخابات شرکت نمی‌کنند. بعد گفتند به شرط حضور هاشمی در انتخابات مشارکت می‌کنیم. پس از رد هاشمی اعلام کردند که به این ترتیب دیگر شرکت در انتخابات معنایی ندارد. اما حالا بازهم درصددند نظر خود را عوض کنند و به حمایت از روحانی فرا بخوانند. آیا به چنین جماعتی که هر لحظه به رنگی درمی‌آیند و روی هیچ اصلی نمی‌ایستند می‌توان اعتماد کرد؟

یادآور می‌شود گروهک موسوم به شورای هماهنگی سبز نیز که از سوی اردشیر امیرارجمند، رجب مزروعی و… اداره می‌شود با صدور بیانیه‌ای خواستار تحریم انتخابات شد وتصریح کرد انتخابات پیش رو فاقد حداقل لوازم و استانداردهای انتخابات آزاد و سالم است… عدم شرکت در انتخابات به اندازه شرکت در آن حق ماست و کسی نمی‌تواند این حق را سلب کند. ما بر پیمان خود با آقایان موسوی و کروبی و زندانیان ایستاده‌ایم.

طعنه زیباکلام به رئیس دولت سازندگی

صادق زیباکلام می‌گوید هاشمی در حال تبدیل شدن به اپوزیسیون است.
وی در مصاحبه با روزنامه زنجیره‌ای بهار با بیان اینکه «حاکمیت، اپوزیسیون نمی‌خواهد اما ما نمی‌توانیم اپوزیسیون را از دید حاکمیت تعریف کنیم»، افزوده است: همان گونه که ما می‌بینیم هاشمی به اپوزیسیون تبدیل می‌شود، این را حاکمیت هم می‌بیند و اندک‌اندک به هاشمی می‌گویند آشیخ اکبر باید تکلیفت را معلوم کنی. سرمقاله کیهان را که شما بخوانید همین را می‌گوید که آقای هاشمی از شما بهره‌برداری می‌کنند و تو را هل می‌دهند و از تو چهره‌ای می‌سازند که در مقابل نظام قرار بگیری.

وی درباره حضور طیف‌های عجیب و غریب در جمع اپوزیسیون گفت: نهضت آزادی وقتی دید همه آمدند پشت خاتمی، آمد و به جریان اصلاحات پیوست. ۲۱ اردیبهشت امسال هم اصلاح‌طلبان وقتی دیدند عجب موج حمایت از هاشمی راه افتاده آنها هم به موج پیوستند. شما نباید چندان اسیر این شوید که آیا سازمان مجاهدین انقلاب یا دفتر تحکیم وحدت به‌عنوان نیروهای آوانگارد جامعه از ابتدا به هاشمی پیوسته‌اند یا نه؟ معتقدم ضرورت دموکراسی‌خواهی همه این‌ها را پشت سر کسی سوق خواهد داد که شنل این اپوزیسیون را به تن بکند. هاشمی‌رفسنجانی که عمر نوح ندارد، پنج سال دیگر، ۱۰ سال دیگر با ما نخواهد بود ۱۰ سال دیگر ۹۰ ساله می‌شود؛ اما جنبش دموکراسی‌خواهی ادامه پیدا می‌کند.

زیباکلام درباره این موضوع که «موج ایجاد شده هاشمی را با خود برد به جای اینکه او این موج را ببرد» تصریح می‌کند: اشکالی ندارد. اتفاقاً اگر هاشمی‌رفسنجانی، محمد خاتمی و هرکسی نتواند حداقل خواسته‌های این جنبش را لبیک بگوید، جنبش آنها را پس می‌زند می‌خواهم بگویم نگران نباشید از این که آقای رفسنجانی می‌تواند پا به پای جنبش بدود یا نه. اگر نتواند همپا با جبهه اپوزیسیون بدود حذف می‌شود.
وی در پاسخ این گفته که «اما سن هاشمی برای موج سواری مناسب نیست.

