در خواست مردم رودبار:

آقای حکیمی، از جریان اصولگرایی برای اصلاح طلبان هزینه نکنید

دیارمیرزا:مردم ما عاشورای سال ۸۸ را فراموش نمی کنند، که یزیدیان زمان خیمه‌های امام حسین(ع) را ۱۴۰۰ سال بعد در خیابان های تهران به آتش کشیدند و اینک طرفداران حسن روحانی که شما نیز او را در سفرهایش همراهی می کنید، شعار- درود برخاتمی و موسوی و کروبی آزاد باید گردد – سر می دهند.

به گزارش دیار میرزا و به نقل از زیتون خبر همراهی حکیمی نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی با حسن روحانی در روز نام نویسی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و به دنبال آن در نشست های خصوصی و همراهی اش در سفر های استانی،  و پذیرش مسئولیت ستاد مردمی حسن روحانی در کشور، موجب تاسف جریان اصولگرا و نیروهای ارزشی شهرستان رودبار شد. به همین بهانه نکاتی در این باب ضروری است:

 

9

 

در کشورهای دارای سابقه دموکراسی وجود حزب از لوازم دموکراسی دانسته می شود و پای بندی به اصول، اهداف و تصمیمات حزب برای اعضای آن الزامی است. رعایت این نکته گونه‌ای است که گاه یک نماینده مجلس که در یک حزب عضویت دارد و به عنوان نماینده حزب در مجلس عضویت یافته است بخاطر مخالفت با یک تصمیم حزب، ضمن اخراج از حزب، نمایندگی وی نیز سلب می گردد.

درکشور ما- علیرغم پذیرش حزب- نظام سیاسی حاکم مبتنی بر حزب بنا نشده است اما این موضوع مانع از آن نشده است که درطول تاریخ انقلاب اسلامی جریانات سیاسی درکشور شکل گیرد. در غیاب احزاب منظم با برنامه و مدون این جریانات سیاسی بوده‌اند که خط و مشی افراد و علاقه مندان به یک نوع طرز فکر را راهبری نموده اند. جریان اصولگرائی با تاکید بر اصول و مبانی انقلاب اسلامی یکی از این جریانات اصیل انقلابی- اسلامی است که همواره مورد اعتماد مردم نیز قرار گرفته است.

همواره فعالان سیاسی حضور در یک جریان را روشی مناسب برای تقویت گفتمان حاکم بر جریان و همچنین بهره برداری از مزایای”برند” جریان سیاسی می دانند و بدان عمل می کنند. حضور شخصیتهای سیاسی قوام بخش یک جریان سیاسی است و همچنین همین شخصیتها با حضور در جریانات سیاسی است که کسب وجهه می نمایند. پایداری در حضور در جریان سیاسی از مزایای یک فعال سیاسی است اما بعضا اتفاق می افتد که فعالان سیاسی به هر دلیل اقدام به تغییر ذائقه سیاسی خود می نمایند. انتخابات می تواند بهترین محل نمود این تغییر باشد. نمونه‌های تاریخ چند ساله انقلاب نیز گواه این ادعا است. اما اگر یک فعال سیاسی بخواهد ضمن تاکید بر حضور در جریان اصولگرا عملکرد و گرایش اصلاح طلبانه داشته باشد یا از کاندیدای اصلاح طلب حمایت کند یا معنی جریان و گفتمان را بخوبی در نیافته و یا دچار تقلب گفتمانی شده تا تقلب گفتمانی خویش را در پرده نگهدارد…

ماجرای نماینده محترم شهرستان رودبار جناب اقای حکیمی دقیقا از همین جنس است. ایشان در انتخابات سال۱۳۹۰ با حمایت بخشی از جریان اصولگرائی توانست اعتماد مردم شهرستان را بخود جلب نماید. بدیهی است که بخشی از این اعتماد در گرو حمایت جریان اصولگرائی از ایشان است. اما درکمال ناباوری در انتخابات ریاست جمهوری وی مسئولیت ستاد آقای حسن روحانی-کاندیدای اصلاح طلب و نزدیک به هاشمی رفسنجانی- را پذیرفته است. در همین خصوص توجه به چند نکته ضرورت دارد:

