اخبار ویژه شيپورچي دوشنبه

از پرونده سفرپرهزینه رئیس‌جمهور به نیویورک تادستور جدید دولت به وزرا در مورد جانبازان و فرزندان شهدا

اخبار محرمانه نوشت؛ در حالی که قرار است تا سه شنبه تکلیف کاندیدای اصولگرایان مشخص شود؛خبرهای دریافتی حاکی از آن است که جبهه پیروان و ائتلاف پنج اصولگرایان در حمایت از ولایتی به همگرایی رسیده‌اند.

به گزارش دیارمیرزا اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

*کیهان:

1153033_578

اصلاح‌طلبان بر سر دو راهی؛رادیکالیسم یا عقلانیت در انتخابات

اصلاح‌طلبان پس از عدم احراز صلاحیت هاشمی و با وجود حضور ۳ نامزد خود در صحنه، با انتخابات چه می‌کنند؟
درباره این پرسش چند دیدگاه در میان جبهه اصلاح‌طلبان و عقبه اپوزیسیونی آنها مطرح است. طیف‌های تندرو معتقدند که اساسا هاشمی را برای تقابل با نظام و بازسازی فتنه و اغتشاش سال ۱۳۸۸ به صحنه هل داده بودند و اکنون که وی امکان حضور در صحنه را ندارد، باید به همان موضع سابق تحریم انتخابات که در اسفند سال ۹۰ و در قبال انتخابات مجلس نیز اتخاذ شد بازگشت.

اما طیف دیگر معتقدند که این مسیر به چند دلیل امکانپذیر نیست. اول اینکه تجربه سال ۹۰ نشان می‌دهد در بدترین احتمال‌ها ۶۵درصد مردم- و در احتمال‌های متعارف ۷۵تا ۸۰درصد مردم- در انتخابات شرکت خواهند کرد و این امر نشانگر انزوا و ناکامی زودهنگام اصلاح‌طلبان خواهد بود. دوم اینکه پس از اتفاقات ۴ سال پیش و تقابل تند با نظام، اصلاح‌طلبان به بیرون از فضای سیاست پرتاب شده و در موقعیت اپوزیسیون برانداز که امکان کمترین سیاست‌ورزی و فعالیت‌ سیاسی را ندارد قرار گرفته‌اند. با این فرض قرار بوده انتخابات پیش‌رو بهانه‌ای برای بازگشت اصلاح‌طلبان به درون فضای سیاسی و امکان فعالیت باشد و در این صورت، تحریم انتخابات با وجود حضور ۳ نامزد اصلاح‌طلب نقض غرض است.

در عین حال طیفی از اصلاح‌طلبان (شامل کارگزاران و طیف هاشمی) به حسن روحانی گرایش دارند و این در حالی است که طیف دیگر شامل مشارکت و مجاهدین و مجمع روحانیون، حسن روحانی را «آدم هاشمی» و خارج از زمره اصلاح‌طلبان تلقی می‌کنند. برخی از تندروها معتقدند باید عارف و روحانی را برای انصراف با اتخاذ مواضع رادیکال تحت فشار گذاشت.

در همین حال سایت انتخاب از قول مجید انصاری عضو مرکزیت مجمع روحانیون نوشت: جبهه اصلاحات به جز هاشمی کاندیدای دیگری ندارد.
وی که رئیس ستاد استان تهران در ستاد تعطیل شده هاشمی بود، با انتقاد از رد صلاحیت هاشمی می‌گوید: کاندیدای ما آیت‌الله هاشمی بود و ما کاندیدای دیگری نداریم.

در تداوم همین خط مرتضی-ک عضو متواری گروهک ملی‌مذهبی در وبسایت بی‌بی‌سی از رد صلاحیت هاشمی انتقاد کرد و نوشت: آنچه در انتخابات یازدهم با رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی به وقوع پیوست منفک از روندی که در انتخابات دهم آغاز شد، نیست…. انتخابات ۹۲ بدون هاشمی یعنی فاصله گرفتن از استانداردهای انتخابات آزاد و سالم.

وی می‌افزاید: آیا اصلاح‌طلبان همچنان به حضور در انتخابات آن هم در قالب حمایت از نامزدی عارف یا روحانی اصرار خواهند داشت؟ این دو نمی‌توانند سبزها را ترغیب به حمایت کنند. به نظر می‌رسد محاسبه هزینه فایده حمایت از آنان، بسیاری از سبزها و اصلاح‌طلبان رادیکال را به کناره‌گیری از انتخابات سوق دهد.

رجب مزروعی از همکاران روزنامه سلام در دوره انتقادهای تند از سیاست‌های دولت سازندگی نیز در ندای سبز آزادی نوشت: با رد صلاحیت آقای هاشمی که کاندیدای منتقدان وضع موجود محسوب می‌شود نیروهای اصلاح‌طلب هم از ایشان حمایت کردند، انتخابات دیگر معنایی ندارد و فکر می‌کنم اصلاح‌طلبان دیگر انگیزه‌ای برای شرکت در انتخابات ندارند.

وی که پس از فرار از کشور در بروکسل اقامت دارد و با گروهک‌های رادیکال ضدانقلاب پیوند خورده، ادامه می‌دهد: قطعا بخش قابل توجهی از اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت نخواهند کرد.وبسایت آفتاب صبح امید نیز که در پوشش حمایت از خاتمی راه‌اندازی شده بود، اکنون با فشار به عارف از وی خواست از انتخابات کناره‌گیری کند. این سایت با بیان اینکه عارف در صورت پیروزی هم نمی‌تواند کاری بکند، می‌نویسد: او اما با کناره‌گیری از انتخابات می‌تواند کاری بکند…

البته در صورت مواضع صریح، شجاعانه و بی‌پرده توسط عارف در دفاع از حق مردم و عدم لاپوشانی مشکلات اساسی کشور و بیان ریشه‌های واقعی آنها، می‌تواند در اقبال بیشتر رای‌دهندگان به او نقش تاثیرگذاری داشته باشد؛ اما با نگاهی به سیر حوادث و براساس پیش‌بینی‌ها و برآورد هزینه و فایده برای کشور و برای جریان اصلاح‌طلبی و نیز تحقق مردم‌سالاری و احیای حق حاکمیت مردم، راه متفاوتی پیش روی اصلاح‌طلبان است. با تاسف باید گفت، ناامیدی از وضع موجود، و سرکوب و برخورد با مخالفان، راه‌جدایی از حاکمیت را تسهیل و تسریع می‌کند.