موج هاشمی را می‌برد بعد هم، موج را هاشمی خودش راه نینداخته، اما شما پاسخی برای این دو چالش ندارید» می‌گوید: ‌اساساً برای من مهم نیست هاشمی‌رفسنجانی چه می‌کند. هاشمی یا می‌تواند پا به پای این قطار باشد و مسافر این قطار بماند یا نه. اگر حذف شود، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. اپوزیسیون درون نظام یک شخصیت دیگر پیدا می‌کند.

سمپات نهضت آزادی در جای دیگر از مصاحبه خود گفته است: من جمله‌ای گفته‌ام که روزنامه کیهان چندین بار آن را کار کرده است و خیلی از اصلاح‌طلبان هم دلخور شدند ولی همچنان معتقدم که اگر شما در دوم خرداد ۷۶ به جای محمد خاتمی، یک تیرآهن ۱۴ هم می‌گذاشتید، ۲۰ میلیون رای می‌آورد. اصلاً آن ۲۰ میلیون به خاتمی ربطی نداشت. الان هم با شما موافقم؛ اساساً این موج هم به هاشمی‌رفسنجانی مربوط نمی‌شود.

زیباکلام به این واقعیت اشاره نکرده که رای آن روز مردم در واقع با تلقی اعتراض به سیاست‌های دولت سازندگی بود و در تلقی عمومی تصور می‌رفت که روی کار آمدن ناطق‌نوری ادامه سیاست‌های دولت هاشمی است، انتخاب خاتمی به معنی تغییر مسیر دولت خواهد بود.
وی در عین حال در مصاحبه با روزنامه آرمان درباره حمایت خوداز حسن روحانی گفت: ایده‌آل من نه تنها آقای روحانی نیست بلکه حتی عارف و خود رئیس دولت اصلاحات هم نیست. ایده‌آل من واسلاو هاول، آنگ‌سان سوچی، مهدی بازرگان، مهاتما گاندی و نلسون ماندلاست.

*وطن امروز:

1179758_484

جاسوس سیا: آمریکا باید خفه شود و در انتخابات ایران دخالت نکند

جان لیمبرت، یکی از گروگان‌های آمریکایی در جریان تسخیر لانه جاسوسی در آبان ۱۳۵۸، طی مقاله‌ای دخالت در انتخابات پیش رو در ایران را یکی دیگر از شکست‌های آمریکایی‌ها عنوان می‌‌کند و به آنها می‌‌گوید، خفه شده و در انتخابات دخالت نکنند. وی در مطلبی چنین می‌‌آورد: «ظاهرا برای واشنگتن که خود را در مسائل مرتبط با ایران غرق کرده، پذیرش این حقیقت ساده که انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ ژوئن یک رویداد ایرانی است که ربطی به ما ندارد، چندان آسان نیست. اما اگر بخواهیم این رویداد را به خود ربط دهیم گام در راهی نهاده‌ایم که قبلا بارها در عبور از آن با شکست مواجه شده‌ایم. تنها کاری که ما باید انجام دهیم این است که خفه شویم و فقط در مورد مبانی صحبت کنیم و مثل یک دولت خوب به اصول بین‌المللی پایبند باشیم. دولتمردان آمریکایی باید کم و گزیده سخن بگویند و این حقیقت را فراموش نکنند که نفرت مردم ایران از سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا با هر اقدام و موضع‌گیری اشتباه به اوج خواهد رسید».

در حاشیه تلاش برای برگزاری نمایشگاه نقاشی یکی از سران فتنه؛برای برگزاری این نمایشگاه بالاخره چندتا ۱۵۰۰۰ یورو گرفتید!

عناصر اروپانشین فتنه که خود را «سفرای اصلاح‌طلبان در خارج» معرفی می‌کنند در آخرین شیرین‌کاری خود، طرح برگزاری نمایشگاه آثار نقاشی یکی از سران فتنه ۸۸ و همسرش در لندن، پاریس و برلین و نیز جازدن کتاب ادبی یک نویسنده به نام او را داده‌اند که این نمایشگاه حتی قبل از برگزاری، موجب پدیدآمدن انواع و اقسام مناقشات بین فتنه‌گران داخل و خارج شده است. جماعت خارج‌نشین تصمیم دارند همزمان با برگزاری انتخابات ۲۴ خرداد در ایران، نمایشگاه مورد بحث را تحت عنوان «در اندیشه آزادی؟! » دایر کنند.

