مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان خبر داد:

استقرار ۹ ایستگاه مطالعه در ادارات گیلان

به گزارش دیارمیرزا مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان از استقرار ۹ ایستگاه مطالعه در استان در ماه های اخیر و نیز ورود بیش از ۷۵ هزار جلد کتاب برای جانمایی در این ایستگاه ها خبر داد.

به گزارش دیارمیرزا و به نقل از  خبرگزاری تسنیم از رشت، امروز جلسه رابطین فرهنگی کتابخانه های عمومی سراسر استان  با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی ،مسئولین ستادی و رابطین فرهنگی کتابخانه های عمومی سراسر استان در سالن آمفی تئاتر  کتابخانه عمومی امام رضا(ع) رشت برگزار شد.janahlpour

اسماعیل جانعلی پور، ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد رابطین فرهنگی در شهرستان ها گفت: با رویکرد جدیدی که در کتابخانه های عمومی سراسر استان شکل گرفته است جایگاه گیلان در میان استانهای کشور در حال ارتقای چشمگیری است و با ادامه این روند به حول قوه الهی شاهد کسب موفقیت های بیشتری در عرصه فرهنگی کشور خواهیم بود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کسب رتبه برتر فرهنگی کتابخانه های عمومی استان در ماههای اخیر را یکی از مصادیق این موفقیت دانست و از رابطین فرهنگی خواست تا با جدیت بیشتری در رسیدن به اهداف والای فرهنگی تلاش کنند.

اسماعیل جانعلی پور استقرار ۹ ایستگاه مطالعه در استان گیلان در ماه های اخیر و نیز ورود بیش از ۷۵ هزار جلد کتاب برای جانمایی در این ایستگاهها را از جمله مهمترین اقدامات نهاد کتابخانه های عمومی کشور در  پیشبرد اهداف مطالعه مفید و رسیدن به سند چشم انداز ۱۴۰۴ دانست.

وی زمینه سازی در جامعه، ارتباط گیری با ادارات و سازمان های مختلف و خلاقیت در ایده پردازی را از ضروریات ایجاد روحیه پرنشاط فرهنگی در جامعه عنوان کرد اظهار داشت: ارتقای چشم گیر فعالیتهای فرهنگی در کتابخانه های عمومی استان مشهود است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همچنین با بیان اینکه همینک در استان ۱۴ کتابخانه به بخش مستقل کودک تجهیز شده گفت: رویکرد جدید نهاد کتابخانه های عمومی توجه به بخش کودک در کتابخانه های عمومی سراسر کشور است .

یاسر تقوی معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان در این جلسه گفت: اهمیت امور فرهنگی در جامعه اسلامی و نقش پررنگ آن برکسی پوشیده نیست و از این رو در هر جامعه نیاز سنجی اهداف فرهنگی زیربنای فعالیتهای فرهنگی می باشد.

معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به ارکان مهم فعالیت های فرهنگی در جامعه خودشناسی، محیط شناسی و اصل مذاکره را از مهمترین اصول در مسئولیتهای فرهنگی دانست و اذعان داشت: داشتن توانایی و استعداد ونیز افزایش اطلاعات محیطی از لازمه های فعالیت فرهنگی به شمار می رود.

 

 

Share