اما جمیله کدیور همسر عطاءا… مهاجرانی با تأکید بر اینکه‌ «سیاست‌ورزی را تعطیل نکنیم» در جرس نوشت: هاشمی و خاتمی در یک ماه گذشته کاری کردند کارستان… در شرایطی که نتوان به ایده‌آل‌ها رسید، باید در فکر ممکنات بود، زمان آنست که در درجه نخست با خودداری از دلسردی و ناامیدی، فضا را برای ادامه مسیری که ایجاد شده است، فراهم کرد.

ضروری است اصلاح‌طلبان به فکر کاندیدای جایگزین باشند. نگاه صفر و یک و سیاه و سفید داشتن به سیاست، روش جوانان تازه‌کاریست که جدیدا پا به میدان سیاست گذاشته‌اند. سیاست رنگین کمانی از رنگهاست و در صورت عدم تغییر در وضع موجود، می‌توان در وقت باقی مانده بدنبال کاندیدایی متناسب بود.

عباس عبدی نیز در نوشته‌ای خاطر نشان کرده که «حداکثری کردن اهداف در انتخابات اخیر ممکن است نتیجه معکوس بدهد. روشن است که باید از رفتار طرف مقابل ارزیابی درستی داشت و وارد اتفاقات با ریسک بالا نشد».

خاتمی زرنگی کردو هاشمی را به مهلکه هل داد

عضو سابق گروهک دفتر تحکیم معتقد است اصلاح‌طلبان همچنان در سردرگمی به سر می‌برند و به همین دلیل در زمینه هل دادن هاشمی به نامزدی انتخابات دچار ضرر و زیان شدند.

«رشید-الف» که دارای سوابق بازداشت به خاطر حضور در برخی آشوبگری‌هاست، درباره رد صلاحیت هاشمی می‌نویسد: «از ابتدا درون جبهه اصلاحات در مورد ورود آقایان خاتمی و هاشمی به انتخابات، دو دیدگاه وجود داشت. دیدگاه‌ اول که خواهان حضور در انتخابات در درجه اول با خاتمی و اگر نشد آقای هاشمی بود. آنها معتقد بودند رد صلاحیت آقای هاشمی غیرممکن است.

دیدگاه دوم اما دیدگاهی بود که مخالف حضور آقایان خاتمی و هاشمی در این انتخابات بود.
در مورد آقای خاتمی صاحبان این دیدگاه معتقد بودند که ورود او به این عرصه نتیجه‌ای جز یأس و سرخوردگی نیروهای اصلاح‌طلب و تحمیل هزینه‌های سنگین به باقی مانده تشکیلات نیمه‌جان اصلاح‌طلبان نخواهد داشت، آنها با توجه به اتفاقات چهار سال گذشته شانس پذیرش خاتمی را از سوی حاکمیت صفر یا چیزی نزدیک به صفر می‌دانستند. در واقع لب کلام هواداران این دیدگاه این بود که در موازنه قوای کنونی هیچ شانس و امکانی وجود ندارد.

مدافعین این دیدگاه معتقد بودند که آقای خاتمی اگر بیاید رد صلاحیت می‌شود و اگر هم رد صلاحیت نشود قطعا رئیس‌جمهور نمی‌شود در حالیکه برخی مدافعین حضور آقای خاتمی معتقد بودند حکومت جرات رد صلاحیت آقای خاتمی را ندارد. البته با رد صلاحیت آقای هاشمی با آن سوابق و جایگاه فکر می‌کنم دیگر برای این دوستان مشخص شده که تکلیف آقای خاتمی در صورت حضور چه بود!»

در حالی که خاتمی متهم به هل دادن هاشمی به وسط میدان است، «رشید-الف» ادامه می‌دهد: به هر حال پس از اینکه خاتمی اتفاقا با ذکر دلایلی کاملاً مشابه با دلایل آن دسته از اصلاح‌طلبانی که مخالف حضور وی در انتخابات بودند با درایت و تدبیر حاضر به ورود غیرعاقلانه به این مهلکه نشد، تقاضاهای سراسیمه از آقای هاشمی برای حضور در انتخابات افزایش یافت. ضمن اینکه در مورد میزان رای‌آوری آقای هاشمی هم تردیدهای جدی وجود داشت.

وی در ادامه تحلیل خود که از سوی گویانیوز منتشر شده، خاطرنشان می‌کند:‌«اولین باری که برخی دوستان نام آقای هاشمی را مطرح کردند خدمت‌شان عرض کردم که وقتی سال ۹۲ سال حماسه سیاسی نامیده می‌شود معنی‌اش این است که خروجی این حماسه قرار نیست آقای خاتمی و هاشمی یا فردی نزدیک به این دو و مجموعه اصلاح‌طلبان باشد. به طور کلی صاحبان دیدگاه دوم امکان حصول چنین توافقی در آستانه انتخابات ۹۲ را با توجه به واقعیات موجود،‌ ناممکن می‌دانستند.»

وی می‌افزاید: برخی دوستان به‌گونه‌ای سخن می‌گویندکه گویی تنها هدف ما از فعالیت سیاسی کم کردن روی طرف مقابل یا تحمیل هزینه به اوست بدون اینکه توجه کنیم که تأثیر کلی اقدامات ما بر آینده جریان اصلاح‌طلبی چیست و کمی جلوتر از نوک‌بینی خود را هم ببینیم! خب حالا هزینه را تحمیل کردیم، چه شد؟ گیریم که اصلاً به جای آقای هاشمی آقای خاتمی می‌آمد و رد صلاحیت می‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟دوستان انتظار چه چیزی را می‌کشند و با این تحلیل‌های سست دل چه کسی را می‌خواهند خوش کنند؟ آیا بنا بود در این انتخابات گرهی باز کنیم یا گرهی بر گره‌های موجود بزنیم و بر ضخامت دیوار بن‌بست بیفزاییم؟

این عضو گروهک منحله تحکیم سرانجام خاطرنشان می‌کند: بدون شک میوه چنین اقداماتی را جریان اصلاحات نخواهد چید. به خصوص اگر اصلاح‌طلبان به این وضعیت بی‌برنامگی و عدم انسجام و به این سیکل معیوب سرگردانی و روزمرگی- غالب و هیجان‌زدگی و بیش‌فعالی- موسمی خاتمه ندهند.