از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌‌بینی شده نمایشگاه، معرفی کتابی مشتمل بر ۱۵ داستان کوتاه فارسی به‌عنوان «کشفِ یکی از سران فتنه و حاصل سال‌ها مطالعات وی در ادبیات داستانی ایران» بوده است، غافل از اینکه این کتاب در سال ۸۸ توسط نویسنده واقعی آن و تحت عنوانی دیگر(اما با ۱۴ داستان) منتشر شده بود!‌ بررسی‌های تیم داخل نشان داده است نویسنده اصلی آن کتاب قبل از وقایع سال ۱۳۸۸، کتاب خود را جهت اظهار نظر در اختیار یکی از سران فتنه قرار داده بود (به خاطر روابط و آشنایی قبلی با او) اما با پیش آمدن رخدادهای پس از انتخابات، متن اولیه نزد وی باقی مانده و اکنون، همان کتاب توسط باند فتنه‌گران فراری به عنوان کتاب و اثر آن فتنه‌گر معرفی می‌شود!

و اما شیرین‌کاری دوم این باند نیز کمتر از اولی تعجب‌برانگیز نبوده است. حلقه اردشیر امیرارجمند (مشاور عالی یکی از سران فتنه که توسط سازمان منافقین از کشور فراری داده شد) طرح برگزاری نمایشگاه آثار نقاشی یکی از سران فتنه ۸۸ و همسرش را همراه با معرفی کتاب پیش‌گفته داده و هزینه برگزاری آن‌را ۱۵۰۰۰ یورو برآورد کرده و از عناصر داخل کشور، درخواست تامین آن را کرده‌اند اما اتفاق بسیار جالب و نادر آن است که به طور همزمان، همان مبلغ توسط چندنفر دیگر از اعضای گروهک موسوم به «شورای هماهنگی راه سبز امید» و برخی مرتبطان و همپالگی‌های آنها، از چند محل و موسسه و اتحادیه درخواست شده است!

علاوه بر درخواست ۱۵۰۰۰ یورو از داخل (که نفس این درخواست موجب تعجب فتنه‌گران داخل شده، چرا که پیش از این، معمولا این عناصر خارج‌نشین بودند که بودجه فتنه‌گران داخل را تامین می‌کردند)‌ درخواست مشابهی از «آکادمی هنر برلین» به عمل آمده و آن آکادمی بنا به دستور کانون‌های پشت صحنه، پرداخت هزینه را تقبل کرده بود.

در همین زمان، خانم شیرین عبادی با محافل ضد انقلاب مقیم آمریکا تماس گرفته و اظهار داشته اردشیر امیرارجمند از او برای برگزاری آن نمایشگاه و حضور در نشست جانبی نمایشگاه تحت عنوان «هنر و حقوق بشر در ایران» دعوت کرده و در عین حال خواهش کرده است که از ارتباطات خود بهره گرفته و هزینه برگزاری نمایشگاه (۱۵۰۰۰ یورو) را تامین کند!

همزمان «حنیف – م» (از عناصر پادو و فراری) ضمن اشاره به مسؤولیت خود در نمایشگاه (تهیه عکس از تابلوها) اضافه کرده بودجه نمایشگاه را پدرش (رجبعلی‌-م) از مقر اتحادیه اروپا در بروکسل درخواست و دریافت کرده است! در همین اوضاع و احوال پیچیده مالی! عضو شورای هماهنگی راه سبز امید گفته است: «بالاخره ما نفهمیدیم برای برگزاری این نمایشگاه چندتا ۱۵۰۰۰ یورو گرفتند!» و گلایه کرده که دختر یکی از سران فتنه با او تماس گرفته و درخواست کرده که کل درآمد نمایشگاه را به او تحویل دهند تا به والدین خود برساند!