  • همچنانکه رفت تغییر ذائقه سیاسی امری طبیعی است اما این موضوع که ایشان همچنان تاکید دارند که اصولگرا هستند محل تعجب و تاملّ است.
  • ایشان می بایست با صراحت و شجاعت این تغییر موضع را اعلام نماید تا تکلیف مردم و جریان اصولگرائی شهرستان با ایشان روشن شود، هرچند همین عملکرد متناقض اعلام موضع منفی و انزجار برخی از آنان را نیز در پی داشته است.
  • اصلاح طلب شدن وی نه جرم است و نه تخلف و البته نه حادثه‌ای مهم! اما آنچه خلاف اخلاق و عرف است پنهان شدن پشت جریان اصولگرائی و حمایت از کاندیدای اصلاح طلب است.
  • و آخرین این که متاسفانه بعضا شنیده شده است وی کاندیدای اصلاح طلب نزدیک به هاشمی را در اذهان برخی از مردم عادی به عنوان کاندیدای اصولگرا!!! و حتی مورد حمایت رهبری !!! معرفی نموده است. که خلاف اخلاق انتخاباتی و دروغی آشکار است و مردم نیز آگاه‌تر از آنند که وی تصور داشته… البته تلاش وی در این زمینه فقط وظیفه حامیان سابق ایشان را سنگین می کند…..همین!

چندنکته قابل تامل اینکه:

 

5

 

  • در آستانه ولادت با سعادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) قرار داریم، مردم ما عاشورای سال ۸۸ را فراموش نمی کنند، که عده ای خیمه های امام حسین(ع) را ۱۴۰۰ سال بعد در خیابان های تهران به آتش کشیدند و اینک طرفداران حسن روحانی که شما نیز او را در سفرهایش همراهی می کنید. شعار- درود برخاتمی و موسوی و کروبی آزاد باید گردد – سردادند.

6

  • سخنان مقام معظم رهبری برای همه ما حجت است و بصیرت بخش، بعد از نوروز سال ۹۲ ایشان در هفته چندین دیدار برقرار می کنند و مسائل را به مردم یادآوری می کنند، اما می بینیم کسی که شما در حال القا کردن آن هستید که روحانی مورد تایید رهبری است، چرا در حسینیه جماران احترام پیرجماران رهبر کبیر انقلاب را حفظ نکردند و ابتدا عکس رهبری را از جایگاه سخنرانی برداشتند و عکس هاشمی را بین دو عکس رهبر کبیر انقلاب قرار دادند. علاوه برآن عکسهای میر حسین را علم کردند و برای آزادیش شعار دادند.

11

  • تکلیف را مشخص کنید اگر شما هم آزادی میر حسین موسوی و کروبی و… را می خواهید علناً اعلام موضع نمایید، در مطالبم به صراحت اگر نقدی دارم بیان می کنم، چرا موضع گیری تان را شفاف مشخص نمی کنید.

1

  • مطلب دیگر اینکه مچ بندهای بنفش طرفداران روحانی ادامه هان فتنه گری هایی است که موسوی ها با مچ بندهای سبز برسرکشور آوردند؟

8

  • آقای حکیمی اگر امروز افرادی به شما نقد وارد می کنند بپذیرید چرا که این افراد خالصانه بدون اینکه ریالی برای انتخابات شما هزینه کنند از ارزش و اعتبار ابتدا خود بعد اصولگرایی هزینه کردند تا شما امروز به این جایگاه رسیده اید، پاسخ تند و بیان این نکته که بعد از انتخابات با شما روبرو خواهم شد این به چه معناست؟

7

2d

Share