رویدادهای چند ماه اخیر برای چندمین بار ثابت کرد که جریان اصلاحات خود اکنون بیش از هر زمان دیگر محتاج اصلاحات ساختاری است. ممکن است عده‌ای بگویند اکنون موقع این حرف‌ها نیست، ولی این حرف‌ها مدتها و دست کم بیش از یک سال است که مکرراً مطرح می‌شود و کسی توجهی نمی‌کند و اتفاقاً وضعیت کنونی ما حاصل همین بی‌توجهی و همین بی‌برنامگی، ساختارگریزی، شخص‌محوری و سیاست‌ورزی شتاب‌زده است.

روی خط زیگزاگ افراط و تفریط

یک سایت اینترنتی نزدیک به اصلاح‌طلبان از علی مطهری خواست به خاطر بداخلاقی علیه رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس عذرخواهی کند.
عصر ایران با اشاره به اظهارات علی مطهری که گفته بود «بنده پیشنهاد می‌کنم برای ارزیابی توان جسمی آقای هاشمی، یک مسابقه دو صدمتر بین ایشان و آقای جلیلی و یک مسابقه کشتی بین آقای هاشمی و آقای حداد برگزار کنند.» نوشت: تلاش برای اثبات این که هاشمی، دارای سلامت و توانایی کافی برای اداره قوه مجریه است، اشکالی ندارد… مطهری از بین همه کاندیداها، سعید جلیلی را به مسابقه دو با هاشمی فراخوانده است.

جلیلی در زمان جنگ، یک پای خود را از دست داده است و با پای مصنوعی تردد می‌کند.
عصر ایران نوشت: این سخن مطهری، از آن جهت غیراخلاقی بود که یک نقص جسمانی را به رخ می‌کشاند. این در حالی است که اگر کسی به طور مادرزاد، دارای نقصی در بدنش باشد، هیچ انسان اخلاق‌مداری آن را به رخش نمی‌کشد، چه رسد به این که یک نفر برای دفاع از دین و میهن‌اش، بجنگد و بخشی از وجودش را از دست بدهد.

این پایگاه اینترنتی تصریح کرد: رد صلاحیت هاشمی، هرگز دلیلی موجه برای نکوهش جسمانی یک جانباز جنگ تحمیلی نبوده و نیست و فارغ از این که سعید جلیلی، تجربه و توان لازم برای ریاست جمهوری را دارد یا نه و رأی خواهد آورد یا خیر، علی مطهری، اخلاقاً یک عذرخواهی شخصی به او و یک عذرخواهی عمومی به موکلانش بدهکار است.

علی مطهری که به خاطر حمله به شورای نگهبان و برخی مواضع کج‌اندیشانه، عنوان اصلاح‌طلب جدید را از شبکه دولتی انگلیس دریافت کرده صرفاً به اعتبار انتساب به استاد شهید مطهری(ره) مورد توجه اصولگرایان در انتخابات مجلس قرار گرفت و دست بر قضا جزو ده نفری بود که به اصرار رئیس جمهور در انتخابات مجلس هشتم در فهرست اصولگرایان قرار گرفت و به مجلس راه یافت.

وی با وجود مخالفت شدید با نامزدی هاشمی در سال ۸۴ که ضمن مصاحبه‌ها و مقالاتی منتشر شد، ۸ سال بعد سراغ هاشمی ۷۹ ساله رفت و با اصرار از وی خواست نامزد انتخابات شود. این در حالی بود که هاشمی پیش از آن چند بار در ملاقات‌های خود تصریح کرده بود توانایی لازم برای مسئولیت‌ اجرایی را ندارد. با این حال روحیه افراط و تفریطی مداوم علی مطهری باعث شد تا این بار از هاشمی به اصرار حمایت کرده و در مقابل، هتاکی دور از منطق و انصاف اخیر را علیه یک رزمنده و جانباز دفاع مقدس روا دارد.

حمایت از این دو نفر بدل از تحریم انتخابات بود اما…

همکار لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران، سناریوی تحریم انتخابات را به استهزا گرفت.
علیرضا نوری‌زاده با اشاره به اصرار محافل اپوزیسیون به تحریم انتخابات نوشت: از هم‌اکنون پیداست که شماری از ما، تحریم را مناسب‌ترین وسیله برای مقابله با بازی انتخابات فرض کرده‌ایم. اما در واقع این تحریم فقط شامل خود ما می‌شود که اصلا با صندوق‌های رأی و رژیم و نمایندگی‌هایش کاری نداریم. اما متأسفانه بعضی از ما به این توهم دچار هستیم که اگر ما انتخابات را تحریم کنیم و یک اطلاعیه چهار خطی بیرون دهیم و بعضا در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای داد سخن دهیم که بله، این انتخابات غیرقانونی است و… پنجاه میلیون رأی‌دهنده در خانه می‌مانند و توصیه‌های ما را به گوش جان اطاعت خواهند کرد.

وی می‌افزاید: گروه دوم، که در جمعشان بسیاری از مخالفان سرسخت رژیم هم دیده می‌شوند بر این باورند که باید کاری کرد، باید فضا را از این حالت یأس و بی‌تصمیمی بیرون آورد. می‌توان یکبار دیگر با هوشمندی فضای سال ۸۸ را ایجاد کرد. باید با دقت رفتار و عملکرد رژیم را زیر نظر داشت. اگر رفسنجانی و مشایی تأیید صلاحیت شدند باید همه توان را به کار برد که بازتاب رقابت این دو با سعید جلیلی در جامعه انعکاس پیدا کند.