همچنین از قول «عمادالدین – ب» آورده است برخی عناصر ضد انقلاب فراری معروف در برگزاری این نمایشگاه مشارکت دارند و به اسامی «مهرداد خوانساری» و «پرستو فروهر» اشاره کرده و اظهار نگرانی کرده مشارکت این افراد مورد استفاده دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی قرار گرفته و با آنها برخورد شود. مضاف بر آن با توجه به حضور اخیر «رجبعلی.م» در سیزدهمین کنگره گروهک موسوم به اکثریت و مطرح شدن موضوع نمایشگاه آثار نقاشی و کتاب جعل شده در حاشیه کنگره و اعلام آمادگی سران آن گروهک برای حضور و همکاری، نگرانی نامبردگان شدیدا بالاگرفته و درخواست کرده‌اند به سرعت در برگزاری نمایشگاه تجدید نظر شود.

*آرمان:

01.indd

تکذیب مسئولیت آیت‌ا… کعبی در ستاد سعید جلیلی

شنیده شد که عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خبر مسئولیت خود در ستاد جلیلی را تکذیب کرد. تسنیم نوشت؛ آیت‌ا… عباس کعبی خبر انتصابش به عنوان مسئول کمیته طلاب و روحانیان ستاد سعید جلیلی کاندیدای انتخابات یازدهم که از سوی برخی از رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها منتشر شده بود، را تکذیب کرد. وی در این باره گفت: خبری که در برخی از رسانه‌ها درباره انتصاب اینجانب به عنوان مسئول کمیته روحانیان و طلاب ستاد آقای جلیلی منتشر شده، به هیچ وجه صحت ندارد و تنها یک تشابه اسمی بوده است.

کمبود نان در نقده آذربایجان غربی

شنیده شد که مشکل کمبود نان در چند روز گذشته مردم برخی شهرهای آذربایجان غربی را درگیر کرده است به طوری که این موضوع در شهرستان نقده شدت بیشتری به خود گرفته و سبب گلایه مردم از وضعیت موجود شده است. فارس نوشت؛ این در حالی است که در ماه‌های گذشته در برخی از شهرستان‌های دیگر این استان از جمله اشنویه، پیرانشهر، تکاب و بوکان نیز مشکل کمبود نان گزارش شده بود که این امر لزوم توجه و نظارت بیشتر مسئولان استانی را می‌طلبید و انتظار می‌رفت با وعده‌های صورت گرفته دیگر شاهد مشکلاتی از این دست در استان نباشیم.

تابستان بهترین زمان حمله به ایران!

شنیده شد که یک روزنامه‌نگار صهیونیست با اعلام اینکه اسرائیل مجبور است دیر یا زود برای بمباران تأسیسات هسته‌‌ای ایران اقدام کند، فصل تابستان و اوایل پاییز امسال را بهترین زمان برای انجام این کار دانست. شفقنا نوشت؛ تد بلمن، وکیل بازنشسته و سردبیر فعلی روزنامه «اسرائیل پاندیت» در سرمقاله این روزنامه نوشت: «وقتی نمی‌توان به صحت و دقت اطلاعات رسیده در مورد زمان دستیابی ایران به بمب هسته‌‌ای اطمینان کامل داشت، پس چرا باید تا لحظه آخر صبر کرد؟ این حمله باید تابستان یا حداکثر اوایل پاییز امسال صورت بگیرد؛ در این موقع از سال هوا صاف و شرایط جوی مساعد است»

مدیر مسئول«قانون» مجرم شناخته شد

شنیده شد که مدیرمسئول روزنامه قانون در جلسه دادگاه مطبوعات مجرم و مستحق تخفیف شناخته شد. تسنیم نوشت؛ علی‌اکبر کسائیان دبیر هیات منصفه دادگاه مطبوعات با بیان اینکه جلسه دادگاه مطبوعات در شعبه ۷۸ و به ریاست قاضی مجید باقری برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه به اتهامات ۳ نشریه و یک سایت رسیدگی شد. اولین پرونده مربوط به روزنامه قانون با مدیرمسئولی مهناز مظاهری بود که به اتهام انتشار مطالب خلاف واقع پرونده‌ای علیه وی تشکیل شده است. در همین زمینه هیات منصفه به اتفاق آراء وی را مجرم شناخت. همچنین هیات منصفه با اکثریت آراء وی را مستحق تخفیف دانست.

