شایعات فراوان پیرامون انتخابات شورای شهر؛

آیا در گیلان می توان جلوی خرید رای را گرفت؟

گیلان آنلاین: در روزهای اخیر و با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا، شایعات فراوانی از تخلفات گسترده و گاها برنامه ریزی شده برخی از نامزدهای حاضر در این انتخابات به گوش می رسد.

به گزارش دیارمیرزا در روزهای اخیر و با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا، شایعات فراوانی از تخلفات گسترده و گاها برنامه ریزی شده برخی از نامزدهای حاضر در این انتخابات به گوش می رسد.

این شایعات آزاردهنده و ناراحت کننده که تقریبا در همه جای استان، از کوچه پس کوچه های رشت گرفته تا شهرها و روستاهای کوچک گیلان شنیده می شود، گاهی با اتفاقات و حوادثی همراه است که آدمی را به این نتیجه می رساند که انگار اینها شایعه نیستند، حقیقتی تلخند که رخ می دهد.

این شایعات، نه تنها فقط به گوش ما که مطمئنا به گوش شما هم خورده است؛ خرید رای!

شایعه وقوع این پدیده زشت و ناپسند در دوره قبل انتخابات شوراها نیز شنیده می شد و این بار نیز در گوشه و کنار شهر، خبر وقوع دوباره اش به گوش می رسد.

در این دوره، احتمال وقوع این موضوع حتی در شهری مثل رشت نیز پررنگتر و پر سر و صداتر از قبل شنیده می شود. موضوع آن قدر لوس شده که شنیده شده برخی از نامزدها می گویند که اگر رای نخرند، قطعا راهی به شورا نخواهند داشت، پس مجبورند که رای بخرند.

ضمن آنکه تائید برخی از افراد بی صلاحیت در این انتخابات نیز احتمال انجام و وقوع این پدیده شوم را بیشتر کرده است.

اتفاقات زشت و تاسف بار شورای سوم شهر رشت که منجر به بازداشت تعدادی از اعضای شورا و نزدیکان و کارکنان شهرداری شد، تابلوی عبرتی است که عیان، پیش روی همه نامزدهای انتخابات، مردم،، ناظران و نهادهای امنیتی است.

اگر به دنبال آن هستیم که عقب ماندگی شهرهای کوچک و بزرگ گیلان جای خود را به توسعه و پیشرفت بدهد، قطعا باید به هر شکلی که شده با این پدیده زشت برخورد شود.

همیشه پیشگیری بهتر از درمان و جراحی بوده و هست. وقتی می توان با تنگ کردن عرصه بر برخی از افراد متخلف، جلوی اتفاقات ناخوشایند بعدی، شبیه آن چه که در شورای سوم رشت رخ داد، را گرفت، پس همان بهتر که با اتخاذ تصمیماتی صریح، از همین حالا جلوی پشیمانی و اقدامات برخوردی بعدی را گرفت.

در این میان از نقش موثر مردم نباید گذشت. مردم باید بدانند، آنکه با خرید رای به شورا راه می یابد، شهر را به منافع شخصی اش خواهد فروخت، پس برای اعتلای شهر در همه ابعاد آن، باید ضمن پرهیز از همراهی در این پدیده زشت، با کسانی که مسیر انتخابات را به این سو می کشند، برخورد کنند.

امید که با تلاش همگان، به ویژه نهادهای نظارتی و امنیتی شاهد رقابتی سراسر شور و البته سالم در چهارمین دوره انتخابات شورای شهر باشیم./گیلان آنلاین

Share