نوری‌زاده در این نوشته که قبل از معلوم شدن رد صلاحیت ۲ نامزد فتنه‌گران و حلقه انحراف به نگارش درآمده، ادامه می‌دهد: سرانجام گروه سوم که باز از مخالفان سرشناس نظامند و در عین حال شعار انتخابات آزاد را به عنوان شعاری‌ محوری در مبارزه خود برگزیده‌اند، بر این باورند که هر نوع شکافی در بدنه رژیم، به ایجاد فرصت جهت برگزاری انتخاباتی آزادتر، منجر خواهد شد. و حال که رهبر رژیم با دو نامزد مذکور سر آشتی ندارد وظیفه ما حتی اگر قلبا اعتقادی به این دو نامزد نداریم، حمایت از آنها در برابر ولی‌فقیه است.

گروه سوم اتخاذ یک استراتژی مرحله‌ای را ضروری می‌داند. بر آن است که با برشمردن مضار آمدن امثال سعید جلیلی به صورت فعال از راه دور ولی با حضوری ملموس، بدون آنکه خود رأی دهد، در انتخابات شرکت کند. اینکه هاشمی بیاید یا مشایی برای این دسته چندان اهمیت ندارد. مهم آمدن یکی از آنها و نیامدن جلیلی یا ولایتی است.با این وصف به نظر می‌رسد رد صلاحیت نامزد فتنه‌گران و حلقه انحرافی باعث شوک شدید در محافل ضدانقلاب شده است.
 
*وطن امروز:
1153034_896
تجمع ضدانقلاب برای حمله به شورای نگهبان

چهارمین نشست گروهک‌های ضد نظام موسوم به اتحاد برای دموکراسی، در شهر استکهلم سوئد در حالی برگزار می‌شود که این کشور چند روزی است در آتش خشم جوانان مهاجر محروم می‌سوزد. تجمع ضدانقلاب با عنوان پوششی اتحاد برای دموکراسی حدود یک سال است با هدف جمع آوری گروهک‌های مختلف ضدایران و ضد اسلام راه افتاده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، دستاورد ۳ نشست قبلی این تجمعات، تریبون دادن به گروهک‌های تروریست خواهان تجزیه ایران بوده است.

تقی‌زاده، از شرکت‌کنندگان در این کنفرانس در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای رها که توسط جهانشاهی مزدور صهیونیست‌ها اداره می‌شود، می‌گوید: این کنفرانس تریبون تجزیه‌طلب‌ها شده است که می‌آیند و مرام خود را تبلیغ می‌کنند و در پایان به میزبان فحاشی کرده و قهر می‌کنند و می‌روند. تجربه‌های قبلی تاکنون با نتیجه‌ای مثبت همراه نبوده و بیشتر تقویت تجزیه‌طلب‌هاست. حمله به نهاد قانونی شورای نگهبان که با تدبیر حضرت امام(ره) تشکیل شده و از موانع اصلی بازگشت ضد انقلاب و خائنان به کشور است، از نقاط مشترک شرکت‌کنندگان در این نشست بود.

حسن شریعتمداری، عضو گروهک منحله خلق مسلمان و عبدالله مهتدی، سرکرده گروهک تروریست کومله هر دو با اتفاق‌نظر با سخنرانی به شورای نگهبان حمله کردند. حضور گروهک‌های تروریست و تجزیه‌طلبی چون کومله و دموکرات که اعتقادی به اتحاد ندارند و در چند سال گذشته با زیاده‌خواهی اعضای خود بارها از هم منشعب شده‌اند، برای وحدت با افرادی چون سازگارا و رمضانپور، معاونان وزرای دولت خاتمی و مرتبطین با سرویس‌های اطلاعاتی غربی و حامیان ربع پهلوی نظیر آهی و باقرزاده، عضو گروهک تروریستی منافقین و علیرضا نوری‌زاده که به مزدوری دربار آل‌سعود افتخار می‌کند، همگی خبر از این می‌دهد که مرکز فرماندهی آنان یکی است و همه آنان از یک جا دستور می‌گیرند.

راهبرد جدید ملی- مذهبی‌‌ها و منافقین برای آشوب

پس از اعلام نتایج احراز صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان و ناامید شدن اصحاب فتنه از سازماندهی اراذل و اوباش برای ایجاد اغتشاش و آشوب در کشور، آنها بر آن شدند تا در پوشش ستادهای انتخاباتی یک کاندیدای خاص جهت جلوگیری از فراگیری این یأس در بدنه فعالان این جریان، به سرعت چند محور عملیاتی را در دستور کار خود قرار دهند. از جمله تحریک و تهییج ۲ کاندیدای نزدیک به جریان اصلاح‌طلب‌- فتنه، به انصراف از کاندیداتوری در راستای تقلیل مشارکت و ایجاد بحران مشروعیت برای نظام و موارد دیگری از این دست که شمارش آن از حوصله خارج است.

از جمله برنامه‌های ضدانقلاب می‌توان به تغییر استراتژی این جریان در مواجهه با انتخابات پیش رو اشاره کرد. اپوزیسیون خارج‌نشین طی دستوری تشکیلاتی در رسانه‌های خود، از تغییر راهبرد سخن به میان آورده‌اند. آنها با یادآوری شعار دروغین فتنه‌گران در سال ۸۸ مبنی بر اینکه «رأی من کو؟» شعار و بهانه جدیدی برای ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی پیدا کرده‌اند.

آنها معتقدند که باید امسال با شعار «کاندیدای من کو؟» و یا «حق من کو؟» به مصاف نظام اسلامی رفت. این شعار که توسط سایت‌های نزدیک به گروهک تروریستی منافقین و گروهک ملی – مذهبی ترویج شده است، نه تنها از عمق ارتباط تنگاتنگ این ۲ گروهک با هم خبر می‌دهد، بلکه تلاش‌های مذبوحانه آنان برای توهم براندازی نظام را به نمایش می‌گذارد.