روایتی از جلسات خصوصی احمدی‌نژاد و مشایی

شنیده شد که به گفته دبیر یکی از ستادهای طلاب حامی گفتمان انقلاب اسلامی حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا در جلسه با طلاب حامی گفتمان انقلاب خاطراتی از جلسات دو نفره احمدی نژاد و مشایی را مطرح کرد.امیر امیرگان با اشاره به جلسه‌ اعضای این ستاد با حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا و خاطراتی که در این جلسه نقل شد، گفت: کسانی که انحراف را در دولت به وجود آوردند عامل مشکلات هستند و لیدر حلقه انحراف جزو مسببان اصلی جدایی دولت و روحانیت است. فارس نوشت؛

وی افزود: به عنوان مشاور امور روحانیت رئیس جمهور تلاش زیادی انجام داده است تا برخی موضع‌گیری‌ها به وجود نیاید. وقتی احمدی‌نژاد با مشایی جلسه برگزار می‌کند حدود چهار یا پنج ساعت جلسات دو نفره ایشان طول می‌کشد و طی این مدت تمام تماس‌ها و ارتباطات لغو می‌شود؛ بر اساس اخبار و مشاهداتی که داشته‌ایم احمدی‌نژاد به شدت مورد تاثیر وی قرار دارد.

تصادف ماشین همراه سعید جلیلی

شنیده شد که شب یکشنبه یکی از ماشین‌های همراه با سعید جلیلی در مسیر بازگشت سفر انتخاباتی این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تصادف کرد. ایسنا نوشت؛ در پی این حادثه که در اوایل بامداد یکشنبه شب رخ داد، یکی از سرنشینان این ماشین به بیمارستان منتقل شد و حال سه نفر دیگر از سرنشینان آن خوب است. همچنین برای خودروی حامل سعید جلیلی هیچ اتفاق نیفتاد و وی در سلامت کامل به سر برده و امروز نیز سفر انتخاباتی به جنوب استان کرمان داشت.

امام جمعه کرمان عذرخواهی کرد

شنیده شد که امام جمعه کرمان گفت: در دیداری که روز یکشنبه هفته گذشته با یکی از نامزدهای انتخاباتی داشتم، نام سردار سلیمانی و حمایتشان از قالیباف یا هر شخصیت دیگری به اشتباه از ناحیه بنده برده شد که در جلسه فرهنگ عمومی استان نیز عذرخواهی کردم. عصر ایران نوشت؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید یحیی جعفری در گفت‌وگو با ماهان‌نیوز گفت: در دیدار با این نامزد انتخاباتی توجه نداشتم که خبرنگاران و همه اقشار هستند و صرفا از جنبه صحبت شخصی با این کاندیدا حرف می‌زدم که نام شخصیتی اگر برده شده به‌دلیل فراموشی و عدم توجه از سوی بنده بوده است. چند روز قبل برخی رسانه‌ها نوشتند که امام جمعه کرمان اعلام کرده سردار قاسم سلیمانی از محمدباقر قالیباف حمایت کرده است که این خبر، واکنش سپاه را در پی داشت؛ به نحوی که سپاه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد از هیچ کاندیدایی حمایت نکرده و نخواهد کرد.

مجری صدا و سیما که سخنگو شد

شنیده شد که محمدرضا عرب سرخی به عنوان دبیرائتلاف ترنم اندیشه‌های جوان معرفی شد. وی مدیرعامل موسسه حدیث میعاد، عضو تشکل‌های بسیار و همچنین فعال سیاسی، فرهنگی، حقوقی و اجتماعی است. همچنین زهره میرسپاسی مجری معروف صداو سیما به عنوان مشاور دبیر و سخنگو، پرستو سیفی ناجی به عنوان مشاور دبیر و مدیر روابط عمومی و الهام بهمن آبادی به عنوان مشاور و رئیس دفتر این ائتلاف معرفی شدند.

