اشجری:جامعه نیازمند شخصیتی مانند بهشتی است

به گزارش دیار میرزا حجت‌الاسلام مجتبی اشجری ظهر امروز در ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر درباره شخصیت و جایگاه شهید بهشتی، اظهار کرد: جامعه ما همواره محتاج شخصیت‌هایی مانند بهشتی است که قاطعانه و شجاعانه وارد چالش‌های فکری و شبهات نظری می‌شوند و مستدل به تنویر افکار عمومی می‌پردازند. وی با بیان اینکه بزرگداشت ایام هفتم […]

به گزارش دیار میرزا حجت‌الاسلام مجتبی اشجری ظهر امروز در ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر درباره شخصیت و جایگاه شهید بهشتی، اظهار کرد: جامعه ما همواره محتاج شخصیت‌هایی مانند بهشتی است که قاطعانه و شجاعانه وارد چالش‌های فکری و شبهات نظری می‌شوند و مستدل به تنویر افکار عمومی می‌پردازند.خبرگزاری فارس: جامعه نیازمند شخصیتی مانند بهشتی است

وی با بیان اینکه بزرگداشت ایام هفتم تیر مقارن با هفته قوه قضائیه است، افزود: در این ایام اهداف چندگانه‌ای دنبال می‌شود.

این مسئول، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب، معرفی ایران به عنوان بزرگ‌ترین پایگاه فکری، تبیین و بازشناسی اندیشه‌های شهید بهشتی و… از جمله این اهداف هستند.

وی تصریح کرد: هر ساله ستادی در استانداری و به تبع آن در شهرستان‌ها در زمینه شخصیت شهید دکتر بهشتی و تبیین و بازشناسی اندیشه‌های وی شکل می‌گیرد و برنامه‌های متعددی در سطح استان برگزار می‌شود.

اشجری با بیان اینکه انقلاب اسلامی در آغازین سال‌ها موانع و مشکلات بزرگی در مسیر راه خود داشته است، یادآور شد: در این سال‌ها شخصیت‌های بزرگی را نیز از دست دادیم.

وی به تعبیر امام راحل درباره شخصیت دکتر بهشتی اشاره کرد و گفت: امام (ره) فرموده بودند شهادت دکتر بهشتی در برابر مظلومیتش ناچیز است و تأکید کردند که شهید بهشتی خود یک ملت است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه چهار نفر از ۷۲ نفر یاران شهید بهشتی گیلانی هستند، اذعان کرد: حسن عضدی، محمد صادق اسلامی، جواد سرافراز و سیف‌الله عبدالکریمی از شهدای گیلانی هستند که در هفتم تیر به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

وی با تأکید بر اینکه شهید حسن عضدی یکی از شهدای گیلانی هفتم تیر بوده که ورزشگاه شهید عضدی رشت به نام وی نامیده شده است، تصریح کرد: این شهید برای جوانان ناشناخته مانده است که باید بسیج اساتید، بسیج دانشجویی، دانشگاه گیلان همایش ویژه‌ای برای تبیین شخصیت این شهید برگزار کنند.

اشجری گفت: برای مراسم ایام هفتم تیر از ظرفیت بقاع متبرکه و مساجد با توجه به فصل تابستان و ورود مسافران به استان استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه تصاویر و عکس‌هایی از شهدای هفتم تیر در این ایام به نمایش گذاشته می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها برنامه‌ها به صورت درون سازمانی برگزار و از ظرفیت صدا و سیما نیز برای معرفی چهار شهید گیلانی استفاده می‌شود.

این مسئول یادآور شد: در ایام هفتم تیر با حضور کارشناسان خبره شخصیت دکتر بهشتی و ابعاد این حادثه در صدا و سیما بررسی می‌شود.

وی از برگزاری مراسم استانی هفتم تیر با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی در ششم تیر امسال در رشت خبر داد./فارس

Share