کناره‌گیری عارف به نفع روحانی «با رایزنی خاتمی» تکذیب شد

پس از تکذیب کناره‌گیری محمدرضا عارف از سوی روابط عمومی دفتر وی، دفتر خاتمی نیز کناره‌گیری وی از انتخابات ریاست جمهوری به نفع حسن روحانی را تکذیب کرد. در پی انتشار برخی اخبار مبنی بر کناره‌گیری عارف به نفع حسن روحانی با رایزنی خاتمی، دفتر خاتمی این خبر را کذب محض دانست و تاکید کرد هیچ توصیه‌ای از سوی وی به عارف برای کناره‌گیری از عرصه انتخابات نشده است. این دفتر همچنین تاکید کرده است که نظر خاتمی درباره انتخابات ریاست جمهوری از طریق اطلاعیه دفتر و سایت رسمی وی منتشر می‌شود و به اطلاع عموم خواهد رسید.

سقوط اسد یعنی قوی‌ترین ضربه به ایران در ۲۵ سال گذشت

عضو برجسته مجلس سنای آمریکا گفت: در حال حاضر معادله سوریه به سود بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه، ایران و حزب‌الله لبنان است. این طرف‌ها چیزی جز زبان آهن و آتش را درک نمی‌کنند، پس جامعه بین‌الملل باید مسؤولیت خود را در این باره برعهده بگیرد. به گزارش عصر ایران، جان مک کین افزود: آمریکا نمی‌تواند تنها تماشاچی وضعیت سوریه باشد؛ وضعیتی که روز‌به‌روز بدتر می‌شود. سقوط حکومت بشار اسد می‌تواند قوی‌ترین ضربه به ایران در ۲۵ سال گذشته باشد. این سیاستمدار ۷۷ ساله آمریکایی ادامه داد: نمی‌توان از نشست ژنو -۲ انتظار حل بحران سوریه را داشت، بلکه این نشست‌ باعث افزایش بحران می‌شود چرا که میزان قدرت میان ۲ طرف به سود ایران، حزب‌الله و نیروهای اسد است.

*آرمان:

01.indd

مسجد جامعی بستری شد

شنیده شد که احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران به‌دلیل عارضه قلبی در بخش CCU بیمارستان امام خمینی بستری شد. همشهری آنلاین نوشت؛ احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران شنبه شب به دلیل عارضه قلبی در بخش CCU بیمارستان امام خمینی بستری شد. به گفته حسن بیادی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران حال عمومی وی در حال حاضر مناسب بوده اما به توصیه پزشکان قرار است فعلا در بخش CCU بستری باشد. قرار است پس از پایان جلسه شورای شهر، تعدادی از اعضا به ملاقات احمد مسجد جامعی بروند.

تکذیب محکومیت ۳ نماینده در دادگاه کیفری

شنیده شد که سرپرست دادگاه‌ کیفری استان تهران گفت: اخبار منتشر شده درباره محکومیت ۳ نماینده مجلس در دادگاه کیفری صحت ندارد. تسنیم نوشت؛محسن افتخاری درباره آخرین وضعیت پرونده ۳ نماینده مجلس هشتم که در رابطه با فساد ۳‌هزار میلیارد تومانی محاکمه شده‌اند اظهار داشت: اخباری که برخی رسانه‌ها مبنی بر محکومیت این نمایندگان منتشر کرده‌اند، کذب است و اصلا صحت ندارد. وی ادامه داد: رسیدگی به این پرونده ادامه دارد و دادرسی آن هنوز به پایان نرسیده است.

براساس تبصره ماده ۴ قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب اصلاحی ۸۱ تنها دادگاه کیفری استان تهران صلاحیت رسیدگی به جرائم برخی از اشخاص را دارد. تاکنون دادگاه انقلاب تهران به اتهامات بیش از ۵۰ نفر از متهمان فساد بزرگ مالی رسیدگی کرده که محکومیت ۲۴ نفر آنها از جمله حکم اعدام مه‌آفرید امیرخسروی و ۳ متهم دیگر در دیوانعالی کشور تأیید شده است.

افزایش احتمال حمایت اصولگرایان از ولایتی

شنیده شد که احتمال حمایت جامعتین و جریان اصولگرا از ولایتی افزایش یافت. اخبار محرمانه نوشت؛ در حالی که قرار است تا سه شنبه تکلیف کاندیدای اصولگرایان مشخص شود؛خبرهای دریافتی حاکی از آن است که جبهه پیروان و ائتلاف پنج اصولگرایان در حمایت از ولایتی به همگرایی رسیده‌اند. همراهی تیم نزدیک به لاریجانی با ولایتی هم حکایت از هم‌پیمانی این دو دارد؛ضمن آن که به احتمال زیاد فراکسیون رهروان ولایت هم به حمایت از ولایتی خواهد پرداخت.خبرهای محافل سیاسی اصولگرایان هم دلالت بر احتمال توافق جامعتین روی ولایتی دارد.مجموعه این اقدامات درحالی صورت می گیرد که هنوز نتیجه رقابت ولایتی و قالیباف در ۲+۱ مشخص نیست.

ادعای جدید آمریکا

شنیده شد که منابع خبری آمریکایی مدعی حملات دولت ایران به تعدادی از شرکت‌های انرژی این کشور از طریق فضای مجازی شده‌اند. آخرین نوشت؛ هدف از این حملات نفوذ به سرورهای سایت‌های این شرکت‌ها و کنترل و جمع‌آوری اطلاعات از آنها عنوان شده است. همچنین ادعا شده که در نتیجه این حملات کنترل نرم‌افزار مدیریت کننده برخی خطوط انتقال نفت و گاز به دست ایرانیان افتاده است.

فروش زمین توسط یک کلاهبردار به دو نهاد مهم

شنیده شد که فروش ۸۰۰ متر زمین به دو نهاد کشوری با پیگیری قضایی همراه شد. خراسان نوشت؛ براساس شکایت های واصله از سوی دو نهاد مهم کشوری به قوه قضائیه، یک فرد کلاهبردار اقدام به فروش زمینی به مساحت ۸۰۰متر مربع به این دو مجموعه کرده است که نهادهای مذکور نیز با انتقال این زمین‌ها به افراد دیگر، مبالغ قابل توجهی را دریافت کرده‌اند و اکنون با شکایت مالکان اصلی، خریداران و نهادهای مذکور به عنوان متصرف غیرقانونی دچار دردسرهای قانونی شده اند.