نقض فنی هواپیمای حامل رضایی

شنیده شد که هواپیمای حامل محسن رضایی حدود ساعت ۱۵:۵۰ دیروز از تهران عازم گرگان شده بود که بعد از مدتی پرواز به دلیل نقص فنی دوباره به فرودگاه مهرآباد بازگشت. صراط نوشت؛ این گزارش حاکی از آن است که مشکلی برای مسافران این پرواز ایجاد نشده و این پرواز با تاخیر در فرودگاه گرگان به زمین خواهد نشست. طبق اعلام قبلی ستاد محسن رضایی در گلستان، قرار بود استقبال از محسن رضایی ساعت ۱۶ در فرودگاه بین‌المللی گرگان انجام شود که همچنان حامیان رضایی منتظر انجام این مراسم هستند.

*خراسان:

1179759_644

دستور ویژه رییس جمهور به رحیمی درباره دریاچه ارومیه

با پیشنهاد رییس جمهور، به منظور تصمیم گیری در خصوص انتقال آب رودخانه ارس به دریاچه ارومیه، کارگروهی با مسئولیت معاون اول رییس جمهور و با عضویت وزیران نیرو، جهاد کشاورزی، اقتصاد، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون برنامه ریزی رییس جمهور، معاون اجرای قانون اساسی رئیس جمهور، استاندار آذربایجان شرقی و نمایندگان استان در مجلس تشکیل و تصمیم آن به عنوان مصوبه هیئت وزیران تلقی می شود.

آغاز پروژه تولید انبوه پسته در کشورهای همسایه ایران

بر اساس گزارش های واصله به دستگاههای اقتصادی کشور، برخی کشورهای همسایه طرح کاشت دهها هزار اصله نهال پسته در اراضی مناسب را آغاز کرده اند تا انحصار این محصول را از دست ایران خارج کنند. بر اساس گزارش مذکور، یکی از کشورهای مستعمره انگلیس که از تکنولوژی و دانش مناسبی در زمینه کشاورزی برخوردار است، مجری طرح های مطالعاتی و اجرایی این پروژه شده است.

*تهران امروز:

1179763_627

عرصه سیاست عرصه کامل و ایده‌آل نیست

صادق زیباکلام در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:نه آقای روحانی اصلاح‌طلب است و نه بنده ایشان را اصلاح‌طلب می‌دانم.وی افزود:عرصه سیاست و کنش اجتماعی یک عرصه کامل و ایده‌آل نیست. ایده‌آل من نه تنها آقای روحانی نیست بلکه حتی عارف و خود رئیس دولت اصلاحات هم نیست. ایده‌آل من واسلاو هاول، آنگ سان سوچی، مهدی بازرگان، مهاتما گاندی و نلسون ماندلاست. اما اینقدر عقلم می‌رسد که در ایران فعلی دنبال مهدی بازرگان نباشم. اگر در ایران فعلی به‌دنبال نلسون ماندلا باشم و چون در میان نامزدها نیست رای ندهم، در آن صورت با دست خودم به آقای دکتر جلیلی رای داده‌ام.

توصیه قرآنی قرائتی به نامزدهای ریاست‌جمهوری

حجت‌الاسلام محسن قرائتی خطاب به نامزدهای ریاست‌جمهوری گفت: قرآن در ۴ مورد به اقامه دعوت کرده است؛ اقامه نماز، اقامه دین، اقامه عدالت و اقامه قرآن، که اگر قرآن را به پا داریم بدانید وضع اقتصادی نیز درست می‌شود همانطور که خداوند وعده داده است.به گزارش مهر وی افزود: تمام صحبت‌هایی که در مورد سازندگی، گفت‌وگوی تمدن‌ها، عدالت‌اجتماعی، سبک زندگی و… گفته می‌شود در واقع حرف تازه‌ای نیست چرا که همه اینها در قرآن و روایات و نهج‌البلاغه وجود دارد. ما باید به قرآن بازگردیم و بازگشت به قرآن نهضت می‌خواهد. باید از درون بسوزیم تا قرآن جایگاه اصلی خود را در زندگی ما پیدا کند.