عامل گروگان‌گیری ایرانی‌ها در سوریه کشته شد

شنیده شد که گردان فاروق به فرماندهی بلال ادریس مسئول ربودن و به
گروگان گرفتن ۴۸ زائر ایرانی در حومه دمشق است که چندی پیش با تلاش جمهوری اسلامی ایران و دولت سوریه در تبادل اسرا، از دست آنها آزاد شدند. جام به نقل از الاخباریه نوشت؛ «بلال ادریس» فرمانده گردان فاروق در سوریه به همراه ۱۰۰ تروریست دیگر در عملیات نظامی شهر القصیر توسط ارتش این کشور کشته شد. بنابراین گزارش گردان فاروق که از اسلامگراهای تندرو در سوریه تشکیل شده بود جنایات فراوانی را علیه مردم سوریه انجام داده بودند که از جمله جنایات آنها انفجار‌های انتحاری و آدم ربایی و درخواست فدیه از خانواده‌های آنها بوده است.

تبلیغ کارگردان ظهور نزدیک است برای جلیلی

شنیده شد که سایت کارگردان فیلم «ظهور نزدیک است» در اختیار تبلیغ سعید جلیلی قرار گرفته است. زندگی نوشت؛ کارگردان فیلم ظهور نزدیک است در سایت خود، از سعید جلیلی به عنوان ادامه دهنده دولت مهر یاد کرده است. عنوان سایت این کارگردان،«رایحه ظهور» است. «پیش به‌سوی حماسه سیاسی با مردی از تبار حماسه و جهاد/اعتماد به بشارت بزرگ احمدی نژاد» یکی از مطالب این سایت در حمایت از سعید جلیلی است.

تحریم نفت ایران تنها پالایشگاه سریلانکا را تعطیل کرد

شنیده شد که وزیر نفت سریلانکا با اشاره به توقف فعالیت تنها پالایشگاه این کشور به دلیل تحریم نفت ایران گفت: تحریم‌ها علیه ایران باعث تشدید بحران مالی این پالایشگاه شده است. تسنیم نوشت؛ وزیر نفت سریلانکا تصریح کرد: تحریم‌ها علیه ایران باعث تشدید بحران مالی شرکت نفت سیلون تنها شرکت پالایشگاهی سریلانکا شده است. آنورا یاپا افزود: تولید تنها پالایشگاه سریلانکا که ۲۰ درصد تقاضای انرژی داخلی را پاسخگو بود هم اکنون به دلیل کمبود نفت خام متوقف شده است. وی تاکید کرد کشورش از سال ۲۰۱۲ تاکنون هیچ محموله نفتی از ایران وارد نکرده است.

جلودارزاده: فرزند پسری ندارم

شنیده شد که سهیلا جلودارزاده در واکنش به انتشار خبری مبنی بر اینکه فرزند جلودارزاده در یکی از آخرین افاضات خود در فضای مجازی محمد غرضی را نخودی جریان اصلاحات نامیده است، گفت: بنده اصلا فرزند پسری ندارم. ایلنا نوشت؛ وی بااشاره به اینکه برای آقای غرضی احترام قائل هستم، افزود: پیرو این خبر که در برخی سایت‌ها منتشرشده است باید به اطلاع برسانم که فرزند پسری ندارم. وی همچنین محمد غرضی را از شخصیت‌های برجسته انقلاب برشمرد و تصریح کرد: آقای غرضی از پیشکسوتان و مبارزان قبل از انقلاب و از شخصیت‌های مورد احترام و موثر بعد از انقلاب هستند که خدمات ایشان بر هیچ کس پوشیده نیست.

*خراسان:
1153035_147
دستور یک مسئول برای واگذاری زمین جهت قبرستان یک روستا

بر اساس ابلاغیه یک مسئول ارشد دولتی، حق بهره برداری از یک زمین با ۲۰۰۰ متر مربع در یکی از روستاهای شمال کشور مطابق محدوده و مختصات جغرافیایی مشخص شده بر روی نقشه پیوست آن ابلاغیه، جهت احداث قبرستان این روستا به وزارت کشور واگذار می شود و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است نسبت به صدور سند مالکیت این زمین به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با قید عبارت “هرگونه تغییر بهره بردار و واگذاری منوط به تصویب هیئت وزیران خواهد بود” اقدام کند.

دستور جدید دولت به وزرا در مورد جانبازان و فرزندان شهدا

بر اساس دستور جدیدی از سوی نهاد ریاست جمهوری به وزرا و روسای سازمانهای دولتی، مقرر شده است هر چه سریع تر به استناد بند “الف” ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه، تبدیل وضعیت کارمندان قراردادی و پیمانی جانباز یا فرزند شهید در صورت فراهم بودن شرایط قانونی در دستور کار ادارات دولتی قرار گرفته و نتیجه از طریق سامانه اینترنتی کارمند ایران به دولت اعلام شود تا مشکلی برای اجرای این موضوع وجود نداشته باشد.

*تهران امروز:

1153038_250

پرونده سفرپرهزینه رئیس‌جمهور به نیویورک

محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس درگفت‌وگو با خانه ملت، گفت: نادر قاضی‌پور نسبت به سفر سال گذشته رئیس‌جمهور به نیویورک با ۱۲۵ همراه معترض بود از این رو به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کرد.وی افزود: به جز هزینه هواپیما، هزینه هر اتاق که درهتل محل اقامت رئیس‌جمهور در اختیار همراهانش قرار گرفت شبی ۴۰۰ تا ۷۰۰ دلار بود.وی با بیان اینکه حضور این تعداد همراه درسفر به نیویورک ضروری نبود، افزود: بسیاری از همراهان خانواده و اقوام مسولان دولتی بودند.شکایت قاضی‌پور بررسی نهایی شد و گزارش آن آماده قرائت درصحن است و درصورتی که تخلفی تشخیص داده شود به قوه قضائیه ارجاع خواهد شد.

آدم‌های کوچک را باید از سر راه برداریم

ایسنا گزارش داد محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگویی به صورت ویدئو کنفرانس به سفیر ایران در سوریه گفت: برخی چون خود کوچکند، ملت ما را هم کوچک می‌پندارند، ما حقیقت اسلام را گرفتیم، اگر به مدعیان گوش می‌دادیم، چیزی نداشتیم. کسانی که الله‌اکبر می‌گویند در مقابل دوربین سر می‌برند، یعنی همان تعصبات ۱۴۰۰ سال پیش. ایرانی‌ها حقیقت اسلام را گرفتند و پایش ایستادند و این ناسیونالیسم نیست، ذکر نعمت خدا است. احمدی‌نژاد با تاکید بر ضرورت گسترش ارتباطات گفت: آدم‌های کوچک را باید از سر راه برداریم، آدم‌های کوچک نمی‌توانند در سطح ملی و بین‌المللی بیندیشند، من ایمان دارم که در آینده نزدیک ایران مرز دانش خواهد شد.

در جست‌وجوی پرونده مهدی هاشمی

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل‌مدافع مهدی هاشمی گفت: برای پیگیری پرونده موکلم روزشنبه به دادسرای عمومی و انقلاب تهران مراجعه کردم ولی نمی‌دانم که پرونده در کدام دادسرا است.وی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب، گفت: در مراجعه‌ای که به دادسرای عمومی و انقلاب تهران برای پیگیری پرونده مهدی هاشمی داشتم، اطلاعاتی مبنی بر این که پرونده در کدام دادسرا است، دریافت نکردم.وی افزود: برای پیگیری پرونده موکلم به دادسرای شهید مقدس ‌رفتم.ایرادات خود را نسبت به این پرونده به قاضی سراج ارائه کردم، البته ایشان نیز ایراداتی به این پرونده گرفته است که در نهایت منجر به این شد که پرونده برای رفع ایرادات به دادسرا ارجاع شود.

قرائت کیفرخواست متهمان بانک آریا

فرهاد شهباز وار، وکیل یکی از متهمان بانک آریا در گفت‌وگو با مهر، گفت: قرار بود دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده فساد سه هزار میلیاردی در بخش بانک آریا تشکیل شود اما به دلیل کثرت کار قاضی پرونده این جلسه به روز دیگری موکول شد.وی افزود: در این بخش از پرونده قرار است در هر جلسه ۴ یا ۵ نفر از متهمان دعوت شوند و به اتهامات‌شان رسیدگی شود.وی افزود:تصور می‌کنم جلسه بعدی دادگاه حدود یک ماه دیگر برگزار شود اما هنوز زمان دقیق آن از سوی قاضی احمدزاده اعلام نشده است.

کاندیدای هاشمی و خاتمی کیست؟

صادق زیباکلام در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه فکر نمی‌کنم نه هاشمی و نه خاتمی از هیچ کدام از دو نامزد اصلاح‌طلب رسما و علنا حمایت کنند، گفت: با این وجود هم آقای هاشمی و هم آقای خاتمی و هم سایر رهبران اصلاح‌طلب به هیچ وجه مردم را به عدم مشارکت در انتخابات تشویق و ترغیب نخواهند کرد.وی پیش‌بینی کرد که شیوه عمل آنها مانند انتخابات مجلس در سال ۱۳۹۰ خواهد بود که طی آن از هیچ کاندیدایی حمایت نکردند.

زیباکلام ادامه داد: ممکن است در ۲۴ خرداد فیلم آقای خاتمی و هاشمی را هنگام رای دادن ببینم، ولی فکر نمی‌کنم تا روز انتخابات این دو از هیچ کاندیدایی چه از آقای عارف و چه آقای روحانی حمایت کنند.وی درخصوص احتمال ائتلاف میان روحانی یا عارف و کناره‌گیری یکی به نفع دیگری گفت: تصور نمی‌کنم که این اتفاق بیفتد و هر دو نفر تا آخر انتخابات در عرصه رقابت حضور خواهند داشت.

زیباکلام تاکید کرد: حتی به فرض اینکه هاشمی و خاتمی یا رهبران اصلاح‌طلب از طرفداران خود بخواهند که به یک نامزد رای دهند، درصد قابل توجهی از حامیان آنها از عمل به خواست آنها امتناع خواهند کرد.این استاد دانشگاه درخصوص احتمال کناره‌گیری عارف یا روحانی گفت: یک احتمال خیلی ضعیف وجود دارد که یکی از این دو یا هر دو به صورت مشترک برای احترام به اصلاح‌طلبان و احترام به آقای هاشمی رفسنجانی و در اعتراض به رد صلاحیت ایشان از شرکت در ادامه انتخابات انصراف دهند.

آیا زشت نیست به خاطر گرانی دلار و کمبود غذا با آمریکا سازش کنیم؟

سردار محمدرضا نقدی در جمع بسیجیان شهرستان خمینی شهر بابیان اینکه تجربه کشورهای شرقی، لیبی و کره‌شمالی یک نمونه آشکار سازش با آمریکا در گذشته است، گفت: مقاومت ایران در مقابل آمریکا سبب شکوفایی و افزایش قیمت نفت می‌شود و سازش با آمریکا قیمت نفت ما را کاهش می‌دهد و نخستین روزی که ما با آمریکا سازش کنیم قیمت نفت به زیر ۵۰ دلار می‌رسد.نقدی تصریح کرد: آمریکا از تبدیل شدن کشور ما به تمدن برتر دنیا هراس دارد.

به گزارش فارس،وی افزود: افرادی به بهانه خوب شدن اوضاع اقتصادی کشور شعار سازش می‌دهند، دروغ می‌گویند و خودشان به دروغ‌شان آگاهند، آنها به‌دنبال فریب مردم هستند و این افراد به‌دنبال جلب آرا برای خود و خاموش کردن کوره انقلاب هستند.نقدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روزی ما تنهای تنها بودیم و حاضر به سازش نشدیم و مقاومت کردیم، یک عده به‌دنبال آن هستند امروز به خاطر گران شدن دلار با آمریکا سازش کنیم، آیا برای ما زشت نیست به خاطر گرانی دلار و کمبود محصولات غذایی بخواهیم با آمریکا سازش کنیم. افرادی که ادعای گرانی و انتقاد به مشکلات و فشار بر مردم را دارندآیا معنی گرانی را می‌دانند، آیا خانواده آنها از ایران لباس می‌خرند یا آنها لباس‌های تولید پاریس را هم قبول ندارند.