اطلاعیه انتخاباتی دفتر سیدمحمد خاتمی

دفتر سیدمحمد خاتمی با انتشار اطلاعیه‌ای خبرهای منتسب به برخی اعضای ستادهای نامزدهای انتخابات که در برخی از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها بازتاب یافته را خلاف واقع دانست.به گزارش جهان نیوز،در این اطلاعیه آمده است که ایشان تا به حال در مورد هیچ یک از نامزدهای کنونی، چه در محافل خصوصی و چه عمومی نفیا و اثباتا نظری نداده‌اند. در آینده نیز به موقع نظریات ایشان به صورت صریح از طریق سایت رسمی ایشان به اطلاع همگان خواهد رسید

توضیحات فرمانده ناجا درباره حوادث سخنرانی یکی از نامزدها

سردار «اسماعیل احمدی‌مقدم» درباره تمهیدات پلیس برای برخورد با کارناوال‌های انتخاباتی، گفت: این مراسم در آستانه حماسه بزرگ سیاسی و انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری بوده و یک فرصت است؛ فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) راهنمای خوبی برای انتخاب فرد اصلح است بنابراین تمامی زائران صرفنظر از تفکرات سیاسی و سلایق به کاندیداها، دل در گرو امام‌خمینی(ره) دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، فرمانده ناجا گفت: در صورتی که فردی بخواهد از ظرفیت مراسم ارتحال امام، برای کارناوال، لشکرکشی و تبلیغات انتخاباتی استفاده کند و مراسم را تحت‌الشعاع قرار دهد، پلیس ممانعت می‌کند، لذا پیشگیری‌های لازم در این زمینه اتخاذ خواهد شد.

احمدی‌مقدم درباره کنترل فضای مجازی در آستانه انتخابات، گفت: فضای مجازی در کنترل و مراقبت است و اینگونه نیست که افراد در این فضا آزاد باشند که بتوانند توهین، شایعه‌پراکنی و تخریب کنند؛ اگر جرمی در این فضا رخ دهد، نیروی انتظامی با دستور قضایی این مسئله را پیگیری می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی همچنین در مورد حادثه سخنرانی یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری در حسینیه جماران، گفت: یکی از تعهدات کاندیدا این است که نباید پیرو فتنه ۸۸ باشند و شاید این مسئله نیز ربطی به نامزد ریاست‌جمهوری نداشته، اما ممکن است افرادی بخواهند از این فضا سوءاستفاده کرده و اهداف فردی را دنبال کنند.ستادهای انتخاباتی، در این مواقع باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند؛ اگر قادر به انجام این مهم نبودند، طبیعی است نیروی انتظامی به وظیفه خود عمل کرده و با افرادی که رفتار ضدانقلابی داشته باشند، برابر قانون برخورد می‌کند.

عدالت کمونیستی با پیشرفت همراه نبود

امیر محبیان، تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با زندگی نیوز درباره تخریب برنامه‌های اقتصادی قالیباف توسط برخی رسانه‌های به اصطلاح با بصیرت گفت: برای تحلیل این مسئله به تعریف مفاهیم پیشرفت و عدالت نیاز است چرا که بدون تعریف تنها دچار سوء برداشت می‌شویم. وی در تعریف این دومفهوم با تبیین وجود دو دیدگاه، عمده درباره پیشرفت و عدالت گفت: اولین دیدگاه، عدالت را محصول پیشرفت می‌داند و دومین دیدگاه پیشرفت را محصول عدالت. اما آنچه مهم است ارائه تعریفی درست از دو مفهوم عدالت و پیشرفت است.

پیشرفت اگر بر مبنای الگوهای غربی باشد لزوما به عدالت نخواهد انجامید چنانچه در برخی کشورهای غربی شاهد این امر هستیم که با وجود پیشرفت‌های اقتصادی، عدالت در جامعه جاری نشده است.همچنین اگر پیشرفت به معنای کمونیستی آن باشد همانطور که در برخی کشورهای کمونیستی شاهد آن بودیم، عدالت را به مفهوم مد نظر خود یعنی همان توزیع فقر اجرا می‌کردند اما پیشرفتی همراه آن نبود.وی با اشاره به این نکته که پیشرفت و عدالت به عنوان دو مفهوم مکمل یکدیگر با تعاریف خاص آن در ایران اسلامی توسط رهبری معظم انقلاب مطرح شده است تاکید کرد: باید توجه داشت که هدف از پیشرفت، پیشرفت خطی و توسعه کمی نبوده و نیز هدف از آن فقیر شدن همه جامعه نیست.