تحلیل باهنر از شبهات ثبت‌نام در دقیقه ۹۰

محمدرضا باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به آرایش کاندیداها در سه دوره قبل از ثبت‌نام‌ها در زمان ثبت‌نام و پس از اعلام صلاحیت‌ها گفت: در بین هشت کاندیدای مطرح، برخی از آنها از نظر جامعه اصولگرایی قابل بررسی نیستند.به گزارش ایسنا،وی با بیان اینکه گروه خونی عارف و روحانی به اصولگرایان نمی‌خورد، ادامه داد: انتخاب آقای غرضی نیز به عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری تا حدی غیرمترقبه بود.

البته ایشان نیروی خوبی هستند که دو دوره وزیر بودند.وی با اشاره به ثبت‌نام یک کاندیدا در آخرین ساعات افزود: این ثبت‌نام، شبهه‌هایی را در کشور ایجاد کرد مبنی بر اینکه جلیلی منتخب نهایی نظام و مسئولان است. در شرایطی که مقام معظم رهبری به صراحت اعلام کرده بودند که یک رای دارند و تا زمانی که به صندوق نیندازند،رای ایشان مشخص نمی‌شود و در این راستا دستورالعمل مکتوبی هم به سپاه و بسیج فرستاده شده و آنها از اینکه به صورت سازمانی در انتخابات از کسی حمایت کنند، منع شده‌اند.

*جمهوری:
1153050_136
ادعای جدید مقامات بحرینی علیه ایران

شبکه العربیه تصویری از لاشه یک پهپاد را در آب‌های بحرین منتشر کرد و مدعی شد این تصاویر، مربوط به یک هواپیمای بدون سرنشین ایرانی است که در آب‌های سرزمینی بحرین سقوط کرده است. به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، نیروهای امنیتی بحرین اعلام کرده‌اند که این هواپیما را در منطقه فاصل بین بحرین و شمال عربستان سعودی کشف کرده‌اند.

شیخ راشد آل خلیفه وزیر کشور بحرین با انتشار یک اطلاعیه که روز چهارشنبه گذشته در خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شده بود، از رصد هواپیماهای شناسایی در آسمان بحرین خبر داده و مدعی شده بود که ایران سیاست‌هایی خصمانه در این منطقه دنبال می‌کند. کارشناسان معتقدند، مقامات بحرینی تلاش می‌کنند با اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران،‌ نگاه‌ها را از بحران داخلی خود و اعتراضات مردمی منحرف کنند.

اهانت بی شرمانه وهابی سرشناس لبنانی نسبت به حضرت امام حسین(ع)

* یکی از چهره‌های وهابی لبنان، با به کار بردن جملاتی توهین آمیز، حضرت امام حسین(ع) را مورد اهانت و تمسخر قرار داد، “عبدالرحمن محمد سعید الدمشقیه” از چهره‌های سرشناس وهابی لبنان که به دلیل برخی مسائل غیراخلاقی از دانشکده “شریعت اسلامی الازهر” ش?عه لبنان اخراج شد، در اظهاراتی که در ویدئوی منتشر شده در سایت یوتیوب منعکس شد، امام حسین(ع) را مورد اهانت و تمسخر قرار داد. انتشار اظهارات توهین آمیز این چهره وهابی مزدور آل سعود، همواره انتقادات و واکنش‌های بسیاری از سوی مسلمانان به دنبال داشته است. این اظهارات همزمان با اوج گیری درگیری‌های فرقه‌ای در شمال لبنان، در راستای اهداف رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی صورت می‌گیرد.

 اقرار به کفر شیعه از نشانه‌های کمال ایمان به خداست!

یک مفتی وهابی به نام “الربیعی” شبکه اجتماعی اینترنتی “تویتر” نوشته است: از نشانه‌های کمال ایمان به خدا، اقرار به کفر شیعه و عقائد آنها و مطالب کتاب هایشان و برائت از این آیین است! به گزارش شیعه نیوز، وی افزود: “از نظر شرعی جایز نیست به شیعیان اجازه ورود به حرمین شریفین داده شود و اینکه به شیعیان اجازه ورود به مکه و مدینه داده می‌شود نه به این معنی است که آنها مسلمانند! بلکه این امر فقط به دلایل سیاسی است و حاکمان قدیم و جدید از آن پیروی کرده اند؛ شیعه دینی است که با همه ادیان حتی بت پرستی تفاوت دارد.” تلاش وهابیون علیه تشیع به خاطر شکست‌هائی است که اربابان آنها یعنی اسرائیل و آمریکا در صحنه‌های مختلف برای سرکوب شیعیان متحمل شده‌اند.

تمام شهرها و روستاهای شیعه نشین را نابود و همه را می کشیم

عبدالحمید زکریا، یکی از رهبران ارتش موسوم به “ارتش آزاد” که برای براندازی حکومت فعلی سوریه توسط دولتهای عربی مانند قطر و سعودی، و ترکیه سازمان دهی شده است، پس از پیروزیهای مکرر ارتش سوریه در منطقه “القصیر” و پاک کردن این منطقه از عناصر تکفیری و تروریستی در تهدیداتی که حاکی از ناتوانی و عصبانیت بود، اعلام کرد: ما تمام شهرها و روستاهای شیعه نشین را نابود خواهیم کرد و همه را خواهیم کشت.

این اظهارات برای اولین بار از شبکه سعودی “العربیه” به صورت مستقیم و زنده پخش می‌شد. شهر استراتژیک القصیر در استان حمص در طول یک سال گذشته به پایگاهی برای تروریست‌ها تبدیل شده بود که ارتش سوریه در چند روز گذشته عملیات گسترده‌ای برای پاکسازی این شهر مهم مرزی را آغاز کرده است. تاکنون خسارت‌های مالی و جانی فراوانی به تروریست‌ها در این شهر وارد شده است و ارتش سوریه درحال پیشروی در محورهای شمالی القصیر است.

Share