امیر محبیان درباره این نظر که برای رسیدن به توزیع عادلانه باید ابتدا پیشرفت کرد تا بتوان عدالت را در میان مردم به اجرا درآوریم، در غیر این‌صورت به جای توزیع عدالت توزیع فقر خواهیم داشت، گفت: در مفهوم عدالت باید به فضایی که این مفهوم درآن شکل می‌گیرد توجه شود. مفهوم عدالت در دو فضا تحقق می‌یابد که دارای اهمیت است. ابتدا باید به مفهوم عدالت در فضای ناداری و فقر اشاره کرد که در آن صورت عدالت تقسیم داشته‌ها به‌طور معقول است و کسی در این فضا احساس فقر نمی‌کند. دوم، مفهوم عدالت در فضای دارایی است که در آن، عدالت به معنای توزیع امکانات و دارایی درمیان مردم است.

*جمهوری:

1179771_224

فتوای وهابی‌ها علیه شیعیان بازگشت به دوران جاهلی است

هر روز بر تعداد مخالفان وهابیت در عربستان افزوده می‌شود. یک نویسنده دیگر عربستانی نیز با انتشار مقاله ای، فتوای وهابی‌ها علیه شیعیان را جهالت و بازگشت به دوران جاهلی دانست. عثمان عبدالله در این مقاله نوشت: مفتیانی مانند سعدالدریهم، محمد العریفی و امثال آنها با فتواهای ضدانسانی و ضداخلاقی خود، آبروی اسلام را می‌برند.

سعدالدریهم، تروریست‌های سلفی را به کشتار زنان و کودکان شیعه در عراق تشویق کرده بود. محمدالعریفی نیز به صدور فتواهای خرافاتی مشهور است. هفته گذشته، سخنگوی وزارت امور خارجه سوئیس گفت: دولت سوئیس دستور جدید ممنوع‌الورود بودن مفتی سعودی “محمدالعریفی” به کشور سوئیس و همه اعضای اتحادیه اروپا را به مدت ۵ سال صادر کرده است.

چرا وزیر بحرینی” رژیم صهیونیستی “را تروریست نمی داند؟

عبدالرؤوف الشایب، سخنگوی انقلابیون ۱۴ فوریه با اشاره به اظهارات اخیر وزیر خارجه بحرین علیه دبیرکل حزب‌الله لبنان، تأکید کرد: رژیم بحرین مانند رژیمهای عربستان سعودی و قطر، بخشی از رژیم صهیونیستی است. وی گفت: وزیر بحرینی به همین دلیل رژیم صهیونیستی را تروریست توصیف نمی‌کند.

تغییر نام مسجد “فاطمه الزهرا(س)” به مسجدالرحمه در جده

مسئولان شهر جده، نام مسجد “فاطمه الزهرا(س)” این شهر را به مسجدالرحمه تغییر دادند. مسؤولان شهری جده، نام مسجد فاطمه الزهرا(س) را با این بهانه واهی و داستان ساختگی که “فاطمه” نام مادر تاجر سازنده این مسجد است و گذاردن نام اشخاص بر مساجد حرام است”، به “مسجدالرحمه” تغییر داده‌اند!

اما اهالی منطقه می‌گویند نام این مسجد به نام مبارک حضرت زهرا(س) مزین شده بود، و نه مادر بانی آن. همچنین یک روزنامه سعودی مدعی شد: پس از آنکه حجاج درگذشته ایرانی در این مسجد مدفون شده اند، این مسجد به محلی برای زیارت و عبادت ایرانیان و شیعیان تبدیل شده بود(!!) که با این تدبیر مسؤولان جده، جلوی این کار گرفته می‌شود!

Share